Vastattu

Yle Areena ei toimi Elisa Viihteen kautta

  • 10 February 2021
  • 11 kommenttia
  • 385 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Yle Areena lopetti eilen illalla yhtäkkiä toimimasta. Ei auttanut vaikka laitoin virrat pois kaikista laitteista.

Kyse ei ole omasta verkkonopeudesta, sillä tietokoneen kautta Yle Areena toimi heti.

Vika on esiintynyt aika kauan. Olisi kiva tietää aikooko Elisa tehdä asialle jotain vai ei.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kalervo H 12 February 2021, 11:43

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tuliko Areenaa katsellessa jokin virheilmoitus? Kannattaa vielä tehdä Viihteen digiboksille tehdasasetusten palautus ja sisäisen muistin alustus. Ohjeet löytyy täältä  https://elisa.fi/viihdelaitteet

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Olen tehnyt nuo muutamaan kertaan. Kuinka usein  nuo pitää tehdä? 

Olen havainnut että etenkin iltaisin Yle Areena ei tahdo toimia Elisa Viihteen kautta. Kun samaan aikaan Yle Areena toimii moitteettomasti tietokoneen kautta, niin vika ilmeisesti liittyy Elisa Viihteen liian pieneen kapasitettiin. Aamu- ja iltapäivisin ongelmaa ei ole.

Näitä vastaavia keskusteluja näyttää olevan aika monta. Vika on aina käyttäjän asetuksissa tai laitteissa, ei koskaan Elisan systeemeissä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tuleekos sulla mitä kautta nettiyhteys siihen Elisa Viihteelle? Tai siis onko kiinteä laajakaista vai mobiilinen yhteys?  Ja onko Viihde kytketty langattomaan verkkoon vai onko ethernet kaapelilla kiinni modeemissa/ reitittimessä? 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Kiinteä laajakaista ja ethernet.

Käyttäjätaso 5

Kiinteä laajakaista ja ethernet.

Okei aivan. Tuleeko sinulla katsottua Viihteellä muuta netin kautta tulevaa sisältöä kuten tallenteita tai muita Areenan tapaisia ohjelmakirjastoja? 🤔 Oletko havainnut millään muulla Viihteen osa-alueella tällaista ongelmointia mitä Areena nyt pistää vastaan?

Onko tuo Viihde vanhempaa (kulmikkaampaa) N7700 tai N7800 -mallia vai Premium N7950 malli jossa on leveä sininen valo etupuolella?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Useimmiten katson omia tallenteita ja useimmiten toimivat. Joskus harvoin on ollut häiriötä. Satunnaisesti katson myös Netflixiä ja siinä oli viime syksynä usein sama vika kuin Yle Areenassa viime aikoina. 

Modeemi on N7800.

Käyttäjätaso 5

Useimmiten katson omia tallenteita ja useimmiten toimivat. Joskus harvoin on ollut häiriötä. Satunnaisesti katson myös Netflixiä ja siinä oli viime syksynä usein sama vika kuin Yle Areenassa viime aikoina. 

Modeemi on N7800.

Okei aivan. 🤔 Jotainhan hiprakkaa noiden sovellusten toiminnassa on. Mainitsit tuossa aloituksessa, että nettinopeus on kunnossa niin paljonko kaista antaa läpi jos käyt mittaassa täältä: https://elisa.fi/nopeustesti/ ?

 

Kun olet tehnyt noita tehdasasetusten palautuksia, niin tuossa toimenpiteessä digiboksi käy aina etsimässä uusimman saatavilla olevan ohjelmistoversion niin muistatko että vastaan olisi tullut ilmoitus “Laitteesi ohjelmisto on ajan tasalla” kun muodostat nettiyhteyden tuossa asennusvalikossa?

Useimmiten katson omia tallenteita ja useimmiten toimivat. Joskus harvoin on ollut häiriötä. Satunnaisesti katson myös Netflixiä ja siinä oli viime syksynä usein sama vika kuin Yle Areenassa viime aikoina. 

Modeemi on N7800.

Okei aivan. 🤔 Jotainhan hiprakkaa noiden sovellusten toiminnassa on. Mainitsit tuossa aloituksessa, että nettinopeus on kunnossa niin paljonko kaista antaa läpi jos käyt mittaassa täältä: https://elisa.fi/nopeustesti/ ?

 

Kun olet tehnyt noita tehdasasetusten palautuksia, niin tuossa toimenpiteessä digiboksi käy aina etsimässä uusimman saatavilla olevan ohjelmistoversion niin muistatko että vastaan olisi tullut ilmoitus “Laitteesi ohjelmisto on ajan tasalla” kun muodostat nettiyhteyden tuossa asennusvalikossa?

Helpompi vaihtoehto on irrottaa digiboksin virtakaapeli hetkeksi. Paras vaihtoehto olisi että Elisa viimeinkin myöntäisi Elisa Viihteen digiboksin ongelmat ja korjaisi ne. Ei kuitenkaan kannata pidättää hengitystä. 

Käyttäjätaso 7

Heti kun jäät sulaa, niin viihdebokseilla vesilintua heittämään. Loppuu harmitukset.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

“Heti kun jäät sulaa, niin viihdebokseilla vesilintua heittämään. Loppuu harmitukset.”

Varteenotettava ehdotus, mutta millään en haluaisi enää ostaa tallentavaa digiboksia. Ne menivät kaikki rikki muutaman vuoden käytön jälkeen.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

“Okei aivan. 🤔 Jotainhan hiprakkaa noiden sovellusten toiminnassa on. Mainitsit tuossa aloituksessa, että nettinopeus on kunnossa niin paljonko kaista antaa läpi jos käyt mittaassa täältä: https://elisa.fi/nopeustesti/ ?

Kun olet tehnyt noita tehdasasetusten palautuksia, niin tuossa toimenpiteessä digiboksi käy aina etsimässä uusimman saatavilla olevan ohjelmistoversion niin muistatko että vastaan olisi tullut ilmoitus “Laitteesi ohjelmisto on ajan tasalla” kun muodostat nettiyhteyden tuossa asennusvalikossa?”

Lainaus toisesta ketjusta: “Nämä tekstitysten merkkivirheet on meilläkin kyllä tiedossa ja onneksi korjauskin on jo tulossa”.

Koskeekohan tuo “on meilläkin kyllä tiedossa” myös tätä Yle Areenan katselua? Eli Elisa tietää mistä asia johtuu, mutta ei jostain halua tai pysty asiaa korjaamaan?