Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God
Katso alkuperäinen viestiYhteysvirheet -113 ja -11 kymmeniä kertoja päivässä?
Mikä nettiyhteys sinulla on käytössä? Mikä modeemi sinulla on käytössä? Onko digiboksi langallisessa vai langattomassa verkossa?
Kai sen 4G-modeemin saa siirrettyä vaikka digiboksin viereen testaamista varten. Jolloin jo selvinnee onko vika digiboksin ja modeemin, vai modeemin ja elisan välillä. Piuhalla toki varmempi tuokin testata.
Toisinaan mobiililaajakaista saattaa toimia jopa erinomaisesti, toisinaan yhteyden laatu ja yhteysnopeus saattavat keikkua heikon ja käyttökelvottoman välimaastossa. On myös täysin mahdollista, että käytettävyys romahtaa hyvästä heikkoon hyvinkin nopeasti. Toki täysin päinvastainen mùutos on myös mahdollinen.
Kannattaa kokeilla siirtää tuo mobiilireititin toiseen paikkaan huoneistossa. Joskus sekin voi auttaa huomattavasti.
Olisi ihan kiva, jos saisit tietokoneen langalliseen verkkoon, eli verkkokaapelilla kiinni reitittimeen ja sitten speedtestillä nopeustestejä joitain nopeustestejä eri aikaan päivästä. Täĺlä saisi vähän kuvaa siitä, kuinka tuo yhteys toimii.
Nämä viihdeboxit on aivan p...stä. Meillä jo toinen käytössä, edellisessä ei toiminut edes antenniliitäntä ja nettiyhteys pätki KOKO ajan. Tuli uusi, toimi muutaman kuukauden ja taas lähti lapasesta. Vika ei ole reitittimessä (kirjoitan tätä TV:n ja viihdeboxin edessä käyttäen wifiä, mobiili poissa käytöstä, nopeustesti näyttää ihan hyvältä), vaan tuossa "viihde"-boxissa. Ilmeisesti siellä on ihan mekaanista ongelmaa - joko niitä on kaikissa tai sitten meille lähetetään systemaattisesti maanantai-versiot. Mutta ottaa päähän kyllä.
Ai niin, tuo uusi boxi kuumenee aika reippaasti.
Nämä viihdeboxit on aivan p...stä. Meillä jo toinen käytössä, edellisessä ei toiminut edes antenniliitäntä ja nettiyhteys pätki KOKO ajan. Tuli uusi, toimi muutaman kuukauden ja taas lähti lapasesta. Vika ei ole reitittimessä (kirjoitan tätä TV:n ja viihdeboxin edessä käyttäen wifiä, mobiili poissa käytöstä, nopeustesti näyttää ihan hyvältä), vaan tuossa "viihde"-boxissa. Ilmeisesti siellä on ihan mekaanista ongelmaa - joko niitä on kaikissa tai sitten meille lähetetään systemaattisesti maanantai-versiot. Mutta ottaa päähän kyllä.
Ai niin, tuo uusi boxi kuumenee aika reippaasti.
Moro
Nämä viihdeboxit on aivan p...stä. Meillä jo toinen käytössä, edellisessä ei toiminut edes antenniliitäntä ja nettiyhteys pätki KOKO ajan. Tuli uusi, toimi muutaman kuukauden ja taas lähti lapasesta. Vika ei ole reitittimessä (kirjoitan tätä TV:n ja viihdeboxin edessä käyttäen wifiä, mobiili poissa käytöstä, nopeustesti näyttää ihan hyvältä), vaan tuossa "viihde"-boxissa. Ilmeisesti siellä on ihan mekaanista ongelmaa - joko niitä on kaikissa tai sitten meille lähetetään systemaattisesti maanantai-versiot. Mutta ottaa päähän kyllä.
Ai niin, tuo uusi boxi kuumenee aika reippaasti.
Moro
Hei, Boxi pätkii nettiyhteyden kanssa, nyt sentään antenni kuitenkin toimii, eli tv.tä voi katsoa - suoratoistoja ja viihdekirjastoa vaan ei. Ensimmäiset viikot ei ollut mitään ongelmia, pelitti ihan hienosti. Nyt valittaa -113 ja useammin -11 vikaa, laatikko myös kuumenee. Samaan aikaan kuitenkin muut reitittimen kautta netissä olevat laitteet, toimivat ihan fine, nopeustestikin antaa muille laitteille ihan ok lukemat. Diagnostiikka kertoo boxin olevan yhteydessä reitittimeen (signaali 77%), muttei internetyhteyttä. Muuta oireilua siinä ei ole, tosin tuokin riittää ärsyttämään.
Ai niin, jos boxin sammutta useammaksi minuutiksi, toimii taas ainakin hetken aikaa - tuo aika myös vaihtelee paljon 10 minuutista muutamaan tuntiin. Taitaa liittyä kuumenemiseen?
Kuumeneminen kertoo yleensä siitä, että digiboksi joutuu tekemään töitä normaalia enemmän jonkin asian eteen. Esimerkiksi heikko Wifi-signaali tai antennikaapelia pitkin saatavan yhteyden heikko laatu/vahvuus saattaa aiheuttaa kuumenemista, kun boksi tekee todella paljon töitä pitääkseen yhteyden kunnossa.
Onko sinulla mahdollisuutta kytkeä digiboksia nettiin ethernet-kaapelilla? Jos ei muuten, niin ainakin testailujen ajaksi. Näin saadaan varmuus, ettei ainakaan langaton verkko ole se, joka tuota käyttöä mutkistaa. On varsin tyypillistä, että vaikka muilla laitteilla langaton verkko toimiikin hyvin, Viihteelle se ei välttämättä riitä. Elisa Viihteessäkin pyörivä livekuva on usein se raskain juttu mihin kotona nettiyhteyttä käytetään, joten siinä myös virheilyt näkyvät ensimmäisenä.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi