Vastattu

TV2 (kanava 502) jäi jumiin

  • 15 August 2022
  • 17 kommenttia
  • 323 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

EM yleisurheilulähetyksessä n. klo 14.30 lähetyksessä sama pätkä tulee pienen katkon jälkeen uudelleen ja uudelleen. Missä vika?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki 16 August 2022, 15:34

Katso alkuperäinen viesti

17 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Niin lisäyksenä,

olen tehnyt tehdasasetusten palautuksen ym. kommervenkit, mutta edellen se sama pätkä toistuu. Onneksi on antenniyhteys, jolla voi TV2:n kisalähetyksiä katsoa

Käyttäjätaso 7

Teithän Sisäisen muistin alustuksenkin.

Digiboksin sisäisen muistin alustus:

  1. Valitse digiboksin Menun Asetukset-valikosta: Asetukset > Lisäasetukset > Alusta sisäinen muisti.
  2. Toimenpide vaatii lapsilukon PIN-koodin (4 numeroa), jos olet sen asettanut digiboksillesi.
Käyttäjätaso 1

No sehän tietysti unohtui.

Kiitos vinkistä, nyt toimii taas!

Käyttäjätaso 1

Niin,

toimi sekunnin ja sitten koko kanava pimeänä 😣

Käyttäjätaso 7

Kokeile vielä kanavahakua,kun se kerran vähän aikaa toimi, jos et ole kokeillut.

Tee kanavahaku digiboksin MENU-valikosta Asetukset > TV-signaali ja laatu > Automaattinen kanavahaku (antenni/kaapeli).

Käyttäjätaso 1

Olen tehnyt kanavahaun, mutta kanava 502 on edelleen pimeänä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Itsellä ei ole laitetta, mutta olisiko boksi yksinkertaisesti rikki? Mitä sanovat elisalaiset?

Käyttäjätaso 1

Kaikki muut kanavat näkyvät normaalisti.

Digiboksi on tosin pätkinyt jo pidemmän aikaa ja HD-kuvalaatu häipyy välillä-

Käyttäjätaso 7

Vahvasti vaikuttaa risalta.

Digiboksissa on takuu, niin kauan, kuin sopimus voimassa.

Eli ei hätää.

Ota  yhteyttä asiakaspalveluun, kun kaikki kommervenkit

tehtynä tuoltakin:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/

Jos näistä ohjeista ja toimenpiteistä ei ole apua, tee häiriöilmoitus asiakaspalvelumme kautta.

 

 

Käyttäjätaso 1

Heh, heh!

Oletko itse kulkenu tuota reittiä? Mistähän se häiriöilmoituksen ilmoituskohta löytyy - ei ainakaan helposti netin kautta?  Toki voi soittaa “halvan” puhelun...

Taidanpa katsoa meneillään olevat kisat Areenan kautta ja palata asiaan kun kiukku on hieman laantunut. 😊

Käyttäjätaso 7

Ehkä vähän epäselvästi ohjeessa.

Otat vaan yhteyttä asiakaspalveluun.

Ihan suullisesti se homma käy ja asia tulee kuntoon.

Chatissakin hoituu.

Soittakaa minulle kohtakin hyvä valinta. Klo 18.00 asti avoinna.

Asiakaspalvelun puh. numerossa voi tehdä vikailmoituksen mihin

aikaan vuorokaudesta vaan.( Oma nauhoite sille illalla, yöllä ja viikonloppuna).

Virka-aikana ihan keskustelemalla.

 

Käyttäjätaso 6

Onpas @Emmanen kurja kuulla, että TV2 kanavana pimeni täysin 😕 hyvä että muut kanavat vielä pelittävät. Jos digiboksin sisäisen muistin alustus tai tehdasasetuksille palautus ei kumpikaan ratkaissut ongelmaa niin erityisesti tuo jo pidempään jatkunut pätkiminen ja HD-laadun välillä häviäminen saa kyllä mietityttämään, että olisiko ainakin osa ongelmaa nettiyhteyden laadussa. Oliko sinulla digiboksi kiinni netissä verkkokaapelilla, vai wifi-verkon kautta? Jos wifi-verkossa, pystyisitkö kokeilemaan yhteyttä suoraan verkkokaapelin (vähintään CAT5e tai CAT6 -laatuinen) kautta? 

Mieleen tulee vielä modeemin resetointi eli palauttaminen tehdasasetuksille jos et ollut sitä vielä kerennyt kokeilemaan, ja sen jälkeen vielä digiboksille niin kutsuttu virtabuutti kas näin:

 

Ota digiboksista virtajohto irti ja paina digiboksin virtanappi pohjaan, jatka napin painamista kunnes olet saanut virtajohdon napakasti takaisin kiinni. Voit vapauttaa virtapainikkeen parin sekunnin kuluttua johdon asettamisen jälkeen, mutta ei ennen kun johto on paikoillaan.

 

Jos haluat saada nopeasti apuja niin meidän häiriöilmoituksia vastaanottavan puhelinpalvelun saa tavoitettua 24/7 vuoden jokaisena päivänä 🙂 puhelut asiakaspalvelun numeroon maksavat vain paikallisverkkomaksun verran lankapuhelimesta soitettaessa ja matkapuhelumaksun verran kännykällä soitettaessa, yleensä n. 7-9 senttiä per minuutti puheliittymän hinnoitteluehtojen mukaisesti. Kyseessä on siis tavallinen yritysnumero, ei lisämaksullinen palvelunumero. Jos haluaisit että soittelemme sinulle päin jolloin puhelu on sinulle täysin veloitukseton voit varata soittoajan täältä aiheella Häiriöilmoitus (muut). Kaikki yhteystiedot löytyvät täältä.

Itsellä täysin sama ongelma Elisa Viihteen kanssa, TV2 oli eilen jumissa koko päivän ja tänään pelkkä musta ruutu kyseisen kanavan kohdalla. Boksissa ei muuten ole mitään vikaa, joten kuulostaa vialta Elisan päässä. Tai sitten useampi asiakas on yhtäkkiä törmännyt samaan bugiin digiboksissa.

Itsellä täysin sama ongelma Elisa Viihteen kanssa, TV2 oli eilen jumissa koko päivän ja tänään pelkkä musta ruutu kyseisen kanavan kohdalla. Boksissa ei muuten ole mitään vikaa, joten kuulostaa vialta Elisan päässä. Tai sitten useampi asiakas on yhtäkkiä törmännyt samaan bugiin digiboksissa.

Täällä sama musta ruutu YLE TV 2, Turku.

Tallenteesta katselen!

Voiskohan joku yhteisöstä laittaa viestiä ko. ongelmasta suoraan tekniseen tukeen oikealle henkilölle niin homma menisi nopeasti selvitykseen! 

Itsellä täysin sama ongelma Elisa Viihteen kanssa, TV2 oli eilen jumissa koko päivän ja tänään pelkkä musta ruutu kyseisen kanavan kohdalla. Boksissa ei muuten ole mitään vikaa, joten kuulostaa vialta Elisan päässä. Tai sitten useampi asiakas on yhtäkkiä törmännyt samaan bugiin digiboksissa.

Täällä sama musta ruutu YLE TV 2, Turku.

Tallenteesta katselen!

Voiskohan joku yhteisöstä laittaa viestiä ko. ongelmasta suoraan tekniseen tukeen oikealle henkilölle niin homma menisi nopeasti selvitykseen! 

Nyt alkoi näkymään normaalisti 👍

Käyttäjätaso 1

Kiitos neuvoista

Tein modemmin tehdasasetusten palautksen uudelleen ja tuon virtabuutin, sain kanavan näkyviin.

Toivottavasti oli kertaluontoinen ongelma-

Ongelma TV2:n kanssa korjaantui täällä myös tänään ilman, että tein boksille tai modeemille yhtään mitään, eli tuskinpa tehdasasetusten palauttamisesta oli mitään apua tällä kertaa.

Osallistu keskusteluun