Skip to main content
Vastattu

Tallenteiden jne. kopiointi Premiumista Plussaan

  • 28. heinäkuuta 2024
  • 20 kommenttia
  • 699 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+1
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia

Ostin Elisa viihde Plus palvelun, johon sain uudet tunnukset.

Meillä on ollut käytössä Premium palvelu lähes viihteen alkumetreiltä ja se on jo maksettu joulukuulle asti eli molemmat ovat rinnakkain käytössä 👍

Olen etsinyt ohjetta nykyiseen premium palveluun tallennettujen tietojen .. tallennukset, säännöt jne. .. kopioimiseen/siirtämiseen uuteen plus palveluun niitä löytämättä 😳

Antoiko myyjä väärää tietoa, kun vakuutti tietojen kopioinnin onnistuvan 🤔

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anspandeemus

Kimblez kirjoitti:

Johtuu varmaan noista uusista tunnuksista. Pitäisi olla samat, kuin Premiumissa.

 


Tässä on syy. 👍 Elisa Viihteen tallenteet on toteutettu pilvitallennuksena eli jos käytössä nyt on uudet Viihteen tunnukset, niin näillä ei vanhat tallenteet näy. Vahingossa ilmeisemmin uusi Elisa Viihde Plus tilattu uusille tunnuksille, vaikka tarkoitus ollutkin pitää käytössä vanhat tunnukset ja tallenteet, pahoittelut omalta osaltani tästä. 🙏 Otathan asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan noita tunnustietoja korjattua @skela. 😊👍

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

20 kommenttia

JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1041 kommenttia
  • 28. heinäkuuta 2024

Ei niitä itse voi siirrellä toiseen palveluun vaan pitää ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, helpoimmin se käy OmaElisan kautta https://verkkoasiointi.elisa.fi

Se vielä että jos olisit ottanut Elisa Viihde Tuplan niin silloin tallenteet olisi näkyneet molemmilla samanlaisilla bokseilla mutta Premium ja Plus ovat kaksi erilaista palvelua erilaisine bokseineen ja hinnoitteluineen joten tuplaviihde tuskin onnistuu noiden kahden välillä.


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 130 kommenttia
  • 28. heinäkuuta 2024

Sitä en tiedä antoko väärää tietoo  mutta  aina  kannattaa tommoset asiat   pyytää kirjallisena et  voi tarvittaessa helpommin  perua  tilauksen 

jos  asiaa ei pyydä kirjallisena niin käytännössä  asiakaspalvelija voi  sanoa  mitä lystää  kun ei voi todistaa asiaa   vaikka olis  puhelimessa sovittu  vaikka eli oliskin tallentanu puhelut  niin puhelu ei ole asiakkaalla   tallessa .


  • 4634 kommenttia
  • 28. heinäkuuta 2024
skela kirjoitti:

Ostin Elisa viihde Plus palvelun, johon sain uudet tunnukset.

Meillä on ollut käytössä Premium palvelu lähes viihteen alkumetreiltä ja se on jo maksettu joulukuulle asti eli molemmat ovat rinnakkain käytössä 👍

Olen etsinyt ohjetta nykyiseen premium palveluun tallennettujen tietojen .. tallennukset, säännöt jne. .. kopioimiseen/siirtämiseen uuteen plus palveluun niitä löytämättä 😳

Antoiko myyjä väärää tietoa, kun vakuutti tietojen kopioinnin onnistuvan 🤔

 

Johtuu varmaan noista uusista tunnuksista. Pitäisi olla samat, kuin Premiumissa.

Asiakaspalvelustahan voi kysäistä, niin selviää varmaan:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

 


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 544 kommenttia
  • Vastaus
  • 29. heinäkuuta 2024
Kimblez kirjoitti:

Johtuu varmaan noista uusista tunnuksista. Pitäisi olla samat, kuin Premiumissa.

 


Tässä on syy. 👍 Elisa Viihteen tallenteet on toteutettu pilvitallennuksena eli jos käytössä nyt on uudet Viihteen tunnukset, niin näillä ei vanhat tallenteet näy. Vahingossa ilmeisemmin uusi Elisa Viihde Plus tilattu uusille tunnuksille, vaikka tarkoitus ollutkin pitää käytössä vanhat tunnukset ja tallenteet, pahoittelut omalta osaltani tästä. 🙏 Otathan asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan noita tunnustietoja korjattua @skela. 😊👍


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 29. heinäkuuta 2024
Anspandeemus kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Johtuu varmaan noista uusista tunnuksista. Pitäisi olla samat, kuin Premiumissa.

 


Tässä on syy. 👍 Elisa Viihteen tallenteet on toteutettu pilvitallennuksena eli jos käytössä nyt on uudet Viihteen tunnukset, niin näillä ei vanhat tallenteet näy. Vahingossa ilmeisemmin uusi Elisa Viihde Plus tilattu uusille tunnuksille, vaikka tarkoitus ollutkin pitää käytössä vanhat tunnukset ja tallenteet, pahoittelut omalta osaltani tästä. 🙏 Otathan asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan noita tunnustietoja korjattua @skela. 😊👍

Kiitos vastauksestasi.

Laitoin eilen viestiä asiakastukeen ja kerroin tilanteen.

Pyysin joko päivittämään tilauksen vanhoille tunnuksille tai kopioimaan tallenteet ja kaiken muun uusille tunnuksille.

AsTu:sta ei ole .. vielä .. kuulunut mitään. Muistaakseni lupaus oli kahdessa työpäivässä.

Näin ne hommat korjaantuu vaikka pienellä viiveellä mennään.
Turha lähteä mihinkään räyhäämään tms. asiakaspalvelijan toiminnasta tai sanomisista varsinkin, kun ei ole mistään isoista asioista kyse.

Kiitos Anspandeemus ja muutkin kommentoijat hyvistä vinkeistä ja ohjeista!

Anspandeemus … tästä voisi kyllä laittaa UKK:iin selkeän ohjeen tyyliin ‘Säilyykö tallenteeni jne., jos päivitän palveluni?’.


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 31. heinäkuuta 2024

Asia on osittain ratkennut.
Kävin tänään Plussan minulle myyneellä Elisan pisteellä .. CityMarket Seppälä.

Viihde Plus -boxiin on haettava Google Playsta Elisa Viihde -appi.
Tuolla apilla kirjaudutaan Viihde Premiumiin .. tätä ennen luonnollisesti Plus tunnuksilla on kirjauduttava Plus -boxiin.

Tämän jälkeen Viihde Premiun tallenteita voi katsoa ja täysin hallita tuon Elisa Viihde -apin kautta. Apista on tultava ulos, jos haluaa käyttää Viihde Plus -palveluja tai tallentaa ja hallita sillä tallennettua TV-kanavien sisältöä.

Sain käsityksen, että apin avulla tai kautta voi myös kopioida Premium sisällön Plussaan.
Tähän en vielä onnistunut löytämään tapaa.
Käyn huomenna kysymässä tähän lisävinkkejä.

Pyysin minua ohjeistanutta Elisan kaveria levittämään tietoa tästä mahdollisuudesta .. Premium käyttö Plussassa .. Elisan tuki-verkostossa, koska Elisan asiakastukikaan ei sieltä saamieni viestien perusteella tätä mahdollisuutta tiedä .. tai ei ole huomannut.

Kiitos CityMarket Seppälän tänään 31.7 noin klo 11 töissä olleelle kaverille!


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2098 kommenttia
  • 1. elokuuta 2024
skela kirjoitti:
Anspandeemus kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Johtuu varmaan noista uusista tunnuksista. Pitäisi olla samat, kuin Premiumissa.

 


Tässä on syy. 👍 Elisa Viihteen tallenteet on toteutettu pilvitallennuksena eli jos käytössä nyt on uudet Viihteen tunnukset, niin näillä ei vanhat tallenteet näy. Vahingossa ilmeisemmin uusi Elisa Viihde Plus tilattu uusille tunnuksille, vaikka tarkoitus ollutkin pitää käytössä vanhat tunnukset ja tallenteet, pahoittelut omalta osaltani tästä. 🙏 Otathan asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan noita tunnustietoja korjattua @skela. 😊👍

Kiitos vastauksestasi.

Laitoin eilen viestiä asiakastukeen ja kerroin tilanteen.

Pyysin joko päivittämään tilauksen vanhoille tunnuksille tai kopioimaan tallenteet ja kaiken muun uusille tunnuksille.

AsTu:sta ei ole .. vielä .. kuulunut mitään. Muistaakseni lupaus oli kahdessa työpäivässä.

Näin ne hommat korjaantuu vaikka pienellä viiveellä mennään.
Turha lähteä mihinkään räyhäämään tms. asiakaspalvelijan toiminnasta tai sanomisista varsinkin, kun ei ole mistään isoista asioista kyse.

Kiitos Anspandeemus ja muutkin kommentoijat hyvistä vinkeistä ja ohjeista!

Anspandeemus … tästä voisi kyllä laittaa UKK:iin selkeän ohjeen tyyliin ‘Säilyykö tallenteeni jne., jos päivitän palveluni?’.

Eikös päivittäessä ne nimenomaan säily, jos otat uuden, niin ei.


Jaakop
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 361 kommenttia
  • 1. elokuuta 2024
skela kirjoitti:

Asia on osittain ratkennut.
Kävin tänään Plussan minulle myyneellä Elisan pisteellä .. CityMarket Seppälä.

Viihde Plus -boxiin on haettava Google Playsta Elisa Viihde -appi.
Tuolla apilla kirjaudutaan Viihde Premiumiin .. tätä ennen luonnollisesti Plus tunnuksilla on kirjauduttava Plus -boxiin.

Tämän jälkeen Viihde Premiun tallenteita voi katsoa ja täysin hallita tuon Elisa Viihde -apin kautta. Apista on tultava ulos, jos haluaa käyttää Viihde Plus -palveluja tai tallentaa ja hallita sillä tallennettua TV-kanavien sisältöä.

Sain käsityksen, että apin avulla tai kautta voi myös kopioida Premium sisällön Plussaan.
Tähän en vielä onnistunut löytämään tapaa.
Käyn huomenna kysymässä tähän lisävinkkejä.

Pyysin minua ohjeistanutta Elisan kaveria levittämään tietoa tästä mahdollisuudesta .. Premium käyttö Plussassa .. Elisan tuki-verkostossa, koska Elisan asiakastukikaan ei sieltä saamieni viestien perusteella tätä mahdollisuutta tiedä .. tai ei ole huomannut.

Kiitos CityMarket Seppälän tänään 31.7 noin klo 11 töissä olleelle kaverille!

Kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoisilta vinkeiltä, mitä on kerrottu palvelupisteellä. 🤔 Kuten aiemmassa Anspandeemuksen vastauksessa mainittua, Viihde on mahdollista päivittää Premiumista Plussaan niin, että vanhat tunnukset ja tallenteet säilyy. Tuo saadaan kyllä yleensä jälkikäteen korjattua asiakaspalvelun kautta. Olettaen nyt, että käytössä on ollut aiemmin vain yksi Viihde Premium ja yhdet tunnukset, ja Premiumista on luovuttu vaihtona Plussaan.


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 1. elokuuta 2024
Jaakop kirjoitti:
skela kirjoitti:

 

Kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoisilta vinkeiltä, mitä on kerrottu palvelupisteellä. 🤔 Kuten aiemmassa Anspandeemuksen vastauksessa mainittua, Viihde on mahdollista päivittää Premiumista Plussaan niin, että vanhat tunnukset ja tallenteet säilyy. Tuo saadaan kyllä yleensä jälkikäteen korjattua asiakaspalvelun kautta. Olettaen nyt, että käytössä on ollut aiemmin vain yksi Viihde Premium ja yhdet tunnukset, ja Premiumista on luovuttu vaihtona Plussaan.

Yep, tarkoitus oli luopua Premiumista ja siirtyä yksinomaan Plussaan niin, että tallenteet jne. siirtyvät Plussaan.
Meillä on nyt käytettävissä molemmat Premium (marraskuulle asti, koska sinne asti jo maksettu) ja Plus.
Vaihdoin Premium boxin Plus boxiksi talon ainoan TVn yhteyteen.
Muilla laitteilla voimme käyttää molempia erikseen kirjautumalla.

Tässä lainaus ensimmäisestä AsPan vastauksesta, kun pyysin kopioimaan kaiken Premiumista Plussaan …
“Juu sinulla on tosiaan kaksi digiboksia, Elisa Viihde Premium ja Elisa Viihde Plus. Valitettavasti näiden tunnuksia ei ole mahdollista yhdistää niin, että voisit kummallakin boksilla katsella samoja tallenteita. En tiedä onko asian suhteen tapahtunut väärinkäsitys, mutta jos on Viihde Premium, niin siitä voidaan siirtää tallenteet Plussaan, jos vain Plus jää käyttöön. Sama juttu toisinpäin. Kumpaakin ei kuitenkaan voi olla samoilla tunnuksilla käytössä.”

Tässä lainaus AsPan vastauksesta, kun kerroin ettemme tarvitse molempia ja kaiken saa kopioida Plussaan …
“Premiumilla on määräaikaa vielä 11.11.2024 asti, eli vielä sitä ei voida lopettaa. Voit olla yhteydessä lähempänä tuota ajankohtaa, niin pystytään sitten tekemään tarvittavat muutokset.”

Näillä mennään.


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2098 kommenttia
  • 1. elokuuta 2024

Kyllähän nyt vanha määräaikainen pitäs voida lopettaa uuden tieltä?


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 5. elokuuta 2024
tontze kirjoitti:

Kyllähän nyt vanha määräaikainen pitäs voida lopettaa uuden tieltä?

Sain tuesta viestiä, että sain väärää informaatiota.
Nyt Premium- tunnus ja tallenteet on kuulemma (!!!) siirretty Plus -tunnukselle.

Nyt en vaan Plus -boxissa löydä Tallenteet -valikkoa!!!

Pääsen vanhoihin tallenteisiin jne. Google Playsta lataamani ElisaViihde -apin kautta Premiun-tunnuksilla.
Jos nyt tallennan jotain Plussan ohjelmavalikosta, tallenne ilmestyy apin kautta näkyviin tallenteisiin.

On vaan hiukka hankala vaihdella tuon apin tallenteiden ja boxin kautta näkyvien suorien ohjelmien välillä.

Ehkä tähän joskus löytyy joku toimivampi ratkaisu.


ilponen
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 740 kommenttia
  • 6. elokuuta 2024

Siis menikö ne nyt väärin päin? Jos Plus boksilta katos tallenteet niin veikkaan että sen Plussan tunnukset meni pois käytöstä, eli sit ne ois menny ihan oikein. 🤔 Jos ne meni väärin, niin kannattaa nyt ottaa uudestaan yhteyttä. Vois olla helpoin selittää asia soittamalla. Asiakaspalvelun numero on 010 190 240.

Mut jos ne tunnukset on korjattu ja ne meni oikein, niin siinä tapauksessa kannattaa tuo Plus boksi palauttaa tehdasasetuksille ja ottaa ns “uutena” käyttöön. 👍 Sit se päivittyy niille oikeille tunnuksille. Ei tuossa tarvi sovelluksen kanssa erikseen värkkäillä.


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 6. elokuuta 2024
ilponen kirjoitti:

Siis menikö ne nyt väärin päin? Jos Plus boksilta katos tallenteet niin veikkaan että sen Plussan tunnukset meni pois käytöstä, eli sit ne ois menny ihan oikein. 🤔 Jos ne meni väärin, niin kannattaa nyt ottaa uudestaan yhteyttä. Vois olla helpoin selittää asia soittamalla. Asiakaspalvelun numero on 010 190 240.

Mut jos ne tunnukset on korjattu ja ne meni oikein, niin siinä tapauksessa kannattaa tuo Plus boksi palauttaa tehdasasetuksille ja ottaa ns “uutena” käyttöön. 👍 Sit se päivittyy niille oikeille tunnuksille. Ei tuossa tarvi sovelluksen kanssa erikseen värkkäillä.

Kiitos vinkistä!

Soitin ja saimme boxiin tallenteet osittain näkymään. Tehdasasetusten palautus löytyi boxin resetin jälkeen … viisi nopeaa painallusta virtapainikkeesta.

Uudet tallenteet ja kesken olevat katsomiset näkyvät erillisinä listoina.
Vanhempia tallenteita ja omia kansioita vielä kaipaan.

Tuesta soittavat huomenna.


Make63
Forum|alt.badge.img+1
  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 25. tammikuuta 2025

Moi

 

Sama homma täällä eli Premium vaihtui Plussaan. Ei näkynyt vanhoja tallenteita mutta Elisa teki jotain ja sain ne sitten näkyviin.

Probleema oli kuitenkin se että PC:n kautta tekemäni tulevat tallenteet eivät näkyneetkään Boxissa!

Olin tänään Yhteydessä Elisaan ja pyysin Heitä korjaamaan tämän jutun. Vielä ei ole tullut vastausta.

Olin toki kirjautunut uuteen boxiin Google tunnuksillani ja luulen että vika oli siinä.

Tein ratkaisevan toimenpiteen eli poistin käyttäjätunnukseni ja voi hitto, PC:n kautta tekemäni tallennukset menevät boxiin ja ne vanhat tallenteet säilyivät.

Toki kun ei ole käytössä nyt käyttäja tunnusta boxissa niin jotain pelejä jne. ei voi ladata.


Make63
Forum|alt.badge.img+1
  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 25. tammikuuta 2025

No niin, Elisa oli tehnyt joitain säädöksiä minulle ja nyt tämäkään homma ei enää toimi.

Voihan *ittujen kevät...


Make63
Forum|alt.badge.img+1
  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 26. tammikuuta 2025

“Hei!
Kiitos viestistäsi.
Viimeksi kerroit että olit kokeillut tehdä tehdasasetusten palautyuksen laitteelle seuraten polkua: Asetukset - Laitteen asetukset - Laitteen tiedot - Tehdasasetusten palautus
Kyseisen polun kautta tehtynä se ei toimi koska siellä on bugi joka on vielä korjauksen alla.
Tehdasasetukset voi palauttaa ainoastaan tätä kautta:
Järjestelmäasetukset - laitteen asetukset - tietoja - tehdasasetusten palautus”

 

Tällainen viesti tuli tänään Elisalta ja lähettäjä oli:

******* *********
Elisan asiakaspalvelu

 

Toteutin tuon ohjeen ja voeha nenä, nyt Boxi toimii aivan lostavasti. Voin PC:n kautta tehdä kaikki tarvitsemani liittyen Elisa Viihteeseen ja uudella Boxilla.

 

Iso KIITOS sinulle ******* ********* 👍


EDIT 27.1.2025 // Muokattu nimi pois ja laitettu kiitokset etiäpäin! -Anspandeemus


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 544 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2025

Kiva kuulla, että nyt toimii! 😊


Make63
Forum|alt.badge.img+1
  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2025

Moikka

 

Tänään huomasin että eilen tallentamani elokuva Churchill TV5:stä näkyi Boxissa mutta näkyi myös

punainen täpälä eli tallennus oli muka päällä. Noh, menin valikkoon josta nään kaikki tallenteeni ja sieltä löytyi 3 muutakin lefaa jotka olin tallentanut Churchillin jälkeen.

En nyt muista lähtikö se täpälä pois ja 3 uudempaa elokuvaa tuli siihen “eteen” mutta virtajohdon

irroitus pariksi minuutiksi toimi täydellisesti eli uudet leffat oli siinä järjestyksessä missä pitikin ja ilman täplää.

Luulen että Elisa saa vielä laittaa päivityksiä tulemaan 😏


Make63
Forum|alt.badge.img+1
  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2025

Moi taas

 

Tänään huomasin että Haku toimii eli nyt haulla löytyy 

tallenuksistakin ihan kaikki :) 


Make63
Forum|alt.badge.img+1
  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
  • 28. tammikuuta 2025

Heips 😊

 

Eilen tallensin mm. tällaisen leffan:

TV6: Elokuva: The Fifth Element - puuttuva tekijä Klo. 21:00 - 23:30

Äsken pienellä “pelolla” avasin Boxin ja hissun kissun scrollasin alaspäin ja katsoin oliko tallentamassni leffassa punainen tallennus ympyrä. Tadaa, ei ollut ja leffa oli juuri siinä missä

sen pitikin olla eli uusin tallenteeni 👍🏼