Vastattu

Yhteysvirheet -113 ja -11 kymmeniä kertoja päivässä?


Aloin Elisa Viihteen käyttäjäksi pari kuukautta sitten ja ei hyvältä vaikuta. Boksi herjaa 113 ja 11 yhteysvirheitä ja lakkaa toimimasta kymmeniä kertoja päivässä. Mikään muu ei vikaan auta kuin tehdasasetusten palautus. Nettiyhteyden laatu 100% koko ajan, joten siitäkään ei pitäisi olla kiinni, vaikka puhelinasiakaspalvelussa kovasti niin yritettiin väittää. Pakko saada joku pidempikestoinen ratkaisu tähän ongelmaan tai loppuu tilaus kun seinään. Help?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 20 April 2019, 23:42

Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Tervetuloa OmaYhteisöön @janikaiines!

Mikä nettiyhteys sinulla on käytössä? Mikä modeemi sinulla on käytössä? Onko digiboksi langallisessa vai langattomassa verkossa?
Käyttäjätaso 1
Auttaako pelkkä modeemin uudelleen käynnistys ? Minulle saa auttaa juurikin samoihin ongelmiin.
Minulla on käytössä Saunalahti mobiililaajakaista 4G super. Modeemi on joku Huawein,en osaa sanoa sen tarkemmin. Digiboksi on langattomassa verkossa ja piuhaa ei ole asuntoni järjestyksen vuoksi mahdollista vetää. Olettaisin, että jos minulle luvataan toimiva palvelu myös langattomalla yhteydellä, ja siksi siitä maksan, sen pitäisi silloin myös toimia.
Ja juniori. Ei auta. Tai auttaa ehkä taas 10 minuutiksi eteenpäin. Kyllä minusta palvelun pitäisi toimia ilman jatkuvaa takkuamista. Minulle ei palvelun myynnin yhteydessä kerrottu, että laitteet pitää buutata 10-20 minuutin välein.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15
Minulla on käytössä Saunalahti mobiililaajakaista 4G super. Modeemi on joku Huawein,en osaa sanoa sen tarkemmin. Digiboksi on langattomassa verkossa ja piuhaa ei ole asuntoni järjestyksen vuoksi mahdollista vetää. Olettaisin, että jos minulle luvataan toimiva palvelu myös langattomalla yhteydellä, ja siksi siitä maksan, sen pitäisi silloin myös toimia.

Kai sen 4G-modeemin saa siirrettyä vaikka digiboksin viereen testaamista varten. Jolloin jo selvinnee onko vika digiboksin ja modeemin, vai modeemin ja elisan välillä. Piuhalla toki varmempi tuokin testata.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Myös tuo mobiililaajakaista voi olla osasyyllinen tähän ongelmaan. Mobiililaajakaista on altis erilaisille häiriöille ja sen toimintaan vaikuttaa mm. oma sijainti tukiasemaan nähden, käyttäjämäärä tulkitsemalla, talon rakenteet ikkunoista lähtien sekä maaston muodot ja suuret rakennukset.

Toisinaan mobiililaajakaista saattaa toimia jopa erinomaisesti, toisinaan yhteyden laatu ja yhteysnopeus saattavat keikkua heikon ja käyttökelvottoman välimaastossa. On myös täysin mahdollista, että käytettävyys romahtaa hyvästä heikkoon hyvinkin nopeasti. Toki täysin päinvastainen mùutos on myös mahdollinen.

Kannattaa kokeilla siirtää tuo mobiilireititin toiseen paikkaan huoneistossa. Joskus sekin voi auttaa huomattavasti.

Olisi ihan kiva, jos saisit tietokoneen langalliseen verkkoon, eli verkkokaapelilla kiinni reitittimeen ja sitten speedtestillä nopeustestejä joitain nopeustestejä eri aikaan päivästä. Täĺlä saisi vähän kuvaa siitä, kuinka tuo yhteys toimii.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Toi laatu on vähän huono ilmaisu sinällään, kun se ei kerro muuta kuin tuon verkon vahvuuden boksille. Siellä voi langattomassa verkossa olla kuitenkin jotain häikkää (esimerkiksi naapurien WLANit kolisemassa samalla kanavalla tms) joka ei tuossa näy sitten lainkaan. Suosittelen testaamaan ton langallisen yhteyden toimivuuden (mieluiten eka just vaikka läppärillä mitaten ja sitten boksille johdon testiksi vetämällä), jos sillä kaikki kunnossa niin sen jälkeen tarvitsee huomio siirtää vain tuohon langattoman verkon kuntoon säätämiseen 🙂

Nämä viihdeboxit on aivan p...stä. Meillä jo toinen käytössä, edellisessä ei toiminut edes antenniliitäntä ja nettiyhteys pätki KOKO ajan. Tuli uusi, toimi muutaman kuukauden ja taas lähti lapasesta. Vika ei ole reitittimessä (kirjoitan tätä TV:n ja viihdeboxin edessä käyttäen wifiä, mobiili poissa käytöstä, nopeustesti näyttää ihan hyvältä), vaan tuossa "viihde"-boxissa. Ilmeisesti siellä on ihan mekaanista ongelmaa - joko niitä on kaikissa tai sitten meille lähetetään systemaattisesti maanantai-versiot. Mutta ottaa päähän kyllä.

Ai niin, tuo uusi boxi kuumenee aika reippaasti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Nämä viihdeboxit on aivan p...stä. Meillä jo toinen käytössä, edellisessä ei toiminut edes antenniliitäntä ja nettiyhteys pätki KOKO ajan. Tuli uusi, toimi muutaman kuukauden ja taas lähti lapasesta. Vika ei ole reitittimessä (kirjoitan tätä TV:n ja viihdeboxin edessä käyttäen wifiä, mobiili poissa käytöstä, nopeustesti näyttää ihan hyvältä), vaan tuossa "viihde"-boxissa. Ilmeisesti siellä on ihan mekaanista ongelmaa - joko niitä on kaikissa tai sitten meille lähetetään systemaattisesti maanantai-versiot. Mutta ottaa päähän kyllä.

Ai niin, tuo uusi boxi kuumenee aika reippaasti.

Moro @Minnamamma ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Ikävä kuulla että uudenkin boksin kanssa on ilmennyt ongelmia :( Onko siinä lämpenemisen ohella ollut nyt tarkemmin ottaen siis minkälaista ongelmaa?

Nämä viihdeboxit on aivan p...stä. Meillä jo toinen käytössä, edellisessä ei toiminut edes antenniliitäntä ja nettiyhteys pätki KOKO ajan. Tuli uusi, toimi muutaman kuukauden ja taas lähti lapasesta. Vika ei ole reitittimessä (kirjoitan tätä TV:n ja viihdeboxin edessä käyttäen wifiä, mobiili poissa käytöstä, nopeustesti näyttää ihan hyvältä), vaan tuossa "viihde"-boxissa. Ilmeisesti siellä on ihan mekaanista ongelmaa - joko niitä on kaikissa tai sitten meille lähetetään systemaattisesti maanantai-versiot. Mutta ottaa päähän kyllä.

Ai niin, tuo uusi boxi kuumenee aika reippaasti.

Moro @Minnamamma ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Ikävä kuulla että uudenkin boksin kanssa on ilmennyt ongelmia :( Onko siinä lämpenemisen ohella ollut nyt tarkemmin ottaen siis minkälaista ongelmaa?


Hei, Boxi pätkii nettiyhteyden kanssa, nyt sentään antenni kuitenkin toimii, eli tv.tä voi katsoa - suoratoistoja ja viihdekirjastoa vaan ei. Ensimmäiset viikot ei ollut mitään ongelmia, pelitti ihan hienosti. Nyt valittaa -113 ja useammin -11 vikaa, laatikko myös kuumenee. Samaan aikaan kuitenkin muut reitittimen kautta netissä olevat laitteet, toimivat ihan fine, nopeustestikin antaa muille laitteille ihan ok lukemat. Diagnostiikka kertoo boxin olevan yhteydessä reitittimeen (signaali 77%), muttei internetyhteyttä. Muuta oireilua siinä ei ole, tosin tuokin riittää ärsyttämään.

Ai niin, jos boxin sammutta useammaksi minuutiksi, toimii taas ainakin hetken aikaa - tuo aika myös vaihtelee paljon 10 minuutista muutamaan tuntiin. Taitaa liittyä kuumenemiseen?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Kuumeneminen kertoo yleensä siitä, että digiboksi joutuu tekemään töitä normaalia enemmän jonkin asian eteen. Esimerkiksi heikko Wifi-signaali tai antennikaapelia pitkin saatavan yhteyden heikko laatu/vahvuus saattaa aiheuttaa kuumenemista, kun boksi tekee todella paljon töitä pitääkseen yhteyden kunnossa. 

Onko sinulla mahdollisuutta kytkeä digiboksia nettiin ethernet-kaapelilla? Jos ei muuten, niin ainakin testailujen ajaksi. :slight_smile: Näin saadaan varmuus, ettei ainakaan langaton verkko ole se, joka tuota käyttöä mutkistaa. On varsin tyypillistä, että vaikka muilla laitteilla langaton verkko toimiikin hyvin, Viihteelle se ei välttämättä riitä. Elisa Viihteessäkin pyörivä livekuva on usein se raskain juttu mihin kotona nettiyhteyttä käytetään, joten siinä myös virheilyt näkyvät ensimmäisenä.

Osallistu keskusteluun