Vastattu

Kaikki tallenteet ei näy tallennekansiossa


 

Olen huomannut pitemmän aikaa, että varsinkin jatkuvien tallenteiden ensimmäiset esitykset eivät näy tallennekansiossa. Nyt ihmettelin, että MasterChefin tiistain tallennetta ei löydy mistään, tutkin roskiksenkin, mutta en ollut sitä vahingossa poistanut. Sitten koitin hakua ja siellä on kaksi MasterChefin tiistain jaksoa, jotka ei näy tallennekansiossa, mutta pääsen katsomaan niitä haun kautta. Tarkistin asian lisäksi myös kännykällä ja tietokoneella, molemmissa sama juttu, ei näy kansiossa noita jaksoja. Tiedä montako jatkuvaa tallennetta on jäänyt katsomatta, kun poistellut tuplia ilman että olen tarkistanut onko se alkuperäinen lähetys kansiossa. 

Yritin asiasta laittaa viestiä asiakaspalveluun, mutta eipäs huolinut viestiä, kun sisältää kuulemma erikoismerkkejä, niin josko täältä sais jotain apua tähän?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi 11 May 2023, 13:58

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7

 

Olen huomannut pitemmän aikaa, että varsinkin jatkuvien tallenteiden ensimmäiset esitykset eivät näy tallennekansiossa. Nyt ihmettelin, että MasterChefin tiistain tallennetta ei löydy mistään, tutkin roskiksenkin, mutta en ollut sitä vahingossa poistanut. Sitten koitin hakua ja siellä on kaksi MasterChefin tiistain jaksoa, jotka ei näy tallennekansiossa, mutta pääsen katsomaan niitä haun kautta. Tarkistin asian lisäksi myös kännykällä ja tietokoneella, molemmissa sama juttu, ei näy kansiossa noita jaksoja. Tiedä montako jatkuvaa tallennetta on jäänyt katsomatta, kun poistellut tuplia ilman että olen tarkistanut onko se alkuperäinen lähetys kansiossa. 

Yritin asiasta laittaa viestiä asiakaspalveluun, mutta eipäs huolinut viestiä, kun sisältää kuulemma erikoismerkkejä, niin josko täältä sais jotain apua tähän?

 

Voihan sitä kokeilla vaikka ns. virtabuuttia.

Josko vaikka auttaa tuohonkin vaivaan:

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Tai sisäisen muistin alustusta:

  1. Valitse digiboksin Menun Asetukset-valikosta: Asetukset > Lisäasetukset > Alusta sisäinen muisti.
  2. Toimenpide vaatii lapsilukon PIN-koodin (4 numeroa), jos olet sen asettanut digiboksillesi.

Tuossa yhteydenottoa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Esim.

Chattaa OmaElisassa  la-su 9-17. (Toisena pääsiäispäivänäkin 9-17)

Lähetä viesti Facebookissa  Viikonloppuisinkin, sekä arkipyhinä klo 9-21.

Lähetä viesti Twitterissä Viikonloppuisinkin, sekä arkipyhinä klo 9-21.

Varmaan tulee selvyyttä.

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Paljonkos sulla tallennustilaa käytetty tunteina. Minulla alkaa Premiun-boxi piilottamaan uusia talleita kun käytössä n. 10000 tuntia (tilaa kaikenkaikkiaan n. 25 000 tuntia). Ratkaisevaa ei ole käytetty tuntimäärä vaan tallenteiden lukumäärä.

Viihdeohjelmien koodaajat eivät ole ottaneet huomioon että asiakkailla näin suuria tallennusmääriä ja ohjelmien taulukkotilat ei riitä (Premiun-boxissa voi kyse olla fyysisen muistin riittävyydestä). Mutta onneksi tallenteet on tallella ja haulla ne löytyy.

 

 

Olen huomannut pitemmän aikaa, että varsinkin jatkuvien tallenteiden ensimmäiset esitykset eivät näy tallennekansiossa. Nyt ihmettelin, että MasterChefin tiistain tallennetta ei löydy mistään, tutkin roskiksenkin, mutta en ollut sitä vahingossa poistanut. Sitten koitin hakua ja siellä on kaksi MasterChefin tiistain jaksoa, jotka ei näy tallennekansiossa, mutta pääsen katsomaan niitä haun kautta. Tarkistin asian lisäksi myös kännykällä ja tietokoneella, molemmissa sama juttu, ei näy kansiossa noita jaksoja. Tiedä montako jatkuvaa tallennetta on jäänyt katsomatta, kun poistellut tuplia ilman että olen tarkistanut onko se alkuperäinen lähetys kansiossa. 

Yritin asiasta laittaa viestiä asiakaspalveluun, mutta eipäs huolinut viestiä, kun sisältää kuulemma erikoismerkkejä, niin josko täältä sais jotain apua tähän?

 

Voihan sitä kokeilla vaikka ns. virtabuuttia.

Josko vaikka auttaa tuohonkin vaivaan:

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Tai sisäisen muistin alustusta:

  1. Valitse digiboksin Menun Asetukset-valikosta: Asetukset > Lisäasetukset > Alusta sisäinen muisti.
  2. Toimenpide vaatii lapsilukon PIN-koodin (4 numeroa), jos olet sen asettanut digiboksillesi.

Tuossa yhteydenottoa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Esim.

Chattaa OmaElisassa  la-su 9-17. (Toisena pääsiäispäivänäkin 9-17)

Lähetä viesti Facebookissa  Viikonloppuisinkin, sekä arkipyhinä klo 9-21.

Lähetä viesti Twitterissä Viikonloppuisinkin, sekä arkipyhinä klo 9-21.

Varmaan tulee selvyyttä.

 

Jos ongelma olisi pelkän boksin kanssa, niin tämä voisi olla varteenotettava vaihtoehto, mutta kun tietokoneella sama juttu, niin eipä tuosta apua ole.
Nyt kun tarkemmin tutkin tallenteita, niin löytyi yli 30 tallennetta, joita ei löydy kansiosta, mutta löytyy esim. uusimmat tallentamani sarjat -valikon kautta. Ja löytyi lisäksi kymmeniä tallenteita, joita en ole koskaan edes tallentanut. Vanhimmat viime marraskuulta, eli olisko silloin tullut joku päivitys, joka sotkenut systeemin.

Tallenteita oli reilut 1000 tuntia, mutta kävin nyt kaikki kansiot läpi ja poistin tuplat, niin tippui 300 tuntiin. Mutta edelleen esim. Koskinen sarjaa löytyy haun kautta 11 jaksoa, mutta kansiosta löytyy vain 10. Eli yhden jakson tupla on jossain piilossa.

 

Käyttäjätaso 7

 

Olen huomannut pitemmän aikaa, että varsinkin jatkuvien tallenteiden ensimmäiset esitykset eivät näy tallennekansiossa. Nyt ihmettelin, että MasterChefin tiistain tallennetta ei löydy mistään, tutkin roskiksenkin, mutta en ollut sitä vahingossa poistanut. Sitten koitin hakua ja siellä on kaksi MasterChefin tiistain jaksoa, jotka ei näy tallennekansiossa, mutta pääsen katsomaan niitä haun kautta. Tarkistin asian lisäksi myös kännykällä ja tietokoneella, molemmissa sama juttu, ei näy kansiossa noita jaksoja. Tiedä montako jatkuvaa tallennetta on jäänyt katsomatta, kun poistellut tuplia ilman että olen tarkistanut onko se alkuperäinen lähetys kansiossa. 

Yritin asiasta laittaa viestiä asiakaspalveluun, mutta eipäs huolinut viestiä, kun sisältää kuulemma erikoismerkkejä, niin josko täältä sais jotain apua tähän?

 

Voihan sitä kokeilla vaikka ns. virtabuuttia.

Josko vaikka auttaa tuohonkin vaivaan:

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Tai sisäisen muistin alustusta:

  1. Valitse digiboksin Menun Asetukset-valikosta: Asetukset > Lisäasetukset > Alusta sisäinen muisti.
  2. Toimenpide vaatii lapsilukon PIN-koodin (4 numeroa), jos olet sen asettanut digiboksillesi.

Tuossa yhteydenottoa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Esim.

Chattaa OmaElisassa  la-su 9-17. (Toisena pääsiäispäivänäkin 9-17)

Lähetä viesti Facebookissa  Viikonloppuisinkin, sekä arkipyhinä klo 9-21.

Lähetä viesti Twitterissä Viikonloppuisinkin, sekä arkipyhinä klo 9-21.

Varmaan tulee selvyyttä.

 

Jos ongelma olisi pelkän boksin kanssa, niin tämä voisi olla varteenotettava vaihtoehto, mutta kun tietokoneella sama juttu, niin eipä tuosta apua ole.
Nyt kun tarkemmin tutkin tallenteita, niin löytyi yli 30 tallennetta, joita ei löydy kansiosta, mutta löytyy esim. uusimmat tallentamani sarjat -valikon kautta. Ja löytyi lisäksi kymmeniä tallenteita, joita en ole koskaan edes tallentanut. Vanhimmat viime marraskuulta, eli olisko silloin tullut joku päivitys, joka sotkenut systeemin.

Tallenteita oli reilut 1000 tuntia, mutta kävin nyt kaikki kansiot läpi ja poistin tuplat, niin tippui 300 tuntiin. Mutta edelleen esim. Koskinen sarjaa löytyy haun kautta 11 jaksoa, mutta kansiosta löytyy vain 10. Eli yhden jakson tupla on jossain piilossa.

 

Tulipa taas kerran luettua(ymmärrettyä) vähän huonosti.

No, asiakaspalvelu kuitenkin ehkä jotenkin

pystyy auttamaan.

Tulipa taas kerran luettua(ymmärrettyä) vähän huonosti.

No, asiakaspalvelu kuitenkin ehkä jotenkin

pystyy auttamaan.

No joo, jos se vain onnistuisi. Vaikka kuinka yritin muokata viestiä, niin joku erikoismerkki siellä mukamas oli mukana, eikä suostunut lähettämään viestiä. Mutta pitää joku toinen päivä koittaa uudestaan, jos vaikka olis parempi päivä atk:ssa.

Käyttäjätaso 7

Tulipa taas kerran luettua(ymmärrettyä) vähän huonosti.

No, asiakaspalvelu kuitenkin ehkä jotenkin

pystyy auttamaan.

No joo, jos se vain onnistuisi. Vaikka kuinka yritin muokata viestiä, niin joku erikoismerkki siellä mukamas oli mukana, eikä suostunut lähettämään viestiä. Mutta pitää joku toinen päivä koittaa uudestaan, jos vaikka olis parempi päivä atk:ssa.

Huomenna vaan Chattiin.

Kyllä sielläkin hoituu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Moikka @Kalle Narkki ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Tuopas erikoista. Eli tämä jakso ei siis löydy tallennekansiosta, mutta haulla löytyy? Oliko muiden jaksojen kanssa vastaavaa? 

Lisäätkö myös asiakasnumerosi profiiliisi, niin voidaan tätä tutkia tarkemmin. Kiitos!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Ja jos tätä oli jonkun toisen sarjankin kanssa esiintynyt, niin otamme mieluusti esimerkit vastaan!

Ja jos tätä oli jonkun toisen sarjankin kanssa esiintynyt, niin otamme mieluusti esimerkit vastaan!

Asiakasnumero lisätty.

Siivoilin eilen kansiot ja poistin nuo piilossa olevat tallenteet uusimmat tallentamani sarjat -valikon kautta, eli tällä hetkellä ainoa jakso joku ei näy kansioissa, on Koskisen 25.03.2023 00:50 ilmestynyt uusinta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Kiitos. Vein asiasta selvitystä eteenpäin, palataan asiaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Tämä oli muuten korjattu pari viikkoa sitten. Ihan vain tiedoksi jos joku ihmettelee.

Osallistu keskusteluun