Vastattu

Ohjelmatiedot ei näy iPadilla Viihde-sovelluksen ohjelmaoppaassa

  • 31 January 2023
  • 7 kommenttia
  • 228 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +1

Ohjelmatiedot ei näy  kanavilla 1,2, 3   -  iPad kysymyksessä
miksi ?Kestänyt 30-31.1 -23 


 

EDIT 2.2.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Milse 2 February 2023, 08:21

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Kokeile Viihde sovelluksen poistoa

ja uudelleen asennusta.

Voihan sen välimuistinkin malliksi tyhjentää.

Tervehdys,

Kyseessä on ohjelmaopas sovelluksen kautta käytettäessä. Oppaassa ei näy muutaman kanavan ohjelmatietoja, onko muilla ilmaantunut samaa murhetta ? Olen poistanut / ladannut sovelluksen uudelleen, mutta siitä ei ainakaan ollut apua. Kuva alla selventämään huonoa selostusta




EDIT 2.2.2023 // siirretty samankaltaiseen keskusteluun täältä -draakki

Käyttäjätaso 7

Kokeile välimuistin tyhjennystä, jos et vielä ole.

Eilenkin kyllä näkyy olleen samaa murhetta liikkeellä.

OmaElisan Chatistahan voi kysäistä.

OmaElisa/Asiakaspalvelu/Chat.

21.00 saakka avoinna.

Voihan siitä varmaan tehdä vaikka vikailmoituksenkin tuolla:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Numerossa voi tehdä myös vikailmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Tai tuolla:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/

 

 

EDIT 2.2.2023 // siirretty samankaltaiseen keskusteluun täältä -draakki

 

Itsellä sama ongelma korjaantui kun kävin selaimella elisaviihde.fi-sivulla resetoimassa (palauta oletusjärjestys) ohjelmaoppaan kanavat. 

Itsellä sama ongelma korjaantui kun kävin selaimella elisaviihde.fi-sivulla resetoimassa (palauta oletusjärjestys) ohjelmaoppaan kanavat. 



EDIT 2.2.2023 // siirretty samankaltaiseen keskusteluun täältä -draakki

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Samantyyppistä ongelmaa on nyt esiintynyt selkeästi ainakin muutamalla iPadilta Elisa Viihdettä katselevalla, tämä on meillä tarkemmassa tutkinnassa. 🤔 Viankorjaus sai ongelman toisinnettua ainakin kerran mutta ei enää toiste, joten tämä on hieman kinkkisempi tapaus. 
 

Itsellä sama ongelma korjaantui kun kävin selaimella elisaviihde.fi-sivulla resetoimassa (palauta oletusjärjestys) ohjelmaoppaan kanavat. 


Kiitos @Milse että jaoit tämän vinkin! ❤ Pystyisittekö @Vkko ja @Mazda testaamaan tämän vinkin, korjaisiko tilanteen myös teille nyt näin ensihätään? 🙂
(Tervetuloa myös vielä @Vkko omasta puolestani OmaYhteisöön, koska samasta aiheesta oli jo keskustelu niin siirtelin kommenttisi ja siihen tulleet vastaukset täältä tänne ettet ihmettele! 😊) 

Jos yllämainittu Milsen vinkki ei korjaa tilannetta, sovelluksen välimuisti (eli “cache”) kannattaa ainakin tyhjentää joko poistamalla koko sovelluksen asennuksen, tai “siirtämällä sovelluksen sivuun” iPadin asetuksista jonka jälkeen sovelluksen voi asentaa turvallisin mielin takaisin. 👍🏼 Täältä löytyy Applen omilta tukiasivuilta lisätietoa. 

Asetuspolku on seuraavanlainen: 
 

Valitse Asetukset > Yleiset > [Laitteen] tallennustila


Näkyviin voi tulla luettelo erinäisiä suosituksia iPadin tallennustilan optimoimiseksi, minkä jälkeen näkyviin tulee luettelo asennetuista sovelluksista ja niiden käytössä olevasta tallennustilasta. Etsi tästä listasta Elisa Viihteen -sovellus ja täppää sitä, niin saat sovelluksen tiedot auki. Näkymässä pitäisi olla valinta “Siirä sivuun” (voi olla muotoiltu hieman eri tavalla virallisessa käännöksessä), mikä siis käytännössä vapauttaa apin käyttämän tallennustilan mutta sen tiedot säilyvät. Toinen vaihtoehto on poistaa sovelluksen asennus kokonaan. Kumman tahansa toimenpiteen jälkeen sovelluksen voi huoletta asentaa uudestaan sovelluskaupasta. 👍🏼 

Tervehdys,

Milsen ohjeella sain kanavat ohjelmaoppaaseen taas näkyviin. Eli selaimella elisaviihde.fi-sivulla resetoimassa (palauta oletusjärjestys) ohjelmaoppaan kanavat. 

kiitos avusta

Osallistu keskusteluun