Pidetään mielessä

Listaus Elisan roaming-kumppaneista samalle listalle ulkomaan hintojen kanssa

  • 17 syyskuu 2019
  • 27 kommenttia
  • 2248 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Muistaakseni joskus menneinä aikoina Elisalla oli lista roaming-kumppaneistaan nettisivuilla.

Saisitteko tehtyä sellaisen ja mieluiten samaan paikkaan , missä on myös ulkomaan hinnastot?

Siis tänne:

https://elisa.fi/puheliittymat/kaytto-ulkomailla/

Helpottaisi kovasti , kun ei tarvitsisi ulkomailla arpoa manuaalihaulla , että mikä operaattori on Elisan kumppani. Useinhan automaattihaku ei joko toimi tai hakee huonon verkon.

27 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Muistaakseni joskus menneinä aikoina Elisalla oli lista roaming-kumppaneistaan nettisivuilla.

Saisitteko tehtyä sellaisen ja mieluiten samaan paikkaan , missä on myös ulkomaan hinnastot?

Siis tänne:

https://elisa.fi/puheliittymat/kaytto-ulkomailla/
Helpottaisi kovasti , kun ei tarvitsisi ulkomailla arpoa manuaalihaulla , että mikä operaattori on Elisan kumppani. Useinhan automaattihaku ei joko toimi tai hakee huonon verkon.


Tämä idea lähti sellaisenaan eteenpäin 🙂
Käyttäjätaso 7

Muistaakseni joskus menneinä aikoina Elisalla oli lista roaming-kumppaneistaan nettisivuilla.

Saisitteko tehtyä sellaisen ja mieluiten samaan paikkaan , missä on myös ulkomaan hinnastot?

Siis tänne:

https://elisa.fi/puheliittymat/kaytto-ulkomailla/Helpottaisi kovasti , kun ei tarvitsisi ulkomailla arpoa manuaalihaulla , että mikä operaattori on Elisan kumppani. Useinhan automaattihaku ei joko toimi tai hakee huonon verkon.
Tämä idea lähti sellaisenaan eteenpäin :)

Niinpä.

Ja sille tielleen se jäi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elä @Sokrates nyt vielä mitään tuomitse, ei olla saatu vielä mitään vastausta edes edempää 🙂 Tiedotellaan kyllä kunhan asiasta kuuluu jotain 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Niinpä.

Ja sille tielleen se jäi.


Tämä on oikeasti yksi parhaista ideoista pitkään aikaan ja sai erittäin lämpimän vastaanoton myös täällä asiakaspalvelun puolella 🙂 Eli jos minulta kysytään niin toivon todella, että ei jää sille tielle! 🙂 Eli kiitos tästä ideasta 🙂
Käyttäjätaso 7
Elä @Sokrates nyt vielä mitään tuomitse, ei olla saatu vielä mitään vastausta edes edempää 🙂 Tiedotellaan kyllä kunhan asiasta kuuluu jotain :)
Että silleen. 😀

Kyse on muutamasta rivistä tekstiä nettisivulle ja ei sellaisen tekemiseen mene tuntia kauempaa , minulta ainakaan. Aiemmin ne tiedot ovat olleet sivuillanne , mutta jonkun "uudistuksen" yhteydessä ne katosi. Siis ne tiedot teillä jo on.

Olipa idea kuinka hyvä tai huono , niin tässä taas esimerkki siitä ettei Elisaa kiinnosta asiakkaiden pulmat sanoipa aspa mitä tahansa. Aspa kun ei niitä sivupäivityksiä tee ja niitä tekijöitä asia ei pahemmin kiinnosta , kun eivät ole edes mitään vaivautuneet vastaamaan.
Käyttäjätaso 7

Ei ole mitään roaming-operaattorilistaa ilmestynyt tänne.

https://elisa.fi/puheliittymat/kaytto-ulkomailla/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ei ainakaan vielä, asia on sisäisessä käsittelyssä ja tilannetta selvitellään :) Palataan kyllä asiaan kunhan kuullaan jotain uutta (viimeisin väliaika tieto tullut viikon sisään eli ei ole unohtunut kenenkään mappi Ö:hön)

Käyttäjätaso 7

Eipä ole sitä roamingoperaattorilistaa kuulunut.

Käyttäjätaso 2

Siis eikö roaming maksa kohdemaan mukaan ulkomailla? Eli alueittain, ei operaattorittain?

 

Vähän aiheen vierestä, toimiiko latausliittymä yhtä hyvin ulkomailla kuin laskutusliittymä.

Käyttäjätaso 7

Siis eikö roaming maksa kohdemaan mukaan ulkomailla? Eli alueittain, ei operaattorittain?

Kyllä hinnoittelu on sama operaattorista riippumatta tietyssä maassa ja näkyyhän ne hinnat Elisan ulkomanhinnastossa.

Tässä ketjussa on kyse siitä , että mitkä operaattorit ovat Elisan roamingkumppaneita missäkin maassa , kun aika usein se automaattinen verkonvalinta ei toimi ja joutuu hakemaan operaattoreita manuaalisesti.

Manuaalihakuhan näyttää kaikki operaattorit alueella ja vasta sitten , kun yrittää yhdistää , niin puhelin kertoo , että ei onnistu. Jos tietää kumppanioperaattorit , niin ei tarvitse arpoa niin paljon.

Käyttäjätaso 7

Elä @Sokrates nyt vielä mitään tuomitse, ei olla saatu vielä mitään vastausta edes edempää 🙂 Tiedotellaan kyllä kunhan asiasta kuuluu jotain 🙂


Ja onkos sitä vastausta kuulunut???

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Elä @Sokrates nyt vielä mitään tuomitse, ei olla saatu vielä mitään vastausta edes edempää 🙂 Tiedotellaan kyllä kunhan asiasta kuuluu jotain 🙂


Ja onkos sitä vastausta kuulunut???

Ei vielä!

Käyttäjätaso 3

Kyseltiin vielä ihan erikseen tämän idean perään, ja saatiin kuittaus nyt aika nopeasti - valitettavasti tämä idea ei ole ihan lähiaikoina toteutumassa :confused: 

Haluan nyt kuitenkin vielä sanoa, että idea itsessään on kyllä erittäin hyvä ja se otettiin hyvin vastaan! Tämä siis tullaan pitämään mielessä ja pöydällä, mutta aivan lähitulevaisuudessa ei ole tosiaan listaa tulossa roaming-sivuston yhteyteen.

Käyttäjätaso 7

Kyseltiin vielä ihan erikseen tämän idean perään, ja saatiin kuittaus nyt aika nopeasti - valitettavasti tämä idea ei ole ihan lähiaikoina toteutumassa :confused: 

Haluan nyt kuitenkin vielä sanoa, että idea itsessään on kyllä erittäin hyvä ja se otettiin hyvin vastaan! Tämä siis tullaan pitämään mielessä ja pöydällä, mutta aivan lähitulevaisuudessa ei ole tosiaan listaa tulossa roaming-sivuston yhteyteen.


Jassoo.

Vähän samaan tapaan kuin roskakori Viihteeseen. Oli kuulemma erinomainen idea ja ei kestänyt kuin 9 vuotta toteuttaa. :blush:

Henkilökohtaisesti en tarvitse , kun ei enää ole Elisan liittymääkään.

Käyttäjätaso 6

@Exe_ Niin eli laitotte tämänkin suoraan mappi ö:hön mut ette vaan sitä koskaan halua myöntää.  Tämä ideapaja on kyllä pelkkä vitsi. Ei pörssiyhtiötä kiinnosta asiakkaat vaan pelkästään raha.

Oon itsekki laittanu useit ideot mut kaikki o menny mappi ö:hön.

Pidetään mielessä tilan saadut ideat unohdetaan täysin. En ole kertaakaan nähny et on toteutettu myöhemmin noit pidetään mielessä saatui ideoit.
 

Onneks itsellä vaihtuu ens viikol liittymät Telialle ku ne tarjos edullisemmat liittymät kuin Elisalla. Ainut mikä jää mulle Elisalta on kaapelinetti koska taloyhtiössäni on Elisan kaapeliTV ja netti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kaikkia ideoita ei voida aina toteuttaa, osaa ei koskaan ja osaa ei ainakaan heti. Tämä jälkimmäinen ei tarkoita etteikö sitä voitaisi toteuttaa, monia tämmöisiä on toteutettukin sitten jossain kohtaa mutta valitettavasti emme moderoinnin puolella muista kaikkia mistä oli täällä ideaa (osa ideoista tuplina ja triploinakin) eli voi jäädä herkästi täällä sitten vaihtamatta status toteutetuksi jälkikäteen. Idea on siis varteenotettava ja sille on kysyntää, tiedämme tämän. Valitettavasti vain juuri nyt tällä hetkellä sen toteutukselle ei ole mahdollisuutta, siksi siirtyi Pidetään mielessä tilaan eli aikeissa ja toiveissa olisi tämä kuitenkin toteuttaa joskus :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Vähän aiheen vierestä, toimiiko latausliittymä yhtä hyvin ulkomailla kuin laskutusliittymä.

Ei toimi.

Tekstiviestejä voi lähettää latausliittymällä Suomen lisäksi vain Virosta, Latviasta ja Liettuasta. Ylipäätään Latausliittymä toimii ulkomailla vain 24 maassa. Elisan laskuliittymät toimivat ulkomailla 211 maassa.

Käyttäjätaso 7

Kaikkia ideoita ei voida aina toteuttaa, osaa ei koskaan ja osaa ei ainakaan heti. Idea on siis varteenotettava ja sille on kysyntää, tiedämme tämän. Valitettavasti vain juuri nyt tällä hetkellä sen toteutukselle ei ole mahdollisuutta, siksi siirtyi Pidetään mielessä tilaan eli aikeissa ja toiveissa olisi tämä kuitenkin toteuttaa joskus :) 

Että silleen.  :grinning:

Ymmärtäisin , jos kyseessä olisi uudistus , mikä vaatii uusia resursseja tai investointeja. Tässä on kyse vain ja ainoastaan jo olemassa olevien tietojen kirjoittamisesta nettisivuillenne eli arviolta semmoinen puolen tunnin urakka jollekin näppäräsormiselle ihmiselle. Ei uusia resursseja , ei investointeja , vain pikkuisen kirjoittamista.

Jotakinhan tällainen suhtautuminen kertoo Elisan asiakaspalvelusta. No kuten sanottu , itselleni tällä ei enää ole merkitystä , kunhan vain kirjasin aloitteen , kun muut asiakkaat sellaista tietoa etsivät tuloksetta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kaikkia ideoita ei voida aina toteuttaa, osaa ei koskaan ja osaa ei ainakaan heti. Idea on siis varteenotettava ja sille on kysyntää, tiedämme tämän. Valitettavasti vain juuri nyt tällä hetkellä sen toteutukselle ei ole mahdollisuutta, siksi siirtyi Pidetään mielessä tilaan eli aikeissa ja toiveissa olisi tämä kuitenkin toteuttaa joskus :) 

Että silleen.  :grinning:

Ymmärtäisin , jos kyseessä olisi uudistus , mikä vaatii uusia resursseja tai investointeja. Tässä on kyse vain ja ainoastaan jo olemassa olevien tietojen kirjoittamisesta nettisivuillenne eli arviolta semmoinen puolen tunnin urakka jollekin näppäräsormiselle ihmiselle. Ei uusia resursseja , ei investointeja , vain pikkuisen kirjoittamista.

Jotakinhan tällainen suhtautuminen kertoo Elisan asiakaspalvelusta. No kuten sanottu , itselleni tällä ei enää ole merkitystä , kunhan vain kirjasin aloitteen , kun muut asiakkaat sellaista tietoa etsivät tuloksetta.

Ite en pääse tuota muokkailemaan sivuille tarjolle ja sama koskee muita asiakaspalvelun tekijöitä :/ Plus vaikka tuo olisi sinällään helppo ympätä sinne, vaatisi se manuaalista päivitystä joka kerran kun mitä vain muutoksia tulee. Tähän on ymmärtääkseni automaagiota kehitteillä jossain muodossa, eli kunhan sellaista paremmin käsillä tuonne niin sitten luulisi onnistuvankin :) 

Käyttäjätaso 7

Ite en pääse tuota muokkailemaan sivuille tarjolle ja sama koskee muita asiakaspalvelun tekijöitä 😕 Plus vaikka tuo olisi sinällään helppo ympätä sinne, vaatisi se manuaalista päivitystä joka kerran kun mitä vain muutoksia tulee. Tähän on ymmärtääkseni automaagiota kehitteillä jossain muodossa, eli kunhan sellaista paremmin käsillä tuonne niin sitten luulisi onnistuvankin :) 

Että semmoinen selitys tällä kertaa. :grinning:

Kehitelkää vaan automaagioitanne , mutta ei se helpota asiakkaita , jotka taistelevat ongelman kanssa juuri nyt. Teillä kun nuo kehittelyt tuppaavat kestämään vuosia.

Olisi toivottavaa , että palvelisitte asiakkaita laittamalla sen listan näytille tilapäisesti kertasuoritteena ja korvaisitte sitten myöhemmin automaattisella , kun sellaisen aikaiseksi saatte , jos saatte.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ite en pääse tuota muokkailemaan sivuille tarjolle ja sama koskee muita asiakaspalvelun tekijöitä 😕 Plus vaikka tuo olisi sinällään helppo ympätä sinne, vaatisi se manuaalista päivitystä joka kerran kun mitä vain muutoksia tulee. Tähän on ymmärtääkseni automaagiota kehitteillä jossain muodossa, eli kunhan sellaista paremmin käsillä tuonne niin sitten luulisi onnistuvankin :) 

Että semmoinen selitys tällä kertaa. :grinning:

Kehitelkää vaan automaagioitanne , mutta ei helpota asiakkaita , jotka taistelevat ongelman kanssa juuri nyt. Teillä kun nuo kehittelyt tuppaavat kestämään vuosia.

Olisi toivottavaa , että palvelisitte asiakkaita laittamalla sen sen listan näytille kertasuoritteena ja korvaisitte sitten myöhemmin automaattisella , kun sellaisen aikaiseksi saatte.

Kerron vain sen minkä tiedän, tarkoitus ei ole selitellä :shrug:

Ja kun en tuosta kehityksen aikataulusta tiedä sanoa että milloin mahdollisesti voisi valmistua, niin paha sanoa että olisiko tuokaan sitten kuitenkaan täysin toimiva ratkaisu sillä käsipelillä tietojen päivittely on kuitenkin aina vähän epävarmaa (luotettava tekijän muistamiseen) ja tämä voisi osaltaan taas luoda virhetilanteita myös. Toki ymmärrän mistä toiveesi kumpuaa ja näen itsekin sille suuren potentiaalisen hyödyn, mutta toisaalta puhelimen pitäisi kuitenkin osata ottaa se oikea verkko ja näin käykin suurimman osan ajasta eli puhutaan kuitenkin pienestä osuudesta matkaajia joita tämä tieto palvelisi ja samalla huomioitava ettei läheskään kaikki näistäkään ala etsimään tuota mahdollista ohjetta vaan joko A) tyytyvät toimimattomaan liittymään reissun ajan ja mahdollisesti ottavat Suomessa takaisin ollessaan yhteyttä tai B) soittavat jollain toimivallla liittymällä asiakaspalveluun

Käyttäjätaso 7

Ite en pääse tuota muokkailemaan sivuille tarjolle ja sama koskee muita asiakaspalvelun tekijöitä 😕 Plus vaikka tuo olisi sinällään helppo ympätä sinne, vaatisi se manuaalista päivitystä joka kerran kun mitä vain muutoksia tulee. Tähän on ymmärtääkseni automaagiota kehitteillä jossain muodossa, eli kunhan sellaista paremmin käsillä tuonne niin sitten luulisi onnistuvankin :) 

Että semmoinen selitys tällä kertaa. :grinning:

Kehitelkää vaan automaagioitanne , mutta ei helpota asiakkaita , jotka taistelevat ongelman kanssa juuri nyt. Teillä kun nuo kehittelyt tuppaavat kestämään vuosia.

Olisi toivottavaa , että palvelisitte asiakkaita laittamalla sen sen listan näytille kertasuoritteena ja korvaisitte sitten myöhemmin automaattisella , kun sellaisen aikaiseksi saatte.

Kerron vain sen minkä tiedän, tarkoitus ei ole selitellä :shrug:

Ja kun en tuosta kehityksen aikataulusta tiedä sanoa että milloin mahdollisesti voisi valmistua, niin paha sanoa että olisiko tuokaan sitten kuitenkaan täysin toimiva ratkaisu sillä käsipelillä tietojen päivittely on kuitenkin aina vähän epävarmaa (luotettava tekijän muistamiseen) ja tämä voisi osaltaan taas luoda virhetilanteita myös. Toki ymmärrän mistä toiveesi kumpuaa ja näen itsekin sille suuren potentiaalisen hyödyn, mutta toisaalta puhelimen pitäisi kuitenkin osata ottaa se oikea verkko ja näin käykin suurimman osan ajasta eli puhutaan kuitenkin pienestä osuudesta matkaajia joita tämä tieto palvelisi ja samalla huomioitava ettei läheskään kaikki näistäkään ala etsimään tuota mahdollista ohjetta vaan joko A) tyytyvät toimimattomaan liittymään reissun ajan ja mahdollisesti ottavat Suomessa takaisin ollessaan yhteyttä tai 😎 soittavat jollain toimivallla liittymällä asiakaspalveluun


Joo onhan vähän niinkin ja ei tämä ole minun henkilökohtainen ongelma , kun en enää omista Elisan puhelinliittymää. Itse selvitän ennen matkoille lähtöä kumppanioperaattorit varmuuden vuoksi.

Eipä soittelu aspaan ulkomailta ilmaista ole ja senkin ajan voisi käyttää lomailuun tai muuhun. Tuohon A vaihtoehtoon sanoisin , että saattavat asiakkaat jättää sen yhteydenoton väliin ja käynnistävät operaattorin vaihdon mieluummin.

Käyttäjätaso 7

Mitäs tälle roaming-kumppani listaukselle kuuluu. Onko tulossa??

Käyttäjätaso 4

Mitäs tälle roaming-kumppani listaukselle kuuluu. Onko tulossa??

Tämä on ollut aktiivisesti selvityksessä tuon idean eteenpäin laittamisen jälkeen, mutta vielä ei ole tullut tarkempaa tietoa toteutuksesta tai sen ajankohdasta.

Käyttäjätaso 2

On kyllä todella saamatonta toimintaa, kun näin yksinkertaisesta sisältölisäystä ei saada 10 kuukaudessa aikaan. 

Osallistu keskusteluun