Vastattu

Sinulla pitää olla HDCP yhteensopiva televisio


Meillä on kaksi Elisan mobiililaajakaistaa wifipurkeissa, toinen mökillä ja toinen kotona. Käytämme Elisa Viihdettä molemmissa paikoissa wifin kautta. Mökillä laite ilmoittaa osalla kanavista "Sinulla pitää olla HDCP yhteensopiva televisio". Tallennus onnistuu ja talleenteen katselukin, mutta kanavan katselu suoraan ei onnistu. Ongelma vaihtelee eri kanavilla (ehkä nelosen kanavapaketti tms.). Joskus ne näkyykin.

Mökillä oleva telkku on uusin laite meidän huushollissa, joten siitä ei pitäisi olla kiinni.

Mitä tehdään, että saadaan toimimaan molemmissa paikoissa?

Täytyy liittyä laajakaistaliittymään tms., koska samalla laitteella toimii kotona.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keijo K. 19 March 2021, 18:00

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Mikä viihteen boksi sinulla on käytössä?

Toimiiko kanava 501 mutta esim. 508 ei?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @Keijo K. ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Onko toi mökin telkkari minkä merkkinen ja mallinen? Ja tosiaan toi mitä BK_viihde tuossa edellä kyseli kiinnostaa kanssa :)

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Morjesta @Keijo K. 
Oletko saanut ongelmaan ratkaisua?

Töllö on Philips 43PUT4900/12. Boxi on uusin malli bluetooth kaukolla.

En ole saanut ongelmaa korjattua. Tulevana viikonvaihteena teen töllöön vielä ohjelmistopäivityksen, josko se vihdoin auttaisi.

Jännä homma, perinteinen digiboxi on aina toiminut moitteetta... Tämä HDCP asia liittyy ohjelmasisällön suojaamiseen. Kumma homma, ettei se aiheuta pulmia perinteisen digivirittimen kautta...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Laitatko asiakasnumerosi tai digiboksin MAC-osoitteen tietoihisi, niin voimme selvittää asiaa.

As nro *** Piilotettu

Käyttäjätaso 7

Tämä on julkinen keskustelupalsta ja tänne ei kannata laittaa asiakastietojaan. @BK_viihde  taisi pyytää laittamaan sen asiakasnumeron omaan profiiliisi , joka ei näy kuin aspalle itsesi lisäksi.

https://yhteiso.elisa.fi/members/keijo-k-183359

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Kiitos asiakasnumerosta, tosiaan parempi laittaa se tuonne profiiliin joten editoin sen viestistäsi pois.

 

Muutin nyt boksisi HDCP-asetuksia. Saat uudet asetukset irrottamalla virtajohdon hetkeksi tai automaattisesti ensi yönä. Kerrothan meille pian auttoiko.

Ok kiitos, testaan ensi viikonloppuna, kun olen mökillä.

Laittelen kommentteja tänne sen jälkeen.

Moi !

Ajoin heti mökille päästyäni ohjelmistopäivityksen telkkariin ja kytkin viihteen.

KAIKII KANAVAT TOIMII ! 🙂

Tiedä sitten missä vika oli, mutta nyt näyttää hyvältä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Hieno juttu, että ongelma korjaantui!

No niin, uusi virheilmoitus ilmestyi. Nytvpuuttuu HDCP tuki vaihteeksi. Hermo alkaa mennä pikku hiljaa. :frowning2:

 

Käyttäjätaso 2

Itsellä Philipsin töllö jostain syystä antoi Viihteen digiboksille väärän hdmi asetuksen. Vika korjaantui asetuksista seuraavasti:
Asetukset - Yleisasetukset - HDMI Ultra HD - Optimaalinen
Jostain syystä töllö oli tuon optimaalisen tilalle laittanut asetuksen Standardi. Tämän kun muutti alkoi toimia normaalisti.

Tässä töllössä ei ole tällaista asetusta yleisasetuksissa, eikä muuallakaan.