Vastattu

YLE Areenan katselu TV:sta Elisa Viihteen kautta

  • 15 December 2023
  • 15 kommenttia
  • 624 katselukerrat

YLE Areenan katselu TV:sta Elisa viihteen kautta. Joudun kirjautumaan joka päivä uudelleen, mistähän johtuu ja onko tulossa parannusta? Ennen Areenan muutosta kirjautuminen pysyi voimassa koko ajan. Kysely lähetetty sekä YLElle, että Elisalle.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 15 December 2023, 10:36

Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 7

YLE Areenan katselu TV:sta Elisa viihteen kautta. Joudun kirjautumaan joka päivä uudelleen, mistähän johtuu ja onko tulossa parannusta? Ennen Areenan muutosta kirjautuminen pysyi voimassa koko ajan. Kysely lähetetty sekä YLElle, että Elisalle.

Kyllä ne Yleltä vastaavat, aika nopeastikin.

Kyselin taannoin tuosta viihteen areenasta ja

noinhan se menee:

“Elisa Viihteen Areena on Ylen sovellus.

Kaikki palautteet koskien Areenaa Ylelle.”

Ei taida olla pelkästään Elisa Viihteen Areenan ongelma. Itselläni myös kahden telkkarin (LG, Samsung) Areena-sovelluksissa samaa ongelmaa, ei pysy kirjautuneena.

Muutama päivä sitten ilmeni kyseinen bugi.

Mulla auttoi alla oleva ohje.

Sammuttakaa Elisan boksi sähköistä (sähköjohto seinästä) minuutiksi.

Ellei se auta niin mikä Areena versio on käytössä?

Löytyy Areenasta , Asetukset ja Tietoja kautta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

Sama vika “vatasella” Ei pysy Areena kirjautuneena, vaikka vielä viime viikolla pysyi!!! Mikä ...ttu näitä laitteita vaivaa???

Olen katkonut virrat ja palauttanut tehdasasetukset yms. mukavaa puuhaa. Sovellus kysyy, kuka katselee ja vastattuani siihen ei kuitenkaan omat suosikit suostu tulemaan esiin.  Kun katkaisee kaikki yhteydet viihdeboxiin ja kirjautuu sitten uudellee, suosikikitkin palaavat. Jokuhan tässä nyt mättää. Kertokaa, ELISAN GURUT, mikä on vialla, että osaan korjata. Kiitos!

Verrokkina ; PC:llä tätä ongelmaa ei ole koskaan esiintynyt.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@aarolehi Kokeiletko vielä Perthyn neuvoilla. Lisäksi tuossa voi kokeilla tehdä sisäisen muistin alustuksen digiboksin asetuksista.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

Olen alustanut ja katkonut virrat…, kuten kirjoitin jo aiemmin… luki-luki...

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Olen alustanut ja katkonut virrat…, kuten kirjoitin jo aiemmin… luki-luki...

Katkonut virrat minuutiksi vai sekunniksi? Vaikka tehdasasetusten palautus on järeä konsti, niin asetuksien kautta saa vielä erikseen nollattua sisäisen muistin. Vaikea arvuutella tuosta muusta mukavasta puuhasta, mitä kaikkea se sisältää. Jos kaikki on tehty, niin sitten kannattaa kilauttaa meidän häiriöilmoitusten puolelle.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

Jaa, että kilauttaa mihin???

Kaverilleko?

Sieltä ei löydy paikkaa, missä voi ilmoittaa tästä Viihten viasta.

Kyllä tämä Elisa on niiiin paksuna että...

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Vikailmoitukset päivystää Joulunakin. Nro on 010 190 240.

Se sama asiakaspalvelun nro.

Mikäli nauha pyörii, niin kuuntelee sen läpi.

Sama juttu. Kirjautuminen ei pysy muistissa, vaan se tulee joka kerta tehdä erikseen (“kuka käyttää palvelua?” => pitää valita oma profiili joka kerta uudestaan). Raivostuttavaa.
Tähän samaan liittynee ehkä myös se, että Yle Areenan suosikit eivät aukea, vaan lataavat noita harmaita kuvakkeita maailman tappiin asti.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Sama juttu. Kirjautuminen ei pysy muistissa, vaan se tulee joka kerta tehdä erikseen (“kuka käyttää palvelua?” => pitää valita oma profiili joka kerta uudestaan). Raivostuttavaa.
Tähän samaan liittynee ehkä myös se, että Yle Areenan suosikit eivät aukea, vaan lataavat noita harmaita kuvakkeita maailman tappiin asti.

Yle Areenan kanssa oli/on Elisasta riippumaton häiriötilanne. En tiedä tarkalleen onko saatu korjatuksi, mutta ilmeisesti ei. 😕

Sama ongelma Yle Areena ja Samsung UHD 4K Smart TV (2021) ilman mitään bokseja. Ei pysy kirjautuneena joten suosikit ei näy eikä myöskään pysty jatkamaan jotain sarjaa oikeesta kohdasta

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

Sain tietoa Elisan “auttajalta”, että vikaa on ja YLE tutkii, jos tutkii. Kummallista, kun YLE-verokin menee ihan tutkimatta…

Joku voisi selvittää, mitä tehtiin Areenalle noin kuukausi sitten. Sen jälkeen voisi purkaa sen ongelmatoiminnon. En ole ammattilainen, mutta realisti...

Sain tänään tällaisen vastauksen:

Hei, kiitos palautteesta!

Areenan vika on nyt korjattu.

Ellei teillä vielä toimi niin kirjautukaa ulos Yle tunnuksesta, poistakaa mahdolliset käyttäjäprofiilit ja laiteliitokset, sammuttakaa TV minuutiksi ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen kirjautukaa sisään television Areenaan.

Ystävällisin terveisin

Ylen tekninen neuvonta

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

Kiitos Jari!

 

Elisahan ei vaivaudu ilmoittelemaan mitään...

Osallistu keskusteluun