Vastattu

Television kuva pikselöityy, mistä johtuu?

  • 16 April 2023
  • 8 kommenttia
  • 1147 katselukerrat

Elisa viihde premium käytössä ja android tv vuodelta 2016. Viime aikoina on ollut erinäisiä yhteys ongelmia boxin ja telkun välillä ja nyt uutena kuvan pikselöityminen...alkoi ihan ykskaks. Mikähän voisi olla syynä ja mitä voin tehdä? Telkku antennijohdon ( uusi) päässä ja kerrostalossa asun. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 17 April 2023, 10:15

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Elisa viihde premium käytössä ja android tv vuodelta 2016. Viime aikoina on ollut erinäisiä yhteys ongelmia boxin ja telkun välillä ja nyt uutena kuvan pikselöityminen...alkoi ihan ykskaks. Mikähän voisi olla syynä ja mitä voin tehdä? Telkku antennijohdon ( uusi) päässä ja kerrostalossa asun. 

  • Ota digiboksin virtajohto vaikka 30 sekunniksi irti rasiasta.(uudelleenkäynnistys).
  • Tehdasasetusten palautus:
  • Palauta digiboksin tehdasasetukset digiboksillesi. Se onnistuu painamalla digiboksin virtapainiketta viisi kertaa peräkkäin. Mallissa N7950 virtapainike on iso painike digiboksin vasemmassa reunassa
  • Vaihda digiboksin HDMI johto toiseen(viereiseen) porttiin televisiossa.
  • Tai kokonaan uusi HDMI johto.

Voihan tehdä Digiboksille ns. virtabuutin:

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Jospa vaikka jotain apua.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Minkälainen nettiyhteys on käytössä? Kiinteä vaiko 4G/5G? Onko digiboksi langallisessa vai langattomassa verkossa? Jos käytät langatonta, kokeile langallista verkkoa. Mikä modeemi / reititin käytössä?

 

Kuvan pikselöityminen, pätkiminen tai kuvanlaadun heikkeneminen voi johtua myös nettiyhteydestä.

Kiitos vastauksista.

Ja kimplezin ohjeilla menty ja hdmi johdon paikan vaihto auttoi vähän ja vähän aikaa sitten on tehdas asetukset palautettu mutta voihan sen kokeilla vielä uudelleen. Dj...elisa mobi...Langaton 5g/300, voisko olla syynä? ja huawein reititin mutta alkaa olla jo ikää jokunen vuosi..

Käyttäjätaso 7

Langaton 5g/300, voisko olla syynä?

Totta kai voi, kun mobiilinetin nopeus voi olla mitä vain nollan ja maksimin väliltä ja laatu vaihdella kurjan ja erinomaisen välillä. Vaikka netti olisi aiemmin toiminut riittävän hyvin, esim. käyttäjämäärien nousu voi vaikuttaa asiaa.

Tosin yleensä se ei ala ihan “yks kaks”, ellei syynä ole jonkun verkon osan vikatila tai vaikkapa lähetinsolun säätö.

Tapahtuuko pätkintää koko ajan tai onko siinä jotain säännönmukaisuuksia?

 

Näillä edellisillä ohjeilla sain paremmin toimimaan, mutta ongelma ei täysin hävinnyt mutta muuttui selvästi parempaan. Pitää seurata tilannetta. Tarkistuksen mukaan ei löytynyt häiriöitä yhteydessä. Vinkkejä vielä? Voisiko vika olla itse viihde boxissa?

Käyttäjätaso 7

Näillä edellisillä ohjeilla sain paremmin toimimaan, mutta ongelma ei täysin hävinnyt mutta muuttui selvästi parempaan. Pitää seurata tilannetta. Tarkistuksen mukaan ei löytynyt häiriöitä yhteydessä. Vinkkejä vielä? Voisiko vika olla itse viihde boxissa?

Jos kaikki kokeiltu tuolta, eikä tokene:

Jumittaako digiboksi? Pätkiikö kuva? - Elisa

Niin voithan ottaa yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Soittakaa minulle:

Arkisin klo 8-18 soitamme sinulle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään kahden tunnin kuluessa.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm) Avoinna ma-pe klo 8-18.

Chattaa OmaElisassa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin 9-21.

Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin 9-21.

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Digiboksissahan on takuu, niin kauan, kuin

sopimus voimassa.

 

Lisää vielä omaan profiiliisi asiakasnumerosi vastaisuudenkin varalle, jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset klikkaamalla

nimimerkkipallukkaasi sivun oikealla ylhäällä/Oma profiili.

 

 

 

 

Vaihdoin telkkarin, digiboksi oli lähes viikon irti seinästä ja kuva pikselöityy erityisesti maksukanavilla, mutta myös normaali kanavilla. Saman ohjelman aikana voi tehdä jpa 5min välein tätä. Meillä taloyhtiön laajakaista telia (ei saa muutettua), aikaisemmin tätä ongelmaa ei ole ollut. Nyt viim pari kk tosi paljon.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@Chaddy82 eli tällä hetkellä katsot siis ohjelmia digiboksin kautta? Onko digiboksi langattomasti vai kaapelilla? Mikäli langattomasti, niin kannattaa kokeilla vielä piuhan päässä. Digiboksin resetointia kannattaa myös kokeilla.

Osallistu keskusteluun