Skip to main content
Vastaus

Miksi NHL lähetys ei toimi?

  • April 21, 2025
  • 15 kommenttia
  • 232 katselukerrat

Minkä takia ei ole ääniä nhl lähetyksissä? Muutenkin kokoajan kaikkea vikaa. Milloin ei ottelu talletta pysty katsomaan, nyt herjaa lähetystä ilman ääniä, tai jos äänet niin lakkaa toimimasta ja 4001 vikaa kertoo. Elisa boxin kautta kaikki urheilu tv kanavat mystisesti hävinnyt jne. Mistä tämä johtuu kun ei aikaisempina vuosina ollut tämänkaltaisia ongelmia.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi BK_viihde

Jos kyse on ongelmista Viaplayn sovelluksessa boksilla käytettynä, niin ongelmista kannattaa olla yhteydessä suoraan heille:

https://help.viaplay.com/fi/

15 kommenttia

  • Keskustelija
  • April 22, 2025

Moi! Sama ongelma täällä, koskee erityisesti NHL pelien tallenteita. Uusintana kun yrittää katsoa, niin hetken katselun jälkeen pukkaa vikakoodia 4001. Tämä on nyt pääsiäisen aikana tullut toistuvaksi virheeksi, yhden tallenteen olen pystynyt katsomaan Elisaboksilta kokonaisena, ilman vikailmoitusta. Katsoin taasen ipadilla tallenteen ottelusta Montreal-Washington ja se onnistui ilman katkoja, joten tuo virhe taitaa olla Elisa viihdeboksissa, minulla niitä kaksi kpl ja molemmissa ollut sama ongelma? Reititintä sammuteltu ym. mutta mikään ei auta.

Onko tänne Elisalle muuta yhteydenotto mahdollisuutta kuin maksullinen soitto? Chat tuolla näytti olevan, mutta en sitä onnistunut käyttämään???


  • April 22, 2025

Yhteydenottovaihtoehtoja, vaikka vika/häiriöilmoituksen tekoon:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat Omaelisassa  ma-pe 8-19 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21. 

Soittakaa minulle (Häiriöilmoituksekin)

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa (Häiriöilmoituksetkin)

Tai:

Omaelisa /Tuki/Varaa soittoaika (Häiriöilmoituksetkin)

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

(Häiriöilmoituksetkin)


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • April 22, 2025

Jos kyse on ongelmista Viaplayn sovelluksessa boksilla käytettynä, niin ongelmista kannattaa olla yhteydessä suoraan heille:

https://help.viaplay.com/fi/


  • Keskustelija
  • April 23, 2025

Moi!

Viaplayn mukaan ongelma ei ole heidän päässään, kirjoittivat näin: Elisa Viihde Boksi ei ole tuettujen laitteittemme listalla https://viaplay.fi/fi-fi/devices kehottivat katsomaan jollakin tuetulla laitteella lähetystä. Katsoin ipadilla ja sillä ei ongelmia. Näyttää siis vahvasti siltä, että ongelma on Elisan boksissa? Ja tänä aamuna ongelma jatkui, jossain lähetyksessä ei ollut edes ääntä!


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • April 23, 2025

Onpas outoa, kun noin väittävät Viaplaylta ettei Viihde laite olisi tuettuna heiltä. 🤔 Kyllä sen pitäisi olla tuettuna täysin.


  • Keskustelija
  • April 23, 2025

Ei kuulemma tosiaan ole Elisa boksi tuettu laite, kirjoitin uuden postin tuonne ja heiltä tuli aika perusteellinen vastaus.


  • Tulokas
  • April 23, 2025

Viaplayn NHL pelien uusinnat. Puuttuu ääni kokonaan. 

 

EDIT: 23.4.2025 // Siirretty viesti olemassa olevaan ketjuun. -Burnett


  • Tulokas
  • April 23, 2025

Onko muilla sama ongelma: Viaplayn jälkilähetystä katsottaessa ei anna ääntä lainkaan; livelähetyksissä kyllä.


EDIT: 24.4.2025 // Siirretty viesti olemassa olevaan ketjuun. -Jaakop


  • Keskustelija
  • April 24, 2025

Onko muilla sama ongelma: Viaplayn jälkilähetystä katsottaessa ei anna ääntä lainkaan; livelähetyksissä kyllä.


EDIT: 24.4.2025 // Siirretty viesti olemassa olevaan ketjuun. -Jaakop

Moi!

Millä katselet lähetyksiä, Elisan boksilla?


  • Tulokas
  • April 24, 2025

Kyllä. Muilla päätelaitteilla toimii ihan mainiosti.


  • Keskustelija
  • April 24, 2025

Joo, mullakin kaikki toimii moitteetta ipadilla ja pleikkari 5:lla, boksin kautta taas katkaisee melko pian lähetyksen virheilmoitukseen 4001 ja välillä nauhoituksista puuttuu ääni, mitä ei taas noilla muilla laitteilla tapahdu.

Elisan päässä saisivat tehdä jotain, kyllä vika on siellä!


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • April 25, 2025

Joo, mullakin kaikki toimii moitteetta ipadilla ja pleikkari 5:lla, boksin kautta taas katkaisee melko pian lähetyksen virheilmoitukseen 4001 ja välillä nauhoituksista puuttuu ääni, mitä ei taas noilla muilla laitteilla tapahdu.

Elisan päässä saisivat tehdä jotain, kyllä vika on siellä!

Softa on Viaplayn ja tästä ollaan viety heille viestiä. 😊


  • Keskustelija
  • April 25, 2025

Viaplayta pyysivät tekemään tämän https://www.speedtest.net/ kun ongelma ilmenee. Onko tuttu juttu, mitenkähän tuo tehdään? Boksillahan ei voi mitään testiä tehdä, tehdäänkö se virheen havaitsemisen yhteydessä esim. tietokoneella joka on samassa verkossa? Minulla vika tulee aina kun katson nauhoitusta, oli ajankohta mikä hyvänsä, suorissa lähetyksissä ei ongelmia, eikä muilla laitteilla kuin boksilla.
Minulla on 100M kotinetti kaapelin kautta, nyt kai minulle sanotaan, että pitää olla vähintään valokuitu..


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • April 25, 2025

Kyllä tuo nettiyhteys riittää täysin katseluun. Onko Viihde laite langattomasti (wifi) vai verkkokaapelilla kytketty kotiverkkoon? 😊 Samassa verkossa olevalla laitteella voit tehdä nopeustestin. Tosin ongelmia olisi myös suorissa Viaplayn lähetyksissä, jos se nettiyhteydestä olisi kiinni… 🤔


  • Keskustelija
  • April 25, 2025

Boksi on kaapelilla reitittimessä, muut laitteet sitten langattomana.

 

Tuota olen ihmetellytkin, että miksi pelkät nauhoitukset tökkivät..?