Skip to main content

Tilaussopimuksen muuttuminen

  • August 22, 2025
  • 11 kommenttia
  • 217 katselukerrat

Ostin aikanaa Elisa Viihdepaketin ja nettiliittymän sellaisilla ehdoilla, että minkä hyvänsä laitteen vioittuessa saan uuden laitteen kotiini vain ilmoittamalla viasta.

Nyt modeemiin tuli vika ja soitin palveluun, jotta tarvitsen uuden modeemin. Asiakaspalvelusta asiaa selviteltiin ja sanottiin, että rahaa vastaan saa uuden. Ai???

Minulle tarjottiin liittymän “upkreidausta” aikanaan ja tässä yhteydessä ei mainittu sanallakaan, että entinen sopimus lakkaa olemasta ja sopimusehdot huononevat olennaisesti. Jos asiasta olisi mainittu, niin en olisi ottanut tätä “upkreidausta”.

Tällä tavalla toimien päästään pikkuhiljaa eroon yritykselle epämieluisista soppareista. Yksittäisten ihmisten kanssa näin voitaneen toimia, mutta liike-elämän puolella ei.

Jos joku on vielä tällaisten vanhojen sopimusehtojen piirissä, niin pyytäkää ensi sähköpostiin ehdot luettavaksi. Kannattaa kysyä, mitkä ehdot muuttuvat oleellisesti, jos sellaisia on.

Ei kannata puhelimessa mennä sopimaan mitään.

Vit#ttaaaaaa.

 

11 kommenttia

Ihaa-na
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+10
  • OmaYhteisön moderaattori
  • August 25, 2025

Moi, Saddari! Kiva kun löysit tiesi tänne. 😊

Aloin tässä oikein muistella niin tosiaan aikanaan Classic-mallisten Viihteiden kanssa oli sopimusrakenne sellainen että usein modeemikin kuului takuun piiriin. Enää en ole aikoihin tällaisia sopimuksia nähnyt, koska tosiaan tuon sopimuksen muuttuessa myös modeemit ovat menneet normaalin takuun piiriin. Itse Viihteessähän takuu on niin kauan kuin sopimuskin on voimassa. 🤝

 

Eipä noita vanhoja Classic-bokseja enää meillä vaihdettavaksi edes ole, mutta joka tapauksessa olisi sulle pitänyt muutoksen yhteydessä muistaa mainita takuumuutoksista. 🙏


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • August 25, 2025

Moi, Saddari! Kiva kun löysit tiesi tänne. 😊

Aloin tässä oikein muistella niin tosiaan aikanaan Classic-mallisten Viihteiden kanssa oli sopimusrakenne sellainen että usein modeemikin kuului takuun piiriin. Enää en ole aikoihin tällaisia sopimuksia nähnyt, koska tosiaan tuon sopimuksen muuttuessa myös modeemit ovat menneet normaalin takuun piiriin. Itse Viihteessähän takuu on niin kauan kuin sopimuskin on voimassa. 🤝

 

Eipä noita vanhoja Classic-bokseja enää meillä vaihdettavaksi edes ole, mutta joka tapauksessa olisi sulle pitänyt muutoksen yhteydessä muistaa mainita takuumuutoksista. 🙏

Siis käsitinkö oikein eli että Viihde Classic-digibokseja ei vian tullessa enää voi vaihtaa uuteen? Onko ainoa mahdollisuus sitten joko päivittää Premiumiksi tai Plussaksi TAI ostaa torilta käytetty N7800-boksi ja linkityttää se asiakkuudelle?

 

terv. Elisa Viihde Classic-asiakas


Ihaa-na
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+10
  • OmaYhteisön moderaattori
  • August 25, 2025

Moi, Saddari! Kiva kun löysit tiesi tänne. 😊

Aloin tässä oikein muistella niin tosiaan aikanaan Classic-mallisten Viihteiden kanssa oli sopimusrakenne sellainen että usein modeemikin kuului takuun piiriin. Enää en ole aikoihin tällaisia sopimuksia nähnyt, koska tosiaan tuon sopimuksen muuttuessa myös modeemit ovat menneet normaalin takuun piiriin. Itse Viihteessähän takuu on niin kauan kuin sopimuskin on voimassa. 🤝

 

Eipä noita vanhoja Classic-bokseja enää meillä vaihdettavaksi edes ole, mutta joka tapauksessa olisi sulle pitänyt muutoksen yhteydessä muistaa mainita takuumuutoksista. 🙏

Siis käsitinkö oikein eli että Viihde Classic-digibokseja ei vian tullessa enää voi vaihtaa uuteen? Onko ainoa mahdollisuus sitten joko päivittää Premiumiksi tai Plussaksi TAI ostaa torilta käytetty N7800-boksi ja linkityttää se asiakkuudelle?

 

terv. Elisa Viihde Classic-asiakas

En ole varma tämänhetkisestä varastotilanteesta, mutta pääasiassa pyritään viankin tullen sopimusta päivittämään ja usein samaan hintaan. 


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • August 25, 2025

Moi, Saddari! Kiva kun löysit tiesi tänne. 😊

Aloin tässä oikein muistella niin tosiaan aikanaan Classic-mallisten Viihteiden kanssa oli sopimusrakenne sellainen että usein modeemikin kuului takuun piiriin. Enää en ole aikoihin tällaisia sopimuksia nähnyt, koska tosiaan tuon sopimuksen muuttuessa myös modeemit ovat menneet normaalin takuun piiriin. Itse Viihteessähän takuu on niin kauan kuin sopimuskin on voimassa. 🤝

 

Eipä noita vanhoja Classic-bokseja enää meillä vaihdettavaksi edes ole, mutta joka tapauksessa olisi sulle pitänyt muutoksen yhteydessä muistaa mainita takuumuutoksista. 🙏

Siis käsitinkö oikein eli että Viihde Classic-digibokseja ei vian tullessa enää voi vaihtaa uuteen? Onko ainoa mahdollisuus sitten joko päivittää Premiumiksi tai Plussaksi TAI ostaa torilta käytetty N7800-boksi ja linkityttää se asiakkuudelle?

 

terv. Elisa Viihde Classic-asiakas

En ole varma tämänhetkisestä varastotilanteesta, mutta pääasiassa pyritään viankin tullen sopimusta päivittämään ja usein samaan hintaan. 

Entä jos haluan pitäytyä Classic-boksissa, voinko ostaa Torilta käytetyn N7800-boksin ja linkityttää sen asiakkuudelleni?


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • August 25, 2025

Moi, Saddari! Kiva kun löysit tiesi tänne. 😊

Aloin tässä oikein muistella niin tosiaan aikanaan Classic-mallisten Viihteiden kanssa oli sopimusrakenne sellainen että usein modeemikin kuului takuun piiriin. Enää en ole aikoihin tällaisia sopimuksia nähnyt, koska tosiaan tuon sopimuksen muuttuessa myös modeemit ovat menneet normaalin takuun piiriin. Itse Viihteessähän takuu on niin kauan kuin sopimuskin on voimassa. 🤝

 

Eipä noita vanhoja Classic-bokseja enää meillä vaihdettavaksi edes ole, mutta joka tapauksessa olisi sulle pitänyt muutoksen yhteydessä muistaa mainita takuumuutoksista. 🙏

Siis käsitinkö oikein eli että Viihde Classic-digibokseja ei vian tullessa enää voi vaihtaa uuteen? Onko ainoa mahdollisuus sitten joko päivittää Premiumiksi tai Plussaksi TAI ostaa torilta käytetty N7800-boksi ja linkityttää se asiakkuudelle?

 

terv. Elisa Viihde Classic-asiakas

En ole varma tämänhetkisestä varastotilanteesta, mutta pääasiassa pyritään viankin tullen sopimusta päivittämään ja usein samaan hintaan. 

Entä jos haluan pitäytyä Classic-boksissa, voinko ostaa Torilta käytetyn N7800-boksin ja linkityttää sen asiakkuudelleni?

@Ihaa-na  Saisko tuohon kysymykseen vastauksen? Kiitos.


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • August 26, 2025

Ei tehdä linkityksiä muualta hankittuihin Elisa Viihde -laitteisiin, niin valitettavasti tuo käytetyn laitteen hankkiminen ja sen linkittäminen asiakkuudelle ei onnistu.


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • August 26, 2025

Ei tehdä linkityksiä muualta hankittuihin Elisa Viihde -laitteisiin, niin valitettavasti tuo käytetyn laitteen hankkiminen ja sen linkittäminen asiakkuudelle ei onnistu.

Aikaisemmin tuo kyllä onnistui. Miksei enää?

Eli te pakotatte päivittämään kalliimpaan boksin hajotessa, ja lisäksi kun ei esim. Plus-viihteeseen saa Viihde tuplaakaan, minulla on classic Viihde ja siihen Tupla ja en aio vaihtaa sitä pois. Korkeintaan vaihdan kokonaan pois Elisalta jos niikseen tulee että olette ottaneet joustamattoman linjan eikä edes N7800-boksejakaan enää saa teiltä viallisen tilalle!


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • August 26, 2025

Elikkä tehdään sitten niin että jos teillä on 2 kpl N7800-bokseja Elisalla varastossa niin lähetätte mulle, jos kerran muualta ostettuja ei linkitetä, ette voi ainakaan kieltäytyä linkittämästä teiltä ostettuja bokseja!! Jos niitä löytyy Elisan varastosta niin laitan profiiliini yksityistietoihin osoitteeni ja asnum.


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • August 26, 2025

Saiskos Elisalta jotain kommentteja kahteen ylläolevaan viestiini?

 

Edit: Ei näköjään Elisalaiset uskalla vastata, kertoo jotain yrityksen moraalista.


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • August 27, 2025

Elisaa ei kaiketi edes kiinnosta asiakkaiden palveleminen? Pettymys!


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • August 27, 2025

Boksi vaihto onnistuu meidän häiriöpuolen toimesta jos nykyisessä todetaan jokin vika. N7800 bokseja vaihdetaan kyllä niin pitkään kun bokseja vielä on varastossa. 👍 Mutta ei bokseja lähetellä huvikseen tai varuilta sinne kaappiin odottelemaan, eli jos nyt bokseissa sattuu olemaan jotain ongelmaa niin kannattaa olla meidän häiriöpuoleen yhteyksissä.