Samgsun Tv kautta katsoessa Pohjolan laki sarja 2. kausi 1. jakso tulee virheilmoitus S-3016.
EDIT 27.1.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Veini2021
Katso alkuperäinen viestiSamgsun Tv kautta katsoessa Pohjolan laki sarja 2. kausi 1. jakso tulee virheilmoitus S-3016.
EDIT 27.1.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Veini2021
Katso alkuperäinen viestiTai:
Josko vaikka auttaisi.
Pitääkö vapauttaa muistia tai palauttaa tehdasasetukset kun Viaplay sovelluksessa toimii kaikki muut ohjelmat paitsi Pohjolan laki sarjan 2. kausi 1. jakso.
Pitääkö vapauttaa muistia tai palauttaa tehdasasetukset kun Viaplay sovelluksessa toimii kaikki muut ohjelmat paitsi Pohjolan laki sarjan 2. kausi 1. jakso.
Ehdottomasti ei pidä. Oli vain ehdotus.
Morjes
Onpas kurja kuulla, että Pohjolan Laki -sarjan uudesta kaudesta et ole nyt päässyt nauttimaan 😱 lähdetääs katsomaan miten saataisiin sarja sinullekin pyörimään, meillä on tähän onneksi hihassa useampi jippo mitä pystyt kokeilemaan kotosalla telkkarin kanssa.
Viaplayn sovelluksen välimuistia voisi ainakin koittaa ihan aluksi tyhjennellä, asetuspolun pitäisi mennä näin:
Paina Koti -painiketta kaukosäätimessä > Asetukset > Tuki > Laitteen ylläpito > Tallennustilan hallinta > valitse Viaplayn sovellus listasta > Näytä tiedot > Tyhjennä välimuisti > kun välimuisti on tyhjennetty, valitse Sulje
Englanniksi sama litania, jos käyttöjärjestelmä sattuu olemaan englannin eikä suomen kielellä:
Home > Settings > Device Care > Manage Storage > Viaplay > View Details > Clear Cache > Close
Jos sovelluksen pelkän välimuistin tyhjennys ei auta, kannattaa poistaa ja asentaa uudelleen Viaplayn sovellus. Mikäli pelkkä poisto ei onnistu (jos sovellus kuuluu vaikkapa oletussovelluksiin) niin yleensä uudelleenasennus onnistuu siitä huolimatta.
Tämä löytyy yleensä polusta:
Sovellukset > Asetukset > valitse Viaplayn sovellus > avautuvasta alavalikosta valitse Asenna uudelleen
Voit kokeilla myös ottaa television virtajohdon irti vähintään kahdeksi minuutiksi, ja samalla sammuta myös ja irrota virtajohto siitä kodin nettilaitteesta, mikä jakaa nettiyhteyden televisiolle (esim. reititin tai modeemi). Kun vähintään pari minuuttia on kulunut, mieluummin ehkä jopa 5-10 minuuttia, voit kytkeä kaikki virtajohdot taas takaisin napakasti ja käynnistellä kaikki laitteet uudelleen normaalisti. 🙂
Viaplayn sovellus kannattaa tottakai myös päivittää jos on mitään päivityksiä odottamassa, ja olisi tärkeää varmistella myös että onhan television oma ohjelmisto ajan tasalla. Jälkimmäisen voi tarkistaa seuraavanlaisesta asetuspolusta:
Asetukset > Tuki > Järjestelmäpäivitys / Ohjelmistopäivitys
Kuittailetko vielä meille, että oliko mistään näistä toimista apua ongelmaan? 😊
Tein kaikki temput, mutta ei auttanut, Pohjolan laki kausi 2. tulee virheilmoitus S-3016.
Äh, onpas
Jos testaat Pohjolan lain kakkoskautta millä tahansa muulla laitteella kuten mobiilisovelluksella tai Viaplayn sivuilla, pelittääkö kakkoskausi kuitenkin samoilla tunnuksilla muilla laitteilla?
Kerrotko vielä ihan tarkan television mallin? Jos se ei ole ulkomuistissa sen voi luntata esimerkiksi television ostokuitilta tai tilausvahvistuksesta, laitteen takaa tai oikeasta sivusta löytyvästä tuotetietotarrasta, tai telkkarin asetuksista seuraavasta polusta (tarkat sanamuodot voivat suomenkielisessä käännöksessä hieman vaihdella):
Asetukset > Tuki > Ota yhteyttä Samsungin tukeen
Näkymästä olisi hyvä luntata mallinumero (Model Code) ja ohjelmistoversio (Software Version), mitkä olisi hyvä jakaa tänne. 🙂 Ota myös varmuudeksi samasta näkymästä television sarjanumero (Serial Number) ylös, mutta älä laita sitä tähän julkiseen keskusteluun, saatamme tarvita sitä myöhemmin jos tästä avataan vielä tarkempi tutkinta viankorjaukseen. 👍🏼
Ennen television palauttamista tehdasasetuksille sille voi tehdä niin kutsutun “soft resetin”, mikä ei poista mitään käyttäjädataa kuten asentamiasi sovelluksia tai niiden kirjautumistietoja. Tämän tosin taisitkin jo kokeilla? 🤔 Soft reset tehdään Samsung TV:lle siten, että virtajohto irroitetaan vähintään minuutiksi, kytketään sitten takaisin ja käynnistetään TV uudelleen painamalla television käynnistysnappulaa.
Jos tuo yllämainittu ei tosiaan auttanut, niin siinä tapauksessa televisio olisi hyvä palauttaa vielä ihan kokonaan tehdasasetuksille, jolloin kaikki asetukset palautuvat oletusasetuksiksi ja laite otetaan uudelleen käyttöön ikään kuin se olisi vasta otettu paketista ulos uutena. Useimmissa Samsung TV:issä oletuksena PIN-koodi on 0000.
Paina Koti -painiketta kaukosäätimessä > Asetukset > Yleiset > Palauta tehdasasetukset > anna nelinumeroinen PIN-koodi (oletus-PIN on 0000 jos et ole itse muuttanut PIN-koodia) > valitse Kyllä vahvistaaksesi valinnan > televisio palauttaa tehdasasetukset ja sammuu itsekseen kun prosessi on valmis, minkä jälkeen voit ottaa television uudelleen käyttöön normaalisti
En ollut aivan satavarma tarkoista suomenkielisistä käännöksistä, joten osa asetuksista on vapaasti suomennettu, asetus voi siis olla television käyttöliittymässä hieman eri tavalla käännetty virallisessa käännöksessä. Yleiset voi esimerkiksi olla myös Yleiset ja yksityisyys tai Yleisasetukset, käännettynä englanninkielisestä asetuksesta General. Palauta tehdasasetukset voi myös ihan olla vain Reset tai Nollaa. Jos lontoo taittuu, Samsungin tukisivuilta löytyy englanniksi kuvalliset ohjeet. 🙂
Kerro vielä miten kävi!
Kaikki temput on tehty, paitsi tehdasasetusten palautus, siitä olisi liikaa vaivaa. Edelleen tulee virheilmoitus.
Sirpa
Okei, vaikka tuo tehdasasetusten palautus kuulostaa työläältä, se kannattaa tässä yhteydessä tehdä ehdottomasti. Kokeilitko toisella laitteella kuten esimerkiksi puhelimella, että toimiiko tuo kakkoskausi normaalisti? 🤔 Lisäksi tarkemmat kysytyt tiedot telkkaristasi vielä uupuvat myös.
Hei
Jos katson sarjan 2. kauden katsin sen tietokoneelta. Lopetin Viaplay tilauksen.
Sirpa
Miksi tämä virhe koskee vain suomenkielisiä sarjoja? Kaikki muut toimivat.
Tämä vika on Viaplayn puolella tutkinnassa, toivottavasti ongelmalle löytyy nopea ratkaisu.
Ainakin Kaikki synnit ja Rosvopankki
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi