Yle TV2 kuva puuroutuu jatkuvasti



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

110 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Edit:

Siis tehdasasetukset palautettu ja silti viikonloppuna kuva puuroutui eikä tahdo pysyä HD laatuisena ylen kanavilla. 

Tänään laitoin uuden reitittimen iltapäivällä paikoilleen.  Ei ongelmia silloin.Mahtaako se sitten vaikuttaa paljonkin? Huawei 4G Router B715 LTEat 9Wifi 2,4GHZ&GHZ

Tällä mennään nyt. Meillä oli yksi sähkökatkoskin tänään ,mutta näkyi senkin jälkeen ihan hyvin vielä pelittävän. Ne pätkivät kanavatkin näkyivätv aivan OK.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +5

Varmistelen vielä, että onko digibokseille kokeiltu suorittaa tehdasasetusten palautus eli resetointi ja onko siitä havaittu apua ongelmaan, edes hetkellisesti?

 

Tehdasasetukset ja silti viikonloppuna kuva puuroutuu eikä tahdo pysyä HD laatuisena ylen kanavilla. 


Kokeile vielä päivittää digiboksi eli irroita digiboksin takaosasta virtajohto. Paina sen jälkeen digiboksin sivussa olevan reset-nappi pohjaan. Nappia samalla pohjassa pitäen laita virtajohto takaisin paikoilleen. Päästä napista irti vasta kun digiboksin edessä vilkkuu vihreä valo tasaisesti. Katsotko Yle TV2 -kanavaa kanavapaikalta 2 vai 502? Onko niissä eroja?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Varmistelen vielä, että onko digibokseille kokeiltu suorittaa tehdasasetusten palautus eli resetointi ja onko siitä havaittu apua ongelmaan, edes hetkellisesti?

 

Tehdasasetukset ja silti viikonloppuna kuva puuroutuu eikä tahdo pysyä HD laatuisena ylen kanavilla. 


Kokeile vielä päivittää digiboksi eli irroita digiboksin takaosasta virtajohto. Paina sen jälkeen digiboksin sivussa olevan reset-nappi pohjaan. Nappia samalla pohjassa pitäen laita virtajohto takaisin paikoilleen. Päästä napista irti vasta kun digiboksin edessä vilkkuu vihreä valo tasaisesti. Katsotko Yle TV2 -kanavaa kanavapaikalta 2 vai 502? Onko niissä eroja?

 

Pitääpä kokeilla tuota. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Oliko teistä kellään sattumoisin näitä ongelmallisia lähetyksiä tallenteina? Mietin että ne varmaan näkyvät nätimmin? Varmistelen sillä ettei vaan lähetyksissä ole vikaa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Oliko teistä kellään sattumoisin näitä ongelmallisia lähetyksiä tallenteina? Mietin että ne varmaan näkyvät nätimmin? Varmistelen sillä ettei vaan lähetyksissä ole vikaa.

 

Tallenteet näkyy HD laadulla ja kuva on hyvä eikä puuroudu. 

 

Varmistelen vielä, että onko digibokseille kokeiltu suorittaa tehdasasetusten palautus eli resetointi ja onko siitä havaittu apua ongelmaan, edes hetkellisesti?

 

Tehdasasetukset ja silti viikonloppuna kuva puuroutuu eikä tahdo pysyä HD laatuisena ylen kanavilla. 


Kokeile vielä päivittää digiboksi eli irroita digiboksin takaosasta virtajohto. Paina sen jälkeen digiboksin sivussa olevan reset-nappi pohjaan. Nappia samalla pohjassa pitäen laita virtajohto takaisin paikoilleen. Päästä napista irti vasta kun digiboksin edessä vilkkuu vihreä valo tasaisesti. Katsotko Yle TV2 -kanavaa kanavapaikalta 2 vai 502? Onko niissä eroja?

 

Tein resistoinin boksille ja testailen viikonloppuna noita ylen HD kanavia. Palataan asiaan maanantaina.  

Käyttäjätaso 1

Huoh, kakkosen kuva on taas kerran karmeeta kuraa ja pumppaamista hd-sd-hd-sd. Eipä tule hiihtojen kahtomisesta tolkkua.Rouva valittaa ja anoppikin on ihmeissään.

Tähän taida ratkaisua löytyä millään ☹️

Joo täällä samoja ongelmia, katselee sitten tallenteita tai suoria lähetyksiä, kuva on huono.

Eikä tilanne muutu vaikka vaihtaa boksista esim. kanavan 22 ( TV2 HD Antenni )

Mutta kun käyttää television omaa viritintä kanavalla 22 kuva on aivan timanttinen HD

Asiakaspalvelu ei osaa muuta kuin toistaa sitä samaa mantraa “resetoi, buuttaa, palauta tehdasasetukset”  ne ei nyt vaan auta, vika on jossain syvemmällä, tai sitten tämä kaikki on jo 5G markkinointia.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Asiakaspalvelu ei osaa muuta kuin toistaa sitä samaa mantraa “resetoi, buuttaa, palauta tehdasasetukset”  ne ei nyt vaan auta, vika on jossain syvemmällä, tai sitten tämä kaikki on jo 5G markkinointia.

 

 

Jep vikaa ei saada korjattua vaikka vian ilmenemisestä on kohta jo 2kk.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Olitteko huomanneet, että ongelmia olisi muulloinkin, kuin viikonloppuisin ja urheilulähetysten aikoihin? Vai onko ongelmia ainoastaan juuri näinä primetime aikoina? 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Olitteko huomanneet, että ongelmia olisi muulloinkin, kuin viikonloppuisin ja urheilulähetysten aikoihin? Vai onko ongelmia ainoastaan juuri näinä primetime aikoina? 

 

Vika taisi löytyä kun vaihdoin elisa viihde premium niin se näyttää paljon mikäkin kanava käyttää kaistaa niin ylen kanavat käyttää kaikista enemmän mitä muut kanavat  Eli muut kanavat käyttää saman verran kaistaa paitsi ylen kanavat käyttää huomattavasti enemmän. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Olitteko huomanneet, että ongelmia olisi muulloinkin, kuin viikonloppuisin ja urheilulähetysten aikoihin? Vai onko ongelmia ainoastaan juuri näinä primetime aikoina? 

 

Vika taisi löytyä kun vaihdoin elisa viihde premium niin se näyttää paljon mikäkin kanava käyttää kaistaa niin ylen kanavat käyttää kaikista enemmän mitä muut kanavat  Eli muut kanavat käyttää saman verran kaistaa paitsi ylen kanavat käyttää huomattavasti enemmän. 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Onko kukaan sattumoisin pistänyt näitä ongelmallisia lähetyksiä tallentumaan? Mietin että toistuuko sama vaiva tallennemuodossakin? Ja oliko kaikilla nyt siis N7800 boksi? Mitä versionumeroita teillä on käytössä? Ilmeisesti siis porukalla on bokseja wi-fissä, piuhan päässä, mobiililaajakaistassa, kiinteässä laajakaistassa, Elisalla ja muiden operaattoreiden nettiyhteyksillä. Silti samaa vikaa ei ole kaikilla Viihdeasiakkailla tai kaikilla joilla on N7800 :fearful:

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Onko kukaan sattumoisin pistänyt näitä ongelmallisia lähetyksiä tallentumaan? Mietin että toistuuko sama vaiva tallennemuodossakin? Ja oliko kaikilla nyt siis N7800 boksi? Mitä versionumeroita teillä on käytössä? Ilmeisesti siis porukalla on bokseja wi-fissä, piuhan päässä, mobiililaajakaistassa, kiinteässä laajakaistassa, Elisalla ja muiden operaattoreiden nettiyhteyksillä. Silti samaa vikaa ei ole kaikilla Viihdeasiakkailla tai kaikilla joilla on N7800 :fearful:

 

Samaa puuroutumista ja äänen katoamista näyttäisi olevan ylen HD kanavilla netgem n7950 boksilla mitä oli N7800 boksilla.

 

Käytössä: Netgem n7950 ja mobiililaajakaista 4G.

 

Koska tähän ongelmaan on tulossa korjausta kun 2kk jo odoteltu vian korjausta. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Onko kukaan sattumoisin pistänyt näitä ongelmallisia lähetyksiä tallentumaan? Mietin että toistuuko sama vaiva tallennemuodossakin? Ja oliko kaikilla nyt siis N7800 boksi? Mitä versionumeroita teillä on käytössä? Ilmeisesti siis porukalla on bokseja wi-fissä, piuhan päässä, mobiililaajakaistassa, kiinteässä laajakaistassa, Elisalla ja muiden operaattoreiden nettiyhteyksillä. Silti samaa vikaa ei ole kaikilla Viihdeasiakkailla tai kaikilla joilla on N7800 :fearful:

 

Samaa puuroutumista ja äänen katoamista näyttäisi olevan ylen HD kanavilla netgem n7950 boksilla mitä oli N7800 boksilla.

 

Käytössä: Netgem n7950 ja mobiililaajakaista 4G.

 

Koska tähän ongelmaan on tulossa korjausta kun 2kk jo odoteltu vian korjausta. 

Oliko tuolla uudella Premium boksilla siis samanlaista puuroutumista havaittavissa kuin vanhallakin digiboksilla? Oletko mittaillut että millä nopeudella laajakaista toimii, kun puuroutumista esiintyy?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Onko kukaan sattumoisin pistänyt näitä ongelmallisia lähetyksiä tallentumaan? Mietin että toistuuko sama vaiva tallennemuodossakin? Ja oliko kaikilla nyt siis N7800 boksi? Mitä versionumeroita teillä on käytössä? Ilmeisesti siis porukalla on bokseja wi-fissä, piuhan päässä, mobiililaajakaistassa, kiinteässä laajakaistassa, Elisalla ja muiden operaattoreiden nettiyhteyksillä. Silti samaa vikaa ei ole kaikilla Viihdeasiakkailla tai kaikilla joilla on N7800 :fearful:

 

Samaa puuroutumista ja äänen katoamista näyttäisi olevan ylen HD kanavilla netgem n7950 boksilla mitä oli N7800 boksilla.

 

Käytössä: Netgem n7950 ja mobiililaajakaista 4G.

 

Koska tähän ongelmaan on tulossa korjausta kun 2kk jo odoteltu vian korjausta. 

Oliko tuolla uudella Premium boksilla siis samanlaista puuroutumista havaittavissa kuin vanhallakin digiboksilla? Oletko mittaillut että millä nopeudella laajakaista toimii, kun puuroutumista esiintyy?

 

 

Hiihdon MC:Miehet 15 km (P) 

Yle TV2

29.02.2020 13:25

https://www.speedtest.net/result/9084007730.png

 

Kuva puuroutuu eikä pysy HD laatuisena. Dolby Digital+ äänet ei toimi myöskään Ylen HD kanavilla eikä myöskään kun laitoin hiihdon tallennukseen niin Dolby Digital+ äänet puuttuu mutta kuva ei puuroudu.

 

Vanhoissa Ylen tallenteissa toimii Dolby digital+ äänet. Viasatin elokuva ja urheilu kanavilla toimii myös ja viaplay ohjelmakirjastossa.

 

Missä mahtaa olla vika?

 

 

Käyttäjätaso 1

Jaahas, pumppailulla alkaa tämäkin päivä. Samassa lähiverkossa iPadin Speedtest appilla kun testailee niin download speed jatkuvasti yli 50 mbs.

Otin muutaman kuvan tölsystä. Toki iPadin kamera siloittelee kuvan rakeisuutta, mutta ehkä tuossa eron näkee. Ekassa kuvassa ollaan vielä hd, hetken perästä kaukana siitä (katso esim. hyppääjän käsivartta, yhtä sahalaitapikselimössöö).

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Hiihdon MC: Naisten viesti YLE TV2 sunnuntai 1.3 kello 11:05

 

Kuva puuroutuu eikä pysy HD laatuisena ja  Dolby Digital+ äänet puuttuu.

Tallenne pysyy HD laatuisena eikä puuroudu mutta  Dolby Digital+ äänet puuttuu.

Yle areena kuva pysyy HD laatuisena eikä puuroudu mutta miksi Yle areenassa hiidon yms. suorien lähetysten ohjelmatiedot on ruotsiksi eikä suomeksi?

 

https://www.speedtest.net/result/9086455060.png

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Minullakin N7800-boksi. Hiihtoa katsellessa mobiililaajakaistalla kuvan laatu vaihtelee, mutta VDSL:llä pysyy priimana. Mobiilin nopeus speedtestillä 25/10.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

 

Tässä vähän singaali tietoja.

Käyttäjätaso 7

Jos kuva puuroutuu myös antenniverkosta , niin vika on siinä Netgemissä. Minulla on ihan eri boksi ja kuva on ihan priimaa.

Käyttäjätaso 1

Eikkait siinä, mobiililaajakaista ei sitten ilmeisesti riitä tähän hommaan. Kovat on kaistavaatimukset. Aika huvittavaa, että samassa langattomassa verkossa oleva sampan tölsy pystyy pyörittämään youtuben kautta 4K / UHD -matskua täysin moitteettomasti...

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Nopeustestejä:

 

https://www.speedtest.net/result/9086497766.png

https://www.speedtest.net/result/9086493095.png

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Eikkait siinä, mobiililaajakaista ei sitten ilmeisesti riitä tähän hommaan. Kovat on kaistavaatimukset. Aika huvittavaa, että samassa langattomassa verkossa oleva sampan tölsy pystyy pyörittämään youtuben kautta 4K / UHD -matskua täysin moitteettomasti...

Jos kuva puuroutuu myös antenniverkosta , niin vika on siinä Netgemissä. Minulla on ihan eri boksi ja kuva on ihan priimaa.

 

Tässä on huvittavaa se että itsellä ainakin kaikki muut kanavat pysyy koko ajan HD laatuisena eikä puuroudu paitsi Ylen HD kanavat.