Skip to main content

Viihde Premiun pikselöi ainakin tallenteissa

  • November 20, 2025
  • 15 kommenttia
  • 213 katselukerrat

Kaikki sammutukset ja perusasetuksiin laitoit tehty, pakkopäivitykset poksille tehty, kuitumodeemi vaihdettu uuteen ja kaapeli uusittu ja tulee yhden reitittimen kautta viihdepoksiin 250 mgps valokuitu, silti hetkellisiä pikselöintejä esimerkiksi viimeksi Amazing race suomen jaksossa, en keksi enää mitä yrittäisi jotta vika korjaantuisi

15 kommenttia

Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 21, 2025

Oliko digiboksissa kiinni myös antennikaapeli vai tapahtuuko katselu kokonaan iptv:n kautta?🤔


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • November 21, 2025

Tällä hetkellä ei ole antennia kiinni, koska aiheutttaa viivettä kanavien vaihdossa (1-4 sekuntia musta ruutu ääni kuuluu heti)


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 21, 2025

Ok! Varmistan vielä, että tarkoititko perusasetuksille laitolle digiboksin resetointia?😊Eli alkuasennus on tehty kertaalleen uudelleen?

Puhut kuitumodeemista sekä reitittimestä, oliko sulla siis käytössäsi jonkinlainen mesh-järjestelmä, joista yksi laite on kytketty digiboksiin datapiuhalla? Ja myös digiboksin internet-asetuksissa näkyy, että nettiyhteys yhdistetty ethernet-kaapelilla?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • November 21, 2025

Minulla on kuitumodeemi varastossa ja sieltä olen vetänyt kaapelin telkkarin taakse jakajaan  jotta saan Wi-Fi reitittimellekin yhteyden ja Elisan boksi on kiinni jakajassa. Kuitumodeemissa itsessään ei ole Wi-Fi-ä eikä siinä ole kuin yksi data lähtö siksi en voi vetää sitä suoraan viihteen boksiin.

niin olen kyllä laittanut boksin perusasetuksille, eli resetoinut boksin ja pakottanut päivitykset irrottamalla virtajohdon ja painamalla sivupainiketta.

 


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 21, 2025

Jes, kiitos tarkennuksesta.😊

Oliko tuossa jakajassa useampi portti niin, että viihteen yhdistyksen voisi kokeilla toiseen porttiin? Tai voisiko viihteen kokeilla muutaman päivän ajan yhdistää reitittimeen datapiuhalla ja seurata ilmeneekö pikselöintia silloin?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • November 21, 2025

Koitin jo vaihtaa portteja ei auttanut, siis meinaatko, että koittaisi wifin kautta? Sitä en ole koittanut mutta eikö silloin ole yksinkertaisempaa vaan viihteestä laitaa kulkemaan wifin kautta! Tai enkö nyt ymmärrä mitä tarkoitat, reitittimet ova tp linkin deko5!

Tämä on sinällään outo vika ettei tällaista ole pari kuukautta ennen ollut, Elisaan soittaessa olivat sitä mieltä ettei ole heistä kiinni, joten soitin lounetiin ja sieltä kävivät vaihtamassa modeemin ja itse ostin uuden kaapelin jonka kytkin mahdollisimman suoraan viihteen boksiin eli yhden jakajan kautta, ennen kulki kahden jakajan kautta!


  • Keskustelija
  • November 22, 2025

Hei. Meillä myös Viihde Premium ja siinä alkanut ilmenemään samanlaista häiriötä viimeisen parin kuukauden aikana. Kaikki mahdolliset kikkailut tehty boxille ja reititinkin vaihdettu uuteen, mutta ei vaikutusta. Nettinä Elisan 150mb kuitu, joka toimii moitteetta. 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • November 22, 2025

Mulle Elisa antoi ymmärtää ettei ole viihdeboksista kiinni, alan olemaan tuosta eri mieltä eli pitää soittaa uudelleen taas elisalle!


  • November 22, 2025

Mulle Elisa antoi ymmärtää ettei ole viihdeboksista kiinni, alan olemaan tuosta eri mieltä eli pitää soittaa uudelleen taas elisalle!

OmaElisa on erinomaisen hyvä kanava yhteydenottoon.

Voi tehdä vaikka Häiriöilmoituksen:

Omaelisa >Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>Uusi viesti>

Häiriöilmoitukset>Elisa viihde

(Vastaus tulee parissa päivässä, voi tulla jo seuraavanakin.)


  • Tulokas
  • November 24, 2025

Täällä myös samaa ongelmaa alkanut esiintymään. Elisa viihde premium piuhalla kiinni reitittimessä, Lounean kuituyhteys


  • Keskustelija
  • November 24, 2025

Testasin tallennetta jossa häiriö ilmenee ja häiriö tulee ainakin tallenteissa aina samassa kohdassa, eli kun kelaa takaisin, niin häiriö tulee aina samassa kohdassa uudelleen. Tein asiasta vikailmoituksen ja asia lähti tutkittavaksi tekniselle ryhmälle. Lupasivat ilmoitella, kun ovat tutkineet asian. 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • November 24, 2025

Odotan mielenkiinnolla vastausta!


  • Keskustelija
  • November 24, 2025

Vika pystytty todentamaan ja tälläinen viesti tuli.

Vika liittyy palvelussamme havaittuun laajempaan vikatilanteeseen. Asian selvittäminen vaatii tutkintaa kumppanimme toimesta ja viankorjaus voi kestää odotettua kauemmin.

Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa. Viankorjaus on käynnissä ja saat lisätietoa korjauksen edetessä.

Terveisin Elisa

Voin laittaa tänne lisätietoja kunhan niitä tulee. 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • November 25, 2025

Kiitos JTo76 jään odottelemaan koska saavat jotain toimeksi!


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 26, 2025

Me myös jäädään odottelemaan tarkempia tietoja, toivottavasti selviää tarkemmin!