Skip to main content
Pidetään mielessä

Vastaaja kaipaa uudistusta

Tuote:Puhelinliittymät
  • July 24, 2025
  • 6 kommenttia
  • 103 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+1

Olen jo vuosia ihmetellyt, miksi Elisan vastaaja on niin pelkistetty verrattuna muihin operaattoreihin. Oikeastaan mitään asetuksia ei pysty muokkaamaan itse (siis tervehdysten lisäksi). Esimerkkinä jos haluaa muuttaa vastaajan kieltä, pitää soittaa aspaan. Lisäksi iPhonekäyttäjänä toivoisin visual voicemail-ominaisuutta. Telialla tämä on ollut jo pitkään. Lisäksi heidän vastaajassa viestit säilyvät about kuukauden ja se on muutenkin tosi muokattava. Asiasta kiinnostuneet voivat käydä itse katsomassa Telian vastaaja-sivulta kaikki ominaisuudet. Vai onko tämäkin taas sitä palvelulle ei ole tarpeeksi kysyntää / käyttäjiä?

October 7, 2025

Kiitos ideasta! Tällä hetkellä se ei kerännyt tarpeeksi kannatusta, mutta pidämme idean mielessä palvelua kehittäessämme!😊

6 kommenttia

Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • July 25, 2025

Kiitosta ideasta. Peukkua ja kommenttia vaan muiltakin, jos vastaajan ominaisuuksiin on kaivattu uudistuksia. 😊


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • July 25, 2025
Uusi ideaKeskustelu käynnissä

lasselusse
Forum|alt.badge.img+12
  • Tietopankki
  • July 25, 2025

Olen jo vuosia ihmetellyt, miksi Elisan vastaaja on niin pelkistetty verrattuna muihin operaattoreihin. Oikeastaan mitään asetuksia ei pysty muokkaamaan itse (siis tervehdysten lisäksi). Esimerkkinä jos haluaa muuttaa vastaajan kieltä, pitää soittaa aspaan. Lisäksi iPhonekäyttäjänä toivoisin visual voicemail-ominaisuutta. Telialla tämä on ollut jo pitkään. Lisäksi heidän vastaajassa viestit säilyvät about kuukauden ja se on muutenkin tosi muokattava. Asiasta kiinnostuneet voivat käydä itse katsomassa Telian vastaaja-sivulta kaikki ominaisuudet. Vai onko tämäkin taas sitä palvelulle ei ole tarpeeksi kysyntää / käyttäjiä?

jottei teliaa kehuta liikaa. ennen telian vastaajassa oli kiva ominaisuus että jos joku soitti ja eikä pystynyt vastaamaan, joko kuuluvuuden tai varatun takia, niin tuli tekstiviesti tästä numerosta joka yritti. tämä ominaisuus toimi myös silloin kun vastaaja oli tilattu mutta vastaajan tila oli pois päältä. sitten telia innovoi tämän ominaisuuden pois. ehkä se oli osittain jos soittaja jätti ääniviestin, eli tila piti olla päällä. sitten myöhemmin telia muutti vastaajan maksulliseksi.

onhan telia myös innovoinut viivakoodin pois laskuista.

elisalla vastaaja maksaa, mutta vastaava ominaisuus voisi olla hyödyksi. erityisesti siten että ääniviestejä ei voi jättää, mutta tulisi tekstiviesti jos soittaja on yrittänyt, lähinnä varattu tai kuuluvuuden ulkopuolella. johtuen elisan hinnoista, tämän pitäisi kuulua nykyisiin hintoihin.

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • July 25, 2025

Kyllä se tekstari on käytössä molemmilla. Elisalla oletuksena ja telialla pitää kytkeä (maksuton numeroviestipalvelu). Mutta Elisalla puhelu ei edes mene vastaajaan, jos puhelin on varattu tai älä häiritse tilassa. Telian omaava kaveri kertoi just yhellä foorumilla että siellä tällaisetkin saa kytkettyä. Ja sitten tietty se visual voicemail! Niin ja kaikilla kolmella operaattorilla vastaaja on maksullinen. Mutta ei se oo mua haitannu ku se on senverran vähän. Kuitenkin nyt ihan periaatteesta irtisanoin sen kun sinne oli jäänyt jotain huonoja tervehdyksiä ja halusin ne pois :D


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • September 2, 2025
Keskustelu käynnissäPidetään mielessä

Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 7, 2025

Kiitos ideasta! Tällä hetkellä se ei kerännyt tarpeeksi kannatusta, mutta pidämme idean mielessä palvelua kehittäessämme!😊