Skip to main content
Vastattu

Kaapeli-tv ei toimi

  • 16. toukokuuta 2022
  • 20 kommenttia
  • 4017 katselukerrat

Heipparallaa. Asun rivitalossa ja taloyhtiössämme on Elisan kaapeli tv. En saa kuitenkaan telsua mitenkään näkyviin. Parikin kertaa jo palauttanut tehdasasetukset ja hakenut kanavat uudestaan, ei toimi. Myös kokeillut kahta eri antennipiuhaa. Aikasemmin oli Elisa viihde käytössä joten kanavat aiemmin näkynyt netin kautta, nyt ei ole enään tämä palvelu käytössä.  

TV mikä käytössä: https://www.gigantti.fi/product/tv-aani-ja-alykoti/televisiot-ja-tarvikkeet/televisiot/samsung-58-ru7105-4k-uhd-smart-tv-2019/22901#features

 

Teenkö jotain väärin? Kaikki vinkit tervetulleita.

 

Kiitos

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi LucasChristian

Markust97 kirjoitti:
LucasChristian kirjoitti:
Markust97 kirjoitti:

Heipparallaa. Asun rivitalossa ja taloyhtiössämme on Elisan kaapeli tv. En saa kuitenkaan telsua mitenkään näkyviin. Parikin kertaa jo palauttanut tehdasasetukset ja hakenut kanavat uudestaan, ei toimi. Myös kokeillut kahta eri antennipiuhaa. Aikasemmin oli Elisa viihde käytössä joten kanavat aiemmin näkynyt netin kautta, nyt ei ole enään tämä palvelu käytössä.  

TV mikä käytössä: https://www.gigantti.fi/product/tv-aani-ja-alykoti/televisiot-ja-tarvikkeet/televisiot/samsung-58-ru7105-4k-uhd-smart-tv-2019/22901#features

 

Teenkö jotain väärin? Kaikki vinkit tervetulleita.

 

Kiitos

Onko TV:n asetuksista valittu kaapeli verkko kanavia hakiessa vai onko kenties Elisa Viihde Premium digiboksi vielä lisäksi?

Kanavia hakiessa vaihtoehtoina on joko antenni tai kaapeli, digitaalinen/analoginen. Olen nämä kaikki vaihtoehdot kokeillut eikä löydä kanavia. Elisa viihde boksia ei ole enään käytössä. Tv resetoitu muutamaan kertaan ei pitäisi boksia enään tunnistaa.

On kyllä todella omituista sitten, että ei löydä kanavia. Ehkä kannattaisi tehdä vikailmoitusta laittamalla vaikka viestiä @OmaYhteisö-tiimi tai laittamalla viestiä yhteyslomakkeen kautta. Voi toki olla mahdollista hoitaa myös puhelimitse soittamalla Elisan asiakaspalveluun ja jättämällä sitä kautta vikailmoituksen. En tiedä onko Elisan Verkkoapurista hyötyä.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

20 kommenttia

  • 4585 kommenttia
  • 16. toukokuuta 2022

Virtajohdon pistokkeenhan olet varmaankin irrottanutki ainakin minuutiksi.

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 16. toukokuuta 2022
Kimblez kirjoitti:

Virtajohdon pistokkeenhan olet varmaankin irrottanutki ainakin minuutiksi.

 

On kokeiltu tätäkin.


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 571 kommenttia
  • 16. toukokuuta 2022
Markust97 kirjoitti:

Heipparallaa. Asun rivitalossa ja taloyhtiössämme on Elisan kaapeli tv. En saa kuitenkaan telsua mitenkään näkyviin. Parikin kertaa jo palauttanut tehdasasetukset ja hakenut kanavat uudestaan, ei toimi. Myös kokeillut kahta eri antennipiuhaa. Aikasemmin oli Elisa viihde käytössä joten kanavat aiemmin näkynyt netin kautta, nyt ei ole enään tämä palvelu käytössä.  

TV mikä käytössä: https://www.gigantti.fi/product/tv-aani-ja-alykoti/televisiot-ja-tarvikkeet/televisiot/samsung-58-ru7105-4k-uhd-smart-tv-2019/22901#features

 

Teenkö jotain väärin? Kaikki vinkit tervetulleita.

 

Kiitos

Onko TV:n asetuksista valittu kaapeli verkko kanavia hakiessa vai onko kenties Elisa Viihde Premium digiboksi vielä lisäksi?


  • 4585 kommenttia
  • 16. toukokuuta 2022
Markust97 kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Virtajohdon pistokkeenhan olet varmaankin irrottanutki ainakin minuutiksi.

 

On kokeiltu tätäkin.

Onko mahdollista, että kanavahaun valinta on ollut vahingossa antennikanavilla?

Yrititkö manuaalista kanavahakua?

Ihan vaan omasta kokemuksesta.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 16. toukokuuta 2022
LucasChristian kirjoitti:
Markust97 kirjoitti:

Heipparallaa. Asun rivitalossa ja taloyhtiössämme on Elisan kaapeli tv. En saa kuitenkaan telsua mitenkään näkyviin. Parikin kertaa jo palauttanut tehdasasetukset ja hakenut kanavat uudestaan, ei toimi. Myös kokeillut kahta eri antennipiuhaa. Aikasemmin oli Elisa viihde käytössä joten kanavat aiemmin näkynyt netin kautta, nyt ei ole enään tämä palvelu käytössä.  

TV mikä käytössä: https://www.gigantti.fi/product/tv-aani-ja-alykoti/televisiot-ja-tarvikkeet/televisiot/samsung-58-ru7105-4k-uhd-smart-tv-2019/22901#features

 

Teenkö jotain väärin? Kaikki vinkit tervetulleita.

 

Kiitos

Onko TV:n asetuksista valittu kaapeli verkko kanavia hakiessa vai onko kenties Elisa Viihde Premium digiboksi vielä lisäksi?

Kanavia hakiessa vaihtoehtoina on joko antenni tai kaapeli, digitaalinen/analoginen. Olen nämä kaikki vaihtoehdot kokeillut eikä löydä kanavia. Elisa viihde boksia ei ole enään käytössä. Tv resetoitu muutamaan kertaan ei pitäisi boksia enään tunnistaa.


  • 4585 kommenttia
  • 16. toukokuuta 2022

Kokeile tuolta:

https://www.samsung.com/fi/support/

Tuotetuki

On Live Chattikin.

Sivun alaosassa.

 

 

 


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 571 kommenttia
  • Vastaus
  • 16. toukokuuta 2022
Markust97 kirjoitti:
LucasChristian kirjoitti:
Markust97 kirjoitti:

Heipparallaa. Asun rivitalossa ja taloyhtiössämme on Elisan kaapeli tv. En saa kuitenkaan telsua mitenkään näkyviin. Parikin kertaa jo palauttanut tehdasasetukset ja hakenut kanavat uudestaan, ei toimi. Myös kokeillut kahta eri antennipiuhaa. Aikasemmin oli Elisa viihde käytössä joten kanavat aiemmin näkynyt netin kautta, nyt ei ole enään tämä palvelu käytössä.  

TV mikä käytössä: https://www.gigantti.fi/product/tv-aani-ja-alykoti/televisiot-ja-tarvikkeet/televisiot/samsung-58-ru7105-4k-uhd-smart-tv-2019/22901#features

 

Teenkö jotain väärin? Kaikki vinkit tervetulleita.

 

Kiitos

Onko TV:n asetuksista valittu kaapeli verkko kanavia hakiessa vai onko kenties Elisa Viihde Premium digiboksi vielä lisäksi?

Kanavia hakiessa vaihtoehtoina on joko antenni tai kaapeli, digitaalinen/analoginen. Olen nämä kaikki vaihtoehdot kokeillut eikä löydä kanavia. Elisa viihde boksia ei ole enään käytössä. Tv resetoitu muutamaan kertaan ei pitäisi boksia enään tunnistaa.

On kyllä todella omituista sitten, että ei löydä kanavia. Ehkä kannattaisi tehdä vikailmoitusta laittamalla vaikka viestiä @OmaYhteisö-tiimi tai laittamalla viestiä yhteyslomakkeen kautta. Voi toki olla mahdollista hoitaa myös puhelimitse soittamalla Elisan asiakaspalveluun ja jättämällä sitä kautta vikailmoituksen. En tiedä onko Elisan Verkkoapurista hyötyä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 16. toukokuuta 2022

Kiitos vastauksista, kokeilen molempia ylläolevia vaihtoehtoja. Operaattorien aspaan hankala saada yhteyttä ICT alan lakon aikana. 


  • 4585 kommenttia
  • 16. toukokuuta 2022
Markust97 kirjoitti:

Kiitos vastauksista, kokeilen molempia ylläolevia vaihtoehtoja. Operaattorien aspaan hankala saada yhteyttä ICT alan lakon aikana. 

Voi olla ettei mitään merkitystä, mutta tyhjennä

TV:n välimuisti.


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 571 kommenttia
  • 16. toukokuuta 2022
Markust97 kirjoitti:

Kiitos vastauksista, kokeilen molempia ylläolevia vaihtoehtoja. Operaattorien aspaan hankala saada yhteyttä ICT alan lakon aikana. 

Ei ole jos laittaa tuon yhteyslomakkeen kautta viestiä. Vastaavat sitten kun toki kerkiävät sama @OmaYhteisö-tiimi kanssa eli vastaavat, kun ehtivät


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2417 kommenttia
  • 15. kesäkuuta 2022

@Markust97 - Olitko saanut ongelman kuntoon?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 15. kesäkuuta 2022
Keinotekoinen kirjoitti:

@Markust97 - Olitko saanut ongelman kuntoon?

Ei ole selvinnyt. Teiltä soiteltiin tuossa pari päivää sitten ja annettiin hyvät vinkit. Vika mahdollisesti antennipaikassa tai telsussa. Perehdyn asiaan tarkemmin kunhan töiltäni kerkeän.
 

Kiitos


Snouppi
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1317 kommenttia
  • 23. kesäkuuta 2022

@Markust97 Toivottavasti annetuilla ohjeilla ratkesi tai ratkeaa tämä ongelma. 😊


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 25. lokakuuta 2022

Terve, Onko tämä ratkennut?? Meillä on 100% samanlainen tilanne ja kaiken lisäksi alakerran Samsung toimii. Yläkerrassa oli Elisan boksi kiinni ja kun siitä luovuttiin ei TV enää tunnistanut kaapelikanavia. Eihän Elisan boxi tee mitään television asetuksille? On resetoitu pidetty ilman virtaa haettu Kaapeli/Antenni/Digitaalisia/Analogisia kanavia…..


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1027 kommenttia
  • 25. lokakuuta 2022
Juza100 kirjoitti:

Terve, Onko tämä ratkennut?? Meillä on 100% samanlainen tilanne ja kaiken lisäksi alakerran Samsung toimii. Yläkerrassa oli Elisan boksi kiinni ja kun siitä luovuttiin ei TV enää tunnistanut kaapelikanavia. Eihän Elisan boxi tee mitään television asetuksille? On resetoitu pidetty ilman virtaa haettu Kaapeli/Antenni/Digitaalisia/Analogisia kanavia…..


Ei Viihde-boksi tee mitään telkkarin asetuksille, jotain muuta on nyt vialla.

Oletko tehnyt telkkariin tehdasasetusten palautuksen, kokeile sitä ensin ja sitten haet Digitaalisia kaapelikanavia, antennikanavia ei Elisa verkossaan jakele ja analogiset kanavat on kuopattu jo vuosia sitten.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 25. lokakuuta 2022

Juu on palautettu tehdasasetukset ja kaikki muut resetoinnit. Ei vaan löydä enää Kaapelikanavilta mitään. Alakerrassa vähän pienempi Samsung joka samassa verkossa ja toimii moitteetta, ainoa ero on tuo elisan viihde boksi joka oli kiinni tuossa toimimattomassa ja se on irroitettu.


Snouppi
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1317 kommenttia
  • 26. lokakuuta 2022
Juza100 kirjoitti:

Juu on palautettu tehdasasetukset ja kaikki muut resetoinnit. Ei vaan löydä enää Kaapelikanavilta mitään. Alakerrassa vähän pienempi Samsung joka samassa verkossa ja toimii moitteetta, ainoa ero on tuo elisan viihde boksi joka oli kiinni tuossa toimimattomassa ja se on irroitettu.

@Juza100 Vaihtaisin vielä varmuuden vuoksi antennikaapelin, mutta onko kyseinen rasia varmasti toimiva? Elisa Viihdehän saa kanavat verkon yli vaikkakin antennijohto olisi kiinni. 🤔


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 26. lokakuuta 2022

Kiitos, tuo on todennäköisin, itse asiassa täytyy tarkastaa antennihaaroitin. Kuitu boksista menee liitos antennihaaroittimeen jota kautta Elisan kaapelikanavat itse asiassa tulee silloin jos Elisa viihdettä ei ole.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 21. helmikuuta 2023

Tämä elisan mainonta saa välillä nauramaan.

Nytkin tarjotaan nopeampaa taloyhtiö nopeutta, kunhan annan rahaa heille lisää.

Mitäpä jos laitetaan perusyhteydet kuntoon. Aika usein on yhteys kokonaan poikki.

Sama Tv.n kanssa.

elisan kaapeli on, ja nyt on paljon ollut kuukauden aikana ongelmia, kuva häviää, ja ilmoittaa heikkoa signaalia.

juuri niin, ja lisää pitäisi vaan maksaa. 


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3824 kommenttia
  • 21. helmikuuta 2023
coq kirjoitti:

Tämä elisan mainonta saa välillä nauramaan.

Nytkin tarjotaan nopeampaa taloyhtiö nopeutta, kunhan annan rahaa heille lisää.

Mitäpä jos laitetaan perusyhteydet kuntoon. Aika usein on yhteys kokonaan poikki.

Sama Tv.n kanssa.

elisan kaapeli on, ja nyt on paljon ollut kuukauden aikana ongelmia, kuva häviää, ja ilmoittaa heikkoa signaalia.

juuri niin, ja lisää pitäisi vaan maksaa. 

 

Kannattaa selvityttää taloyhtiön sisäverkko mahdollisena ongelman lähteenä.

Valtaosa kaapelitelevision ja kaapelimodeemien ongelmista johtuu kiinteistöjen antennisisäverkoista, jotka eivät meinaa pysyä perässä uusien käyttöönotettujen taajuuksien kanssa.