Vastattu

Ongelmia Philips Smart Android television kanssa


Tilasin teiltä Philips 50PUS7906/12 television vajaa 2 viikkoa sitten. Alusta lähtien on ollut ihme ongelma televison kanssa. Satunnaisesti tule ilmoitus käynnistettäessä että tämä on äänikanava, eli kuuluu vain ääni ja ei näy kuvaa. Sama ongelma sekä antenni että satelliitikanavien kanssa. Ainoa mikä auttaa asiaan on softan boottaus, ja tämän joutuu tekemään monta kertaa viikon aikana, joskus jopa saman päivänä 2 kertaa. Mistä tämä johtuu, odotin että uusi TV olisi kunnollinen ja toimisi niinkuin pitää. Ei tämmönen rumba voi olla normaalia Philipsinkään kanssa. En ole tyytyväinen uuteen vialliseen televisioon ja haluaisin vaihtaa sen uuteen toimivaan Android televisioon

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 15 June 2022, 16:32

Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Oletko kokelillut vaihtaa hdmi kaapelia ?

En ymmärrä mitä tekemistä HDMI kaapelilla on tämän kanssa. TV:ssä on sisäänrakennetut Digi ja satelliitti virittimet.

 

Katson digikanavia suoraan antennin kautta samoin kuin satelliittikanavia satelliittiantennin kautta. Ja sitten webbitv puoli on erikseen, siinä ei ole vikaa. En käytä Elisa-viihde sovelluksia minkään boxin kautta vaan suoraan Ylen MTV ym. sovellusten kautta

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Aah totta joo, ihan pieni aivopieru pääsi :D

Oliko kenelläkään kokemuksia vastaavasta, kuin tässä minun tapauksessa. Vai onko tosiaankin niin että TV:n softa on niin buginen että tällaista esiintyy noinkin usein?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@borsini - Olitkos saanut ongelmaan ratkaisun?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

13. toukokuuta, ei aika tarkalleen kuukausi takaperin tuohon televisioon on tullut uusi ohjelmistopäivitys.

 

Oletko asentanut sen?

 

https://www.philips.fi/c-p/50PUS7906_12/7900-series-4k-uhd-android-tv/tuotetuki#faq

Mikä on tähän ongelmaan ratkaisu? Minulla on nyt juuri samanlainen ongelma Philipsin android telkkarilla. Uusimmat päivitykset asennettu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Morjes @GoneMan ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 

Eli oliko sinulla televisiolla näitä ihan samoja oireita mistä @borsini kertoi? Eli satunnaisesti tulee ilmoitus TV:tä käynnistettäessä että kyseessä olisi äänikanava missä kuuluu vain ääni ja ei näy kuvaa, sekä antenni- että satelliitikanavissa, ja ainoa rohto ongelmaan on softan boottaus minkä joutuu tekemään monta kertaa per viikko tai jopa päivä? 🤔 

Kerrotko vielä TV:n tämänhetkisen järjestelmäversion? 

Olitko myös kerennyt jo kokeilemaan television resetoinnin eli tehdasasetuksille palautuksen, olisiko siitä mitään iloa? 🤔

Joo, kyllä ongelmani on hyvin samankaltainen. Minulla on käytössä kaapeliverkko ja satunnaisesti päivittäin tulee television käynnistyksen jälkeen, että kyseessä olisi äänikanava. Ja kun tämä vika on päällä niin minkään suoratoistopalvelunkaan videoita ei pysty toistamaan. Tulee ilmoitus esim. videon toistaminen ei onnistu. Ongelma korjaantuu käyttämällä virtajohtoa irti tai käynnistämällä laite uudelleen asetus valikon kautta eli softan boottauksella. Laitteeseen on asennettu uusin 001.001.168.034 ohjelmisto. Laite on resetoitu ja palautettu tehdasasetuksille, mutta ongelma ei poistunut.  Huomasin täällä @borsini :lla olleen hyvin samankaltaisen ongelman, mutta tässä viestiketjussa jäi vähän avonaiseksi korjaantuiko ongelma ohjelmiston päivityksellä vai miten ongelma ratkesi.

Osallistu keskusteluun