Vastauksen tähän kysymykseen jakoi error404
Katso alkuperäinen viestiAreena, katsomo, ruutu
Olen pahoillani, että yhteydenotto meille ei sujunut odotetusti. Ilman muuta tällainen ongelma korjataan kuntoon. Toimiiko kuitenkin esim 500 -alkuiset lisäkanavat ja tallenteet normaalisti? Oletko resetoinut molemmat laitteet tämän ohjeen mukaisesti: http://elisa.to/digiboksin-vianrajaus ? Minkälaista virheilmoitusta saat, kun nuo kyseiset palvelut ei toimi?
Sekään ei tosin ongelmaa korjannut kuin hetkellisesti, koska heti seuraavan MTVkatsomon mainoskatkon kohdalla ruutu jämähti jälleen harmaaksi eikä mitään tapahtunut.
Mitään mainostenesto ohjelmaa en siis ole käyttänyt enkä muutenkaan tehnyt mitään muutoksia asetuksiin, vaan tämä ongelma alkoi kuin puskista eräänä päivänä.
Muissa Netgem 7800 kautta katselluissa suoratoistopalveluissa en vastaavaa ongelmaa ole havainnut.
Mikä siis neuvoksi?
Sekään ei tosin ongelmaa korjannut kuin hetkellisesti, koska heti seuraavan MTVkatsomon mainoskatkon kohdalla ruutu jämähti jälleen harmaaksi eikä mitään tapahtunut.
Mitään mainostenesto ohjelmaa en siis ole käyttänyt enkä muutenkaan tehnyt mitään muutoksia asetuksiin, vaan tämä ongelma alkoi kuin puskista eräänä päivänä.
Muissa Netgem 7800 kautta katselluissa suoratoistopalveluissa en vastaavaa ongelmaa ole havainnut.
Mikä siis neuvoksi?
Voi hitsiläinen 😞 Tosiaan nuo virtabuutit ja resetoinnit auttaa monesti, mutta kannattaa tämän linkin https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ takaa olevien ohjeiden avulla vielä koittaa alustaa sisäinen muisti ja ajaa manuaalinen päivitysten haku 🙂
Lisäksi Netflix kaatuu, joko heti ohjelman alussa tai kesken ohjelman. Joskus Netflixin kaatuessa koko digiboksi menee jumiin jolloin joutuu odottamaan, että boksi avautuu itsestään minuuttien päästä uudelleen.
Olemme tehneet digiboksin sisäisen muistin alustuksen,tehdasasetusten palutuksia usean kerran tämän vuoden puolella sekä käytetty virtoja pois niin modeemista kuin digiboksista. Boksimme on 7700.
Tuo N7700 ei oikein tahdo jaksaa kunnolla pyörittää näitä uusimpia ohjelmistoversioita. Tämän takia digiboksin käyttö voi tuntua kankealta ja saattaa myös osakseen selittää näitä ongelmia. Ensimmäisenä toimenpiteenä kannattaisi tuo boksi vaihtaa uudempaan N7800 -versioon.
Kannattaa myös kokeilla laittaa tuo modeemi langalliseen verkkoon, mikäli laite on nyt langattomassa verkossa. Langallinen verkko ei ole läheskään yhtä altis häiriöille kuin langaton verkko.
Anopilla tosin ratkaisun toi vasta se kun Elisan toimittama Zyxel VMG3925 nakattiin SER -kierrätykseen ja tilalle laitettiin aiemmin itselläni palvellut Telewellin modeemi. Tämän jälkeen ei ole Netflix tai mikään muukaan suoratoistopalvelu, tallenteet yms. temppuilleet lainkaan.
Kaapelitalous & elisa-viihde
Mistä voisi johtua tämä uusi ongelma joka ajoittuu parhaaseen katseluaikaan: Lähes päivittäin noin klo 20 lähtien kaatuu Areena, Netflix ym:t, ei voi katsoa myöskään tallenteita. Tv-kanavat näkyy, kuva saattaa pysähdellä niissäkin. On resetoitu ja sammutettu, sekä tsekattu piuhat. On melko turhauttavaa.
Neuvoja tarvitaan, kiitos!
Kaapelitalous & elisa-viihde
Mistä voisi johtua tämä uusi ongelma joka ajoittuu parhaaseen katseluaikaan: Lähes päivittäin noin klo 20 lähtien kaatuu Areena, Netflix ym:t, ei voi katsoa myöskään tallenteita. Tv-kanavat näkyy, kuva saattaa pysähdellä niissäkin. On resetoitu ja sammutettu, sekä tsekattu piuhat. On melko turhauttavaa.
Neuvoja tarvitaan, kiitos!
Moro
Hieman tuntuu viittaavan nettipuolen ongelmaan jos suoratoistopalvelut tökkii. Silloin kun ongelmia ilmenee niin kannattaa vaikka puhelin tai tietokone yhdistää samaan nettiin mitä Elisa Viihde käyttää ja tehdä nopeustesti vaikka osoitteessa speedtest.net niin näkee vähän, että millaisella nopeudella netti silloin toimii.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi