Vastattu

YLE Areenan huono toimivuus

  • 26 November 2021
  • 16 kommenttia
  • 4273 katselukerrat

  • Tiedonhaluinen
  • 0 kommenttia

Mistä johtuu, että kaikki YLE areenan suorat lähetykset eivät näy iPhonessa tai iPadissa?

Esimerkki: Kun yritän katsoa Rukan kilpailuja juuri nyt laitteillani, tulee näytölle ilmoitus, että minulla ei ole oikeutta käyttää pyydettyä resurssia. Sen sijaan pentuliveä voin katsoa.

Tämä ongelma toistuu usein erityisesti urheiluohjelmien kohdalla.

olen vaihtanut operaattoria vähän aikaa sitten Elisalla. Tämä ongelmaa ei ollut ennen, johtunee siis Elisasta.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Lautturi 29 November 2021, 12:19

Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Millä sovelluksella koitat niitä katsoa? Tämä tieto helpottaa oleellisesti auttamista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Kannattaa kokeilla androidilla.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Moikka @Salaj ja tervetuloa OmaYhteisöön 😻

 

Nyt olisi oleellista tosiaan tietää mitä polkua pitkin menet katselemaan noita lähetyksiä. Minulta itseltäni löytyy iPad jolla kyllä kaikki suorat lähetykset toimineet normaalisti YLE Areena sovellusta käytettäessä.

 

Mikäli aihe on vielä ajankohtainen niin huikkaa tähän ketjuun niin tutkaillaan tilannetta 👍

Hei,

Harmillista huomata että tämä aihe ei ollut saanut ratkaisua, sillä minulla on tismalleen sama ongelma. Vastauksena @Lautturi :n kysymykseen yritän katsoa Areenaa Yle Areena -sovelluksella. Suurin osa lähetyksistä ja varsinkin suorista ei toimi, vaan tulee juuri tuo ilmoitus, että minulla ei ole oikeutta käyttää pyydettyä resurssia. Sama toistuu myös selaimen kautta, sekä tv, että radio-lähetyksissä. Olen kokeillut poistaa ja uudelleen asentaa sovelluksen. Puhelin on iPhone 12, jossa viimeisin versio käyttöjärjestelmästä. Ongelmat alkoivat kun liittymä vaihtui Telialta Elisaan. Itselläkin lähetykset toimivat iPadilla, joka on wifissä.

Saman tien löytyikin ongelma aiheuttaja, joka on VPN-yhteys puhelimessani. Areena ei tiedä että olen Suomessa joten ei anna katsoa. Olen kyllä kirjautunut ja vahvistanut kotikuntani olevan Suomessa mutta silti ei anna katsoa. Osaako tähän kukaan neuvoa ratkaisua?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Hei, @roguegibbon 

Itselläni olisi tarjota kaksi kokeiltavaa vaihtoehtoa. 

  1. Osa katseltavista ohjelmista vaatii kirjautumisen, koska niiden katselu on sallittu ainoastaan Suomessa. Käytätkö sovellusta kirjautuneena? 
  2. Jos edellisestä ei ollut apua niin. poistaisin Yle Areena sovelluksen iPhonesta ja asentaisin sen sitten uudelleen.

Moi, molempia olen tuloksetta kokeillut kuten aiemmissa viesteissäni mainitsin. Toistaiseksi ainoa ratkaisu on ottaa von pois päältä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Mistä johtuu, että kaikki YLE areenan suorat lähetykset eivät näy iPhonessa tai iPadissa?

Esimerkki: Kun yritän katsoa Rukan kilpailuja juuri nyt laitteillani, tulee näytölle ilmoitus, että minulla ei ole oikeutta käyttää pyydettyä resurssia. Sen sijaan pentuliveä voin katsoa.

Tämä ongelma toistuu usein erityisesti urheiluohjelmien kohdalla.

olen vaihtanut operaattoria vähän aikaa sitten Elisalla. Tämä ongelmaa ei ollut ennen, johtunee siis Elisasta.

Oletko kokeillut niin, että olet Yle Tunnuksella kirjautunut? Itse kun aina kirjaudun Yle Tunnuksella jos Yle Areenasta jotain katson niin ainakin itselläni toimii silloin kaikki ihan normaalisti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Sammuta vpn.

Hei, iPadilla ilmenee vikaa ainakin suorissa urheilulähetyksissä (esim. jalkapallon MM) Yle Areena sovelluksella katsottaessa että kuva jäätyy satunnaisesti ja sovellus antaa virheilmoituksen ”resurssi ei käytettävissä”. Häiriö saattaa poistua sovelluksen uudelleen käynnistämällä, mutta välillä ei meinaa toimia ollenkaan. Tämä vika alkanut ilmetä satunnaisesti, joskus lähetys katkeaa useamman kerran, joskus toimii moitteetta eikä lähetys jäädy kertaakaan. 

 

Käytössä ei ole VPN:ää ja useimmiten toimii häiriöttä koko lähetyksen. Onko vika Areena sovelluksessa, Elisan yhteydessä vai missä? Olen käyttänyt Areenan sovellusta vuosikausia eikä vastaavaa ongelmaa ole koskaan ilmennyt. Olisi mukavaa että lähetykset toimisivat moitteetta myös tulevaisuudessakin!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Hei, iPadilla ilmenee vikaa ainakin suorissa urheilulähetyksissä (esim. jalkapallon MM) Yle Areena sovelluksella katsottaessa että kuva jäätyy satunnaisesti ja sovellus antaa virheilmoituksen ”resurssi ei käytettävissä”. Häiriö saattaa poistua sovelluksen uudelleen käynnistämällä, mutta välillä ei meinaa toimia ollenkaan. Tämä vika alkanut ilmetä satunnaisesti, joskus lähetys katkeaa useamman kerran, joskus toimii moitteetta eikä lähetys jäädy kertaakaan. 

 

Käytössä ei ole VPN:ää ja useimmiten toimii häiriöttä koko lähetyksen. Onko vika Areena sovelluksessa, Elisan yhteydessä vai missä? Olen käyttänyt Areenan sovellusta vuosikausia eikä vastaavaa ongelmaa ole koskaan ilmennyt. Olisi mukavaa että lähetykset toimisivat moitteetta myös tulevaisuudessakin!


Hmm, millaista nopeutta saat nopeustestillä (elisa.fi/nopeustesti tai speedtest.net)? Mites muut suoratoistopalvelut, miten niissä toimii lähetykset samalla laitteella ja yhteydellä?


Hmm, millaista nopeutta saat nopeustestillä (elisa.fi/nopeustesti tai speedtest.net)? Mites muut suoratoistopalvelut, miten niissä toimii lähetykset samalla laitteella ja yhteydellä?

Download 98.5Mbps ja Upload 48.9Mbps. Kaikki muut suoratoistopalvelut (esim. Mtv3 katsomon MM-lähetykset) toimivat ongelmitta. Kertaakaan ei ole pätkinyt mikään muu kuin Areena. Laitteena 2021 iPad Pro.

 

Kuvanlaatu Areenassa tosin huomattavasti parempi kuin katsomossa, enkä puhu nyt edes 4K laadusta vaan normaali live lähetyksestä. 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21


Hmm, millaista nopeutta saat nopeustestillä (elisa.fi/nopeustesti tai speedtest.net)? Mites muut suoratoistopalvelut, miten niissä toimii lähetykset samalla laitteella ja yhteydellä?

Download 98.5Mbps ja Upload 48.9Mbps. Kaikki muut suoratoistopalvelut (esim. Mtv3 katsomon MM-lähetykset) toimivat ongelmitta. Kertaakaan ei ole pätkinyt mikään muu kuin Areena. Laitteena 2021 iPad Pro.

 

Kuvanlaatu Areenassa tosin huomattavasti parempi kuin katsomossa, enkä puhu nyt edes 4K laadusta vaan normaali live lähetyksestä. 

 

 

Aivan. Kyllä nuo lukemat on sen verran mallikkaita, että ei pitäisi nettiyhteydestä jäädä kiinni. 

Jos sovelluksen poistaminen ja uudelleenasennus sekä päivitysten tarkistus ei auta, niin suosittelen olemaan YLE:n suuntaan yhteydessä asiasta 🙂

 

https://asiakaspalvelu.yle.fi/csp

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Mielestäni Yle Areenan tämänhetkinen IOS versio ei toimi kunnolla. Itsellälläni on sekä Ipad:ssä että Iphonessa ongelmia. Suosikit-sivu on sovelluksessa hukassa ja Chromecast-toisto ei toimi, varmaan on muutakin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Aivan! Siltähän tuo tosiaan kuullostaa, varsinkin jos useammallakin on ongelmia. Siinä tapauksessa kannattaa YLE:n puolelle kertoa tilanteesta 🙂

Olen törmännyt moisiin ongelmiin vain ulkomailta katsoessa sekä käyttäessäni Elisan kauppaamaa Freedome VPN-yhteyttä. VPN pois päältä niin jo on toiminut. Katsomme perheessä usealla iphonella sekä ipadillä. Ja on toiminut Elisan, Telian ja DNA:n yhteyksillä niin mobiilisti kuin kiinteällä yhteydellä. Oli aiemmin käytössä myös NordVPN ja sillä pystyin katsomaan Areenaa myös maailmalta ongelmitta. Eikä ole vaikuttanut Areenan versiopäivityksetkään mitään. Katselua on käytännössä päivittäin.

Osallistu keskusteluun