Elisa Viihde + toisen yhtiön nettiliittymä

  • 27 January 2022
  • 3 kommenttia
  • 917 katselukerrat

  • Tiedonhaluinen
  • 0 kommenttia

Asumme paikassa, jossa Elisan yhteydet toimivat huonosti (kiinteän laajakaistan poistumisen jälkeen). Valitimme asiasta monta kertaa ja lopulta Elisa luovutti ja meitä ohjeistettiin kokeilemaan jonkin toisen firman nettiä. Näin teimmekin ja nyt netti toimii. Mutta meillä on määräaikainen Elisa Viihde- sopimus, josta sanottiin, että se toimii samalla tavalla kuin ennenkin, vaikka vaihdamme firmaa. Vaan kuinkas ollakaan: liittymän vaihdoksen jälkeen lakkasivat näkymästä nelonen, liv, Jim ja hero ja telkkarissa näkyy ilmoitus, että näitä kanavia voit katsoa vain Elisan nettiyhteydellä! Sanaakaan ei tällaisesta mainittu siinä vaiheessa, kun meille sanottiin, että Elisa Viihde toimii myös toisen operaattorin nettiyhteydellä!  Kanavia voi kyllä tallentaa ja katsoa tallenteena, mutta ei suorana.


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Vaan kuinkas ollakaan: liittymän vaihdoksen jälkeen lakkasivat näkymästä nelonen, liv, Jim ja hero ja telkkarissa näkyy ilmoitus, että näitä kanavia voit katsoa vain Elisan nettiyhteydellä!

Näin on tosiaan asian laita. Asiasta pitäisi tietysti selvästi ilmoittaa, niin palvelun tiedoissa kuin varsinkin tuollaisessa asiakaspalvelutilanteessa.

 

Kanavia voi kyllä tallentaa ja katsoa tallenteena, mutta ei suorana.

Kanavan voi siis laittaa tallentumaan ja aloittaa heti tallenteen katselu.

Tai sitten katsoo Nelosen kanavat Elisan ulkopuolelta Ruutu-sovelluksesta, kaapelitv:tä tai (vain sd-kanavat) antennista.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@Sulis

Ensitöikseen kerrottakoon, että kiinteä laajakaistan pitää Elisa korvata “vastaavan nopeuksisella” liittymällä, jos Elisa ei siinä onnistu mobiiliverkon kautta, joutuvat laittamaan kiinteän takaisin (olise sitten ADSL tai vaikka valokuitu, kunhan nopeudet vaan saa kohdilleen). Ikäväkyllä laki ei velvoita operaattoria kertomaan asiasta niin operaattorit mielluummin kehottavat vaihtamaan toiselle, koska se on yleensä halvempaa kuin uuden tukiaseman laitto tai vaikka valokuituyhteyden laitto.

Traficom valvoo tätä ja he ovat ulkoistaneet sen asiakkaille eli laita sähköpostia osoitteeseen kirjaamo@traficom.fi  ja kerro, kuinka Elisalla onnistui kiinteän yhteyden “korvaaminen”, parhaassa tapauksessa saatat saada jopa valokuidun tilalle (todennäköisesti saa vanhan yhteyden tilalle, jos kaapelit vielä ovat olemassa). Viestissä ei kannata kuitenkaan olla liian tyytyväinen kilpailijan yhteyteen vaan, kertoa haluavansa takaisin varmatoimisen yhteyden. Todennäköistä on, että kilpailijallakin alittuu vähimmäisnopeudet toisinaan, mutta harvemmin kuin Elisalla.

Tarvittaessa yksityisviestein autan asiassa.

 

https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/suomesta-poistetaan-kupariverkon-liittymia-ennatystahtia-traficom-valvoo-asiakkaiden

 

Jos vanha yhteys oli Elisa viihde laajakaistalla silloin kuluttajansuojan kautta saa Viihteen lopullisesti irtisanottua, muussa tapauksessa pitää vedota virheeseen ja puutteeseen, jota ei myyjä kertonut.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moi @Sulis Tervetuloa OmaYhteisöön. 

On totta, että sopimusteknisistä syistä emme voi noita Sanoma median kanavia näyttää Viihteen kautta ilman meidän nettiyhteyttä mutta tosiaan tuossa tuli vinkkejä miten niitä kanavia pystyy katsomaan. Kaapeli- tai antenniverkon kautta ne kanavat myös näkyy.

Ja mitä tulee Viihteen mahdolliseen irtisanomiseen niin ne katsotaan aina tapauskohtaisesti ja kannattaa ensin olla yhteydessä meihin, kun lähtee asiaa minnekkään muualle viemään. :)
Meihin voi olla yhteydessä haluamallaan tavalla https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/