Skip to main content
Vastattu

Tekstitysongelmia Viaplaylla

  • 18. maaliskuuta 2025
  • 24 kommenttia
  • 421 katselukerrat

  • Keskustelija
  • 4 kommenttia

Tekstitykset katoaa aina noin 5min jälkeen.

Palaavat kun käyttää toisen kielisenä ja palaa takaisin suomeen ja sama toistuu 5min. välein.

Ongelma elisan laatikolla katsottaessa.

Puhelimella ei ongelmaa.

Ja tämä toistuu sarjasta riippumatta.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi BK_viihde

Tätä ongelmaa selvitellään Viaplayn puolella.

Pahoittelivat tilannetta, jossa asiakaspalvelu on ohjannut kyselyä Elisan suuntaan, näin tuon ei ole tarkoitus toimia. Joten jatkossakin vikatilanteissa yhteys suoraan Viaplayn tukeen.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

24 kommenttia

Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 630 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2025

Viaplayn ongelmista kannattaa olla yhteydessä suoraan heille:

https://help.viaplay.com/fi/


Jaakop
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 366 kommenttia
  • 25. maaliskuuta 2025

Tokeniko tämä ongelma vai toistuuko edelleen? Jos ongelma nimenomaan Elisa Viihteellä katsoessa, niin tarvittaessa sille voisi tehdä virtabuuttauksen ja tehdasasetukset. Tervetulotus OmaYhteisöön ​@rrcrrc 😊


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 25. maaliskuuta 2025

Hei Viaplay tekstitys poistuu hetken kuluttua, tämä vika ilmestyi Anger Management sarjan kaudella 3 noin jakson 20 jälkeen. tekstitys palaa kun vaihtaa toiseen ja takaisin suomeksi. Aika kilusallista kun tämä tapahtuu muutaman minuutin kuluttua. Toistin viaplay apilla tabletista ja siinä tektitys kesti koko jakson ajan.

 

EDIT: 26.3.2025 // Siirretty olemassa olevaan ketjuun viesti. -Burnett


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025

Tekstitysongelma jatkuu.

Ja tosiaan vain elisan purkin kautta katsottaessa.

Läppärillä ja puhelimella ei ongelmaa eli viaplay kyllä näyttäisi toimivan.

Täytyy kokeilla vielä tehdasasetuksia, koska virtabuutilla ei vaikutusta.


  • 4680 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025

Teitkö sen virtabuutin noin:

Jumittaako digiboksi

(N7700, N7800 ja N7950)

Manuaalinen digiboksin ohjelmistopäivityksen tarkistaminen. (Ns. Virtabuutti.)

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

 


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025

Sama ongelma, tekstitykset näkyvät boksilta katsottuna 5 minuuttia kerrallaan ennen kuin häviävät.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 28. maaliskuuta 2025

Buutattu poksi ohjeen mukaan seurauksella että nyt tekstit katoavat ja niitä ei enää saa takaisin kuin sulkemalla sovelluksen. Tästäkö maksetaan itsemme kipeäksi?


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1339 kommenttia
  • 29. maaliskuuta 2025

@latzka ja ​@rrcrrc ehdittekö olemaan vielä Viaplayn tukeen yhteydessä? Mukava myös kun olette löytäneet tien OmaYhteisöön! 😊


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 30. maaliskuuta 2025

Oltu yhteydessä visplaylle, mutta koska toimii kaikilla muilla laitteilla, niin eipä siinä ole paljon tehtävissä. Eli elisan purkki ei jatkoon. Toisaalta ihmetyttää että kuinka elisa myy tuotetta joka ei heidän laitteillaan toimi.


Jaakop
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 366 kommenttia
  • 31. maaliskuuta 2025

Jos ja kun ongelma ilmenee pelkästään Elisa Viihteen Viaplaylla, niin asia pitänee tutkailla tarkempien tietojen kera asiakaspalvelun häiriöpuolelta, jos olet yhteydessä. Kannattaa ilmoittaa omien tietojen lisäksi Viihteen laitteen mac-osoite sekä pari esimerkkiohjelmaa, mikäli ilmenee tiettyjen ohjelmien kohdalla. Häiriöilmoitus onnistuu viesteillen mm. seuraavien kanavien kautta:
 

Lähetä viesti Facebookissa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-21

Lähetä viesti X-palvelussa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-21

Lähetä viesti Omaelisassa Tuki -> Asiakaspalvelun viestit -> Uusi viesti


ilponen
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 752 kommenttia
  • 2. huhtikuuta 2025

Kollega oli vähän hakoteillä tällä kertaa, eli nää tektitysongelmat menee tosiaankin Viaplayn kautta, eli heille kannattaa olla tuosta yhteyksissä! 😊 


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 2. huhtikuuta 2025

Viaplay käänsi vastuun kyllä suoraan takaisin Elisalle. Kumpi vastaa?


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 630 kommenttia
  • 2. huhtikuuta 2025

Voisitko laittaa heidän vastauksensa joko tähän tai yksityisviestillä, selvitän asian.


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 2. huhtikuuta 2025

Keskustelu katosi bittiavaruuteen. Totesi, että kuuluu Elisalle ja sulki keskustelun samantien. TerhoR oli vastapuolella


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 133 kommenttia
  • 2. huhtikuuta 2025
ilponen kirjoitti:

Kollega oli vähän hakoteillä tällä kertaa, eli nää tektitysongelmat menee tosiaankin Viaplayn kautta, eli heille kannattaa olla tuosta yhteyksissä! 😊 

Aika erikoinen suhtautuminen elisalla   jos palvelu tilattu  elisalta niin   elisa  siirtää  asian selvittelyvastuun  kanavan tuottajalle eli viapleylle

 kyllä elisan  kuuluu selvittää asia ei asiakkaan  ja olla yhteydessä viapleyhynpalvelun myyjänä kuluttajalle  .


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 630 kommenttia
  • 2. huhtikuuta 2025

Sovellus on tosiaan täysin heidän vastuullaan ja siksi toivoisimme palautteet sinne. Samalla asiakas pystyy antamaan heidän mahdollisesti kaipaamansa lisätiedot.

Selvitän tätä nyt jokatapauksessa heidän kanssaan.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 630 kommenttia
  • Vastaus
  • 3. huhtikuuta 2025

Tätä ongelmaa selvitellään Viaplayn puolella.

Pahoittelivat tilannetta, jossa asiakaspalvelu on ohjannut kyselyä Elisan suuntaan, näin tuon ei ole tarkoitus toimia. Joten jatkossakin vikatilanteissa yhteys suoraan Viaplayn tukeen.


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 3. huhtikuuta 2025

Palloittelu kyllä jatkuu edelleen.  Miten Elisa vastaa?

 


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 630 kommenttia
  • 3. huhtikuuta 2025

Oliko tämä siis ihan tuore vastaus heiltä? Onko sinullakin Viihde Premium eli N7950?


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 3. huhtikuuta 2025

Ihan tuore vastaus on. Minulla on N7800 boxi


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 630 kommenttia
  • 7. huhtikuuta 2025

Tekstitysongelmia ei ole toistaiseksi saatu toistumaan Viaplayn päässä.

Itsekin olen noita ongelmia nähnyt, mutta niissä tilanteissa tekstitykset ovat puuttuneet jos seuraava jakso on alkanut automaattisesti tai sitten jakso on käynnistetty “jatka katselua”-näkymästä.

Tänään on boksillani (N7950) pyörinyt erilaisia sarjoja monen tunnin ajan, eikä ongelmia ole osunut kohdalle.

Jos sinulla toistuu tuo tekstien katoaminen aina 5 minuutin jälkeen, niin olisi kiinnostavaa kuulla, auttaako vikaan boksin palauttaminen tehdasasetuksille.

Jatkamme testailua.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 7. huhtikuuta 2025

On palautettu tehdasasetuksiin, päivitetty ja kokeiltu aloittaa katselu ilman jatka katselua aloitusta. No sen verran muutosta tuli tänään ettei tekstitys enää palannut käymällä toisen kielisessä ja palattaessa suomeen. Ja boksi on tuo N7950.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 630 kommenttia
  • 8. huhtikuuta 2025

Onnistuimme toistamaan tilanteen, missä tekstitykset puuttuvat sarjan uuden jakson toiston alettua automaattisesti. Tekstitys palasi kun jakson toiston aloitti uudestaan. Lisäksi tekstityksen kielen vaihtaminen ja jakson aloitus uudestaan saattoi hukata tekstit.

Mutta emme ole saaneet useista yrityksistä huolimatta toistumaan tilannetta, missä tekstitykset katoaisivat kesken katselun. Testasimme useilla N7800 ja N7950 bokseilla ja osa bokseista oli mobiiliverkossa, osa kiinteässä. 


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 10. huhtikuuta 2025

N7800. Tehdasasetukset palautettu. Jatka katselua. Tekstitysongelmat ennallaan. Katoavat, saa palautettua  vaihtamalla kieltä edestakaisin. Katoamisaika ensimmäisen tekstityksen korjauksen jälkeen oli n 3 minuuttia. 

 

Tekstitys katoaa jatkuvasti noin 3 minuutin välein.