Skip to main content

Ostin Elisa viihde Plus palvelun, johon sain uudet tunnukset.

Meillä on ollut käytössä Premium palvelu lähes viihteen alkumetreiltä ja se on jo maksettu joulukuulle asti eli molemmat ovat rinnakkain käytössä 👍

Olen etsinyt ohjetta nykyiseen premium palveluun tallennettujen tietojen .. tallennukset, säännöt jne. .. kopioimiseen/siirtämiseen uuteen plus palveluun niitä löytämättä 😳

Antoiko myyjä väärää tietoa, kun vakuutti tietojen kopioinnin onnistuvan 🤔

Ei niitä itse voi siirrellä toiseen palveluun vaan pitää ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, helpoimmin se käy OmaElisan kautta https://verkkoasiointi.elisa.fi

Se vielä että jos olisit ottanut Elisa Viihde Tuplan niin silloin tallenteet olisi näkyneet molemmilla samanlaisilla bokseilla mutta Premium ja Plus ovat kaksi erilaista palvelua erilaisine bokseineen ja hinnoitteluineen joten tuplaviihde tuskin onnistuu noiden kahden välillä.


Sitä en tiedä antoko väärää tietoo  mutta  aina  kannattaa tommoset asiat   pyytää kirjallisena et  voi tarvittaessa helpommin  perua  tilauksen 

jos  asiaa ei pyydä kirjallisena niin käytännössä  asiakaspalvelija voi  sanoa  mitä lystää  kun ei voi todistaa asiaa   vaikka olis  puhelimessa sovittu  vaikka eli oliskin tallentanu puhelut  niin puhelu ei ole asiakkaalla   tallessa .


Ostin Elisa viihde Plus palvelun, johon sain uudet tunnukset.

Meillä on ollut käytössä Premium palvelu lähes viihteen alkumetreiltä ja se on jo maksettu joulukuulle asti eli molemmat ovat rinnakkain käytössä 👍

Olen etsinyt ohjetta nykyiseen premium palveluun tallennettujen tietojen .. tallennukset, säännöt jne. .. kopioimiseen/siirtämiseen uuteen plus palveluun niitä löytämättä 😳

Antoiko myyjä väärää tietoa, kun vakuutti tietojen kopioinnin onnistuvan 🤔

 

Johtuu varmaan noista uusista tunnuksista. Pitäisi olla samat, kuin Premiumissa.

Asiakaspalvelustahan voi kysäistä, niin selviää varmaan:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

 


Johtuu varmaan noista uusista tunnuksista. Pitäisi olla samat, kuin Premiumissa.

 


Tässä on syy. 👍 Elisa Viihteen tallenteet on toteutettu pilvitallennuksena eli jos käytössä nyt on uudet Viihteen tunnukset, niin näillä ei vanhat tallenteet näy. Vahingossa ilmeisemmin uusi Elisa Viihde Plus tilattu uusille tunnuksille, vaikka tarkoitus ollutkin pitää käytössä vanhat tunnukset ja tallenteet, pahoittelut omalta osaltani tästä. 🙏 Otathan asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan noita tunnustietoja korjattua @skela😊👍


Johtuu varmaan noista uusista tunnuksista. Pitäisi olla samat, kuin Premiumissa.

 


Tässä on syy. 👍 Elisa Viihteen tallenteet on toteutettu pilvitallennuksena eli jos käytössä nyt on uudet Viihteen tunnukset, niin näillä ei vanhat tallenteet näy. Vahingossa ilmeisemmin uusi Elisa Viihde Plus tilattu uusille tunnuksille, vaikka tarkoitus ollutkin pitää käytössä vanhat tunnukset ja tallenteet, pahoittelut omalta osaltani tästä. 🙏 Otathan asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan noita tunnustietoja korjattua @skela😊👍

Kiitos vastauksestasi.

Laitoin eilen viestiä asiakastukeen ja kerroin tilanteen.

Pyysin joko päivittämään tilauksen vanhoille tunnuksille tai kopioimaan tallenteet ja kaiken muun uusille tunnuksille.

AsTu:sta ei ole .. vielä .. kuulunut mitään. Muistaakseni lupaus oli kahdessa työpäivässä.

Näin ne hommat korjaantuu vaikka pienellä viiveellä mennään.
Turha lähteä mihinkään räyhäämään tms. asiakaspalvelijan toiminnasta tai sanomisista varsinkin, kun ei ole mistään isoista asioista kyse.

Kiitos Anspandeemus ja muutkin kommentoijat hyvistä vinkeistä ja ohjeista!

Anspandeemus … tästä voisi kyllä laittaa UKK:iin selkeän ohjeen tyyliin ‘Säilyykö tallenteeni jne., jos päivitän palveluni?’.


Asia on osittain ratkennut.
Kävin tänään Plussan minulle myyneellä Elisan pisteellä .. CityMarket Seppälä.

Viihde Plus -boxiin on haettava Google Playsta Elisa Viihde -appi.
Tuolla apilla kirjaudutaan Viihde Premiumiin .. tätä ennen luonnollisesti Plus tunnuksilla on kirjauduttava Plus -boxiin.

Tämän jälkeen Viihde Premiun tallenteita voi katsoa ja täysin hallita tuon Elisa Viihde -apin kautta. Apista on tultava ulos, jos haluaa käyttää Viihde Plus -palveluja tai tallentaa ja hallita sillä tallennettua TV-kanavien sisältöä.

Sain käsityksen, että apin avulla tai kautta voi myös kopioida Premium sisällön Plussaan.
Tähän en vielä onnistunut löytämään tapaa.
Käyn huomenna kysymässä tähän lisävinkkejä.

Pyysin minua ohjeistanutta Elisan kaveria levittämään tietoa tästä mahdollisuudesta .. Premium käyttö Plussassa .. Elisan tuki-verkostossa, koska Elisan asiakastukikaan ei sieltä saamieni viestien perusteella tätä mahdollisuutta tiedä .. tai ei ole huomannut.

Kiitos CityMarket Seppälän tänään 31.7 noin klo 11 töissä olleelle kaverille!


Johtuu varmaan noista uusista tunnuksista. Pitäisi olla samat, kuin Premiumissa.

 


Tässä on syy. 👍 Elisa Viihteen tallenteet on toteutettu pilvitallennuksena eli jos käytössä nyt on uudet Viihteen tunnukset, niin näillä ei vanhat tallenteet näy. Vahingossa ilmeisemmin uusi Elisa Viihde Plus tilattu uusille tunnuksille, vaikka tarkoitus ollutkin pitää käytössä vanhat tunnukset ja tallenteet, pahoittelut omalta osaltani tästä. 🙏 Otathan asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan noita tunnustietoja korjattua @skela😊👍

Kiitos vastauksestasi.

Laitoin eilen viestiä asiakastukeen ja kerroin tilanteen.

Pyysin joko päivittämään tilauksen vanhoille tunnuksille tai kopioimaan tallenteet ja kaiken muun uusille tunnuksille.

AsTu:sta ei ole .. vielä .. kuulunut mitään. Muistaakseni lupaus oli kahdessa työpäivässä.

Näin ne hommat korjaantuu vaikka pienellä viiveellä mennään.
Turha lähteä mihinkään räyhäämään tms. asiakaspalvelijan toiminnasta tai sanomisista varsinkin, kun ei ole mistään isoista asioista kyse.

Kiitos Anspandeemus ja muutkin kommentoijat hyvistä vinkeistä ja ohjeista!

Anspandeemus … tästä voisi kyllä laittaa UKK:iin selkeän ohjeen tyyliin ‘Säilyykö tallenteeni jne., jos päivitän palveluni?’.

Eikös päivittäessä ne nimenomaan säily, jos otat uuden, niin ei.


Asia on osittain ratkennut.
Kävin tänään Plussan minulle myyneellä Elisan pisteellä .. CityMarket Seppälä.

Viihde Plus -boxiin on haettava Google Playsta Elisa Viihde -appi.
Tuolla apilla kirjaudutaan Viihde Premiumiin .. tätä ennen luonnollisesti Plus tunnuksilla on kirjauduttava Plus -boxiin.

Tämän jälkeen Viihde Premiun tallenteita voi katsoa ja täysin hallita tuon Elisa Viihde -apin kautta. Apista on tultava ulos, jos haluaa käyttää Viihde Plus -palveluja tai tallentaa ja hallita sillä tallennettua TV-kanavien sisältöä.

Sain käsityksen, että apin avulla tai kautta voi myös kopioida Premium sisällön Plussaan.
Tähän en vielä onnistunut löytämään tapaa.
Käyn huomenna kysymässä tähän lisävinkkejä.

Pyysin minua ohjeistanutta Elisan kaveria levittämään tietoa tästä mahdollisuudesta .. Premium käyttö Plussassa .. Elisan tuki-verkostossa, koska Elisan asiakastukikaan ei sieltä saamieni viestien perusteella tätä mahdollisuutta tiedä .. tai ei ole huomannut.

Kiitos CityMarket Seppälän tänään 31.7 noin klo 11 töissä olleelle kaverille!

Kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoisilta vinkeiltä, mitä on kerrottu palvelupisteellä. 🤔 Kuten aiemmassa Anspandeemuksen vastauksessa mainittua, Viihde on mahdollista päivittää Premiumista Plussaan niin, että vanhat tunnukset ja tallenteet säilyy. Tuo saadaan kyllä yleensä jälkikäteen korjattua asiakaspalvelun kautta. Olettaen nyt, että käytössä on ollut aiemmin vain yksi Viihde Premium ja yhdet tunnukset, ja Premiumista on luovuttu vaihtona Plussaan.


 

Kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoisilta vinkeiltä, mitä on kerrottu palvelupisteellä. 🤔 Kuten aiemmassa Anspandeemuksen vastauksessa mainittua, Viihde on mahdollista päivittää Premiumista Plussaan niin, että vanhat tunnukset ja tallenteet säilyy. Tuo saadaan kyllä yleensä jälkikäteen korjattua asiakaspalvelun kautta. Olettaen nyt, että käytössä on ollut aiemmin vain yksi Viihde Premium ja yhdet tunnukset, ja Premiumista on luovuttu vaihtona Plussaan.

Yep, tarkoitus oli luopua Premiumista ja siirtyä yksinomaan Plussaan niin, että tallenteet jne. siirtyvät Plussaan.
Meillä on nyt käytettävissä molemmat Premium (marraskuulle asti, koska sinne asti jo maksettu) ja Plus.
Vaihdoin Premium boxin Plus boxiksi talon ainoan TVn yhteyteen.
Muilla laitteilla voimme käyttää molempia erikseen kirjautumalla.

Tässä lainaus ensimmäisestä AsPan vastauksesta, kun pyysin kopioimaan kaiken Premiumista Plussaan …
“Juu sinulla on tosiaan kaksi digiboksia, Elisa Viihde Premium ja Elisa Viihde Plus. Valitettavasti näiden tunnuksia ei ole mahdollista yhdistää niin, että voisit kummallakin boksilla katsella samoja tallenteita. En tiedä onko asian suhteen tapahtunut väärinkäsitys, mutta jos on Viihde Premium, niin siitä voidaan siirtää tallenteet Plussaan, jos vain Plus jää käyttöön. Sama juttu toisinpäin. Kumpaakin ei kuitenkaan voi olla samoilla tunnuksilla käytössä.”

Tässä lainaus AsPan vastauksesta, kun kerroin ettemme tarvitse molempia ja kaiken saa kopioida Plussaan …
“Premiumilla on määräaikaa vielä 11.11.2024 asti, eli vielä sitä ei voida lopettaa. Voit olla yhteydessä lähempänä tuota ajankohtaa, niin pystytään sitten tekemään tarvittavat muutokset.”

Näillä mennään.


Kyllähän nyt vanha määräaikainen pitäs voida lopettaa uuden tieltä?


Kyllähän nyt vanha määräaikainen pitäs voida lopettaa uuden tieltä?

Sain tuesta viestiä, että sain väärää informaatiota.
Nyt Premium- tunnus ja tallenteet on kuulemma (!!!) siirretty Plus -tunnukselle.

Nyt en vaan Plus -boxissa löydä Tallenteet -valikkoa!!!

Pääsen vanhoihin tallenteisiin jne. Google Playsta lataamani ElisaViihde -apin kautta Premiun-tunnuksilla.
Jos nyt tallennan jotain Plussan ohjelmavalikosta, tallenne ilmestyy apin kautta näkyviin tallenteisiin.

On vaan hiukka hankala vaihdella tuon apin tallenteiden ja boxin kautta näkyvien suorien ohjelmien välillä.

Ehkä tähän joskus löytyy joku toimivampi ratkaisu.


Siis menikö ne nyt väärin päin? Jos Plus boksilta katos tallenteet niin veikkaan että sen Plussan tunnukset meni pois käytöstä, eli sit ne ois menny ihan oikein. 🤔 Jos ne meni väärin, niin kannattaa nyt ottaa uudestaan yhteyttä. Vois olla helpoin selittää asia soittamalla. Asiakaspalvelun numero on 010 190 240.

Mut jos ne tunnukset on korjattu ja ne meni oikein, niin siinä tapauksessa kannattaa tuo Plus boksi palauttaa tehdasasetuksille ja ottaa ns “uutena” käyttöön. 👍 Sit se päivittyy niille oikeille tunnuksille. Ei tuossa tarvi sovelluksen kanssa erikseen värkkäillä.


Siis menikö ne nyt väärin päin? Jos Plus boksilta katos tallenteet niin veikkaan että sen Plussan tunnukset meni pois käytöstä, eli sit ne ois menny ihan oikein. 🤔 Jos ne meni väärin, niin kannattaa nyt ottaa uudestaan yhteyttä. Vois olla helpoin selittää asia soittamalla. Asiakaspalvelun numero on 010 190 240.

Mut jos ne tunnukset on korjattu ja ne meni oikein, niin siinä tapauksessa kannattaa tuo Plus boksi palauttaa tehdasasetuksille ja ottaa ns “uutena” käyttöön. 👍 Sit se päivittyy niille oikeille tunnuksille. Ei tuossa tarvi sovelluksen kanssa erikseen värkkäillä.

Kiitos vinkistä!

Soitin ja saimme boxiin tallenteet osittain näkymään. Tehdasasetusten palautus löytyi boxin resetin jälkeen … viisi nopeaa painallusta virtapainikkeesta.

Uudet tallenteet ja kesken olevat katsomiset näkyvät erillisinä listoina.
Vanhempia tallenteita ja omia kansioita vielä kaipaan.

Tuesta soittavat huomenna.


Osallistu keskusteluun