Skip to main content
Vastattu

Viihde sekoilee kanavien kanssa

  • 9. syyskuuta 2024
  • 7 kommenttia
  • 239 katselukerrat

Onko kellään seuraavaa ongelmaa ollut: kanavia selaillessa tulee virheilmoitus “Tarvitset voimassa olevan kanavapakettitilauksen katsellaksesi xx-kanavaa, tutustu ja tilaa”.

 

Tilaus on voimassa ja tämä tulee ihan minkä kanavan kohdalla tahansa. Aikansa, kun selailee ees taas kanavia, niin saattaa sitten jollain konstilla saada kanavan näkymään. Ollut nyt n pari viikkoa tätä. Ihan sama vaihtaako kanavia suoraan kanavanumerolla tai sit ± näppäimillä.

 

Digiboksia on bootattu, nettiyhteyttä laitettu uusiks, virtoja siis sammuteltu boksista ja telkasta (Samsung). Hermot alkaa pikku hiljaa kiristyyn.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi mangomeloni

Tein myös vikailmoituksen ja sainkin vastauksen eli tämä on joku tunnettu bugi, jota selvitellään ja ensiapuna toimii boxin tehdasasetuksille palautus. 

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

7 kommenttia

  • 4734 kommenttia
  • 9. syyskuuta 2024
mangomeloni kirjoitti:

Onko kellään seuraavaa ongelmaa ollut: kanavia selaillessa tulee virheilmoitus “Tarvitset voimassa olevan kanavapakettitilauksen katsellaksesi xx-kanavaa, tutustu ja tilaa”.

 

Tilaus on voimassa ja tämä tulee ihan minkä kanavan kohdalla tahansa. Aikansa, kun selailee ees taas kanavia, niin saattaa sitten jollain konstilla saada kanavan näkymään. Ollut nyt n pari viikkoa tätä. Ihan sama vaihtaako kanavia suoraan kanavanumerolla tai sit ± näppäimillä.

 

Digiboksia on bootattu, nettiyhteyttä laitettu uusiks, virtoja siis sammuteltu boksista ja telkasta (Samsung). Hermot alkaa pikku hiljaa kiristyyn.

Tuolla kanavien näkyvyydestäkin, ainakin vastaisen varalle:

Elisa Viihteen kanavapaikat

Esim:

Väärältä kanavapaikalta katsottaessa kuva pysyy mustana, vaikka kanava kuuluisikin tilaamaasi kanavapakettiin. Tarkista oikea kanavapaikka tämän ohjesivun taulukosta. Elisa Viihteen maksukanavapaikat löytyvät IPTV-kanavapaikoilta, jotka alkavat kanavista 500 ylöspäin.

Kokeile vielä tuolta, jos et vielä ole:

Jumittaako digiboksi?

  • Digiboksin sisäisen muistin alustus:
  1. Valitse digiboksin Menun Asetukset-valikosta: Asetukset > Lisäasetukset > Alusta sisäinen muisti.
  2. Toimenpide vaatii lapsilukon PIN-koodin (4 numeroa), jos olet sen asettanut digiboksillesi.
  • Manuaalinen digiboksin ohjelmistopäivityksen tarkistaminen. (Ns. Virtabuutti.)

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Voi tehdä vika/häiriöilmoituksenkin:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Soittakaa minulle /Häiriöilmoitus (muut)

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden

arjet,pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset>Elisa viihde

 


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 2062 kommenttia
  • 10. syyskuuta 2024

Saitko @mangomeloni ohjeilla muutosta aikaiseksi? 🤔


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 10. syyskuuta 2024

Tein nuo kaikki yllämainitut, paitsi en tuota boxin sisäisen muistin alustamista, koska PINiä ei muka tunnisteta. Tarkistin sen vielä omilta sivuilta ja jopa vaihdoin sen, niin aina vaan tuo kikkare herjaa, että PIN-koodi virheellinen. Joten se jäi tekemättä.

Noh hetken luulin, että ohi meni, mutta tänään taas tuo sama  ongelma iski.  😭


  • 4734 kommenttia
  • 10. syyskuuta 2024
mangomeloni kirjoitti:

Tein nuo kaikki yllämainitut, paitsi en tuota boxin sisäisen muistin alustamista, koska PINiä ei muka tunnisteta. Tarkistin sen vielä omilta sivuilta ja jopa vaihdoin sen, niin aina vaan tuo kikkare herjaa, että PIN-koodi virheellinen. Joten se jäi tekemättä.

Noh hetken luulin, että ohi meni, mutta tänään taas tuo sama  ongelma iski.  😭

Se lapsilukon Pin -koodi on oma keksimä.

Siitä tuolla:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/viihteen-tunnukset/#lapsilukko

“Lapsilukon PIN-koodi (4 numeroa) määritetään digiboksin käyttöönoton yhteydessä itse.”

Tee digiboksille tehdasasetusten palautus, niin tulee sekin tehtyä,

mallin mukaan tuolta:

Jumittaako digiboksi?

Niin Pin -koodinkin pitäisi nollaantuua ja voit määrittää uuden:

 

 

 

 

 

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 10. syyskuuta 2024

kiitos, kokeilen tuota huomenna virkeimmin silmin (ja ehkä aivoin 😂)


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • Vastaus
  • 11. syyskuuta 2024

Tein myös vikailmoituksen ja sainkin vastauksen eli tämä on joku tunnettu bugi, jota selvitellään ja ensiapuna toimii boxin tehdasasetuksille palautus. 


ilponen
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 764 kommenttia
  • 11. syyskuuta 2024

Hyvä että selvis mistä johtuu ja siihen löytyy ensiapu. 😊 Toivotaas siis että tuo bugi saadaan korjattua mahdollisimman pian! 


Osallistu keskusteluun