Vastattu

Sopimuksen tilausvahvistusta ei ole tullut eikä avaustunnusta maksuttomaan Viaplay jaksoon

  • 26 kesäkuu 2021
  • 6 kommenttia
  • 187 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Tilasin Chatin kautta teiltä matkapuhelinliittymän (tai siirryin oikeammin takaisin parin viikon jälkeen) ma 21.6.2021. Sovittiin että sim-kortti on haettavissa Elisan liikkeestä ke 23.6.2021 jolloin sen myös hain. Etuna sovittiin mm. Viaplay suoratoistopalvelusta kahden viikon ajan maksuttomana, Minkä ajattelin tulevan voimaan vasta matkapuhelinliittymän auettua. Vielä en ole saanut viestiä numeronsiirron ajankohdasta.

Sain uusimman laskun eilen 25.6.2021 (nro xxxxxxxxx) mitä nyt omaan kirjanpitooni olen tallentamassa ja samalla tarkastamassa. Laskussa on rivi tästä Viaplay suoratoistopalvelusta ajalta 21.6.2021 - 30.6.2021 ja huomautus alennus: Elisa Viihde Viaplay 2 viikkoa 0 e. Etu päättyy 4.7.2021 !!!!!!!! En ole saanut etukoodia enkä tietoa mistään kautta että palvelu olisi ollut jo maanantaista auki. ja ensimmäinen viikko on jo mennyt.  Eli hävisin viikon tähän mennessä tuosta ilmaisesta jaksosta. kun en ole saanut koodiakaan sen avatakseni, eikä ollut puhetta että se etu olisi auki jo maanantaina.

Lisäksi luvattiin että saan “pian” tilausvahvistuksen. En ole tähän päivään mennessä sitä saanut, siis kuuteen päivään ?
Ennen kun ehditte huomauttamaan roskapostikansiosta, niin kerrottakoon että olen tapani mukaan tarkastanut myös sen.


Mutta ilmeisesti numero on siirtymässä, koska Sim-kortti oli haettavissa.

Olen yrittänyt chattia mutta ilmeisesti olette jussin vietossa.
Laitoin viestiä myös OmaElisan kautta asiakaspalveluun.

En tiedä mikä on nopein väylä.

Tässä laskussa on useita muitakin virheitä, mistä olen ollut yhteydessä enkä kertaa niitä tähän.

Elisalla nyt jostain syystä tökkii asia ja toinen samaan aikaan.

 

Muokattu yksilöivä laskunumero piiloon -roopeg

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 28 kesäkuu 2021, 09:32

Sopimusasiaa ei  tässä julkisesti voida lähteä avaamaan, mutta hyvä kun olit ollut jo yhteydessä niin päästään asiaa selvittelemään suoraan kanssasi. :slight_smile: OmaElisan viestien tai chatin kautta asia etenee varmasti!

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 3

Täälläkin odotellaan yhä tilausvahvistuksia (lukuun ottamatta Huoleton-matkapuhelinliittymän tilausvahvistusta) valokuitulaajakaista- ja viihdepalveluihin liittyen. Tilaus on samaisena päivänä tehty (maanantaiaamupäivä 21.6.2021). Ihmeen hidasta on viestien kulku Elisalla – kyseessä kun ei edes ole nyky-Postimme eli etanaposti. 😉 Itselläni tilausvahvistusta odottavien palvelujen käyttöaika tosin sentään ylipäätään alkaa vasta heinä-elokuun taitteessa, koska sitä ennen niiden käytölle ei käytännössä aikaakaan olisi. Tilausvahvistukset kaikkien palvelujen osalta kuitenkin luvattiin toimittaa muutamassa päivässä.

Käyttäjätaso 1

Sain OmaElisan kautta esittämääni kysymykseeni tällasen epämääräisen vastauksen, missä ei ole kyllä päätä eikä häntää.
“Puuttuvan tilausvahvistuksen suhteen on laitettu selvityspyyntö eteenpäin. Tämä selvitellään ensi viikon aikana mutta siittä ei enään erikseen informoida sinulle.”

  • Siis selvityspyynnöstä eikä näin ikään tilausvahvistuksesta sitten tulekaan asiakkaalle informaatiota ? No mitäpä asiakas millään infolla omista sopimuksistaan tekisikään… :thinking: .

jatkuu:

Viaplayn suhteen sinulle on siis laitettu hyvitystä 2,2e ja varsinaiselle sopimukselle ei ole tehty muutoksia. Eli jos irtisanot Viaplayn 9.7.2021 niin rahallisesti hyöty on sama kun 2vko veloituksetta. Elisa Viihde Viaplay pitää tosiaan muistaa myös irtisanoa jos ei halua sitä jatkossa käyttää. Hyvitys tulee automaattisesti ens kuun laskulle. Kyseinen etu on saatavilla myös ensi tilaajille. Eli jos ensimmäistä kertaa tilaat kyseisen palvelun, niin saat tuon saman 2vko etuuden.”

  •  Elisan Chatissa tänään asiakaspalvelija nimenomaan kirjoitti (suora lainaus): "Voin viaplaylle nyt lisätä hyvityksen puuttuvalta ajalta, niin saat sitä 2viikkoa katsoa veloituksetta". 
    Elisa Viihteen tilaussivulla  lukee että Viaplay voimassa 4.7.21 asti. Ei ole sama kun että saisin jonkun 2,2 euron hyvityksen ajasta mikä muutenkin olisi maksuton. 21.6.21 siis nimenomaan sovittiin kahden viikon maksuttomasta Viaplay jaksosta. Minulla ei ole ennen tuota suoratoistoa ollut – eikä tule jatkossakaan olemaan.
    Tämä nyt viimeistään näyttää sen että ei kannata.

    ihan sivu mainintana Viaplayn viikon ajan hinta olisi 3,03 e. (päivähinta 0,43 e * 7) -  ei 2,2 e
    ihan vaikka siis olisi maksullinenkin. viikon hyvitys maksuttomasta jaksosta on 0 e.

    Joko saan maksuttoman jakson tästä päivästä kahden viikon päähän 11.7.21. alunperin ma 21.6.21 luvatun mukaan (koska sain kirjautumislinkin vasta tänään su 26.6.21).
    Tai sitten kysymys on Elisan puolelta sopimusrikkomuksesta.
    kun päätän sopimuksen ja se tulee päättymään OmaElisan näyttämään päivämäärään 4.7.21 eli viikkoa liian aikaisin.
    En suostu että ensin laskutetaan jostain maksuttomana sovitusta palvelusta vaikka sitten se hyvitettäisiinkin seuraavalla laskulla
    Kun kokemukseni mukaan ne teidän lupaamanne hyvityksetkin tuppaavat unohtumaan, enkä jaksa joka kuukausi teidän kanssanne montaa päivää vääntää laskuista ja sopimuksista.
     
  •  toki tiedän että sen pitää perua kun ei halua sen jatkuvan tuon kahden viikon jälkeen. Mutta enhän tiennyt sen alkaneenkaan ennen tätä päivää. Miten olisin osannut sellaista perua mitä en tiennyt olevan voimassakaan. Hei haloo !

    Nyt kun siellä on virheellinen päättymispäivämäärä siis viikkoa liian aikaisin ja päättäisin sen, niin se päättyisi tietysti viikon liian aikaisin siihen 4.7.21 päivämäärään, mitä se Elisa Viihteessä lukee. Pitääkö tämäkin asia teille rautalangasta vääntää.
     
  • Mitä te sönkkäätte jotain: ”Viaplayn suhteen sinulle on siis laitettu hyvitystä 2,2e ja varsinaiselle sopimukselle ei ole tehty muutoksia. Eli jos irtisanot Viaplayn 9.7.2021 niin rahallisesti hyöty on sama kun 2vko veloituksetta”.
    En voi tuota irtisanoa ennen kun Elisa Viihteessä lukee oikea päivämäärä 11.7.2021 tai edes 9.7.2021.
    Siellä on edelleen 4.7.2021 ja se päättyisi se ilmainen jakso niinikään tuohon virheelliseen päivämäärään
    .

    En saa sitä Jonna V:n luvattua kahden viikon jatkoa tuohon 11.7. asti.
    21.6. – 4.7.21 olisi kaksi viikkoa, mutta koska en saanut siitä kirjautumislinkkiä enkä tiennyt sen olevan voimassa jo viime maanantaista, kun siitä ei ollut puhetta enkä saanut asiasta sähköpostiakaan. niin tästä päivästä luvattiin se kaksi viikkoa laittaa voimaan, kun sain sen kirjautumislinkin ja tästä päivästä kaksi viikkoa päättyy 11.7.21.

    Mikäli minulla ei olisi tapana tarkastaa jokainen lasku, en tietäisi tänäkään päivänä että minulle on sopimukseen tullut Viaplay voimaan.

“Lahjakortin suhteen pääset itse tarkistamaan tilanteen Omaelisa palvelusta. Sopimuksen pitää olla voimassa 2kk ja lahjakortti toimitetaan asiakkaalle 3kk sisällä. Eli näillä näkymin tulet saamaan lahjakortin arviolta lokakuuhun mennessä (tilaus tehty 21.6.2021)”

  • Näin se taas 2 kk teillä venyy 5 kuukaudeksi, mutta se nyt oli oletettuakin, eikä ole tärkein tässä tämän kertaisessa möhlingeissä.
    Olen ottanut tänään kuvakaappauksen Elisa Viihteen ja Oma Elisan omista sivuistani. ja kaikista mistä ollaan “sovittu”.
    On merkillistä että te ensin mälläätte sopimukset ja informointi asiat, ja sitten perutte nekin korjausyritykset, mitkä muualla chatissa on luvattu.
    Asiakas joutuu maksamaan aina teidän virheistänne.

 

 

Käyttäjätaso 3

Sain tekstiviestin ilmaisesta sim kortista. Tilasin sen annetusta numerosta. Tilausvahvistus alle vartissa. Varsin kohtuullista.

Käyttäjätaso 1

Sain tekstiviestin ilmaisesta sim kortista. Tilasin sen annetusta numerosta. Tilausvahvistus alle vartissa. Varsin kohtuullista.


Noin se parhaimmillaan menee :thumbsup:

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Sopimusasiaa ei  tässä julkisesti voida lähteä avaamaan, mutta hyvä kun olit ollut jo yhteydessä niin päästään asiaa selvittelemään suoraan kanssasi. :slight_smile: OmaElisan viestien tai chatin kautta asia etenee varmasti!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Tiesit kaikista ongelmista, mutta palasit silti.

Osallistu keskusteluun