Skip to main content
Vastaus

Elisa Viihde perättömät veloitukset e-laskulla

  • November 22, 2023
  • 3 kommenttia
  • 328 katselukerrat

Minulta on lähes kahden vuoden ajan peritty Elisa Viihde palvelun maksua 12,99 euroa kuukaudessa, vaikka en ole ikinä tehnyt Elisa Viihteen tilausta. Tilausta ei myöskään löydy OmaElisasta eikä siihen liittyviä laskuja luonnollisesti myöskään. Raha on veloitettu tililtä ilmeisesti nettiliittymän vuoksi voimassa olevan e-laskutusosoitetta hyödyntäen, mutta myöskään verkkopankista ei löydy yhtä ainoata e-laskua. Maksuissa ei ole käytetty edes viitenumeroa.

Miten tällainen huijaaminen on edes mahdollista? Joku Elisalla on tehnyt luvatta Elisa Viihde sopimuksen nimelleni ja käyttänyt siinä järjestelmästä löytyviä e-laskutustietoja. Minulla ei ole missään sopimusvahvistusta enkä tosiaan löydä sitä edes OmaElisasta. 

Miten tällaisessa tapauksessa kannattaa toimia? Varmaan pankin kautta pitää kieltää tulevat veloitukset ja ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin? Mutta mitä kautta voin reklamoida Elisalle ja saada tililtäni otetut rahat takaisin? 

EDIT: 24.11.2023 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. - Ilponen

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi LucasChristian

Minulta on lähes kahden vuoden ajan peritty Elisa Viihde palvelun maksua 12,99 euroa kuukaudessa, vaikka en ole ikinä tehnyt Elisa Viihteen tilausta. Tilausta ei myöskään löydy OmaElisasta eikä siihen liittyviä laskuja luonnollisesti myöskään. Raha on veloitettu tililtä ilmeisesti nettiliittymän vuoksi voimassa olevan e-laskutusosoitetta hyödyntäen, mutta myöskään verkkopankista ei löydy yhtä ainoata e-laskua. Maksuissa ei ole käytetty edes viitenumeroa.

Miten tällainen huijaaminen on edes mahdollista? Joku Elisalla on tehnyt luvatta Elisa Viihde sopimuksen nimelleni ja käyttänyt siinä järjestelmästä löytyviä e-laskutustietoja. Minulla ei ole missään sopimusvahvistusta enkä tosiaan löydä sitä edes OmaElisasta. 

Miten tällaisessa tapauksessa kannattaa toimia? Varmaan pankin kautta pitää kieltää tulevat veloitukset ja ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin? Mutta mitä kautta voin reklamoida Elisalle ja saada tililtäni otetut rahat takaisin? 

Summasta päätellen tämä on Viaplayn (https://viaplay.fi/fi-fi/) kuukausimaksu eli entinen Elisa Viihde Viaplay. Kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ tuolta voit jättää myös soittopyynnön jos et chatin tai OmaElisan kautta halua asioida tai soittaa itse.

 

Viaplay on siis sellainen suoratoistopalvelu missä voit katsoa elokuvia ja sarjoja.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • Vastaus
  • November 23, 2023

Minulta on lähes kahden vuoden ajan peritty Elisa Viihde palvelun maksua 12,99 euroa kuukaudessa, vaikka en ole ikinä tehnyt Elisa Viihteen tilausta. Tilausta ei myöskään löydy OmaElisasta eikä siihen liittyviä laskuja luonnollisesti myöskään. Raha on veloitettu tililtä ilmeisesti nettiliittymän vuoksi voimassa olevan e-laskutusosoitetta hyödyntäen, mutta myöskään verkkopankista ei löydy yhtä ainoata e-laskua. Maksuissa ei ole käytetty edes viitenumeroa.

Miten tällainen huijaaminen on edes mahdollista? Joku Elisalla on tehnyt luvatta Elisa Viihde sopimuksen nimelleni ja käyttänyt siinä järjestelmästä löytyviä e-laskutustietoja. Minulla ei ole missään sopimusvahvistusta enkä tosiaan löydä sitä edes OmaElisasta. 

Miten tällaisessa tapauksessa kannattaa toimia? Varmaan pankin kautta pitää kieltää tulevat veloitukset ja ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin? Mutta mitä kautta voin reklamoida Elisalle ja saada tililtäni otetut rahat takaisin? 

Summasta päätellen tämä on Viaplayn (https://viaplay.fi/fi-fi/) kuukausimaksu eli entinen Elisa Viihde Viaplay. Kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ tuolta voit jättää myös soittopyynnön jos et chatin tai OmaElisan kautta halua asioida tai soittaa itse.

 

Viaplay on siis sellainen suoratoistopalvelu missä voit katsoa elokuvia ja sarjoja.


  • November 23, 2023

Minulta on lähes kahden vuoden ajan peritty Elisa Viihde palvelun maksua 12,99 euroa kuukaudessa, vaikka en ole ikinä tehnyt Elisa Viihteen tilausta. Tilausta ei myöskään löydy OmaElisasta eikä siihen liittyviä laskuja luonnollisesti myöskään. Raha on veloitettu tililtä ilmeisesti nettiliittymän vuoksi voimassa olevan e-laskutusosoitetta hyödyntäen, mutta myöskään verkkopankista ei löydy yhtä ainoata e-laskua. Maksuissa ei ole käytetty edes viitenumeroa.

Miten tällainen huijaaminen on edes mahdollista? Joku Elisalla on tehnyt luvatta Elisa Viihde sopimuksen nimelleni ja käyttänyt siinä järjestelmästä löytyviä e-laskutustietoja. Minulla ei ole missään sopimusvahvistusta enkä tosiaan löydä sitä edes OmaElisasta. 

Miten tällaisessa tapauksessa kannattaa toimia? Varmaan pankin kautta pitää kieltää tulevat veloitukset ja ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin? Mutta mitä kautta voin reklamoida Elisalle ja saada tililtäni otetut rahat takaisin? 

Asiahan selviää asiakaspalvelusta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Yhteystietoja vastaisenkin varalle:

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

(Liitteitäkin voi laittaa.)

 


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 24, 2023

Moikka @Levotan ja tervetuloa mukaan OmaYhteisöön! 😎

Selviskö tää asia jo? 😊 Kuulostaa tosiaan summan osalta siltä että kyseessä on tuo Viaplay tilaus. 🤔 Asiakaspalvelustahan tuo selviää.

Voit myös tarkistaa jos tilaus löytyy osoitteesta elisaviihde.fi/tilaukset 👍