Elisan vika- ja häiriötiedottaminen?

  • 26 March 2024
  • 4 kommenttia
  • 178 katselukerrat

^ Ei voi edes tarkistaa laajakaistaa, kaikki muut valinnan ulottumattomissa, paitsi Telian mobiiliverkko. (Kuva ylhäällä)
 

Koko Raahen kaupungin alueella on Elisan laajakaista juntturassa, WI-FI ei ole toiminut klo. 20:00 lähtien ja äsken meni LAN:kin nurin.

Harmittaa kun sitä alkaa korjaamaan kotona asiaa, jota ei voi korjata, modeemin resetoin, laitteiden resetointi.

Asia selvisi paikallisesta FB: puskaradiosta, vika on laaja koskee koko kaupunkia ja lähikuntia.

Elisan häiriö- ja vikatiedotteissa ei kerrota mitään?

meilläkin on keskusta-alueella valokuitu, Elisan monopoloitu.

Onneksi Telian mobiiliverkko toimii, myös tiedotus on Telialla parempaa.

Lisäksi Telia ilmoitti muutama viikko sitten, että tälle alueelle on rakennettu 5G mobiiliverkko, Ja hyvä, sillä sehän tietää kilpailua ylihintaisilla Elisan laajakaistalle.

OmaElisa sovelluksessa on tuotteesi, missä kerrotaan valokuitu L 150/50M, hinta 20 €/kk.

Tuo on harhaanjohtava tuote, sillä sitä ei ole olemassa. Sen hinta muodostuu Elisa Viihteen kytkystä? Jos luopuisin Elisa Viihteestä ja pitäisin tuon näennäisen valokuitu laajakaistan, niin hinta olisi pelkälle valokuidulle noin 42 €/kk, kun Viihteen kanssa se on 48,05 €/kk?

Näin kierolla hinnoituksella Elisa laskuttaa ja aliarvioi asiakkaitaan monopolin suojista?

Mutta taidanpa vaihtaa Telian uuteen 5G mobiililaajakaistaan jo senkin takia, miten huonosti Elisa tiedottaa ja kierosti laskuttaa asiakkaitaan.


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7


 

Koko Raahen kaupungin alueella on Elisan laajakaista juntturassa, WI-FI ei ole toiminut klo. 20:00 lähtien ja äsken meni LAN:kin nurin.

Harmittaa kun sitä alkaa korjaamaan kotona asiaa, jota ei voi korjata, modeemin resetoin, laitteiden resetointi.

Asia selvisi paikallisesta FB: puskaradiosta, vika on laaja koskee koko kaupunkia ja lähikuntia.

Elisan häiriö- ja vikatiedotteissa ei kerrota mitään?

 

 

 

Tuollaisessa tilanteessa, ei muuta, kuin hetimmiten vika/häiriöilmoituksen

tekoa vaan (soittamalla), vaikka useamman asiakkaan voimin, niin menee tietoa Elisallakin.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h.

Vuoden jokaisena päivänä.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Hitaampia vaihtoehtoja:

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset

 

 

Hyvähän se on nyt tuo aspa:n numero näyttää. Kyllä minä yritin tuota numeroa etsiä, mutta se on ilmeisesti jossain piilossa, kun asiakaspalvelu > yhteystiedot sivulla sitä ei ole?

laittakaa tänä ”010 190 240 (mpm/pvm)” numero näkyviin yhteystietoihin, niin ihmiset pystyy ilmoittamaan verkkoliikennevioista. 

 

Käyttäjätaso 7

Hyvähän se on nyt tuo aspa:n numero näyttää. Kyllä minä yritin tuota numeroa etsiä, mutta se on ilmeisesti jossain piilossa, kun asiakaspalvelu > yhteystiedot sivulla sitä ei ole?

laittakaa tänä ”010 190 240 (mpm/pvm)” numero näkyviin yhteystietoihin, niin ihmiset pystyy ilmoittamaan verkkoliikennevioista. 

 

Kyllähän se numero aika hyvin löytyy. (Puhelimellakin kelaamalla sivua alaspäin.)

Esim.

Google haulla: Elisa

Elisa - Suomalaiset tietoliikenne- ja viihtymisen palvelut

Asiakaspalvelu ja tuki/Ota yhteyttä

Google haulla: Elisa asiakaspalvelu:

Yhteystiedot – Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Tai esim.Elisan sivujen alaosassa:

Asiakaspalvelu/ Asiakaspalvelun yhteystiedot

niin menee tuonne:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

 

OmaElisassa:

OmaElisa/Asiakaspalvelu

 

 

Tuo otsikko ei kerro tarpeeksi: ”Häiriöilmoitukset” se ikään kuin hukkuu, jos on jo valmiiksi tressaantunut verkon kaatumisesta ja siitä johtuvista korjausyrityksistä.

Pääotsikko ”Asiakaspalvelu” pitäisi kirjoittaa Asiakaspalvelut ja tämän alaotsikoksi: Häiriöilmoitukset sitten puhelinnumero. Myös tuo aukioloaika korostetusti hämää, että häiriöilmoitukst onkin auki 24 h. | Eli tällainen ilmoitus, missä häiriötilanteesta epävarma ja tressaantunut asiakas huomaa helpommin tuon häiriötilanne asiakaspalvelun tiedot.

 

Tällainen, niin sisällön tärkeysjärjestys näkyy asiakkaalle helpommin:

Asiakaspalvelu ja

Häiriöilmoitukset (24h)
010 190 240
(mpm/pvm, myos jonotusajalta)
Avoinna ma-pe klo 8-18.
Häiriöilmoitukset ja PUK-koodikyselyt 24
h. Soitathan hairiötilanteissa laitteiden

 

Osallistu keskusteluun