Skip to main content

Samsungin telkkarin kuva vilkkuu kirkkaan ja tummemman kuvan välillä lähinnä ykkös-nelos kanavien aikana. Muilla ei. Vika alkoi muutama viikko sitten.Soitin oma gurulle ja hän sanoi, että poista hdr telkasta ja boksista, mutta ei auta mitään. voinko purkaa tilauksen näillä perusteilla ja palauttaa elisaan boksin?

 

Samsungin telkkarin kuva vilkkuu kirkkaan ja tummemman kuvan välillä lähinnä ykkös-nelos kanavien aikana. Muilla ei. Vika alkoi muutama viikko sitten.Soitin oma gurulle ja hän sanoi, että poista hdr telkasta ja boksista, mutta ei auta mitään. voinko purkaa tilauksen näillä perusteilla ja palauttaa elisaan boksin?

 

 

Samanmoiseen vaivaan on auttanut television virtajohdon

irroittaminen minuutiksi.

Voi kokeilla vaihtaa HDMI-johto toiseen HDMI-porttiin.

(Tai vaikka toisella HDMI- johdolla.)


Jos vika on digiboksissa, vaihdetaan se uuteen. Ei sopimusta tuon vuoksi purkaa tarvitse ja onhan se toki määräaikainenkin.


Auttoiko television virtajohdon irroitus ja/tai HDMI-johdon vaihtaminen ja toisen portin kokeilu? 

 

Tervetuloa tänne meidä joukkoon OmaYhteisöön @Jokeri13!


Ei auttanut. virran katkaisu. Ja tuo hdmi johto on toiminut tähän asti ihan ok.

Ja tiettävästi tuon sopimuksen voi purkaa, jos vika ei korjaannu kohtuu ajassa. Vaikka olisikin määräaikainen...


Ei auttanut. virran katkaisu. Ja tuo hdmi johto on toiminut tähän asti ihan ok.

Ja tiettävästi tuon sopimuksen voi purkaa, jos vika ei korjaannu kohtuu ajassa. Vaikka olisikin määräaikainen...

Koitapa vielä tutkia television muita kontrastiasetuksia. Ennen kuin sopimusta lähdetään purkamaan, on syytä testata digiboksin vaihto. Häiriöilmoituksen kun jätät niin homma etenee, ei tarvitse guru-numeroon soitella.


Tuliko kokeiltua kuitenkin sitä HDMI johtoa TV:n toisessa portissa?

Vaihtoehtoja vika/häiriöilmoituksen tekoon:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen  24h vuoden jokaisena

päivänä, arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle /Häiriöilmoitus


Kokeilin ja vaihdoin johdon paikankin. Ei auttanut.


Kokeilin ja vaihdoin johdon paikankin. Ei auttanut.

Kannattaa tässä tapauksessa kilautella meidän vikapalvelun puoleen, niin saadaan asiaa edistettyä parhaiten. 😊


Minä sain boksin tänään. Sama juttu. Vilkkuu. Hdr kyllä toimii boksin kautta kaikilla suoratoisto palveluilla., tv kanavat ainoastaan vilkkuu.

 

Mikä neuvoksi


Mikä TV -malli siulla oli käytössä? Olitko kokeillut jo HDMI:tä toisesta TV:n portista tai jopa kokonaan toisella johdolla? Mukava myös, että löytänyt tien OmaYhteisöön @Jukkakraemer! 👌


Tv Malli on samsung qn85b. Ei auta johtojen tai paikan vaihto. Ja hdmi earc liittimiä on vaan yksi. Mulla menee kaikki kotiteattarin kautta ja ei auta vaikka suoraan kytkisi telkkariin. Jos käytän muita liittimiä niin sitten kärsii äänet, esim dolby atmos.

 

Vika tosissaan tv kanavilla. Tuntuu että elisan tv lähetyksissä tämä ongelma


Vikahan poistuu kun vaihtaa boksista hrd asetuksen adaptiiviseksi. Mutta mitä järkeä ottaa parempi plus boksi ja sitten karsii laatua pois @Snouppi 


Vikahan poistuu kun vaihtaa boksista hrd asetuksen adaptiiviseksi. Mutta mitä järkeä ottaa parempi plus boksi ja sitten karsii laatua pois @Snouppi 

Laadutonta softaa.


 Moi

Telkkarin malli Samsung QE65Q95TAT.

Löysin asetuksista resoluution säädöistä vielä yhden hdr-asetuksen, jonka laitoin pois käytöstä niin jo loppui vilkkuminen.

Hdr:n asetuksia parissa eri paikassa yhteensä 4.

 

En kylläkään ymmärrä, että miksi kuvanlaatua joutuu muokkaamaan nyt laspäin, kun aiemmin toiminut hdr:n kanssa ihan ok.

 

Onko jokin buginen päivitys laitettu jakoon joskus n. kuukausi sitten?

 

Ilmoitelkaa, jos saatte vilkkumisen pois hdr:n kanssa, jotta telkkarista saa irti paremmilla asetuksilla hyvää kuvaa.

Vai pitäiskö mennä -70 luvulle takaisin musta/valkea lähetyksiin/asetuksiin Elisan Tv:n lähetyksissä?


Telkkarimalleja on paljon erilaisia. Tuosta kannattaa tosiaan ilmoittaa vikapalvelun puoleen. 🤔


Voitteko vielä tarkistaa boksin asetuksista että mikä firmisversio siinä on nyt käytössä? 😊 Saadaan tarkemmin tutkittua tuota tuon avulla. @Jokeri13 @Jukkakraemer 


Minä sain boksin tänään. Sama juttu. Vilkkuu. Hdr kyllä toimii boksin kautta kaikilla suoratoisto palveluilla., tv kanavat ainoastaan vilkkuu.

 

Mikä neuvoksi

Sama vika täällä. Ongelma vain noilla normikanavilla, Samsung Frame itsellä käytössä. Elisan boxikin vaihdettiin ja ei apua.


Huuteletteko noita boksin firmiksiä vielä meille tiedoksi?


LAitetaan illalla tulemaan

Huuteletteko noita boksin firmiksiä vielä meille tiedoksi?

 


Täällä yksi n. kk sitten satunnaisen vilkkumisen aloittanut viihde premium, Samsungin tv. Kaapelinvaihdot ja buuttaukset ei auta. Kun vilkkuu, vilkkuu peruskanavat. Teema ei vilku eikä sovelluksien kautta katsottaessa.

 

Ohjelmistoversio v2.2.0+build.2#1028 


Jos vastaavia ongelmia tulee, niin laitatteko tosiaan tiedoksi seuraavia tietoja:

  • Plus vai Premium -boksi?
  • Boksin ohjelmistoversio (firmware)
  • Samsung malli
  • Mitä jippoja olette koittaneet tehdä

Tätä selvitämme parhaillaan, joten jos lisätietoa saatte välitettyä, niin aina parempi!
 

Kiitos @Ananasakääpä tiedoista, vinkkasin eteenpäin! Mukava myös, että olet löytänyt tien OmaYhteisöön! ❤️ 


Täällä yksi n. kk sitten satunnaisen vilkkumisen aloittanut viihde premium, Samsungin tv. Kaapelinvaihdot ja buuttaukset ei auta. Kun vilkkuu, vilkkuu peruskanavat. Teema ei vilku eikä sovelluksien kautta katsottaessa.

 

Ohjelmistoversio v2.2.0+build.2#1028 

Ohjelmistoversion perusteella kyseessä on Viihde Plus. Tämä on tärkeä tarkennus, sillä emme ole havainneet vastavaa ongelmaa Viihde Premiumin kanssa.

Firmware-versio on joko 1014, 1019 tai 1023. Sen voi tarkistaa “Asetukset → Laitteen tiedot → ZTE Firmware”, ja tuolla esimerkiksi VXXXXXXXX.1019.

 


moi

 

TELKKARIN MALLIN OLIN JO ANTANUT AIEMMIN.

NYT LISÄÄ.

MIDDLEWARE VERSION V89900236.1585

ZTE Firmware V89511301.1014.WED JUL 19 09:36:19 UTC 2023

Android TV KÄYTTIS KOONTIV STTC.230104.002 ENG.ZTESTB.20230719.173622


Täällä yksi n. kk sitten satunnaisen vilkkumisen aloittanut viihde premium, Samsungin tv. Kaapelinvaihdot ja buuttaukset ei auta. Kun vilkkuu, vilkkuu peruskanavat. Teema ei vilku eikä sovelluksien kautta katsottaessa.

 

Ohjelmistoversio v2.2.0+build.2#1028 

Ohjelmistoversion perusteella kyseessä on Viihde Plus. Tämä on tärkeä tarkennus, sillä emme ole havainneet vastavaa ongelmaa Viihde Premiumin kanssa.

Firmware-versio on joko 1014, 1019 tai 1023. Sen voi tarkistaa “Asetukset → Laitteen tiedot → ZTE Firmware”, ja tuolla esimerkiksi VXXXXXXXX.1019.

 

Niinhän se olikin, siis Viihde Plus.

ZTE Firmware V89511301.1014 Wed Jul 19 09:36:19 UTC 2023

Samsung QE65Q80TATXXC

Boxi ja viihde plus ollut vasta pari kuukautta, mukana tullut hdmi kaapeli kait ajantasainen. Hdmi porttia vaihdeltu, boxia tehdasasetuksiin, tv:n buuttausta, 5g kotimokkulan buuttausta. 

TV:n katselu pelkästään verkon yli, eli netin nopeutta tässä arvellut, mutta vilkkuuko muilla mitkä lähteet? 

edit: hdr adaptiiviseksi, ei ole enää vilkkunut. Netin nopeus ei liittynyt.


 


Osallistu keskusteluun