Skip to main content
Vastaus

Areena, katsomo, ruutu

  • March 15, 2018
  • 8 kommenttia
  • 1671 katselukerrat

Meijän elisa viihteessä ei toimi katsomo, ei yle areena eikä ruutu. On kokeiltu resetointia eikä auta. Tekee tätä lähes päivittäin. Välillä resetoinnin avulla saa näkymään, sitte taas seuraavana päivänä sama homma. Turhauttavaa maksaa sellasesta mikä ei edes toimi. Asiakaspalvelukin oli niin ystävällistä kun halusin irtisanoa viihteen kun mikään ei toimi, nainen tiuskaisi et sä et voi irtisanoa mitään tai periaatteessa voit mutta laskut tulee silti 2019 vuodelle asti.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi error404

Mikäli tämän linkin https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ takaa löytyvät toimenpiteet on tehty (muistin alustus, manuaalinen päivitysten tarkistus boksin virtajohdon irroittamisen kautta tehtynä, sekä tehdasasetusten palautus) eikä apua ole tullut näistä, laitatteko meille yksityisviestiä täältä, niin ratkaistaan ilman muuta asia 🙂

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

  • March 21, 2018
Hei Sini321 ja tervetuloa Palstalle!

Olen pahoillani, että yhteydenotto meille ei sujunut odotetusti. Ilman muuta tällainen ongelma korjataan kuntoon. Toimiiko kuitenkin esim 500 -alkuiset lisäkanavat ja tallenteet normaalisti? Oletko resetoinut molemmat laitteet tämän ohjeen mukaisesti: http://elisa.to/digiboksin-vianrajaus ? Minkälaista virheilmoitusta saat, kun nuo kyseiset palvelut ei toimi?

  • April 4, 2019
Minulla on myös Elisa viihteen MTV katsomon kanssa. Digiboxini on Netgem 7800. Ongelma ilmenee kesken katselun niin , että mainokset eivät lataa vaan ruutu jämähtää harmaaksi eikä mainokset lataudu. Jos painaa" takaisin" ja yrittää käynnistää ohjelman uudelleen niin ruutu on edelleen harmaa eikä mitään tapahdu. Sammutus ja uudelleenkäynnistys eivät tuottaneet tulosta eikä sekään, kun painoin kyljessä olevaa reset- nappia. Ainoa toimenpide, joka auttoi oli digiboxin virtajohdon irroitus boxin takana olevasta pistokkeesta hetkeksi.

Sekään ei tosin ongelmaa korjannut kuin hetkellisesti, koska heti seuraavan MTVkatsomon mainoskatkon kohdalla ruutu jämähti jälleen harmaaksi eikä mitään tapahtunut.

Mitään mainostenesto ohjelmaa en siis ole käyttänyt enkä muutenkaan tehnyt mitään muutoksia asetuksiin, vaan tämä ongelma alkoi kuin puskista eräänä päivänä.

Muissa Netgem 7800 kautta katselluissa suoratoistopalveluissa en vastaavaa ongelmaa ole havainnut.

Mikä siis neuvoksi?

Ihaa-na
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+10
  • OmaYhteisön moderaattori
  • April 4, 2019
Minulla on myös Elisa viihteen MTV katsomon kanssa. Digiboxini on Netgem 7800. Ongelma ilmenee kesken katselun niin , että mainokset eivät lataa vaan ruutu jämähtää harmaaksi eikä mainokset lataudu. Jos painaa" takaisin" ja yrittää käynnistää ohjelman uudelleen niin ruutu on edelleen harmaa eikä mitään tapahdu. Sammutus ja uudelleenkäynnistys eivät tuottaneet tulosta eikä sekään, kun painoin kyljessä olevaa reset- nappia. Ainoa toimenpide, joka auttoi oli digiboxin virtajohdon irroitus boxin takana olevasta pistokkeesta hetkeksi.

Sekään ei tosin ongelmaa korjannut kuin hetkellisesti, koska heti seuraavan MTVkatsomon mainoskatkon kohdalla ruutu jämähti jälleen harmaaksi eikä mitään tapahtunut.

Mitään mainostenesto ohjelmaa en siis ole käyttänyt enkä muutenkaan tehnyt mitään muutoksia asetuksiin, vaan tämä ongelma alkoi kuin puskista eräänä päivänä.

Muissa Netgem 7800 kautta katselluissa suoratoistopalveluissa en vastaavaa ongelmaa ole havainnut.

Mikä siis neuvoksi?

Voi hitsiläinen 😞 Tosiaan nuo virtabuutit ja resetoinnit auttaa monesti, mutta kannattaa tämän linkin https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ takaa olevien ohjeiden avulla vielä koittaa alustaa sisäinen muisti ja ajaa manuaalinen päivitysten haku 🙂

  • April 5, 2019
Meillä sama ongelma kun Chroniksulla. MTV Katsomo jumahtaa viimeistään ensimmäisiin mainoskatkoihin, jos ohjelma aukeaa laisinkaan.
Lisäksi Netflix kaatuu, joko heti ohjelman alussa tai kesken ohjelman. Joskus Netflixin kaatuessa koko digiboksi menee jumiin jolloin joutuu odottamaan, että boksi avautuu itsestään minuuttien päästä uudelleen.

Olemme tehneet digiboksin sisäisen muistin alustuksen,tehdasasetusten palutuksia usean kerran tämän vuoden puolella sekä käytetty virtoja pois niin modeemista kuin digiboksista. Boksimme on 7700.

error404
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • April 6, 2019
Mikäli tämän linkin https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ takaa löytyvät toimenpiteet on tehty (muistin alustus, manuaalinen päivitysten tarkistus boksin virtajohdon irroittamisen kautta tehtynä, sekä tehdasasetusten palautus) eikä apua ole tullut näistä, laitatteko meille yksityisviestiä täältä, niin ratkaistaan ilman muuta asia 🙂

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • April 6, 2019
Boksimme on 7700.

Tuo N7700 ei oikein tahdo jaksaa kunnolla pyörittää näitä uusimpia ohjelmistoversioita. Tämän takia digiboksin käyttö voi tuntua kankealta ja saattaa myös osakseen selittää näitä ongelmia. Ensimmäisenä toimenpiteenä kannattaisi tuo boksi vaihtaa uudempaan N7800 -versioon.

Kannattaa myös kokeilla laittaa tuo modeemi langalliseen verkkoon, mikäli laite on nyt langattomassa verkossa. Langallinen verkko ei ole läheskään yhtä altis häiriöille kuin langaton verkko.

Anopilla tosin ratkaisun toi vasta se kun Elisan toimittama Zyxel VMG3925 nakattiin SER -kierrätykseen ja tilalle laitettiin aiemmin itselläni palvellut Telewellin modeemi. Tämän jälkeen ei ole Netflix tai mikään muukaan suoratoistopalvelu, tallenteet yms. temppuilleet lainkaan.

  • Tulokas
  • March 6, 2022

Kaapelitalous & elisa-viihde

Mistä voisi johtua tämä uusi ongelma  joka ajoittuu parhaaseen katseluaikaan: Lähes päivittäin noin klo 20 lähtien kaatuu Areena, Netflix ym:t, ei voi katsoa myöskään tallenteita. Tv-kanavat näkyy, kuva saattaa pysähdellä niissäkin. On resetoitu ja sammutettu, sekä tsekattu piuhat.  On melko turhauttavaa. 

Neuvoja tarvitaan, kiitos!

 


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • March 7, 2022

Kaapelitalous & elisa-viihde

Mistä voisi johtua tämä uusi ongelma  joka ajoittuu parhaaseen katseluaikaan: Lähes päivittäin noin klo 20 lähtien kaatuu Areena, Netflix ym:t, ei voi katsoa myöskään tallenteita. Tv-kanavat näkyy, kuva saattaa pysähdellä niissäkin. On resetoitu ja sammutettu, sekä tsekattu piuhat.  On melko turhauttavaa. 

Neuvoja tarvitaan, kiitos!

 

Moro @Antti2022 Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Hieman tuntuu viittaavan nettipuolen ongelmaan jos suoratoistopalvelut tökkii. Silloin kun ongelmia ilmenee niin kannattaa vaikka puhelin tai tietokone yhdistää samaan nettiin mitä Elisa Viihde käyttää ja tehdä nopeustesti vaikka osoitteessa speedtest.net niin näkee vähän, että millaisella nopeudella netti silloin toimii.