Skip to main content

Nytkö on Elisa ottanut Gigantista mallia? Äitini 80 v. sai kotiin kirjeen, että kaapelimodeemi on vanhentunut ja täytyy vaihtaa uuteen. Asiakaspalvelussa oli pakkomyyty hänelle Elisa Viihde Premium -paketti, vaikka äiti oli toistuvasti yrittänyt selittää, että hän ei tee sillä yhtään mitään, kun katsoo televisiosta vain TV7:kaa. Ylimääräistä digiboksiakin oli yritetty tyrkyttää. Puhelusta hän oli saanut lopulta käsityksen, että nettiä ei saada toimimaan, ellei hän tilaa Premium-pakettia ja painostus oli ollut liikaa “ tässä on jo 15 minuuttia keskusteltu, että nyt pitäisi tehdä päätöksiä”, joten hän oli tilauksen tehnyt. 

Nyt on paketti lähetetty takaisin ja kahden vuoden määräaikainen Premium- soppari peruttu, uusi kaapelimodeemi asennettu ja netti toimii, mutta pistää vihaksi, kun tällaiset “myynti-Jesset” aiheuttavat vanhuksille ja toisella puolella Suomea asuville omaisille ylimääräistä surua ja työtä. Voisiko Elisa vähän panostaa myynnin vastuullisuuteen?

 

EDIT: 27.5.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett

Pahoittelut tapahtuneesta! 😥 Tuosta on ilmeisesti oltu jo yhteydessä asiakaspalveluumme ja palautetta saatu sitä kautta eteenpäin?


Kyllä on vaikeaa saada peruttua väkisin myyty Elisaviihde.

Useampi samanlainen kokemus näyttää olevan muillakin.

Puhelimella eikä chatissa tavoita asiakaspalvelua.

Huono fiilis jäi.

 

EDIT: 18.12.2024 // Siirretty olemassa olevaan ketjuun. -Burnett


Ikävä kuulla, että oli hanakala saada asiakaspalveluun yhteyttä. 😕 Onneksi kuitenkin ilmeisemmin asia ratkesi! 😊


Ei ole ratkennut.

 


Pahoittelut tapahtuneesta! 😥 Tuosta on ilmeisesti oltu jo yhteydessä asiakaspalveluumme ja palautetta saatu sitä kautta eteenpäin?

Ei ole asiaa saatu eteenpäin. 


Elisan ja Elisan edustajien kyllä kannattaisi miettiä vähän enenmmän mitä seurauksia pakkomyynnillä on. Nuorempi polvi joutuu näiden kanssa sitten tappelemaan ja päättelemään sopimuksia. Samalla saattaa moni muukin nuoremman polven käytössä oleva Elisalta hankittu palvelu päätyä toisen toimittajan toteutukseen. Eli tuleekin yllättävän kallis pakkomyynti.

Todella pitkän aikaa sitten olin eräässä isossa kaupassa, jossa Elisan ständille kosiskeltiin varttuneenpaa potentiaalista asiakasta. Minun päälle vilkaistiin hyvinkin halveksivasti.


Laittaisitko ​@Ko-jootti vaikkapa Facebookin, X-palvelun tai Omaelisan kautta yksityisviestiä, jotta asia saataisiin hoidettua. Ja tervetuloa OmaYhteisöön 😊

Lähetä viesti Facebookissa

Lähetä viesti X-palvelussa

Lähetä viesti Omaelisassa Asiakaspalvelu -> Asiakaspalvelun viestit -> Uusi viesti


Näissä on yleensä aina ongelmana se, että palvelua myyvä henkilö saa provikat myydystä tuotteesta. Hyvänä esimerkkinä esim. vaikka se Gigantti, josta itsellä esimerkki syksyltä.

 

Itse olin semityytyväinen Elisa-asiakas viitisentoista vuotta. Sitten alkoi erinäisten joutavien juttujen toistuva pakonomainen myynti. Toiminta Premiumin suhteen, valheellinen markkinointi, turhat lupaukset, ovat olleet viimeinen pisara. Viihde-asiakkana kuitenkin pysyn, koska se on koettu hyödylliseksi, mutta määräaikaista sopimusta en suostu tekemään kuitenkaan. 


Minäkin paheksun ja kyseenalaistan Elisan käyttämiä / sallimia keinoja Viihteen markkinoinnissa.

Kohdalleni sattui tapaus jossa kohderyhmänä oli N7800-boxin käyttäjät. Kirjoitin siitä täällä vajaa kuukausi sitten otsikolla "Vilpillistä ja harhaanjohtavaa Viihteen markkinointia". Tämä löytyy kategoriasta "Elisa Viihde -digiboxit". 

Valitettavasti tämä keskustelu suljettiin hyvin nopeasti. Syitä siihen voimme vain arvailla.

 


Joskus aikoinaan oliskohan reilu 10 vuotta aikaa tuli Enian työntekijöiltä (=Elisan 100% omistama telemarkkinointiyritys) useammankin kerran soittoja niin, että ehti kerran hälyttää ja sitten puhelu katkesi. No kun numeroon sitten soitti takaisin, soittaja pahoitteli puhelun katkeamista ja sitten alkoi puhelinliittymän markkinointi. Näin säästettiin puhelinmaksuissa. Kun tätä oli sitten useamman kerran tapahtunut, niin pakko ärähtää tosissaan ja joku sieltä sitten  pahoittelusoiton tekikin.


Osallistu keskusteluun