ElisaVihteen Tallenteet-kansion Tallennetuimmat-alikansiossa ei ole enää yhtään ohjelmaa. Lauantaista lähtien mielestäni alikansioon ei ole tullut uusia suosikkeja. Alikansiossa on ollut aina 50 tulevaa ohjelmaa. Vai onko em. kansio poistettu kokonaan, mutta näkyy vielä nimenä?
(ElisaViihde / digiboxi Netgem N7700)
Joo, minulta myös kadonnut tuo Tallenetuimmat tjsp Elisa Minin etusivulta. Vaikka suurin osa leffoista tullut sata kertaa, se on silti näppärä tapa vilkaista mahdollisesti ohi menevä leffa.
"Tallennetuimmat" - valikko on kadonnut Android-sovelluksesta kokonaan. Se oli kätevä. Kun ei jaksa kaikkia tv-ohjelmia käydä läpi. Onko tämä jokin bugi vai onko poistettu ihan tahallaan?
onko tämä taas Elisan keino yrittää myydä omia kanaviaan? kaikki viimeaikaiset uudistukset ovat lisänneet Elisan ohjelmien näkyvyyttä. Syyllistyykö yhtiö omien kanavien suosimiseen?
Tämä on kyllä melkoisen hanurista. Ensin tuo siirrettiin alemmaksi, ja kun käyttöä edelleen oli, niin poistivat kokonaan. Eikö sen voisi kuitenkin jättää, vaikka viimeiseksi.
Mitä tulee mainosteluun, itselleni ei vaikuta mitään nuo mainokset. Vasta kun etsin jotain, saatan käydä niitä läpi.
Tämä on vikatilanne, joka on tutkinnassa. Pahoittelut tilanteesta!
Nyt on tullut "Tallennetuimmat" takaisin. Jotenkin on muuttunut. Voisi kaikkien (osassa tieto on) ohjelmien tietoihin lisätä miltä kanavalta tulee. Ja toinen viestin hahmottamista auttava asia on viikonpäivä. Esim. "Ohjelma alkaa keskiviikkona 2.10.2024 klo 22.00." on helpommin hahmotettava ajallisesti kuin vain ohjelma alkaa 2.10.2024 klo 22.00.
Näin ehdotuksena.
Parannusehdotus.
Vielä ehdottaisin että jos ohjelma on jo asetettu tallennettavaksi, niin se voisi ilmetä jo pikakuvakkeessa, niin ei tarvitse turhaan painella, jos joku muu perheestä (tai itsekin) on jo ohjelman asettanut tallennukseen. Aiemmin mielestäni asetettu tallennus ilmeni jo ohjelman kuvasta.
Ei toimi vielä N7800 boksissa. Edelleen on tyhjä kansio.
Älkää nyt oikeasti sanoko, että tuo jää tuollaiseksi? sarjat ja elokuvat sekaisin, ja kaikkein ala-arvoisinta on se, ettei näe ohjelman kuvausta suoraan siitä listalta, kuten ennen.
Miksi ihmeessä toimiva järjestelmä pitää hajoittaa? Toivottavasti joku päättävässä asemassa oleva perustelisi.
Kyllä nyt aiankin iPad versio on muuttunut ihan surkeaksi. Entinen oli paljon patrempi.
Nyt ei enää pysty vaikuttamaan mohin kansioon ohjelma tallentuu ja kun tekee tallennuksen niin kun palaa taksin luetteloon sen menee aina listan alkuun.
Moderattori kirjoittaa, että kyseessä on vikatilanne. Minusta tämä on melkoista asioiden vääristelemistä. Selvästihän tässä on tehty uusi ohjelmaversio. Kansioihin tallentaminen on toistovälineestä riippumatta erittäin tärkeä ominaisuus. Taannoin sen käyttöä heikennettiin siten, että se siirtyi “hallinnoi tallenteita” välilehden alle. Jo tällöin lienee ollut tarkoitus saada ohjattua kuluttajien katsomustottumuksia Elisan haluamaan suuntaan.
Samassa tilanteessa oltiin pari vuotta sitten, kun Elisa “yleisön haluaman toiminnan pyynnöstä” poisti selainversiosta toistonopeuden valinnan. Tämä saatiin takaisin mutta vuoden kuluttua kävilmi, että ominaisuus, jota oli vaadittu, ei toiminut lainkaan.
Elisan ohjelmistotiimi ei tee minkäänlaista markkinatutkimusta etukäteen suunnittelemistaan muutoksista. Muutokset perustuvat yhteisön sivuilla esitettyihin toiveisiin. Näin minulle on suoraan kerrottu. Eo kovin markkinalähtöistä. Mikähän lie triggeri näille muutoksille?
Tallennetuimmat-alikansiossa ei vieläkään näy suosikkiohjelmia. Mikähän tilanne on?
(Digiboksini on N7800, ei n7700)
Mepä tiedustellaan tästä, niin palaillaan tänne vielä.
Ei ole todellista. Tosiaan, sen lisäksi että Tallenetuimmat -listat on pilattu, myös tallennus on tosiaan pilattu, ettei voi käyttää kansioita hyväksi.
MIKSI?
Ei ole muutamaan päivään näkynyt kansiossa yhtään mitään. Kukaan ei kai enää tallenna näitä vanhoja toistoja? Tämä tilanne on kyllä sopimusrikkomus Elisan puolelta.
Käytän sovellusta Android-puhelimella. "Uudistuksella" on varmasti on yritetty hakea uutta dynaamista ulkonäköä, mutta valitettavasti käytettävyyden kustannuksella. Ainakin puhelimella käytettäessä ohjelman kuvakkeet ovat turhan isot, ja ohjelman/tallenteen tiedot (osin puutteelliset) lukee pienellä ja lisätietoja saa klikata auki erikseen.
Vaakasuuntaiseen televisioruutuun suunniteltu käyttöliittymä toimii muutenkin puhelimen pystynäytössä heikommin ja kuvakkeita saa selata sivusuunnassa. Olisi hienoa jos jo ohjelman kuvakkeista saisi jo tietoa (esim. onko jo asetettu tallennukseen)
Pieniä juttuja ja osin varmaan makuasioita nämä ovat, mutta itse laittaisin käytettävyyden ensisijalle.
No joo, minulla on se ongelma, että katselen TELEVISIOSTA noita ohjelmia, siellä ei ko. kansiossa ole mitään ollut moneen päivään.
Puhelinta käytän puheluihin ja muihin yhteydenpitojuzkiin
Tämä on karmea uudistus. Täysin järjetön.
"Tallennetuimmat" listan kautta kun tallentaa, niin kansiota ei pysty valitsemaan. Sovellus ei tarjoa edes vaihtoehtoja.
Ohjelmaoppaan kautta sovellus kysyy tallennuskansiota. Näin android-sovelluksella. Digiboksin (N7950) kautta en löytänyt tallennuskansion valintaa mistään.
Sain juuri tietooni, että Premium -boksille on tänään viety korjaus “Tallennetuimmat” -osioon, ja iOSsin korjaus on työn alla.
Minulla on boksi N7800 = ‘perus’Viihde.
Tällä hetkellä Tallennetuimmat-kansiossa näkyy suosituimmat talenn. ohjelmat (100 kpl).
Mutta:
Kanavatiedot puuttuvat ohjelman tiedoista.
Tiedoissa ei näy omia tallennuksiani (yksitt. ohjelma / jatkuva tallennus) = punaiset pallukat.
Vieläkö sama homma
Tilanne sama kuin eilen.
Hain jopa päivityksen, alustin sisäisen muistin. Sammutin digiboksin hetkeksi, ei mitään muutoksia.
Täällä sama. Kanavatiedot ja punaiset pallukat puuttuu. (Beta)
Voitteko kertoa, mistä tässä kaikessa on kysymys. Näyttää siltä, että kaikissa eri alustoissa on ongelmia, vaikka applikaatiot ovat erilliset iOS, Android ja nettiboxit. Mikä muutos saa aikaan näin isot vauriot? ja mikä on muutoksen tarve?
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi