Vanhuksen huijaamista

  • 15 January 2021
  • 13 kommenttia
  • 1062 katselukerrat

Eräälle vanhukselle myytiin Sepän myymälässä kaksi Elisa viihdettä päällekkäin, kun ei ymmärtänyt sanoa ei.
Ja kun se paljastui hänelle Ei todellakaan edes haluttu keskustella sen kaupan purkamisesta.

Itse vaihdoin puh liittymän Telialle ihan vaan, ettei Elisa hyödy mitään siitä kaupasta. Ja seuraava puhelin löytyy myös jostain muualta..


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

13 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Eräälle vanhukselle myytiin Sepän myymälässä kaksi Elisa viihdettä päällekkäin, kun ei ymmärtänyt sanoa ei.
Ja kun se paljastui hänelle Ei todellakaan edes haluttu keskustella sen kaupan purkamisesta.

Hei @hacrar ja tervetuloa OmaYhteisöön! Pahoittelen alkuun tätä tapahtunutta. Kyllä voimme sopimuksia Elisa Viihteidenkin osalta katsoa tapauskohtaisesti. Voisitko olla vielä tämän tiimoilta yhteydessä asiakaspalveluumme tai lähettäisitkö meille sähköpostia tarkempien tietojen kera? 

Nyt näyttäisi järki voittavan ja diili puretaan.. 

Saisi tulla jotain seuraamuksia myyjille jotka vanhuksia huijaavat. Kuvottavaa toimintaa.

Käyttäjätaso 7

Eräälle vanhukselle myytiin Sepän myymälässä kaksi Elisa viihdettä päällekkäin, kun ei ymmärtänyt sanoa ei.
Ja kun se paljastui hänelle Ei todellakaan edes haluttu keskustella sen kaupan purkamisesta.

Hei @hacrar ja tervetuloa OmaYhteisöön! Pahoittelen alkuun tätä tapahtunutta. Kyllä voimme sopimuksia Elisa Viihteidenkin osalta katsoa tapauskohtaisesti. Voisitko olla vielä tämän tiimoilta yhteydessä asiakaspalveluumme tai lähettäisitkö meille sähköpostia tarkempien tietojen kera? 


Niinpä niin.

Ensin myydään ja sitten ollaan mukamas pahoillaan. Olen seuraillut tätä Elisan toimintaa jo vuosia ja mikään ei ole muuttunut. Siis vaikka luvataan muuttaa toimintatapoja , niin mitään ei tapahdu ja näitä tapauksia ilmenee tasaiseen tahtiin.

No tänne Yhteisöön näitä tapauksia tulee tiedoksi luultavasti vain hyvin pieni osa ja vain niiden osalta ehkä lopulta päädytään kaupanpurkuun , mutta eihän se muuta Elisan toimintaa , kun yhtiö hyötyy tällaisesta törkymyynnistä joka tapauksessa.

Saisi tulla jotain seuraamuksia myyjille jotka vanhuksia huijaavat. Kuvottavaa toimintaa.


Tuskin tilannetta voi laittaa myyjien syyksi, koska ei heillä ole paljon liikkumavaraa siitä millaiset ohjeet heille on myyntitehtäviin asetettu. Jos myyjä lähtee “säälimään” asiakasta, niin ei hänelle taida kunnian kukko laulaa? Kuten Sokrates taas kerran totesi, niin kysymys on Elisan toimintatavoista eli strategiasta.

Omalla kohdalle sattui tämä myyntistrategia siten, että ostin kaksi puhelinta. Kysyin mahdollisesta hinnanalenemisesta, myyjän mukaan ei tule tapahtumaan. Niinpä, hinta laski seuraavana päivänä, ei auttanut valittaminen, koska aina myydään vain päivän hintaan.

Toisenlainen myyntistrategia kävi eräässä toisessa elektroniikkaa myyvässä liikkeessä, he hyvittivät lahjakortilla tuotteeseen viikkoa myöhemmin tulleen tarjousalennuksen.

Siis kummankaltaista liikettä suosin mieluummin?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Niinpä niin.

Ensin myydään ja sitten ollaan mukamas pahoillaan. Olen seuraillut tätä Elisan toimintaa jo vuosia ja mikään ei ole muuttunut. Siis vaikka luvataan muuttaa toimintatapoja , niin mitään ei tapahdu ja näitä tapauksia ilmenee tasaiseen tahtiin.

No tänne Yhteisöön näitä tapauksia tulee tiedoksi luultavasti vain hyvin pieni osa ja vain niiden osalta ehkä lopulta päädytään kaupanpurkuun , mutta eihän se muuta Elisan toimintaa , kun yhtiö hyötyy tällaisesta törkymyynnistä joka tapauksessa.

Oikaistaampa tätä taas vähän. Tapaus kuin tapaus mikä tulee tietoon jossa edes epäillään että homma ei mennyt ihan kuten piti tutkitaan. Tapaus ei siis tarvitse julkisuutta vaan näitä hoidetaan myös ihan suorien kontaktien kautta kohdattaessa. Emme harrasta julkilynkkauksia tai muita vastaavia toimenpiteitä, eli tieto lopputuloksesta ja mahdollisista ratkaisuista sekä seuraamuksista jää meidän osaltamme julkaisematta. En edes viitsi miettiä montaako lakia siinä rikottaisiin jos moista tehtäisiin saati että kuinka moni enää haluaisi olla töissä firmassa joka nostaa jokaisesta mahdollisesta virheestä julkisen käsittelyn työntekijöilleen.

Eli siis kyllä asioihin puututaan ja kaikki tietoon tulevat tapaukset tutkitaan ja mikäli yhtään mitään virhettä on sattunut niin myös oikaistaan. Törkymyynti ei ole siis ohjeistus vaan valitettava poikkeus. Jokaisesta tapauksesta olemme aidosti pahoillamme.

Käyttäjätaso 7

Oikaistaampa tätä taas vähän. Tapaus kuin tapaus mikä tulee tietoon jossa edes epäillään että homma ei mennyt ihan kuten piti tutkitaan. Tapaus ei siis tarvitse julkisuutta vaan näitä hoidetaan myös ihan suorien kontaktien kautta kohdattaessa. Emme harrasta julkilynkkauksia tai muita vastaavia toimenpiteitä, eli tieto lopputuloksesta ja mahdollisista ratkaisuista sekä seuraamuksista jää meidän osaltamme julkaisematta. En edes viitsi miettiä montaako lakia siinä rikottaisiin jos moista tehtäisiin saati että kuinka moni enää haluaisi olla töissä firmassa joka nostaa jokaisesta mahdollisesta virheestä julkisen käsittelyn työntekijöilleen.

Eli siis kyllä asioihin puututaan ja kaikki tietoon tulevat tapaukset tutkitaan ja mikäli yhtään mitään virhettä on sattunut niin myös oikaistaan. Törkymyynti ei ole siis ohjeistus vaan valitettava poikkeus. Jokaisesta tapauksesta olemme aidosti pahoillamme.

Jos asia olisi noin kuten vakuutellaan , että toimintatavoissa ei ole korjattavaa , niin tällaiset tapaukset olisivat loppuneet jo vuosia sitten. Näitä on ollut jo niin monta vuotta , että väkisinkin herää epäily , että asiaan ei johtotasolla suhtauduta vakavasti.

Eipä tässä kukaan niitä myyjiä halua lynkata , vaan yrityksen päättäjien pitäisi tehdä asialle jotakin. Jos vain tapauksia tutkitaan jälkikäteen , niin ei se estä niitä uusia syntymästä.

Jos tilinpäätöstiedotteessa mainittu: “Asiakaskokemuksen ja laadun jatkuva parantaminen ovat olennainen osa yrityskulttuuriamme, ja jatkamme voimakasta keskittymistä niihin.” toteutuu aidosti, niin minkäänlaisia ylilyöntejä myynnissä emme tällä palstalla näe 2021. 

Tämän toki voisi kuvitella niinkin, että asiakkaiden toiveita vihdoinkin toteutettaisiin eikä vain pidettäisi mielessä vuosikausia.

Nyt varmistui etten tule asiakkaaksi Elisalle pitkään aikaan. Tämä diili meneekin vasta tämän laskun jälkeen poikki...EHKÄ. eikä luvattuja hyvityksiä tulekaan. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +7

@hacrar Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen niin hän mielellään auttaa sua tässä asiassa.

Käyttäjätaso 7

Tänne meidän kulmille myytiin Elisa viihdettä joitakin vuosia sitten. Otin se hätäpäissäni itsekin. Käyttöönoton jälkeen havaittiin Elisankin toimesta, että eihän sillä ollut edellytyksiä toimiakaan meidän kylillä, Adsl:llä. Yksityiviesteillä homma sitten hoitui, ja palautin viihteen. Niitä palautettavia oli postissa liki ruuhkaksi asti, eli monet muutkin saivat palautettua. Eipä täälläkään tätä asiaa pahemmin puitu, eli hoidettiin näemmä yksityisesti ja suoraan. En sen kummemmin spekuloi, missä oli vika, ja kuka teki mitä, mutta myyjä oli erittäin hyvä myymään ja niitä on harvassa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Jos myyjä saa provikoita siitä mitä on myynyt niin eiköhän ne sitten yritä myydä kaikkea juurikin niille, ketä on helpoin höynäyttää? Oma tilipussihan siinä karttuu niin ihan sama. Näin mututun tumalla (ei siis tietoa) ajatellen luulisin siitä jotain provikkaa saavan niin tässä kohtaa kaikki myyjät ei taida olla niitä kaikkein solidaarisimpia.

Käyttäjätaso 7

Minun kohdallani myyjä oli niin hyvä myymään, että ei tarvinnut oikeastaan höynäyttääkään. Sai vaan ostamaan tuotteen, mitä muka tarvitsen, vaikka en ikinä olisi tarvinnut, vaikka olisi toiminutkin.