Skip to main content
Vastattu

Kaapeli-TV ohjelmaoppaan kello 13 minuuttia väärässä

  • 28. marraskuuta 2022
  • 21 kommenttia
  • 719 katselukerrat

Mistä voisi johtua, kun tvn kello (kello oikeassa) ja ohjelmalistan kello on 13min jäljessä. Sonyn android telkkari ja elisan kaapeli. Ei auttanut johtojen irroittelu, eikä tehdasasetukset



EDIT 2.12.2022 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Jep kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Kannattaa varmaankin ottaa

yhteyttä Sonyn tukeen:

https://www.sony.fi/electronics/support

Eiköhän löydy ratkaisu.

 

 

Kannattaisiko minun sitten ottaa yhteys Samsungin tukeen, koska Samsungin telkkarissa on ollut sama ongelma viime päivinä? Kyse ei ole television “ominaisuudesta” vaan Elisan kaapeli-tv:n signaalista. Kello on välillä 13-14 minuuttia jäljessä ja välillä palautuu reaaliaikaan. Tällä on vaikutus katselun- ja tallennuksen ajoitukseen. Ne eivät toimi oikein jos ohjelmaoppaan kello on väärässä. Mm. maanantaina myöhästyin katsomasta ohjelmaa alusta alkaen. Ohjelma oli alkanut jo reilut 10 minuuttia sitten ennen kuin kanava vaihtui automaattisesti katseluajoituksen mukaan. Ohjelmaoppaan kello näytti silloin 13 minuuttia jäljessä. Tätä on tapahtunut Elisalla aiemminkin.

Jos Elisa viihde, niin kokeile sovelluksen poistoa, ja

uudelleen asennusta.

Jos kerran vika on Elisassa, niin

voithan ottaa yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Tai tuolla lomakkeella:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Vikailmoituksenkin voi tehdä

asiakaspalvelunumeroon: 010 190 240 (mpm/pvm)​

 

 

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

21 kommenttia

Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2417 kommenttia
  • 30. marraskuuta 2022

Moi @Nappasi ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Mielenkiintoista, eipäs ole tällaista aikaisemmin tullut vastaan. Olitko tarkistanut telkkarista ohjelmistopäivitykset, että kaikki on siellä ajan tasalla?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 30. marraskuuta 2022

On siellä ainakin automaattipäivitykset päällä, ja näytti olevan ajantasalla. Se kyllä heittelee, nyt on taas oikeassa ajassa, mutta ei voi oikein luottaa noihin talletuksiin tai muistutuksiin. Eilen ero tais olla yli 20min


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 30. marraskuuta 2022

Edelleen heittää 20 min


  • 4585 kommenttia
  • 30. marraskuuta 2022

Kannattaa varmaankin ottaa

yhteyttä Sonyn tukeen:

https://www.sony.fi/electronics/support

Eiköhän löydy ratkaisu.

 

 


Jep
  • 13 kommenttia
  • 30. marraskuuta 2022
Kimblez kirjoitti:

Kannattaa varmaankin ottaa

yhteyttä Sonyn tukeen:

https://www.sony.fi/electronics/support

Eiköhän löydy ratkaisu.

 

 

Kannattaisiko minun sitten ottaa yhteys Samsungin tukeen, koska Samsungin telkkarissa on ollut sama ongelma viime päivinä? Kyse ei ole television “ominaisuudesta” vaan Elisan kaapeli-tv:n signaalista. Kello on välillä 13-14 minuuttia jäljessä ja välillä palautuu reaaliaikaan. Tällä on vaikutus katselun- ja tallennuksen ajoitukseen. Ne eivät toimi oikein jos ohjelmaoppaan kello on väärässä. Mm. maanantaina myöhästyin katsomasta ohjelmaa alusta alkaen. Ohjelma oli alkanut jo reilut 10 minuuttia sitten ennen kuin kanava vaihtui automaattisesti katseluajoituksen mukaan. Ohjelmaoppaan kello näytti silloin 13 minuuttia jäljessä. Tätä on tapahtunut Elisalla aiemminkin.


  • 4585 kommenttia
  • Vastaus
  • 1. joulukuuta 2022
Jep kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Kannattaa varmaankin ottaa

yhteyttä Sonyn tukeen:

https://www.sony.fi/electronics/support

Eiköhän löydy ratkaisu.

 

 

Kannattaisiko minun sitten ottaa yhteys Samsungin tukeen, koska Samsungin telkkarissa on ollut sama ongelma viime päivinä? Kyse ei ole television “ominaisuudesta” vaan Elisan kaapeli-tv:n signaalista. Kello on välillä 13-14 minuuttia jäljessä ja välillä palautuu reaaliaikaan. Tällä on vaikutus katselun- ja tallennuksen ajoitukseen. Ne eivät toimi oikein jos ohjelmaoppaan kello on väärässä. Mm. maanantaina myöhästyin katsomasta ohjelmaa alusta alkaen. Ohjelma oli alkanut jo reilut 10 minuuttia sitten ennen kuin kanava vaihtui automaattisesti katseluajoituksen mukaan. Ohjelmaoppaan kello näytti silloin 13 minuuttia jäljessä. Tätä on tapahtunut Elisalla aiemminkin.

Jos Elisa viihde, niin kokeile sovelluksen poistoa, ja

uudelleen asennusta.

Jos kerran vika on Elisassa, niin

voithan ottaa yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Tai tuolla lomakkeella:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Vikailmoituksenkin voi tehdä

asiakaspalvelunumeroon: 010 190 240 (mpm/pvm)​

 

 


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 1. joulukuuta 2022

Sama vika. Elisa kaapelitv Tampereella ja Sony Android TVn kello jäljessä. Vika on varmasti kaapelitv signaalissa. Ohjelmistot ajantasalla jne. Alkoi joitain päiviä sitten.


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 1. joulukuuta 2022

Kello on nyt 20:44 ja TV näyttää 20:20. Ennen tätä viikkoa en ole huomannut samaa.


Jep
  • 13 kommenttia
  • 1. joulukuuta 2022
Kimblez kirjoitti:
Jep kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Kannattaa varmaankin ottaa

yhteyttä Sonyn tukeen:

https://www.sony.fi/electronics/support

Eiköhän löydy ratkaisu.

 

 

Kannattaisiko minun sitten ottaa yhteys Samsungin tukeen, koska Samsungin telkkarissa on ollut sama ongelma viime päivinä? Kyse ei ole television “ominaisuudesta” vaan Elisan kaapeli-tv:n signaalista. Kello on välillä 13-14 minuuttia jäljessä ja välillä palautuu reaaliaikaan. Tällä on vaikutus katselun- ja tallennuksen ajoitukseen. Ne eivät toimi oikein jos ohjelmaoppaan kello on väärässä. Mm. maanantaina myöhästyin katsomasta ohjelmaa alusta alkaen. Ohjelma oli alkanut jo reilut 10 minuuttia sitten ennen kuin kanava vaihtui automaattisesti katseluajoituksen mukaan. Ohjelmaoppaan kello näytti silloin 13 minuuttia jäljessä. Tätä on tapahtunut Elisalla aiemminkin.

Jos Elisa viihde, niin kokeile sovelluksen poistoa, ja

uudelleen asennusta.

Jos kerran vika on Elisassa, niin

voithan ottaa yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Tai tuolla lomakkeella:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Vikailmoituksenkin voi tehdä

asiakaspalvelunumeroon: 010 190 240 (mpm/pvm)​

 

 

Sisälukutaito auttaa usein ennen kuin esittää vaihtoehtoisia ratkaisuja ongelmaan. Tässä ketjussa puhutaan Elisan kaapeli-tv:n ohjelmaoppaasta, eikä siihen liity Elisa Viihde mitenkään edes sovelluksena. Juuri kun äsken katsoin niin oikea aika oli 21.11 ja Elisan "kaapeli-tv" ohjelmaoppaassa kellonaika oli 20.48. Elisan pitää selvittää mistä aikaero johtuu. Elisan pitää selvittää, onko vika valtakunnallinen vai koskeeko se vain joitakin alueita. Tässä ketjussa viisi on kommentoinut kokeneensa samaa, mutta alueellisuudesta en tietenkään tiedä kuin yhden tamperelaisen. Itse kommentoin Lahdesta. Elisalla on ollut ohjelmaoppassa epg-ongelmia aiemminkin, ja ovat luvanneet korjata niitä. Tämä ongelma ei liity siihen, koska kyse on “Elisan kellosta”, mihin toimitetut epg-ohjelmatiedot eivät liity mitenkään. Sen olen huomannut, että Elisan nettinopeus katkeilee ja vaihtelee satunnaisesti hyvinkin paljon. Välillä mittari näyttää 18 megaa ja välillä 118 megaa. Välillä on ollut hetkiä, jolloin “hakemaasi nettisivuun ei saatu yhteyttä” tms..


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 1. joulukuuta 2022

Vantaalla Tikkurilan suuralueella sama. Tai tässä tapauksessa tv-kuva digiboksin(tallentava HD-boxi kiintolevyllä) kautta tv:hen, joka kyllä on Sonyn android-tv mutta siis tv:n oma viritin ei käytössä.

 

Kello on väärässä osalla kanavista, osa on oikeassa ajassa.Tämä tosiaan alkoi tässä noin viikon sisällä. Koska osalla kanavista kello on oikeassa ja osassa väärässä on helppo todeta että ongelma on lähetyspäässä, onko sitten joku kanavakohtainen kellonajan synkkaus järjestelmässä/ohjelmistovirhe vai mikä vastaava.

 

 


Jep
  • 13 kommenttia
  • 1. joulukuuta 2022

Ketjuun ei ole vastannut yksikään Elisan työntekijä, mikä osoittaa sen, että Elisa ei joko välitä tai ei osaa selittää vikatilannetta. Asiaa varmaan pohditaan seuraavassa viikkopalaverissa ja sen korjaamista harkitaan seuraavassa viikkopalaverissa.


  • 4585 kommenttia
  • 2. joulukuuta 2022
Jep kirjoitti:

Ketjuun ei ole vastannut yksikään Elisan työntekijä, mikä osoittaa sen, että Elisa ei joko välitä tai ei osaa selittää vikatilannetta. Asiaa varmaan pohditaan seuraavassa viikkopalaverissa ja sen korjaamista harkitaan seuraavassa viikkopalaverissa.

Joko teit vikailmoituksen? Jos et, niin tee.

Voipi ongelma ratketa jo ennen palaveria.


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 2. joulukuuta 2022

Niin tai ratkeaisi suoraan sillä että joku Elisan sadoista työntekijöistä klikkaisi sen kaapeliverkkonsa tarkistustyökalun käyntiin ja selviäisi saman tien onko aikavarmenteissa jotain häikkää jossain päin koodia tai servuja. 


Snouppi
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1317 kommenttia
  • 2. joulukuuta 2022

@Raiggu ja @Nappasi suosittelen lähestymään meidän vikapalvelua, että saadaan asiaa tutkittua sekä vikailmoitusta etenemään tarpeen vaatiessa. Yleistä vikaa kaapeli-TV:n osalta ei esille tulleella alueella ole havaittu. 🤔


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 2. joulukuuta 2022

Näyttäisi, että vikaan menee, kun katsoo noita kanavakortin kanavia. Eurosport tai history ainakin. Heti kun palaa tavallisille kanaville, niin tuntuisi hetken päästä aika palaavan oikeaksi, ja taas kun menee noille 'vika' kanaville, niin aika on hetken päästä väärin


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2417 kommenttia
  • 5. joulukuuta 2022
Nappasi kirjoitti:

Näyttäisi, että vikaan menee, kun katsoo noita kanavakortin kanavia. Eurosport tai history ainakin. Heti kun palaa tavallisille kanaville, niin tuntuisi hetken päästä aika palaavan oikeaksi, ja taas kun menee noille 'vika' kanaville, niin aika on hetken päästä väärin

Erikoista! Kiitos kun jaoit tämän. Kannattaa tuonne vikapalveluun vielä pirautella asiasta, niin voidaan asiaa tutkia tarkemmin 🙂


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 5. joulukuuta 2022
Keinotekoinen kirjoitti:
Nappasi kirjoitti:

Näyttäisi, että vikaan menee, kun katsoo noita kanavakortin kanavia. Eurosport tai history ainakin. Heti kun palaa tavallisille kanaville, niin tuntuisi hetken päästä aika palaavan oikeaksi, ja taas kun menee noille 'vika' kanaville, niin aika on hetken päästä väärin

Erikoista! Kiitos kun jaoit tämän. Kannattaa tuonne vikapalveluun vielä pirautella asiasta, niin voidaan asiaa tutkia tarkemmin 🙂

söpöä, että moderaattori kehottaa soittamaan vikapalveluun (linkki), jonka päästä ei löydy yksiselitteisesti puhelinnumeroa johon soittaa. Sieltä löytyy asiakaspalvelua ja numeroita joista voi tilata jotain, mutta vikapalvelua ei löydy..


Snouppi
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1317 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2022

@Mmjja Sivustolta voit klikata “Viat ja häiriöt” jonka jälkeen alas avautuu puhelinnumero. 😊

Asiakaspalvelu

010 190 240​
(mpm/pvm)​

Avoinna ma-pe klo 8-18.

Itsenäisyyspäivän poikkeusaukioloajat

Häiriöilmoitukset ja PUK-koodikyselyt  24 h. Soitathan häiriötilanteissa laitteiden viereltä. ​


Sokrates
  • 6406 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2022
Snouppi kirjoitti:

@Mmjja Sivustolta voit klikata “Viat ja häiriöt” jonka jälkeen alas avautuu puhelinnumero. 😊

Asiakaspalvelu

010 190 240​
(mpm/pvm)​

Avoinna ma-pe klo 8-18.

Itsenäisyyspäivän poikkeusaukioloajat

Häiriöilmoitukset ja PUK-koodikyselyt  24 h. Soitathan häiriötilanteissa laitteiden viereltä. ​

Se em. numero on maksullinen. Jos haluaa palvelua maksuttomasti , niin suosittelen yhteyslomaketta.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Vaihtoehtoisesti voi myös ottaa yksityisviestillä yhteyttä @OmaYhteisö-tiimi :iin.


  • 4585 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2022
Sokrates kirjoitti:
Snouppi kirjoitti:

@Mmjja Sivustolta voit klikata “Viat ja häiriöt” jonka jälkeen alas avautuu puhelinnumero. 😊

Asiakaspalvelu

010 190 240​
(mpm/pvm)​

Avoinna ma-pe klo 8-18.

Itsenäisyyspäivän poikkeusaukioloajat

Häiriöilmoitukset ja PUK-koodikyselyt  24 h. Soitathan häiriötilanteissa laitteiden viereltä. ​

Se em. numero on maksullinen. Jos haluaa palvelua maksuttomasti , niin suosittelen yhteyslomaketta.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Vaihtoehtoisesti voi myös ottaa yksityisviestillä yhteyttä @OmaYhteisö-tiimi :iin.

Tai:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/

Valitse aihe/  Häiriöilmoitus (muut)


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2022

No nyt kaveri soitteli, ja oli ihan yhtä ihmeissään, kuin muutkin. Tietenkin iski demoefekti, ja kellot kohdillaan, mutta lupaili kysellä voisiko olla jossain signaalissa vikaa. No toivotaan että ei jäänyt vaan demoefektiksi, vaan että toimis taas