Skip to main content
Vastaus

Yhteys pätkii koko ajan

  • August 28, 2021
  • 7 kommenttia
  • 1323 katselukerrat

Ari Pekka

Juuri kun olen alkanut kehumaan elisa netti yhteyttä, yhteys on alkanut pätkimään koko ajan viimeiset 4 päivää. Hermot menee. Olen resetoinut laitteeni: Huawei B818 4G reitin. Muttei siitä ole apua. Tuossa laitteessa palaa kaikki valot paitsi LAN.. käytössäni on : 

Saunalahti Mobiililaajakaista 4G 100M

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ari Pekka

Olen saanut. Vika oli avast tietoturva ohjelmassa. Se on ollut käytössä noin 5 vuotta ja ei koskaan ole tämän suuntaista tapahtunut. Poistatin ohjelman ja otin käyttöön koneen oman palomuurin ja defenderin. 

 

Tein näin: Yhteys pätki jatkuvasti

Reittimen useampaan kertaan resetoin  l. laitoin tehdas asetuksille. Ei ollut apua.


Kun yhteys katkesi , kytkin verkkodiagnostiikan käyntiin. Siellä luki: Kohteella SecureLine ei ole kelvollista ip määritystä.

 

Sain toiselta foorumilta ohjeen poistaa avast. Se auttoi. Ajoin vielä läpi: https://www.avast.com/fi-fi/uninstall-utility

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

7 kommenttia

Ari Pekka
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • August 28, 2021

Hiukan outoa. Voiko selaimessa olla tällainen vika tai johtua siitä. Mulla oli chrome tämän ongelman kohdalla. Kun vaihdoin edgeen, nämä ongelmat katosivat.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • August 30, 2021

Onko viikonlopun jälkeen ollut vielä samanlaista ongelmaa? :O 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • September 7, 2021

Moikka @Ari Pekka!  Olitko saanut ongelman kuntoon?


Ari Pekka
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • Vastaus
  • September 7, 2021

Olen saanut. Vika oli avast tietoturva ohjelmassa. Se on ollut käytössä noin 5 vuotta ja ei koskaan ole tämän suuntaista tapahtunut. Poistatin ohjelman ja otin käyttöön koneen oman palomuurin ja defenderin. 

 

Tein näin: Yhteys pätki jatkuvasti

Reittimen useampaan kertaan resetoin  l. laitoin tehdas asetuksille. Ei ollut apua.


Kun yhteys katkesi , kytkin verkkodiagnostiikan käyntiin. Siellä luki: Kohteella SecureLine ei ole kelvollista ip määritystä.

 

Sain toiselta foorumilta ohjeen poistaa avast. Se auttoi. Ajoin vielä läpi: https://www.avast.com/fi-fi/uninstall-utility


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • September 8, 2021

Hyvä juttu, että homma ratkesti. 
Suosittelen noiden laitteiden omien defendereiden lisäksi Elisa Turvapakettia https://elisa.fi/turvapaketti/ ;)
 


Ari Pekka
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • September 15, 2021

Tämä ongelma on herännyt taas henkiin. Jatkuvaa pätkimistä yhteyden kanssa. Onko mahdollista että reittimessä: Huawei B818 4G reitin, pitää muuttaa joitakin asetuksia vai toimiiko se ettei mitään muutosta tarvi tehdä. En ole koskenut mihinkään asetuksiin. Ajattelen vain kun mulla on win oma palomuuri + viruksenohjelma käytössä. Tarviiko sen takia tehdä reittimen asetuksiin muutoksia...


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • September 16, 2021

Tämä ongelma on herännyt taas henkiin. Jatkuvaa pätkimistä yhteyden kanssa. Onko mahdollista että reittimessä: Huawei B818 4G reitin, pitää muuttaa joitakin asetuksia vai toimiiko se ettei mitään muutosta tarvi tehdä. En ole koskenut mihinkään asetuksiin. Ajattelen vain kun mulla on win oma palomuuri + viruksenohjelma käytössä. Tarviiko sen takia tehdä reittimen asetuksiin muutoksia...

Reitittimeen ei tarvitse asetuksia muutella jos niitä ei halua muuttaa. 
Kannattaa sitä reititintä vielä resetoida ja jos edelleen nuo pätkimiset jatkuu niin suosittelen vikailmoituksne tekemistä asiakaspalvelun kautta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/