Vastattu

Areena ei enää toimi kuin ajoittain

  • 7 huhtikuu 2019
  • 20 kommenttia
  • 2675 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
YLE areena on takunnut viime päivinä Elisa Viihde-boksilla: Toimii ajoittain, mutta useimmiten kun areenan yrittää avata, avautuu vain musta ruutu. Muut toiminnot (tallenteet, aitiot yms) toimii moitteettomasti. Mistäköhän tällainen johtuu ja mikä avuksi?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ihaa-na 8 huhtikuu 2019, 10:44

Moikka moi teepu ja tervetuloa joukkoon!

No jopas nyt. Täytyy sanoa etten suoraan osaa kertoa miksi näin on enkä satavarmasti uskalla luvata että näillä lähtee toimimaan, mutta melkein suosittelisin alustamaan digiboksin sisäisen muistin, tekemään sille manuaalisen päivitysten hakemisen ja näiden lisäksi tarvittaessa myös tehdasasetusten palautuksen. Ohjeet löytyvät täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/
Katso alkuperäinen viesti

20 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Moikka moi teepu ja tervetuloa joukkoon!

No jopas nyt. Täytyy sanoa etten suoraan osaa kertoa miksi näin on enkä satavarmasti uskalla luvata että näillä lähtee toimimaan, mutta melkein suosittelisin alustamaan digiboksin sisäisen muistin, tekemään sille manuaalisen päivitysten hakemisen ja näiden lisäksi tarvittaessa myös tehdasasetusten palautuksen. Ohjeet löytyvät täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/
Nykyään tuon tehdas asetusten palautuksen joutuu tekemään useasti päivän/ illan aikana, se tuskin on tarkoitus. Muut: MTV, maksullisetkin, kuten ruutu +, toimivat kyllä. Tätä kestänyt jo pidemmän aikaa. Pitäs Elisalla nyt oikeesti herätä, tyhjästä ei viitsi maksaa.
Käyttäjätaso 3
@Smirgeline Joo no se ei todellakaan ole tarkoitus, että päivittäin tuota tehdasresettiä täytyisi tehdä. Oliko sulla samaa ongelmaa, että Areena ei toimi?
Käyttäjätaso 2
Minä tulin nyt varta vasten katsomaan onko kenelläkään ilmaanatunut tätä samaa ongelmaa.
Minulla tuo on ollut nyt reilun viikon.
Eli välillä toimii normaalisti, ja taas toisinaan ei tule muuta kun musta ruutu.

Viimeksi kun Yle Areenassa tapahtui näin, niin kokeilin huvikseni esim Ruutu -sovellusta. toimi.
Mutta YouTube teki samalla tavoin. eli siitä aukesi musta ruutu.
Aina kun Yle Areena jumpittelee, niin saman tekee YouTube.

Tosi ärsyttävää, kun ei koskaan tiedä mikä aika päivästä pystyisi YleAreenaa katsomaan. Tämä siis vaihtelee jopa saman päivän aikana.

Tehdasasetukset on palautettu yhteensä neljä kertaa reilun viikona aikana ja samalla tyhjennetty sisäinen muisti aikaisempien joskus saamanieni ohjeiden mukaan. vaikka siitä ei ole ollut mitään hyötyä.
Käyttäjätaso 2
No johan nyt 😟 @PirtaPaula Toimiiko muuten digiboksi normaalisti, mutta ongelma ilmenee pelkästään noiden sovellusten, kuten Yle Areena ja Youtube kanssa. Ongelma korjautuu siis hetkellisesti tehdasasetusten palauttamisella? Oletko kokeillut vielä tuota manuaalista päivitysten hakua, josko se korjaisi ongelman 😊
Käyttäjätaso 2
No johan nyt 😟 @PirtaPaula Toimiiko muuten digiboksi normaalisti, mutta ongelma ilmenee pelkästään noiden sovellusten, kuten Yle Areena ja Youtube kanssa. Ongelma korjautuu siis hetkellisesti tehdasasetusten palauttamisella? Oletko kokeillut vielä tuota manuaalista päivitysten hakua, josko se korjaisi ongelman 😊

Tehdasasetusten palauttamiset ja sisäisen muistin puhdistamisetkaan eivät ole korjanneet asiaa. vaan kuten kirjoitin niin YleAreena ja YouTube voivat toimia sitten taas esim. seuraavana päivänä ollen saman päivän iltana jälleen pois pelistä.

Kaikki mahdolliset keinot on käytetty, myös manuaalinen päivitys.
Vaikka en uskonutkaan sen auttavan.
En tästä ole kysellytkään aikaisemmin vaikka ongelma on ollut jo pitkään, kun tiesin että ainoat neuvot on juuri nämä, mitkä olen tehnyt useamman kerran.

Kokeilin YleAreenaa ja YouTubea television sovelluksilla ja tietokoneen kautta, niin siellä ne toimi. eli tää ongelma on Elisa Viihteen digiboxissa.
Käyttäjätaso 2
Okei. Seuraavalla kerralla kun ongelmaa ilmenee, pystytko kokeilemaan jos jaat yhteyden puhelimesta langattomasti digiboksille. Toimiiko tällöin Youtube ja Yle Areena puhelimen WiFi-verkkoa käyttäen?
Käyttäjätaso 2
Okei. Seuraavalla kerralla kun ongelmaa ilmenee, pystytko kokeilemaan jos jaat yhteyden puhelimesta langattomasti digiboksille. Toimiiko tällöin Youtube ja Yle Areena puhelimen WiFi-verkkoa käyttäen?

Miksi ette nyt vaan voi myöntää että teidän laitteissa voi olla tälläkin kertaa vikaa.
menee turhan näpräilyksi.

Miksi en yksinkertaisesti kokeilisi niin että laitan tuon digibosin langattomalle yhteydelle, sen sijaan että jakaisin WiFi verkon puhelimesta ?
Mutta voin teidän mieliksenne seuraavan kerran kokeilla nyt tuota kännykästä jakookin. ihan sama

Viimeksi väititte että aikaisempi ongelma oli juurikin langattoman yhteyden vika.
Nyt sitten taas toisinpäin.

Digiboxinhan kuitenkin on kai tarkoitus toimia ilman kippaskonsteja.
Käyttäjätaso 2
Tällä testauksella yritämmekin rajata vikaa modeemin ja digiboksin välillä ja siksi olisi hyvä testata toisesta laitteesta jaettuun yhteyteen. Digiboksi tottakai on tarkoitus toimia ilman kikkailua. Toki myönnetään että digiboksissa on vikaa, mikäli siellä on. Näillä tiedoilla ei voida vielä tuota varmaksi sanoa, joten siksi olisi hyvä rajata tuota vikaa ja testata toista yhteyttä. 😊
Käyttäjätaso 2
Tällä testauksella yritämmekin rajata vikaa modeemin ja digiboksin välillä ja siksi olisi hyvä testata toisesta laitteesta jaettuun yhteyteen. Digiboksi tottakai on tarkoitus toimia ilman kikkailua. Toki myönnetään että digiboksissa on vikaa, mikäli siellä on. Näillä tiedoilla ei voida vielä tuota varmaksi sanoa, joten siksi olisi hyvä rajata tuota vikaa ja testata toista yhteyttä. 😊

Viimeksi meni vuosi, ennen kun myönsitte että pitää vaihtaa digiboxia. Modeeminkin lähetitte ensin, vaikka vakuutin että modeemissa ei ole ongelmaa.
Mutta tehdään nyt niin kun sanoitte.
Tää modeemi on siis aika uusi.
"rajata vikaa modeemin ja digiboksin välillä". siinä siis kaapeli. siinäkin on ollut muutama eri kaapeli ja sitten välillä langattomana.
Taidatte tarkoittaa että yritätte rajata jälleen mitä on minun vasemman ja oikean korvani välissä.

Kännykkäkin tosin käyttää kotiverkkoa. siis ihan sitä samaa kun Elisa Viihdekin käyttää langattomana. Eli siinä tuskin on eroa, mitä kautta tuo sama yhteys tulee.
Miksi rajata vian, joka ei ole korjattavissa. Tää on taas teidän turhaa juoksuttamista ja pipertämistä.

Toisaalta sama vaikka nämä kaksi ikinä muutenkaan käyttämääni Elisa Viihde sovellusta ei toimiskaan. Saan paremmin ja luotettavammin ne käytettyä television sovelluksella.
Miksi edes vaivaudun. kun aina tulee uusia bugeja.
Ei taida Elisalla pysytä edistyvän teknologian kyydissä.

Olenkin miettinyt että eipä taida juuri tällä Elisa Viihteellä olla nykyään sellaista hyötyä vaikka heittäisin sillä vesilintua.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Viimeksi oireet viittasi modeemiin, siksi sille ensin vaihto koska oli todennäköisempi vaihtoehto tietojen perusteella.

Toi ohje testata kännykän jaetulla yhteydellä on edempää viankorjauksesta, eli sillä haetaan ihan sitä ongelmaa laitteista eikä kenenkään korvien välistä 🙂 Ikävää kuulla että koet tällaisena meidän vianrajauksen, se ei tietenkään ole tarkoitus!

Hakusessa on siis ongelma noiden kahden (modeemi ja digiboksi) välisessä keskustelussa, tällöin ei vaikuta onko verkkojohto tai langaton (välttämättä) vaan enemmänkin että minkä laitteen kautta yhteys on. Tuolla testillä varmistuu vaikuttaako modeemin tarjoamasta yhteydestä pois vaihto ongelmaan, jos vaikuttaa on ongelma modeemiin liittyvä ja jos ei vaikuta niin boksiin.
Käyttäjätaso 2
Viimeksi oireet viittasi modeemiin, siksi sille ensin vaihto koska oli todennäköisempi vaihtoehto tietojen perusteella.

Niin justiin🙄
Kesti noin 11 kuukautta sekin että edes kokeilitte lähettää uuden modeemin.
Vaikka kerroin teille että siinä ei ole mitään vikaa, koska esim netti toimii hyvin.

Ja aivan vastaanvanlaisesta viasta oli keskustelu usean muun käyttäjän kanssa.
jotka olivat viikossa saaneet uuden digiboxin.

Eli "tietojen perusteella" todennäköisin vaihtoehto
että oireet viittasi modeemiin.

Se juuri että Elisan mielestä todennäköisempi vaihtoehto on aina ensin se, että asiakas on väärässä.

Mutta ihan sama.


En jaksa jokaisesta viasta vääntää kokonaista vuotta.
Tämänkin aloittaja oli aivan joku toinen.
Ja tämäkin tulee vähän miten sattuu, eikä saa edes muokattua, joten antaa olla.
Sama Areena-vika täällä. Onko tähän ongelmaan tullut jotain järkevää ratkaisua?
Käyttäjätaso 2
Sama Areena-vika täällä. Onko tähän ongelmaan tullut jotain järkevää ratkaisua?
[h4] Tervetuloa OmaYhteisöön Nenoinen! 🙂 Oletkos kokeillut jo Iha-naa neuvot:[/h4]
No jopas nyt. Täytyy sanoa etten suoraan osaa kertoa miksi näin on enkä satavarmasti uskalla luvata että näillä lähtee toimimaan, mutta melkein suosittelisin alustamaan digiboksin sisäisen muistin, tekemään sille manuaalisen päivitysten hakemisen ja näiden lisäksi tarvittaessa myös tehdasasetusten palautuksen. Ohjeet löytyvät täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/
[h4]Kannattaa myös lisäillä asiakasnumeroa tietoihin, niin päästään tarvittaessa tutkimaan tarkemmin ongelmaa, jos ei näillä ota ratketakseen :)[/h4]
Noita aiempia ohjeita on jo tullut testattua ja vaikutus on ollut 0, kuten näköjään myös muilla käyttäjillä.
Käyttäjätaso 2
Noita aiempia ohjeita on jo tullut testattua ja vaikutus on ollut 0, kuten näköjään myös muilla käyttäjillä.

Kuten keskustelusta varmaan huomasitkin, ongelman aiheuttajana voi olla monta tekijää. Yleisesti ei ole mitään vikaa tiedossa miksi Areena ei toimisi, siksi vianrajaus on hyvä tehdä perusteellisesti ja yleensä se auttaakin 🙂
Laittele meille vielä yksäriä, jatketaan selvitystä sen kautta: elisa.fi/omayhteisotiimi klikkaile Lähetä viesti -painiketta sivulla (viestin lähettäminen edellyttää kirjautumista OmaYhteisöön).
hei! en tiedä, mitä Jopetin "yksäri" tarkoittaa, mutta raportoinpa tännekin samasta. Areena toimii/ei toimi päivästä riippuen. en kuitenkaan ala mihinkään tehdasasetusrumbiin tms., koska olen kuvitellut ostaneeni toimivan palvelun, jollaista alan nyt etsiä... jospa siellä olisi myös asiallisempia kommentteja asiakkaiden ongelmiin kuin "jopas nyt" tai "no voi"...
Käyttäjätaso 7
hei! en tiedä, mitä Jopetin "yksäri" tarkoittaa, mutta raportoinpa tännekin samasta.
Yksityisviestistä on kyse. Tämän linkin kautta voit sellaisen aspalle lähettää.

https://yhteiso.elisa.fi/members/omayhteisoe-tiimi-95702
Yle Areena on asteittain huonontunut. Nykyisin pätkii jatkuvasti. Pyytää tarkistamaan verkkoyhteyksiä. Vielä kolme vuotta sitten homma sujui moitteetta. Yhteys modeemin ja reitittimen kautta.
Käyttäjätaso 3
Yle Areena on asteittain huonontunut. Nykyisin pätkii jatkuvasti. Pyytää tarkistamaan verkkoyhteyksiä. Vielä kolme vuotta sitten homma sujui moitteetta. Yhteys modeemin ja reitittimen kautta.

Oletko tehnyt laitteille mahdollisesti jo jotain toimenpiteitä (resetointia/tehdasasetusten palautusta)? Pätkiikö Viihteen muut palvelut? Mikäli laitteille ei ole vielä tehty mitään toimenpiteitä, niin teetkö vielä varmuuden vuoksi tämän kautta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ löytyvät toimenpiteet. Jos muutosta ei tule, niin laitatko meille yksityisviestiä täältä https://yhteiso.elisa.fi/members/omayhteisoe-tiimi-95702 🙂 Saadaan näin sitten tarkistettua vähän paremmin boksia.

Osallistu keskusteluun