Skip to main content

Sain 31.10.2024 Elisalta sähköpostin koskien Elisa Viihdettäni.
Siinä kerrottiin ajankohtaisista asioita joista yksi osa oli otsikoitu "Uutta sopimuksellasi”.
Tässä kerrottiin, että uutena palveluna voin digiboxillani katsella ”Sarjat”-osiosta Elisan alkuperäissarjoja. Mistään erikoisehdoista tai rajoituksista ei ollut mitään mainintaa.

Asiasta innostuneena päätin heti kokeilla mutta se ei onnistunutkaan. Digiboxistani ei löytynyt kyseistä valikkoa. Tarkistin vielä boxin päivitykset ja ne näyttivät olevan kunnossa.

Tein asiasta verkossa vikailmoituksen johon ensin vain vastattiin, että minulla on liian vanha viihdeboxi. Mitään muuta ei kerrottu saati neuvottu.

Otin uudelleen yhteyttä ja pyysin vanhan tilalle sellaista boxia jossa tämä luvattu palvelu toimisi. Sain vastauksen, että minun pitäisi päivittää Viihde-sopimukseni kalliimpaan ja vielä sitouduttava määräaikaisuuteen ennen kuin homma toimii.

Viestittelyni  jatkui. Yritin vedota saamaani asiakaskirjeeseen ettei siellä ollut mitään mainintaa jossa edellytettäisiin sopimuksen päivitystä. Mainoksen viesti oli selkeä: ”Uutta sopimuksellasi" ja "voit katsoa digiboxillasi”. Joka kerta lähettämääni viestiin vastasi aina eri henkilö joita oli yhteensä kolme. Vastauksien henki oli aina sama: Maksa enemmän ja sitoudu.

Koska asian hoitaminen asiakaspalvelun kautta oli toivotonta lähetin 4.11.2024 reklamaationi aluejohtajalle. Häneltä sainkin vastauksen, että Elisan viestinnässä oli tapahtuntut virhe. Väärä viesti väärälle kohderyhmälle. Ihmettelen, miksi asiakaspalvelu ei voinut / halunnut todeta tai selvittää tätä? Heidän ainut kiinnostuksen kohteensa ja tavoitteensa oli vain saada minut päivittämään sopimukseni kalliimpaan määräaikaiseen.

Edelleenkään Elisa ei ole lähettänyt tuon virheellisen viestinnän  johdosta oikaisua kyseisille asiakkaille  jossa olisi kerrottu mitä on tapahtunut mikä mikä on asian oikea laita. Asiasta on jo kulunut reilusti yli kolme viikkoa.

Jotenkin vain alkaa vaikuttamaan siltä, ettei mitään virhettä ole Elisan viestinnässä tapahtunutkaan vaan kaikki tämä onkin suunniteltu vanhojen asiakkaiden harhaanjohtamiseksi ja rahastamiseksi. Näyttääkin siltä, että tämä on siis laitettu syötiksi jonka avulla voidaan taivutella asiakas päivittämään sopimuksensa kallimpaan samalla sitoutuen uuteen 2 vuoden määräaikaisuuteen.

Mielestäni tämä on aika kieroa toimintaa!
 

Tämä on pelin henki nykyään.


Kuulostaa siltä, että mennyt tosiaan virheellisesti N7800-boksin käyttäjälle mainos, joka on kohdistettu N7950-boksin asiakkaille. 🤔 Tosi harmillisen kuuloinen keissi, välitän palautteen eteenpäin! Tervetuloa OmaYhteisön pariin ​@juhanski


Tästä tapauksesta on nyt kulunut jo yli kuusi viikkoa eikä Elisa ole edelleenkään lähettänyt tästä "virheellisestä viestinnästä" oikaisevaa tietoa ko. kohderyhmälle. 

Tämän johdosta on selvää, että Elisan viestinnässä ei ole tapahtunut vahinkoa, vaan on tarkoituksella tehty asiakkaille syötti, jonka avulla painostetaan asiakasta päivittämään Elisa Viihteensä kalliimpaan sitoen myös uuteen määräaikaisuuteen. 


Tähän liittyen oikaisevaa tiedotetta ei ole lähetetty - mikäli tiedotteen saanut asiakas on yhteydessä asiasta, käymme läpi vaihtoehdot kuinka sarjoja pääsee katsomaan. Virheellisen viestinnän taustalla on inhimillinen virhe, ei siis tahallinen teko.

 

Pahoittelut vielä virheellisestä viestinnästä ja sen jälkeisestä palvelukokemuksesta!


Jos Elisan viestinnässä on oikeasti tapahtunut inhimillinen virhe niin olisi myös inhimillistä nostaa käsi ylös virheen merkiksi ja ilmoittaa siitä tälle kohderyhmälle. Näinhän ei valitettavasti ole tapahtunut. 

On perin omituista että Elisa ei halua oikaista asiakkailleen lähetettyä virheellistä tietoa vaan mieluummin halutaan heidän jäävän tämän väärän/valheellisen tiedon varaan.

Mikähän tarkoitus on kaiken tämän takana?


Kohderyhmä kyseiselle viestille oli sen verran pieni, että yhteydenotolla asiakaspalveluumme asia ratkeaa. 😊 Asiaan ei ole enempää kerrottavaa.