Skip to main content
Vastaus

Viihde Plus B866 solmussa, mikään palautus tai nollaus valikoiden kautta ei toimi

  • May 22, 2025
  • 3 kommenttia
  • 123 katselukerrat

Boxin päällä, etureunassa oikealla on power-näppäin. Paina näppäin pohjaan ja pidä se pohjassa koko ajan. Nyt näyttöön tuli valikko sammuta tai käynnistä uudelleen. Valitse kaukkarilla uudelleenkäynnistys, pitämällä yhä tuota power-näppäintä pohjassa. Laitteen käynnistyttyä uudelleen, pääset Android Root -valikkoon ja nyt voit päästää power-näppäimen.

Tuosta valikosta voi toki valita vaikka mitä kiwaa, mutta se oleellisin tässä kohtaa on factory reset. Valitse se ja Tadaa! Nyt sulla on boxi takaisin tehdasasetuksissaan ja pääset conffaamaan sen alusta lähtien uusiksi. Tuossa asetusten nollaamisessa menee tovi, mutta odottelet vain aikasi niin kyllä se sieltä taas palautuu ja alkaa kyselemään käyttökieltä jne.

Itse jouduin tuohon solmuun kun tarkoitukseni oli päivittää premium plussaksi, mutta tulinkin vahingossa tilanneeksi plussan toiseksi boxiksi, omalla käyttäjätunnuksellaan. No aspa ystävällisesti siirsi tuon plussan wanhalle premiumin käyttäjätunnukselle ja käski käynnistää boxin uudelleen. No valikosta löytyikin uudelleenkäynnistys ja … No eipä näkynyt wanhoja tallenteita lainkaan, jatka katsomista oli yhä tuolla plussan käyttäjätunnuksella jne. Eli jotenkin tuo oli vielä kuitenkin kiinni siinä plussan uudessa käyttäjätunnuksessa ja nyt se ei siis suostunut enää nollaamaan itseään mitenkään, ei poistamaan Google tiliä, ei palauttamaan tehdasasetuksia, ei mitään.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi HiTec

Uutta yhteyttä vaan asiakaspalveluun, tai tee vika/häiriöilmoitus.

Siinä boksissahan on takuu, niinkauan kuin sopimus voimassa.

Duodaa… Huomasit kai että kirjoitin tuon kaiken menneessä aikamuodossa. Eli tuo boxini oli jumissa ja vasta kun keksin tuon power-näppäimen keinon palauttaa sen tehdasasetuksiin, kaikki oikeni kuten kuuluikin, boxi aukesi, tili on nyt se mikä pitääkin, tallenteet näkyy kuten kuuluukin, jne…

Tokihan tuon kikan olisi varmaan täältä yhteisöstäkin kenties löytänyt, vaan eipähän tullut (taaskaan) mieleen ja onpahan nyt täällä kikka jemmassa, joskos joku toinenkin joskus törmäisi vastaavaan. Joku softavikahan tuo selkeästi on, mutta minkäänlaista korjausta tms. siihen(kään) lienee melko turha odottaa, vika kun on tod.näk. ihan siinä alkup boxin valmistajan softassa, ei Elisan siihen päälle tekemässä tuotteistuksessa.

Yksi iso harmi tuohon ex. premiumiin vrt. on tuo leffojen tarkan kategorisoinnin menetys. Se oli niin helppoa suurista eri kategorioiden nappuloista valita minkä tyyppistä leffaa olit hakemassa. Nyt tuo kategorisointi on huomattavasti karkeampi ja siten se haluttu alakategoria hukkuu sinne joukkoon. Esim. haluat romanttisen komedian, niin aikaisemmin Premiumissa sille oli ihan oma nappinsa, nyt Plussassa löytyy vain romantiikan kategoria, josta se ne komediat pitää selata yksi kerrallaan ja lukea sen leffan kuvaus ennen kuin tuo alakategoria siitä selviää.

Muutenkin Plussa tuntuu selvästikin suosivan kuvallisia listoja ja tiiviit tekstimuotoiset listaukset ovat todella harvassa. Veikkaankin että tulemme käyttämään tuossa Plussassa myös sitä erillistä Viihde Appia, jolla saamme nuo listaukset näkyviin. Ja vielä pitäisi sanalliseen hakuun jotenkin keksiä että sen saisi rajattua pelkkiin tallenteisiin, minua kiinnosta pätkääkään jos vaikka Salatuista Elämistä löytyy YouTubesta videoita, kun olen kerran tallenteitani selaamassa.

Juu, uuden laitteen käytön opetteluahan tämä on kun tuota Premiumia tuli jo käytettyä niin monta vuotta. Samanlainen uuden oppiminen se oli siinäkin kun aikanaan siitä wanhasta Viihteestä Premiumiin päivitimme, mutta kai se tästä...

3 kommenttia

  • May 22, 2025

Uutta yhteyttä vaan asiakaspalveluun, tai tee vika/häiriöilmoitus.

Siinä boksissahan on takuu, niinkauan kuin sopimus voimassa.

Vika/häiriöilmoitus vaihtoehtoja:

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa /Häiriöilmoitus

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

> Uusi viesti> Häiriöilmoitukset


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • Vastaus
  • May 23, 2025

Uutta yhteyttä vaan asiakaspalveluun, tai tee vika/häiriöilmoitus.

Siinä boksissahan on takuu, niinkauan kuin sopimus voimassa.

Duodaa… Huomasit kai että kirjoitin tuon kaiken menneessä aikamuodossa. Eli tuo boxini oli jumissa ja vasta kun keksin tuon power-näppäimen keinon palauttaa sen tehdasasetuksiin, kaikki oikeni kuten kuuluikin, boxi aukesi, tili on nyt se mikä pitääkin, tallenteet näkyy kuten kuuluukin, jne…

Tokihan tuon kikan olisi varmaan täältä yhteisöstäkin kenties löytänyt, vaan eipähän tullut (taaskaan) mieleen ja onpahan nyt täällä kikka jemmassa, joskos joku toinenkin joskus törmäisi vastaavaan. Joku softavikahan tuo selkeästi on, mutta minkäänlaista korjausta tms. siihen(kään) lienee melko turha odottaa, vika kun on tod.näk. ihan siinä alkup boxin valmistajan softassa, ei Elisan siihen päälle tekemässä tuotteistuksessa.

Yksi iso harmi tuohon ex. premiumiin vrt. on tuo leffojen tarkan kategorisoinnin menetys. Se oli niin helppoa suurista eri kategorioiden nappuloista valita minkä tyyppistä leffaa olit hakemassa. Nyt tuo kategorisointi on huomattavasti karkeampi ja siten se haluttu alakategoria hukkuu sinne joukkoon. Esim. haluat romanttisen komedian, niin aikaisemmin Premiumissa sille oli ihan oma nappinsa, nyt Plussassa löytyy vain romantiikan kategoria, josta se ne komediat pitää selata yksi kerrallaan ja lukea sen leffan kuvaus ennen kuin tuo alakategoria siitä selviää.

Muutenkin Plussa tuntuu selvästikin suosivan kuvallisia listoja ja tiiviit tekstimuotoiset listaukset ovat todella harvassa. Veikkaankin että tulemme käyttämään tuossa Plussassa myös sitä erillistä Viihde Appia, jolla saamme nuo listaukset näkyviin. Ja vielä pitäisi sanalliseen hakuun jotenkin keksiä että sen saisi rajattua pelkkiin tallenteisiin, minua kiinnosta pätkääkään jos vaikka Salatuista Elämistä löytyy YouTubesta videoita, kun olen kerran tallenteitani selaamassa.

Juu, uuden laitteen käytön opetteluahan tämä on kun tuota Premiumia tuli jo käytettyä niin monta vuotta. Samanlainen uuden oppiminen se oli siinäkin kun aikanaan siitä wanhasta Viihteestä Premiumiin päivitimme, mutta kai se tästä...


  • May 23, 2025

Uutta yhteyttä vaan asiakaspalveluun, tai tee vika/häiriöilmoitus.

Siinä boksissahan on takuu, niinkauan kuin sopimus voimassa.

Duodaa… Huomasit kai että kirjoitin tuon kaiken menneessä aikamuodossa.

Niinhän se olikin. (Pitäisi muistaa lukea useamman kerran, ja vähän ajatella.)

Tehdasasetusten palautustapoja näyttää olevan ainakin kolme tuolla olevan ohjeen lisäksi:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/elisa-viihde-plus-tv-boksi/

Kyllähän tuolla ohjesivullakin olisi hyvä kaiketi olla vaihtoehtoisiakin tapoja,

kun se ei aina onnistu muuten, kuin vaihtoehtoisesti.