Vastattu

Samsung QLED 2021 ja Elisa Viihde -ongelma

  • 27 July 2021
  • 6 kommenttia
  • 317 katselukerrat

Minulla on uusi Samsung Q60A älytelevisio. Latasin sinne Elisa Viihde sovelluksen (27.5.2019 päivitetty 0.1.0 versio), johon minulla on ollut tunnukset jo useamman vuoden ajan. Aiemmin käytin Viihteen boksia mutta luovun siitä heti kun saan sovelluksen toimimaan kunnolla myös televisiossa.

Sovellus toimii puhelimessa ja boksissa, ja nettiselaimella ei myöskään mitään ongelmia. Sen sijaan televisiossa ongelmana on, että tallenteet eivät tule näkyviin vaikka tallenne löytyy erikseen hakutoimintoa käyttämällä. Eli kun teen ohjelmaoppaan avulla tallennuksen, joudun hakemaan sen hakutoiminnolla, jonka kautta saan sen näkyviin ja voin sen katsella.

Tätä ongelmaa on yritetty selvittää jo asiakaspalvelussa ja liikkeessä ilman tulosta. Omaguruun on pyydetty soittamaan mutta aika mielenkiintoista, että pitäisi maksaa kuukausimaksun päälle vielä siitä, että Elisan oman sovelluksen saisi toimimaan. Eli en ole soittamassa tällä tietoa.

Minulla oli aiemmin myös toinen tunnus Elisa Viihteeseen, jolla pääsin television Elisa Viihteeseen, ja tuolla tunnuksella tallenne-valikko näytti oikealta. Siellä ei tietenkään ollut tallenteita eikä vanhentuneella tunnuksella voinut tehdä uusia tallenteita mutta näinpä ainakin, että sovellus toimii. kyseisellä tunnuksella  Asiakaspalvelun kautta vanha tunnus poistettiin, mutta ongelma ei ratkennut.

Löytyisikö apua ongelmaan?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi damoma 28 July 2021, 15:42

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Minulla on uusi Samsung Q60A älytelevisio. Latasin sinne Elisa Viihde sovelluksen (27.5.2019 päivitetty 0.1.0 versio), johon minulla on ollut tunnukset jo useamman vuoden ajan. Aiemmin käytin Viihteen boksia mutta luovun siitä heti kun saan sovelluksen toimimaan kunnolla myös televisiossa.

Sovellus toimii puhelimessa ja boksissa, ja nettiselaimella ei myöskään mitään ongelmia. Sen sijaan televisiossa ongelmana on, että tallenteet eivät tule näkyviin vaikka tallenne löytyy erikseen hakutoimintoa käyttämällä. Eli kun teen ohjelmaoppaan avulla tallennuksen, joudun hakemaan sen hakutoiminnolla, jonka kautta saan sen näkyviin ja voin sen katsella.

Tätä ongelmaa on yritetty selvittää jo asiakaspalvelussa ja liikkeessä ilman tulosta. Omaguruun on pyydetty soittamaan mutta aika mielenkiintoista, että pitäisi maksaa kuukausimaksun päälle vielä siitä, että Elisan oman sovelluksen saisi toimimaan. Eli en ole soittamassa tällä tietoa.

Minulla oli aiemmin myös toinen tunnus Elisa Viihteeseen, jolla pääsin television Elisa Viihteeseen, ja tuolla tunnuksella tallenne-valikko näytti oikealta. Siellä ei tietenkään ollut tallenteita eikä vanhentuneella tunnuksella voinut tehdä uusia tallenteita mutta näinpä ainakin, että sovellus toimii. kyseisellä tunnuksella  Asiakaspalvelun kautta vanha tunnus poistettiin, mutta ongelma ei ratkennut.

Löytyisikö apua ongelmaan?



Terve @damoma ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Lisäisitkö asiakasnumeron profiiliisi vielä, niin voitaisiin tutkia tarkemmin tilannetta? Ja varmistuksena, olihan sinulla uusimmat päivitykset asennettuna sovellukselle?

Tämä asia ratkesi sillä, että irtisanoin sopimukseni, ja tein uuden tilauksen Elisa Viihde sovellukseen. Toisin sanoen, vanha käyttäjätunnus oli ongelma kuten koko ajan arvelinkin vaikka asiakaspalvelussa oltiin eri mieltä, ja nyt uuden käyttäjätunnuksen myötä homma toimii.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Okei, jotain selvästi ollut vanhan käyttäjätunnuksen kanssa pielessä. Erikoista kyllä, mutta hyvä että sait ongelman kuntoon :thumbsup:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Tämä asia ratkesi sillä, että irtisanoin sopimukseni, ja tein uuden tilauksen Elisa Viihde sovellukseen. Toisin sanoen, vanha käyttäjätunnus oli ongelma kuten koko ajan arvelinkin vaikka asiakaspalvelussa oltiin eri mieltä, ja nyt uuden käyttäjätunnuksen myötä homma toimii.


Siis päätit vanhan sopimuksen ja teit uuden ja sait 2 vuodeksi pallon jalkaan määräaikaisen sopimuksen vuoksi?

Olisi tuo ongelma varmaan muutenkin ratkennut.

Käyttäjätaso 6

Tämä asia ratkesi sillä, että irtisanoin sopimukseni, ja tein uuden tilauksen Elisa Viihde sovellukseen. Toisin sanoen, vanha käyttäjätunnus oli ongelma kuten koko ajan arvelinkin vaikka asiakaspalvelussa oltiin eri mieltä, ja nyt uuden käyttäjätunnuksen myötä homma toimii.


Siis päätit vanhan sopimuksen ja teit uuden ja sait 2 vuodeksi pallon jalkaan määräaikaisen sopimuksen vuoksi?

Olisi tuo ongelma varmaan muutenkin ratkennut.

Elisa Viihde sovelluksessa ei ole määräaikaa :thumbsup_tone2:  olisi tähän varmasti jokin muukin ratkaisu tai korjaus tarpeeksi jumppaamalla löytynyt, mutta hyvä että jonkinnäköinen ripeä ratkaisu löytyi nyt kuitenkin suht kivuttomasti. :slight_smile:

Tämä asia ratkesi sillä, että irtisanoin sopimukseni, ja tein uuden tilauksen Elisa Viihde sovellukseen. Toisin sanoen, vanha käyttäjätunnus oli ongelma kuten koko ajan arvelinkin vaikka asiakaspalvelussa oltiin eri mieltä, ja nyt uuden käyttäjätunnuksen myötä homma toimii.


Siis päätit vanhan sopimuksen ja teit uuden ja sait 2 vuodeksi pallon jalkaan määräaikaisen sopimuksen vuoksi?

Olisi tuo ongelma varmaan muutenkin ratkennut.


Kuten moderaattori yllä totesi, ei ole määräaikaa, joten tuo oli ylivoimaisesti helpoin ja halvin ratkaisu. Itse asiassa saan käyttää sovellusta kaksi viikkoa ilmaiseksi, jippii.

Ainoa, mitä en tehnyt ongelman ratkaisemiseksi oli soitto omaguru-palveluun, jota joka käänteessä ehdotettiin koska sieltä kuulemma voisi löytyä sellainen apu, jota tarvitsen. Eräskin asiakaspalvelija oli sitä mieltä, että omagurussa olisi sellaista tietoa, jonka asian korjaaminen vaatii ja kun sitten ihmettelin, että onpa erikoinen toimintatapa, että tuo “salainen tieto” ei ole esimerkiksi asiakaspalvelun tiedossa vaan se on saavutettavissa vain 2,50 € per puhelu + 2,50 € / alkava minuutti taksalla toimivan palvelun kautta, hän muutti yhtäkkiä kantaansa, ja pahoitteli kun ei osaa auttaa.

Onneksi minulla oli vielä tuo vanha tunnus, jolla pääsin sisään television sovellukseen, ja näin useiden “asiantuntijoiden” vastakkaisista kommenteista huolimatta, että itse asiassa sovellus ja televisio toimii, ja että maalaisjärjellä voi päätellä, että ongelma todella on minun käyttäjätunnuksessa, jonka on minulle luonut Elisa.

Nyt kun ongelma on selvinnyt, taidan sittenkin soittaa omaguruun, ja kysellä, mitä muuta salaista tietoa sieltä voisi löytyä.

Osallistu keskusteluun