Hei! Katselen Elisa Viihteen kautta YLE Areenan La Promesa -sarjaa television välityksellä. Noin kuukauden ajan on esiintynyt outo häiriö äänessä. Kesken puheen ääni katoaa hetkeksi ja palaa kohta takaisin. Kuva ja teksti toimivat normaalisti. Onko muilla vastaavia havaintoja? Tämä esiintyy minulla vain ja ainoastaan kyseisen lähetyksen kohdalla. Netti on kuitu 300Mb. Olen päivittänyt kaikki laitteeni ja ne ovat ajan tasalla. Katkos kestää sekunteja max. Eihän tuo ongelma iso ole, mutta kiusallinen se on.
Sitähän voisi kysäistä Yleltä.
Ylen ohjeistusta:
“Elisa Viihteen Areena on Ylen sovellus.
Kaikki palautteet koskien Areenaa Ylelle.”
https://asiakaspalvelu.yle.fi/csp
Kiitos vinkistä!
YLE on sellainen putiikki, ettei sieltä tiedä kysyä, jos ei tiedä mistä sieltä. Saapas näkee, tuleeko vastausta...
Kiitos vinkistä!
YLE on sellainen putiikki, ettei sieltä tiedä kysyä, jos ei tiedä mistä sieltä. Saapas näkee, tuleeko vastausta...
Ole hyvä.
Oma kokemus on, että vastaavat kyllä, aika nopeastikin.
Tuollakin kanava Ylen asiakaspalveluun:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/yle-areena/
Halutessasi voit antaa palautetta Yle Areena -sovelluksesta Ylen nettisivuilla.
Odottavan aika tulee pitkäksi...
Yle antoi lopultakin vastauksen: kysykää Elisalta!
Tämä on hauskaa maksavan asiakkaan kusettamista.
Tein kuitenkin testin, jossa hain Areenan suoraan televisiooni ( Sony kd-fx9005) ja katselin saman jakson La Promesaa uudelleen ja kas, ei mitään ongelmia äänessä tai kuvassa. Varmuudeksi katsoin vielä saman jakson PC:n kautta ja taaskaan ei mitään ongelmia kuvassa tai äänessä. Ei tarvitse olla kovinkaan iso guru( kuten Elisan väki on omasta mielestään) arvellakseen, että Elisan digiboxissa joku mättää.
Elisan perusolettamus, että asiakas on aina väärässä, ei taaskaan pidä paikkaansa.
Mitä tälle asialle on tehtävissä? Maksan kuitenkin Elisa Viihde Premium- palvelusta huomattavan määrä euroja joka kuukausi. Palvelun sisältö on joka kuukausi mennyt huonompaan suuntaan, Kaikki uusi tuotanto on siirtynyt kuin vahingossa uuden maksumuurin taakse ..Ruutu tai joku muu..
Alkaa hiukan yskittämään tämä meno...
Yle antoi lopultakin vastauksen: kysykää Elisalta!
Tämä on hauskaa maksavan asiakkaan kusettamista.
Tein kuitenkin testin, jossa hain Areenan suoraan televisiooni ( Sony kd-fx9005) ja katselin saman jakson La Promesaa uudelleen ja kas, ei mitään ongelmia äänessä tai kuvassa. Varmuudeksi katsoin vielä saman jakson PC:n kautta ja taaskaan ei mitään ongelmia kuvassa tai äänessä. Ei tarvitse olla kovinkaan iso guru( kuten Elisan väki on omasta mielestään) arvellakseen, että Elisan digiboxissa joku mättää.
Elisan perusolettamus, että asiakas on aina väärässä, ei taaskaan pidä paikkaansa.
Mitä tälle asialle on tehtävissä? Maksan kuitenkin Elisa Viihde Premium- palvelusta huomattavan määrä euroja joka kuukausi. Palvelun sisältö on joka kuukausi mennyt huonompaan suuntaan, Kaikki uusi tuotanto on siirtynyt kuin vahingossa uuden maksumuurin taakse ..Ruutu tai joku muu..
Alkaa hiukan yskittämään tämä meno...
Todella mielenkiinoista että ovat ohjanneet Elisalle, sillä Areena on alustasta riippumatta Ylen kehittämä ja kaikki siihen liittyvät palautteet/ilmoitukset häiriöistä tulisi mennä suoraan olemalla Yleen yhteydessä.
Mikäli häiriötä esiintyy muissakin sovelluksissa tai vaikkapa tallenteissa, niin Elisan vikapuoli auttaa silloin aina asiakkaan ollessa yhteydessä.
Uuden tuotannon siirtymisestä maksumuurin taakse en aivan saa kiinni. Lähtökohtaisesti uudet alkuperäissarjat on aina menneet ensin katsottavaksi maksulliseen palveluun (Aitio, Viaplay, Ruutu jne) ja myöhemmin ovat tulleet avoimeen katseluun. Tietääkseni tähän ei ole tullut muutoksia. Mutta toimivuusongelmiin täysi ymmärrys, toivottavasti selviää!
Siis vastuunpakoilu jatkuu!!
Maksan Elisalle siitä, että ostamani palvelut ja laitteet toimivat moitteetta. Jos Elisan järjestelmät eivät ole yhteensopivia alihankkijoidensa kanssa, ne pitää korjata tai hyvittää viallisen palvelun maksaneille. Ei kuluttaja ole tuottanut yhtään Elisan tarjoamaa sovellusta tai palvelua.
Elisa Viihde on kohtuuttoman kallis siitä saatavaan hyötyyn nähden. Verorahoilla saa lähes samat tuotteet ja täysin ilman lisämaksuja Elisalle. Tallentava digiboxi tulee taas harkintaan..
Ilmoittelin tätä ongelmaa toissa päivänä Ylelle, ja suhtautuivat siihen kuin se olisi uusi asia ja syytti äänenentoisto järjestelmiä. Mutta en usko tähän. Ongelma on vain Elisa viihteen kautta katsottaessa yle areenan ohjelmia (esim Paha paikka). Kuukauden päivät ongelma on jo kiusannut mutta ei tunnu Elisaakaan kiinnostavan asia sen vertaa että olisivat yhteydessä Ylen tekniseen tukee ja alkaisivat ratkaista asiaa yhdessä. No ohjeistin Yleä olemaan nyt yhteydessä Elisaan . Saas nähdä tuottaako mitään tulosta. Ylen teknisen tuen tavoittaa helposti palautekanavan kautta, siitä pojot heille. Elisa taas pakoilee kaikenlaisten chatti/lomakkeiden/itseapu oppaiden takana… sieltä ei saa kyllä ketään kiinni auttamaan ongelmissa. Pelkästään Elisan sivuilta puh.nroiden löytäminen on vaikeaa.
Ilmoittelin tätä ongelmaa toissa päivänä Ylelle, ja suhtautuivat siihen kuin se olisi uusi asia ja syytti äänenentoisto järjestelmiä. Mutta en usko tähän. Ongelma on vain Elisa viihteen kautta katsottaessa yle areenan ohjelmia (esim Paha paikka). Kuukauden päivät ongelma on jo kiusannut mutta ei tunnu Elisaakaan kiinnostavan asia sen vertaa että olisivat yhteydessä Ylen tekniseen tukee ja alkaisivat ratkaista asiaa yhdessä. No ohjeistin Yleä olemaan nyt yhteydessä Elisaan . Saas nähdä tuottaako mitään tulosta. Ylen teknisen tuen tavoittaa helposti palautekanavan kautta, siitä pojot heille. Elisa taas pakoilee kaikenlaisten chatti/lomakkeiden/itseapu oppaiden takana… sieltä ei saa kyllä ketään kiinni auttamaan ongelmissa. Pelkästään Elisan sivuilta puh.nroiden löytäminen on vaikeaa.
Vaihtoehtoja yhteydenottoon, tai vaikka vika/häiriöilmoitukselle:
Yhteystiedot – Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu
ChattaaOmaelisassa ma-pe 8-21 ja la 9-17.
Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin
Asiakaspalvelupuhelu:
010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)
Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden
arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)
Omaelisassa:
Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.
(Häiriöilmoituksenkin voi tehdä)
Eipä noista yhteydenottokanavista ole juuri riemua, kun kukaan ei tee mitään!!!
EDIT: 30.7.2024 // Muokattu kirosana pois. -Burnett
Jep, sama äänen pätkiminen täälläkin, mutta olen varma että Elisa korjaa tämän yhtä nopeasti kuin tekstitysvirheetkin!
Villi arvaus: ei ikinä...
Vika näyttäisi paikantuvan ohjelmistoversioon 8.4.27-67, joka on laitettu 24.6. testiin osalle asiakkaista. Jos sinulla on tuo ohjelmistoversio boksillasi, tämä ääniongelma toistuu ja haluat palata tuotantoversioon, ota yhteyttä.
Haluan sellaisen ohjelmiston, jolla jopa ääni kuuluu pätkimättä. PS. se on sellaista, joka kuuluu korvissa eikä vilise silmissä...ääni.
En ole toviin katsellut Areenaa Elisan boxin kautta, mutta tänään kokeilin ja tunnin katselun aikana ääni katkeili parikymmentä kertaa ajalla 8.15-9.15 ja ohjelmana La Promesa jakso K3/ 24-25.
Yhteistyö YLE:n ja Elisan välillä ei näytä edelleenkään toimivan, tai sitten kukaan ei vain välitä paskaakaan.
Palauttakaa ihmeessä boxiini sellainen ohjelmisto, jolla se toimii.
Haluan sellaisen ohjelmiston, jolla jopa ääni kuuluu pätkimättä. PS. se on sellaista, joka kuuluu korvissa eikä vilise silmissä...ääni.
En ole toviin katsellut Areenaa Elisan boxin kautta, mutta tänään kokeilin ja tunnin katselun aikana ääni katkeili parikymmentä kertaa ajalla 8.15-9.15 ja ohjelmana La Promesa jakso K3/ 24-25.
Yhteistyö YLE:n ja Elisan välillä ei näytä edelleenkään toimivan, tai sitten kukaan ei vain välitä paskaakaan.
Palauttakaa ihmeessä boxiini sellainen ohjelmisto, jolla se toimii.
Boksille olisi toista versiota laitettu
Vika näyttäisi paikantuvan ohjelmistoversioon 8.4.27-67, joka on laitettu 24.6. testiin osalle asiakkaista. Jos sinulla on tuo ohjelmistoversio boksillasi, tämä ääniongelma toistuu ja haluat palata tuotantoversioon, ota yhteyttä.
Teette beta testausta asiakkailla ettekä edes ilmoita heille tai kysy suostumusta ?
Mulla on tuo versio päiväyksellä Pe, 31 Touko ja pätkii ääntä joten saisko toimivan version takaisin.
Mulla on tuo versio päiväyksellä Pe, 31 Touko ja pätkii ääntä joten saisko toimivan version takaisin.
Vanhempi versio aktivoitu, saat sen ensi yönä automaattisesti tai virtajohdon hetkeksi irroittamalla heti.
Vika näyttäisi paikantuvan ohjelmistoversioon 8.4.27-67, joka on laitettu 24.6. testiin osalle asiakkaista. Jos sinulla on tuo ohjelmistoversio boksillasi, tämä ääniongelma toistuu ja haluat palata tuotantoversioon, ota yhteyttä.
Teette beta testausta asiakkailla ettekä edes ilmoita heille tai kysy suostumusta ?
Kyse ei ole beta-testauksesta, vaan ihan normaalista tuotantopäivityksestä portaittain.
Ihmeiden aika ei ole ohi: tuli päivitys 8.4.27-43 (To,15 kesä).Katselin aamulla tunnin verran Areenaa eikä ääni pätkinyt kertaakaan. ( Upgrader 8.4.2.21)
Olisiko Elisan syytä katsoa omia toimintojaan, ennen kuin syyllistetään ulkopuolisia(YLE) tai maksavaa asiakasta.
Mikä ihmen guru siellä lähettelee päivityksiä ja syyttelee ulkopuolisia ongelmista??? Testatkaa päivityksenne vastaisuudessa itse omissa laitteissanne, kiitos!
Kiitos havainnoista, asiaa tutkitaan yhdessä Ylen kanssa. Vika ei toistu kaikella sisällöllä ja tämän vuoksi ongelman havaitseminen ollut haastavaa.
Täällä kanssa ollut pätkimistä koko kesän, mistä saa sen vanhan ohjelmisto version? alkaa hermot meneen tämän kanssa.
Ongelmaan on testissä ratkaisu, joka ei vaadi ohjelmistopäivitystä. Palaan asiaan.
Vika näyttäisi paikantuvan ohjelmistoversioon 8.4.27-67, joka on laitettu 24.6. testiin osalle asiakkaista. Jos sinulla on tuo ohjelmistoversio boksillasi, tämä ääniongelma toistuu ja haluat palata tuotantoversioon, ota yhteyttä.
Teette beta testausta asiakkailla ettekä edes ilmoita heille tai kysy suostumusta ?
Minulla sama ongelma, tämä versio koneessa, eli tuleeko päivitys milloin?
Vika näyttäisi paikantuvan ohjelmistoversioon 8.4.27-67, joka on laitettu 24.6. testiin osalle asiakkaista. Jos sinulla on tuo ohjelmistoversio boksillasi, tämä ääniongelma toistuu ja haluat palata tuotantoversioon, ota yhteyttä.
Teette beta testausta asiakkailla ettekä edes ilmoita heille tai kysy suostumusta ?
Minulla sama ongelma, tämä versio koneessa, eli tuleeko päivitys milloin?
Tähän on ilmeisesti tulossa ratkaisu, joka ei vaadi ohjelmistopäivitystä. Tähän ketjuun tulee päivitystä, kun on kerrottavaa.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi