Taas myytiin eläkeläiselle Elisa Viihde Premium "Ilmaisena" lisänä.

  • 7 January 2022
  • 27 kommenttia
  • 1849 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Eläkkeellä olevalle äidilleni myytiin Elisan myyntipisteellä Elisa Viihde Premium laajakaistaliittymän päälle, lupauksella ettei se vaikuta hintaa mitenkään. Hän ei sitä halunnut, mutta myyjä kuitenkin taitavasti hänet ylipuhui ottamaan liittymän.

Hän asuu asunnossa, johon saa Elisan taloyhtiön kaapelimodeemiliittymän 0 € / kk (25m). Neuvoin häntä sellaisen avaamaan myyntipisteeltä, sillä hänellä on paljon helpompi näitä liittymäasioita hoitaa ihmisen kanssa tiskillä kuin netissä. Tiskillä Äitini kyseli myyjältä useasti, että onhan hänen kotiinsa mahdollista ottaa tämä 0 € / kk taloyhtiön sopimus käyttöön, mutta myyjä ei suostunut kommentoimaan siitä hänelle mitään. Lopulta äitini oli siinä käsityksessä, että edullisimillaan liittymän saa 25 e/kk hänen kotiinsa, oli Elisa Viihdettä tai ei. Tällä hetkellä oma-asioinnin perusteella hintaa tulee 5€ / kk 150 megasesta liittymästä ja 20€ /kk Elisa Viihde Premiumista.

Hän on soitellut asiakaspalvelut läpi ja kaikki toistaa, että pitää olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään. Tämä myyjä kuitenkin kuulemma vain naureskelee yrityksille irtisanoa tämä.

Onko nyt tosiaan näin, että Elisa Viihdettä ei voi irtisanoa mitenkään, vaikka tuossakin tässäkin tapauksessa myyjän myyntipuhe ei vastannut millään tavalla todellisuutta?

Tämäkin luo hänelle turhia ylimääräisiä kuluja ja paljon stressiä. Pistää vain miettimään kuinka häikäilemättömästi noita Elisa Viihde -paketteja seniorikansalaisille myydään :/.

Lautturi 2 vuotta sitten

Eläkkeellä olevalle äidilleni myytiin Elisan myyntipisteellä Elisa Viihde Premium laajakaistaliittymän päälle, lupauksella ettei se vaikuta hintaa mitenkään. Hän ei sitä halunnut, mutta myyjä kuitenkin taitavasti hänet ylipuhui ottamaan liittymän.

Hän asuu asunnossa, johon saa Elisan taloyhtiön kaapelimodeemiliittymän 0 € / kk (25m). Neuvoin häntä sellaisen avaamaan myyntipisteeltä, sillä hänellä on paljon helpompi näitä liittymäasioita hoitaa ihmisen kanssa tiskillä kuin netissä. Tiskillä Äitini kyseli myyjältä useasti, että onhan hänen kotiinsa mahdollista ottaa tämä 0 € / kk taloyhtiön sopimus käyttöön, mutta myyjä ei suostunut kommentoimaan siitä hänelle mitään. Lopulta äitini oli siinä käsityksessä, että edullisimillaan liittymän saa 25 e/kk hänen kotiinsa, oli Elisa Viihdettä tai ei. Tällä hetkellä oma-asioinnin perusteella hintaa tulee 5€ / kk 150 megasesta liittymästä ja 20€ /kk Elisa Viihde Premiumista.

Hän on soitellut asiakaspalvelut läpi ja kaikki toistaa, että pitää olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään. Tämä myyjä kuitenkin kuulemma vain naureskelee yrityksille irtisanoa tämä.

Onko nyt tosiaan näin, että Elisa Viihdettä ei voi irtisanoa mitenkään, vaikka tuossakin tässäkin tapauksessa myyjän myyntipuhe ei vastannut millään tavalla todellisuutta?

Tämäkin luo hänelle turhia ylimääräisiä kuluja ja paljon stressiä. Pistää vain miettimään kuinka häikäilemättömästi noita Elisa Viihde -paketteja seniorikansalaisille myydään 😕.

 

Näen aiheelliseksi kuitata tännekkin, että kyseinen myyntitilanne on käyty läpi ja varsinainen asiakas kontaktoitu asian tiimoilta.

Myyntitilanteessa on käyty läpi yhtiövastikkeeseen liittyvän laajakaistan kuviot. Kuitenkin Elisa Viihteeseen on päädytty siitä saatavien hyötyjen kautta ja sen kautta on päädytty tähän lopputulemaan.

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

27 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Tätä se on, kun kuukausittaiset myyntitavoitteet ovat kovia. Valitettavasti. 60+ ja sairauseläkeläisiä on vain helppo koijata, koska he eivät yleensä ole teknologiaorientoituneita. Tsemppiä!

 

Onko ok huijata 80-vuotias ostamaan 2-vuoden määräaikainen sopimus Elisa Viihde Premiumia ilman että häneltä on oikeasti kartoitettu sen tarvetta ?

 

Käyttäjätaso 7

Tätä se on, kun kuukausittaiset myyntitavoitteet ovat kovia. Valitettavasti. 60+ ja sairauseläkeläisiä on vain helppo koijata, koska he eivät yleensä ole teknologiaorientoituneita. Tsemppiä!

 

Onko ok huijata 80-vuotias ostamaan 2-vuoden määräaikainen sopimus Elisa Viihde Premiumia ilman että häneltä on oikeasti kartoitettu sen tarvetta ?

 

Mihin perustuu rajan veto 60+ ja sairauseläkeläiset?

Eritoten, tarkoitatko sairauseläkeläisiä ylipäänsä, vai joitakin tarkennetusti?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Mihin perustuu rajan veto 60+ ja sairauseläkeläiset?

Eritoten, tarkoitatko sairauseläkeläisiä ylipäänsä, vai joitakin tarkennetusti?

Anteeksi luokitteluni, jos se alkoi häiritä lukijaa. Rajaukset saa muotoilla haluamallaan tavalla. Onneksi alle 18-vuotiaille ei saa myydä kuin etukäteen maksettuja palveluita.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Eikö sitä liittymää voi avata netitse itse äidin puolesta? Näin itse teen ja ei ole ollut ongelmia. Liittymätkin tulee halvemmiksi kun se on mitoitettu oikein. Liittymä valinta puhelimeen ei ollut täten Elisa 🤨

Käyttäjätaso 1

Eikö sitä liittymää voi avata netitse itse äidin puolesta? Näin itse teen ja ei ole ollut ongelmia. Liittymätkin tulee halvemmiksi kun se on mitoitettu oikein. Liittymä valinta puhelimeen ei ollut täten Elisa 🤨

Näin pitää tehdä jatkossa. Oli työkiireitä silloin ja päätin luottaa Elisan myyjien hoitavan asian. Annoin kyllä äidilleni tarkat ohjeet mitä pitäisi käydä hankkimassa, mutta selvästi aliarvioin heidän häikäilemättömyytensä >_<.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Tätä se on, kun kuukausittaiset myyntitavoitteet ovat kovia. Valitettavasti. 60+ ja sairauseläkeläisiä on vain helppo koijata, koska he eivät yleensä ole teknologiaorientoituneita. Tsemppiä!

 

Onko ok huijata 80-vuotias ostamaan 2-vuoden määräaikainen sopimus Elisa Viihde Premiumia ilman että häneltä on oikeasti kartoitettu sen tarvetta ?

 

Minä olen 65 eläkeläinen ja auttanut muita selvittämään Elisan aiheuttamat sotkut. Aika rankka yleistys.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Minä olen 65 eläkeläinen ja auttanut muita selvittämään Elisan aiheuttamat sotkut. Aika rankka yleistys.

Minäkin tunnen monta 70+ vuotiasta, jotka pesevät teknisessä ymmärryksessä nuorempansa mennen tullen.

Käyttäjätaso 7

Minä olen 65 eläkeläinen ja auttanut muita selvittämään Elisan aiheuttamat sotkut. Aika rankka yleistys.

Minäkin tunnen monta 70+ vuotiasta, jotka pesevät teknisessä ymmärryksessä nuorempansa mennen tullen.

Niinpä, ja touhunneet näissä tekniikan syövereissä yli puolet elämästään.

Käyttäjätaso 7

Ikääntyneet ovat kyllä nuorten myyjäkloppien silmissä potentiaalinen ryhmä huijattavaksi ainakin ensin alkuun , mutta kun tarina vähän etenee , niin myyjä saattaa yllättyä. Ei se ikä aina ole pahasta ja monella ikäihmisellä on vaikkapa tietoliikennetekniikan DI-tutkinto tai vastaava ja kymmenien vuosien työkokemus alalta. :wink:

No valitettavasti em. edellytyksiä ei aina ole ja sitä myyjät käyttävät härskisti hyväkseen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Eläkkeellä olevalle äidilleni myytiin Elisan myyntipisteellä Elisa Viihde Premium laajakaistaliittymän päälle, lupauksella ettei se vaikuta hintaa mitenkään. Hän ei sitä halunnut, mutta myyjä kuitenkin taitavasti hänet ylipuhui ottamaan liittymän.

Hän asuu asunnossa, johon saa Elisan taloyhtiön kaapelimodeemiliittymän 0 € / kk (25m). Neuvoin häntä sellaisen avaamaan myyntipisteeltä, sillä hänellä on paljon helpompi näitä liittymäasioita hoitaa ihmisen kanssa tiskillä kuin netissä. Tiskillä Äitini kyseli myyjältä useasti, että onhan hänen kotiinsa mahdollista ottaa tämä 0 € / kk taloyhtiön sopimus käyttöön, mutta myyjä ei suostunut kommentoimaan siitä hänelle mitään. Lopulta äitini oli siinä käsityksessä, että edullisimillaan liittymän saa 25 e/kk hänen kotiinsa, oli Elisa Viihdettä tai ei. Tällä hetkellä oma-asioinnin perusteella hintaa tulee 5€ / kk 150 megasesta liittymästä ja 20€ /kk Elisa Viihde Premiumista.

Hän on soitellut asiakaspalvelut läpi ja kaikki toistaa, että pitää olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään. Tämä myyjä kuitenkin kuulemma vain naureskelee yrityksille irtisanoa tämä.

Onko nyt tosiaan näin, että Elisa Viihdettä ei voi irtisanoa mitenkään, vaikka tuossakin tässäkin tapauksessa myyjän myyntipuhe ei vastannut millään tavalla todellisuutta?

Tämäkin luo hänelle turhia ylimääräisiä kuluja ja paljon stressiä. Pistää vain miettimään kuinka häikäilemättömästi noita Elisa Viihde -paketteja seniorikansalaisille myydään 😕.


Moikka @kuooki ja tervetuloa OmaYhteisöön. Pahoittelut tilanteesta, tällainen ei missään nimessä ole arvojemme mukaista toimintaa.

Laittaisitko yksityisviestiä asiasta @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle niin voimme käydä asiaa läpi?

Käyttäjätaso 7


Moikka @kuooki ja tervetuloa OmaYhteisöön. Pahoittelut tilanteesta, tällainen ei missään nimessä ole arvojemme mukaista toimintaa.

Hohhoijaa….

Tuota samaa virttä te olette veisanneet vuosikaudet , mutta mikään ei ole muuttunut. Muuttakaa niiden myyjienne palkkaus provisiopalkasta kuukausipalkaksi , niin poistuu kimmoke myydä epäeettisesti.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Minä olen 65 eläkeläinen ja auttanut muita selvittämään Elisan aiheuttamat sotkut. Aika rankka yleistys.

Olen vilpittömästi pahoillani aiheuttamastani mielipahasta. Tämän mielensä pahoittamisen vuosikymmenen aikana saa näköjään asetella sanansa tarkoin.

Viestini pääsisältö ei kuitenkaan ollut suoranainen ikäsyrjintä, vaan tarpeettomien palveluiden tyrkyttäminen potentiaalisille oikeustoimikelpoisille asiakkaille, joille ei ole myyntipuheen jälkeenkään selvää, mihin ovat ryhtymässä. Lupaan valita sanani jatkossa tarkemmin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Määräaikaiset viihdehuijaukset uppoavat kyllä työväestöönkin, ei tarvitse välttämättä olla eläkeläinen. ”Tämän piti olla jotakin tietokoneeseen liittyvää”, ei herra jestas sentään.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Eläkkeellä olevalle äidilleni myytiin Elisan myyntipisteellä Elisa Viihde Premium laajakaistaliittymän päälle, lupauksella ettei se vaikuta hintaa mitenkään. Hän ei sitä halunnut, mutta myyjä kuitenkin taitavasti hänet ylipuhui ottamaan liittymän.

Hän asuu asunnossa, johon saa Elisan taloyhtiön kaapelimodeemiliittymän 0 € / kk (25m). Neuvoin häntä sellaisen avaamaan myyntipisteeltä, sillä hänellä on paljon helpompi näitä liittymäasioita hoitaa ihmisen kanssa tiskillä kuin netissä. Tiskillä Äitini kyseli myyjältä useasti, että onhan hänen kotiinsa mahdollista ottaa tämä 0 € / kk taloyhtiön sopimus käyttöön, mutta myyjä ei suostunut kommentoimaan siitä hänelle mitään. Lopulta äitini oli siinä käsityksessä, että edullisimillaan liittymän saa 25 e/kk hänen kotiinsa, oli Elisa Viihdettä tai ei. Tällä hetkellä oma-asioinnin perusteella hintaa tulee 5€ / kk 150 megasesta liittymästä ja 20€ /kk Elisa Viihde Premiumista.

Hän on soitellut asiakaspalvelut läpi ja kaikki toistaa, että pitää olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään. Tämä myyjä kuitenkin kuulemma vain naureskelee yrityksille irtisanoa tämä.

Onko nyt tosiaan näin, että Elisa Viihdettä ei voi irtisanoa mitenkään, vaikka tuossakin tässäkin tapauksessa myyjän myyntipuhe ei vastannut millään tavalla todellisuutta?

Tämäkin luo hänelle turhia ylimääräisiä kuluja ja paljon stressiä. Pistää vain miettimään kuinka häikäilemättömästi noita Elisa Viihde -paketteja seniorikansalaisille myydään 😕.

 

Näen aiheelliseksi kuitata tännekkin, että kyseinen myyntitilanne on käyty läpi ja varsinainen asiakas kontaktoitu asian tiimoilta.

Myyntitilanteessa on käyty läpi yhtiövastikkeeseen liittyvän laajakaistan kuviot. Kuitenkin Elisa Viihteeseen on päädytty siitä saatavien hyötyjen kautta ja sen kautta on päädytty tähän lopputulemaan.

Käyttäjätaso 1

Eläkkeellä olevalle äidilleni myytiin Elisan myyntipisteellä Elisa Viihde Premium laajakaistaliittymän päälle, lupauksella ettei se vaikuta hintaa mitenkään. Hän ei sitä halunnut, mutta myyjä kuitenkin taitavasti hänet ylipuhui ottamaan liittymän.

Hän asuu asunnossa, johon saa Elisan taloyhtiön kaapelimodeemiliittymän 0 € / kk (25m). Neuvoin häntä sellaisen avaamaan myyntipisteeltä, sillä hänellä on paljon helpompi näitä liittymäasioita hoitaa ihmisen kanssa tiskillä kuin netissä. Tiskillä Äitini kyseli myyjältä useasti, että onhan hänen kotiinsa mahdollista ottaa tämä 0 € / kk taloyhtiön sopimus käyttöön, mutta myyjä ei suostunut kommentoimaan siitä hänelle mitään. Lopulta äitini oli siinä käsityksessä, että edullisimillaan liittymän saa 25 e/kk hänen kotiinsa, oli Elisa Viihdettä tai ei. Tällä hetkellä oma-asioinnin perusteella hintaa tulee 5€ / kk 150 megasesta liittymästä ja 20€ /kk Elisa Viihde Premiumista.

Hän on soitellut asiakaspalvelut läpi ja kaikki toistaa, että pitää olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään. Tämä myyjä kuitenkin kuulemma vain naureskelee yrityksille irtisanoa tämä.

Onko nyt tosiaan näin, että Elisa Viihdettä ei voi irtisanoa mitenkään, vaikka tuossakin tässäkin tapauksessa myyjän myyntipuhe ei vastannut millään tavalla todellisuutta?

Tämäkin luo hänelle turhia ylimääräisiä kuluja ja paljon stressiä. Pistää vain miettimään kuinka häikäilemättömästi noita Elisa Viihde -paketteja seniorikansalaisille myydään 😕.

 

Näen aiheelliseksi kuitata tännekkin, että kyseinen myyntitilanne on käyty läpi ja varsinainen asiakas kontaktoitu asian tiimoilta.

Myyntitilanteessa on käyty läpi yhtiövastikkeeseen liittyvän laajakaistan kuviot. Kuitenkin Elisa Viihteeseen on päädytty siitä saatavien hyötyjen kautta ja sen kautta on päädytty tähän lopputulemaan.

Ongelmana ei ole pakkomyynnin jälkeinen Elisa viihteen hyväksyminen, vaan kun tuntien päästä tulleen tilausvahvistuksen hinnat ja myyjän väitteet eivät täsmänneet myyntihetkellä. Eikä hän missään vaiheessa jälkeenpäin ole tätä hyväksynyt seuranneissa puhelinkeskusteluissa.

Edellinen puhelu kertoi, ettei minun kannattaisi kirjoitella hänen puolestaan laisinkaan, siitä voi jotain päätellä tilanteesta.

 

Käyttäjätaso 7

Myyntitilanteessa on käyty läpi yhtiövastikkeeseen liittyvän laajakaistan kuviot. Kuitenkin Elisa Viihteeseen on päädytty siitä saatavien hyötyjen kautta ja sen kautta on päädytty tähän lopputulemaan.

Kukakohan tässä hyötyy? Luulisin , että ennen kaikkea Elisa. :grin:

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +7

Myyntitilanteessa on käyty läpi yhtiövastikkeeseen liittyvän laajakaistan kuviot. Kuitenkin Elisa Viihteeseen on päädytty siitä saatavien hyötyjen kautta ja sen kautta on päädytty tähän lopputulemaan.

Kukakohan tässä hyötyy? Luulisin , että ennen kaikkea Elisa. :grin:

Sekä osakkeiden omistajat, varsinkin ne suuremmat. Heillä kilisee pohjaton kassa. 😁 Eihän Elisa välitä muusta kuin rahasta joka tippuu heidän pohjattomaan kassaan sekä suurimmista osakkeiden omistajista.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Eläkkeellä olevalle äidilleni myytiin Elisan myyntipisteellä Elisa Viihde Premium laajakaistaliittymän päälle, lupauksella ettei se vaikuta hintaa mitenkään. Hän ei sitä halunnut, mutta myyjä kuitenkin taitavasti hänet ylipuhui ottamaan liittymän.

Hän asuu asunnossa, johon saa Elisan taloyhtiön kaapelimodeemiliittymän 0 € / kk (25m). Neuvoin häntä sellaisen avaamaan myyntipisteeltä, sillä hänellä on paljon helpompi näitä liittymäasioita hoitaa ihmisen kanssa tiskillä kuin netissä. Tiskillä Äitini kyseli myyjältä useasti, että onhan hänen kotiinsa mahdollista ottaa tämä 0 € / kk taloyhtiön sopimus käyttöön, mutta myyjä ei suostunut kommentoimaan siitä hänelle mitään. Lopulta äitini oli siinä käsityksessä, että edullisimillaan liittymän saa 25 e/kk hänen kotiinsa, oli Elisa Viihdettä tai ei. Tällä hetkellä oma-asioinnin perusteella hintaa tulee 5€ / kk 150 megasesta liittymästä ja 20€ /kk Elisa Viihde Premiumista.

Hän on soitellut asiakaspalvelut läpi ja kaikki toistaa, että pitää olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään. Tämä myyjä kuitenkin kuulemma vain naureskelee yrityksille irtisanoa tämä.

Onko nyt tosiaan näin, että Elisa Viihdettä ei voi irtisanoa mitenkään, vaikka tuossakin tässäkin tapauksessa myyjän myyntipuhe ei vastannut millään tavalla todellisuutta?

Tämäkin luo hänelle turhia ylimääräisiä kuluja ja paljon stressiä. Pistää vain miettimään kuinka häikäilemättömästi noita Elisa Viihde -paketteja seniorikansalaisille myydään 😕.

 

Näen aiheelliseksi kuitata tännekkin, että kyseinen myyntitilanne on käyty läpi ja varsinainen asiakas kontaktoitu asian tiimoilta.

Myyntitilanteessa on käyty läpi yhtiövastikkeeseen liittyvän laajakaistan kuviot. Kuitenkin Elisa Viihteeseen on päädytty siitä saatavien hyötyjen kautta ja sen kautta on päädytty tähän lopputulemaan.

Ongelmana ei ole pakkomyynnin jälkeinen Elisa viihteen hyväksyminen, vaan kun tuntien päästä tulleen tilausvahvistuksen hinnat ja myyjän väitteet eivät täsmänneet myyntihetkellä. Eikä hän missään vaiheessa jälkeenpäin ole tätä hyväksynyt seuranneissa puhelinkeskusteluissa.

Edellinen puhelu kertoi, ettei minun kannattaisi kirjoitella hänen puolestaan laisinkaan, siitä voi jotain päätellä tilanteesta.

@kuooki Mikä tässä siis oli oikea lopputulema, Viihde jäi, Elisan mielestä kaikki OK. Mitä käyttäjä tuumaa asiasta?

Lähinnä mietin, että olisiko käyttäjälle riittänyt nopeammasti toimiva tallentava digiboksi aivan hyvin… Kannattaa olla tarkkana, ettei tule uutta jatkosopimusta puhelimitse, kun alkaa 2 vuotta olemaan kulunut.

 

Itse en operaattorien myymälöihin uskalla lähettää ketään IT-taidotonta, koska suuri vaara, että huijataan. Taloyhtiön perusnopeudenkin olisin vaikka omiin nimiin aktivoinut netissä, jos jokin virus tulisi koneelle niin itselle tulisi soitto, eikä sille, joka ihmettelee, netin katkeamista ja epäilee, että tietokoneen kautta sai flunssan.

Käyttäjätaso 1

Eläkkeellä olevalle äidilleni myytiin Elisan myyntipisteellä Elisa Viihde Premium laajakaistaliittymän päälle, lupauksella ettei se vaikuta hintaa mitenkään. Hän ei sitä halunnut, mutta myyjä kuitenkin taitavasti hänet ylipuhui ottamaan liittymän.

Hän asuu asunnossa, johon saa Elisan taloyhtiön kaapelimodeemiliittymän 0 € / kk (25m). Neuvoin häntä sellaisen avaamaan myyntipisteeltä, sillä hänellä on paljon helpompi näitä liittymäasioita hoitaa ihmisen kanssa tiskillä kuin netissä. Tiskillä Äitini kyseli myyjältä useasti, että onhan hänen kotiinsa mahdollista ottaa tämä 0 € / kk taloyhtiön sopimus käyttöön, mutta myyjä ei suostunut kommentoimaan siitä hänelle mitään. Lopulta äitini oli siinä käsityksessä, että edullisimillaan liittymän saa 25 e/kk hänen kotiinsa, oli Elisa Viihdettä tai ei. Tällä hetkellä oma-asioinnin perusteella hintaa tulee 5€ / kk 150 megasesta liittymästä ja 20€ /kk Elisa Viihde Premiumista.

Hän on soitellut asiakaspalvelut läpi ja kaikki toistaa, että pitää olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään. Tämä myyjä kuitenkin kuulemma vain naureskelee yrityksille irtisanoa tämä.

Onko nyt tosiaan näin, että Elisa Viihdettä ei voi irtisanoa mitenkään, vaikka tuossakin tässäkin tapauksessa myyjän myyntipuhe ei vastannut millään tavalla todellisuutta?

Tämäkin luo hänelle turhia ylimääräisiä kuluja ja paljon stressiä. Pistää vain miettimään kuinka häikäilemättömästi noita Elisa Viihde -paketteja seniorikansalaisille myydään 😕.

 

Näen aiheelliseksi kuitata tännekkin, että kyseinen myyntitilanne on käyty läpi ja varsinainen asiakas kontaktoitu asian tiimoilta.

Myyntitilanteessa on käyty läpi yhtiövastikkeeseen liittyvän laajakaistan kuviot. Kuitenkin Elisa Viihteeseen on päädytty siitä saatavien hyötyjen kautta ja sen kautta on päädytty tähän lopputulemaan.

Ongelmana ei ole pakkomyynnin jälkeinen Elisa viihteen hyväksyminen, vaan kun tuntien päästä tulleen tilausvahvistuksen hinnat ja myyjän väitteet eivät täsmänneet myyntihetkellä. Eikä hän missään vaiheessa jälkeenpäin ole tätä hyväksynyt seuranneissa puhelinkeskusteluissa.

Edellinen puhelu kertoi, ettei minun kannattaisi kirjoitella hänen puolestaan laisinkaan, siitä voi jotain päätellä tilanteesta.

@kuookiMikä tässä siis oli oikea lopputulema, Viihde jäi, Elisan mielestä kaikki OK. Mitä käyttäjä tuumaa asiasta?

Lähinnä mietin, että olisiko käyttäjälle riittänyt nopeammasti toimiva tallentava digiboksi aivan hyvin… Kannattaa olla tarkkana, ettei tule uutta jatkosopimusta puhelimitse, kun alkaa 2 vuotta olemaan kulunut.

 

Itse en operaattorien myymälöihin uskalla lähettää ketään IT-taidotonta, koska suuri vaara, että huijataan. Taloyhtiön perusnopeudenkin olisin vaikka omiin nimiin aktivoinut netissä, jos jokin virus tulisi koneelle niin itselle tulisi soitto, eikä sille, joka ihmettelee, netin katkeamista ja epäilee, että tietokoneen kautta sai flunssan.

Juu,

 

Kommentit oli viimeisessä puhelussa hänelle näihin vain: aijaa, no sitä ei voi purkaa koska siinä on sinun allekirjoituksesi.

Eli myyjän puheilla ei ollut Elisan toisen edustajan mielestä mitään merkitystä, vain uhrin allekirjoitus merkitsee. Tämä paperiton sopimus mahdollistaa tämän. Äitini ei muista nähneensä missään, tietokoneen näytöllä tai muualla yhteenvetoa siitä mihin on sitoutumaan kahdeksi vuodeksi. Ainoa dokumentti tästä on myyjän raapustama paperi, jossa on mainittu tähän liittyen: netti kaapeli 150m + laite 24,90 € / kk (laitetta ei tarvittu). Kuten mainitsinkin jo, tilausvahvistus ei vastannut myytyä.

Seuraavaksi laaditaan viestiä kuluttajaneuvojalle. Suosittelen teitä muitakin huijattuja tekemään samoin. Olen kuullut itse samantyylisistä Elisa Viihde -tapauksista jo vuosia, joten olen varma, että on jo mahdollista saada asiat oikeasti etenemään.

Sama kokemus, eli tässä juuri  itsekin yrittää hoitaa eläkeläistä irti palvelusta jota ei tarvitse. Tuli kalliiksi käydä pientä ilmaista vinkkiä hakemassa. Sai Viihteen, kaikki mahdolliset turvapalvelut ja uuden kännykän ja kilpailijoita kalliimman liittymän.

 

Ihan puhdasta huijaamista tuo on, etenkin kun edes sopimuksia ei allekirjoiteta eikä anneta mukaan. 

Käyttäjätaso 7

Sama kokemus, eli tässä juuri  itsekin yrittää hoitaa eläkeläistä irti palvelusta jota ei tarvitse. Tuli kalliiksi käydä pientä ilmaista vinkkiä hakemassa. Sai Viihteen, kaikki mahdolliset turvapalvelut ja uuden kännykän ja kilpailijoita kalliimman liittymän.

 

Ihan puhdasta huijaamista tuo on, etenkin kun edes sopimuksia ei allekirjoiteta eikä anneta mukaan. 

Hmmmm…

Jos asiakas ei ole mitään sopimusta allekirjoittanut , niin ei sellainen sido asiakasta yhtään mihinkään. Jos Elisa sellaisista palveluista yrittää laskuttaa , niin ei niitä ole velvollisuus maksaa ja asian voi viedä kuluttajaviranomaisille ihan suoraan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Elisa kyllä ahkerasti tuputtaa tuota Viihde palvelua nettiliittymän mukaan. Työkaverille oli saatu myytyä viihdepaketti nettiliittymän kanssa, koska liittymän hinta olisi ollut sama ilman viihdettä. Nyt viihdeboksi kuulemma pölyttyy hyllyllä, kun sille ei ole tarvetta. 

Käyttäjätaso 7

Elisa kyllä ahkerasti tuputtaa tuota Viihde palvelua nettiliittymän mukaan. Työkaverille oli saatu myytyä viihdepaketti nettiliittymän kanssa, koska liittymän hinta olisi ollut sama ilman viihdettä. Nyt viihdeboksi kuulemma pölyttyy hyllyllä, kun sille ei ole tarvetta. 

Juu tätä tuputusta on tapahtunut niin kauan kuin Elisa Viihde on ollut olemassa. Se oleellinen asia on , että asiakaan ei pidä panna nimeään sellaisiin sopimuksiin. Viihteen sopimuksen määräaikaisuus jää useimmiten myyjältä kertomatta ja sopimuksesta irtipääseminen ei ole helppoa.

No periaatteessa voi tosiaan vedota siihen, että ei ole allekirjoitettu, mutta paljon tehdään sopimuksia toki myös suullisesti. 

Myyjät kyllä taatusti näkee ja aistii, milloin asiakas ei palvelua oikeasti tarvitse tai ymmärrä siitä mitään. Silti myydään ja jälkikäteen levitellään käsiä. 

Tässä Viihteessä täytyy olla Elisalle joku outo rahasampo, sillä töksäyttivät että vanhuksen kaikki muut sopimukset voidaan purkaa, mutta ei Viihdettä. 

Onneksi tässä on nyt saanut lähipiiristä kaikki vaihtamaan toiselle operaattorille puhelin ja nettiliittymät. Viihteen suhteen ei eläkeläiseen ole kukaan ottanut yhteyttä, vaikka 18.3. on ensimmäinen yhteydenottopyyntö laitettu. Eli vanhus pitää kai kolmannen kerran juoksuttaa liikkeeseen nöyryytettäväksi. Hienoa Elisa 👍.

Pitää tässä samalla istumalla raapustaa tuo ilmoitus kuluttajansuojaan. Onpa sitten sekin tehty.