Vastattu

History Channel kadonnut kaapeliverkon huoltotöiden jälkeen


Käyttäjätaso 4

Teillä oli huoltotöitä kaapeliverkossa  8.3 ja nyt on kyseinen kanava, eli History Channel, itselläni kadonnut johonkin sen myötä. Kanavat olen hakenut uudelleen mutta ei löydy siltikään.
Miksi näin?

 

 

EDIT 10.3.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi pth61 10 March 2023, 19:11

Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Samalla taajuudella MUX 33, 346 MHz on nämä kanavat.

Vaikka et olisi tilannutkaan noita muita kanavia, niin näkyykö ylipäätään kanavalistassasi ? Jos ei, taajuus ei tule syystä tai toisesta puhtaana perille ja se on sitten häiriöilmoituksen paikka.

Käyttäjätaso 2

Edelleen History Channel pimeänä eikä mitään tiedotteita näy

Missä mennään?

Teillä oli huoltotöitä kaapeliverkossa  8.3 ja nyt on kyseinen kanava, eli History Channel, itselläni kadonnut johonkin sen myötä. Kanavat olen hakenut uudelleen mutta ei löydy siltikään.
Miksi näin?


History Channelin kanavapaikka vaihtui ja ainakin mulla kanava näkyy nyt paikalla 67.

Käyttäjätaso 2

Kanava löytyi manuaalisella haulla

kanavapaikka edelleen 67

Käyttäjätaso 2

Katso ktv ohjeesta kanavanippu ja hae niillä tiedoilla manuaalisesti. 
Ainakin itse löysin niin 😇

Oli se ennenkin kanavalla 67 ja nyt vaihtunut itsestään 864:ksi. Mux 33 346 MHz haku ei tuottanut tuloksia. Toisessa telkussa näytti kanavaksi 800 jotain mutta ei sama, bootilla ilmestyi uudelleen 67:na.

Sieltä katsottuna taajuus olikin 338, ja sille uusi manuaalinen haku tuotti taas Historyn kanavalle 67. Hankalia nämä äkkinäiset sintsaukset jotka eivät sitten korjaannu itsestään.

Käyttäjätaso 2

Tosin eihän tv-töllöttäjän pitäisi tällaisesta keskustelusta edes nähdä unta. 
Pitää ehdottomasti olla operaattorin/palveluntarjoajan homma. Siitähän me maksamme. Yhtäkkiä kanava(niput) putoavat. 
 

Missä kohtaa esim hyvitystä toimittamattomasta palvelusta? 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +1

Tosin eihän tv-töllöttäjän pitäisi tällaisesta keskustelusta edes nähdä unta. 
Pitää ehdottomasti olla operaattorin/palveluntarjoajan homma. Siitähän me maksamme. Yhtäkkiä kanava(niput) putoavat. 
 

Missä kohtaa esim hyvitystä toimittamattomasta palvelusta? 

KYLLÄ! Ihme perseilyä taas Elisalta… Missä se friikin tiedote tästä asiasta on!?

Käyttäjätaso 4

Hirveällä työllä ja säätämisellä löytyi kanava viimeinkin.
Jotenkin kyllä älytöntä miten taas sotkettiin lähetyksiä.
Toisaalta tuli opeteltua taas tuota Vu boksia kivasti lisää.

Käyttäjätaso 2

Juu putosi muitakin kanavia /paketteja / muxejs tuossa aikaisemmin. 
Asiakas saa itse löytää ohjeet syvältä viidakosta, ja korjata omatoimisesti kaverin insinöörilogiikalla. 
 

Tämäkö on Elisa (ex-työnantajani monia vuosia ja hyvät tunteet sinänsä) asiakaspalvelu. 
 

Karmivan vastuutonta

Käyttäjätaso 2

Juu putosi muitakin kanavia /paketteja / muxejs tuossa aikaisemmin. 
Asiakas saa itse löytää ohjeet syvältä viidakosta, ja korjata omatoimisesti kaverin insinöörilogiikalla. 
 

Tämäkö on Elisa (ex-työnantajani monia vuosia ja hyvät tunteet sinänsä) asiakaspalvelu. 
 

Karmivan vastuutonta

Hirveä sääli että on menty tähän missä juuri nyt ollaan. Asiakas maksaa kaiken. Mokat ym en jaksa valittaa pidempään…

Käyttäjätaso 2

History oli suosikeissa ja lakkasi näkymästä. Tutkin kanavalistaa ja sinne oli ilmestynyt toinenkin History-kanava, ja se toimi. Onneksi en ehtinyt ottaa Aspaan yhteyttä ja kuormittaa heidän päiväänsä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Vien tästä tarkempaa selvityspyyntöä eteenpäin. Pahoittelut tilanteesta. Palaamme tänne, kun saadaan lisätietoja. 

Käyttäjätaso 4

Itselläni on kanavakortilla tuo Mix M paketti joten innolla jo odotan mitä kivaa huonoa uutista tulee kun 17. Huuhtikuuta siinä olevat peruskanavat BBC Britt ja BBC Earth yhdistyvät. Tuleeko joku kanava uutena lisänä peruskanaviin jotta niitä on edelleen 15  sekä voiko valita uuden lisäkanavan pakettiin jos se kanava on jokin omasta kuudesta lisäkanavasta. Vai tippuuko hinta vai jatketaanko jälleen asiakkaan kusett*mista silmään että mitään ei ole tapahtunut ja mitään toimia asiakkaan eduksi ei tarvitse tehdä.
Ja tietenkin jälleen menee kaikki kanavat ihan sekaisin kun tehdään uusia “järjestelyitä” niin taas etsitään Historya.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Huoltotyössä yksi muutoksista oli History Channel HD:n Service ID:n (SID) vaihto. Kaikki vastaanottimet eivät näköjään löydä kanavaa automaattisella uudelleen haulla, jos SID vaihtuu, vaan vaativat manuaalisen kanavanippukohtaisen haun.

 

Tällaisen vastauksen sain tähän ongelmaan liittyen.

Osallistu keskusteluun