Taustaa:
Kaapeli-TV katkesi illalla Järvenpään Nummenkylässä. Elisan häiriökartan mukaan kaapeli-tv vikoja ei ole koko maassa, missään. Nettikin on tietenkin poikki, kun se tulee kaapelin kautta. Yritän sitten jättää vikailmoitusta aiheesta, mutta sellaista paikkaa, minne sen voi jättää, ei löydy. Joku omaguru, tai muu vastaava sanoo, että vika on sisäverkossa. Chatissa oikea ihminen sanoo että vika on sisäverkossa ja ettei Elisan verkossa ole ongelmia ja testasivat ja yhteys päätelaitteelle on hyvä.
Silti alueen muissa talouksissa on sama ongelma - eli teeveeseen ei tule signaalia ja netti poikki.
Toinen tai kolmas chat oli sitten sellainen, että kerroin että tilaamamme huoltomiehen lasku laitetaan Elisalle, jos vika onkin Elisan verkossa. Illalla päivystävän korjaajan tilaaminen kun ei ole ihan halpaa. Kysyin että eikö oikeasti ole mahdollista jättää vikailmoitusta ja ei kuulemma ole. Soittopyyntö voidaan jättää ja soittavat aamulla.
Ehdotus:
Mikäli yritys ei tunne oman verkkonsa statusta, ei siitä tulisi valehdella maksaville asiakkaille. On parempi sanoa, ettemme tiedä, kuin sanoa että vika on muualla.
Ehdotus 2:
Olisi kohtuullista jättää asiakkaalle mahdollisuus jättää vikailmoitus.
EDIT: 14.3.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett


