Skip to main content
Vastaus

Elisa Viihde Mini & Apple TV

  • March 18, 2024
  • 19 kommenttia
  • 669 katselukerrat

Noin lauantaina 16.3.24 totesin yhtäkkiä että iPad toistaa kyllä Elisa Viihdettä mutta kun yritän siirtää kuvan apple TV:n avulla telkkariin, ei toimi; herjaa jotain ettei voi muodostaa yhteyttä.

Apple TV toimii hyvin yle areenan ja mtv katsomon kanssa. Ennen viikonloppua toimi hyvin myös Elisa viihde + apple TV + telkkari.

Olen tällä hetkellä Espanjassa, olen kokeillut VPN:n kanssa ja ilman. Ei vaikutusta.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett

Saatiin kuittaus, että kyseinen ongelma olisi ratkaistu nyt. 😊

19 kommenttia

ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • March 19, 2024

Moikka @sm1952 ja tervetuloa tänne OmaYhteisöön! 😊 

Tuossa on joku häiriö meneillään iPadista telkkariin kuvaa siirrettäessä. On selvityksessä kuitenkin parhaillaan! 🙏 

Kysäsen vielä että miten hoidat tossa sen jakamisen? 🤔 Langallisesti vai langattomasti? 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • March 20, 2024

Langattomasti yhteys. Apple TV ja iPad molemmat wifissä, Apple TV:stä hdmi töllöön.

Tein eilen Apple TV:lle tehdasasetusten palautuksen ja nyt se ei enää toista mitään mistään. 2 eri iPadiä kokeiltu. Tänään taidan käydä kaupassa ostamassa chromecastin…… 

Apple Tv täytti jo jotain 10 vuotta ainakin että ei kai nekään ikuisesti toimi…..


  • Tulokas
  • March 25, 2024

Moi, ongelma jatkunut jo 10 päivää eikö Elisa  asialle mitään? Toisto toimii iPadilla hyvin (Tsekeissä), mutta kun yrittää heijastaa HDMI-kaapelillä televisioon tulee herja, ettei videon toisto onnistu. Kyse ei siis ole vpn asioista vaan onko Elisa laittanut eston ettei heijastus ole mahdollista? Voisikohan sen ottaa pois päältä. 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • March 26, 2024

Ilponen / oma yhteisön moderaattori vastasi 6 päivää sitten kysymykseeni / huoleeni. Nyt myös Susanna654 raportoi saman kaltaisesta ongelmasta kuin mitä minä esitin.

Voisiko OmaYhteisön moderaattori kysyä Elisalta mitä päivityksiä palveluun on tehty, ja milloin virhetoiminto korjataan.

Jos taas OmaYhteisön moderaattori ei voi tai uskalla esittää Elisalle ongelmaa, voisiko hän kertoa mitä kanavaa pitkin asian saattaisi Elisalle tiedoksi. Minä yritin mutta mitään palautetta en ole saanut.


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • March 26, 2024

Vähän riippuu tosiaan laitteesta mikä se on nuista sukupolvista: https://support.apple.com/en-us/101605 .🤔

@sm1952 kirjoituksesi perusteella oman AppleTV:si toiminta loppui eikä se toista enää mitään mistään, joten hankitko jo chromecastin tai mun laitteen sen tilalle?

@Susanna654  Mikä malli siulla on AppleTV:stä? Meillä ei tosiaan mitään estoja ole laitettu.

Teretulemast mukaan OmaYhteisöön @Susanna654 ! 😊


  • Tulokas
  • March 26, 2024

Kiitos! Mä yritän yhdistää langalliseti HDMI-kaapelilla.


  • Keskustelija
  • March 31, 2024

Kummallista, kun Elisalta ei vastata mitään. Meillä sama vika !


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • April 2, 2024

Kummallista, kun Elisalta ei vastata mitään. Meillä sama vika !

Kyllä täällä vastaillaan. 😊 Kerrotko vähän taustatietoja omasta tilanteestasi eli mikä AppleTV:n malli on käytössä ja millaisilla laitteilla koitat sisältöä sinne jakaa?


  • Keskustelija
  • April 2, 2024

Minulla on IPad HDMI-kaapelilla kiinni televisiossa.

Tulee tällainen virheilmoitus:

”Videon toisto ei onnistunut. Tarkista internet-yhteyden toimivuus ja yritä hetken kuluttua uudelleen. Toimintoa ei voitu suorittaa.(virhe - 12852 kohteessa CoreMediaErrorDomain.). (-12852).”

Kun HDMI-kaapelin irrottaa video toistuu iPadissa ok. IPad toimii mobiiliyhteydellä. Aikaisemmin tämä siirto televisioon on toiminut moitteettomasti. Kokeiltu kolmella eri televisiolla, kaikilla sama virhe.

Onneksi Areena toimii edelleen! 

 


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • April 3, 2024

@Kolumbusta onko sinulla siis samanlainen tilanne, kuin mitä tässä ketjussa ollaan käyty läpi? 🤔
 

 


  • Keskustelija
  • April 3, 2024

Kyllä samantyyppinen, kaikki ei ole kuvanneet yksityiskohtaisesti. Tänään soitin Elisaan, selvittelevät nyt siellä. Korjausaikataulusta heillä ei ollut tietoa.🙁


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • April 4, 2024

@sm1952 iPadin Airplayllä ton pitäis toimia Apple TV:n kanssa. 😊 Kaapelin kautta jaettaessa tuossa oli ainakin vielä jotain selvittelyä menossa.


  • Tulokas
  • April 4, 2024

Vastaava ongelma.

Iphonen ja Ipadin Elisa Viihde app toistaa AppleTV (A1469) :n kautta lähetyksessä olevan ohjelman tallenteesta mutta ei aiemmin tallennettua.

Tallenteen toisto antaa virheilmoituksen 11870. Toimi vielä kolme viikkoa sitten.

VPN ei vaikuta tähän. Olen ulkomailla.

Safari-selaimesta voi striimata myös aiemmin tallennettua, mutta valitettavasti käyttöliittymä on siinä huono.


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • April 12, 2024

Saatiin kuittaus, että kyseinen ongelma olisi ratkaistu nyt. 😊


  • Keskustelija
  • June 20, 2024

Meillä on sama ongelma: Elisa viihdettä ei pysty katsomaan apple-tv:n avulla telkkarista. Youtube ja Yle Areena mm. näkyvät apple-tv:n kautta hyvin mutta Elisa viihde ei. Jotakin on pahasti muuttunut Elisa viihteen koodeissa tms. Toivoisin pikaista korjausta! Meillä on kaikki laitteet ja netti ihan kunnossa, joten vika täytyy olla Elisalla!


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 20, 2024

Meillä on sama ongelma: Elisa viihdettä ei pysty katsomaan apple-tv:n avulla telkkarista. Youtube ja Yle Areena mm. näkyvät apple-tv:n kautta hyvin mutta Elisa viihde ei. Jotakin on pahasti muuttunut Elisa viihteen koodeissa tms. Toivoisin pikaista korjausta! Meillä on kaikki laitteet ja netti ihan kunnossa, joten vika täytyy olla Elisalla!

Tuo alkuperäinen ongelma tässä ketjussa on ratkaistu aiemmin jo, joten kertoisitko tarkemmin millainen AppleTV siulla on käytössäsi ja miten tuo toimimattomuus käytännössä ilmenee? 🤔


  • Keskustelija
  • June 20, 2024

Apple-tv:n malli on A1427 ja ohjelmisto 7.9 (8163).

Apple-tv toteaa, että ohjelmisto on ajan tasalla.

Yritän näyttää Elisa viihdettä iPhone 13 pro -kännykällä.

Kännykän näyttöön tulee virheilmoitus: ”Videon toisto ei onnistunut. Tarkista internet-yhteyden toimivuus ja yritä hetken kuluttua uudelleen. Toimintoa ei voitu suorittaa loppuun. (-11819)”

 

 


  • Keskustelija
  • June 20, 2024

Kyseinen Elisa viihteen katselu on viimeksi onnistunut viime syyskuussa, kun vielä olimme täällä kesämökillä. Apple-tv on täällä. Nyt kun toukokuussa taas tulimme mökille, ei katselu enää onnistunut. Jotakin on siis Elisalla tapahtunut viime talven aikana.


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 20, 2024

Apple-tv:n malli on A1427 ja ohjelmisto 7.9 (8163).

Apple-tv toteaa, että ohjelmisto on ajan tasalla.

Yritän näyttää Elisa viihdettä iPhone 13 pro -kännykällä.

Kännykän näyttöön tulee virheilmoitus: ”Videon toisto ei onnistunut. Tarkista internet-yhteyden toimivuus ja yritä hetken kuluttua uudelleen. Toimintoa ei voitu suorittaa loppuun. (-11819)”

 

 

Eli AppleTV 3.sukupolvi vuodelta 2012 kyseessä https://support.apple.com/fi-fi/101605 . 🤔 Olisiko jollain yhteisöläisellä samaa mallia, kun uudemmalla omalla en saa toistettua ongelmaa?

Suosittelen palauttamaan tehdasasetuksille tuon AppleTV:n ja kokeilemaan sitten uudelleen. Kyseiselle mallille ei enää varsinaista tukea ole Applelta, kun on sen verran iäkäs malli jo.