Vastattu

Kanavapakettia

  • 23 July 2022
  • 19 kommenttia
  • 689 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Mistä lähtien Elisa viihde premium on alkanut vaatia kanavapakettia Yle 2, fem, MTV3 Sub ja muille peruslanaville? Yle ykkönen näkyy satunnaisesti. Kanavahaku ei auttanut.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 23 July 2022, 19:35

Katso alkuperäinen viesti

19 kommenttia

Käyttäjätaso 7

joko kokeilit esim. Tehdasasetusten palautusta, tai

sisäisen muistin alustusta?

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/

Tee vaikka kaikki kommervenkit.

Ohjesivullahan lukee vielä:

Jos näistä ohjeista ja toimenpiteistä ei ole apua, tee häiriöilmoitus asiakaspalvelumme kautta.

 

 

Käyttäjätaso 1

Pikkaisen toivoin ettei tarvitsisi  sisäistä muistia alustaa alta kuukauden vanhalle laitteelle. vaan ongelmaa olisi muillakin... 😄 Sillä kun tuntuu olevan aina asioita sotkeva vaikutus. Nyt kun uuden laitteen verkkoyhteydet toimii moitteettomasti. Jonkin pari päivää vaatinut kanavapakettia kaikelle muulle. Ylen kanavilla tulee ilmoitus pahus, mutta ilmaiskanavaa ei voi näyttää.

Käyttäjätaso 1

Hei,

 

Ei toiminut tehdasasetuksille palautus. En ymmärrä miten voikin olla buginen tämä elisa viihde. Edellinen hajosi ja nyt saatu temppuilee heti kättelyssä. Kaikki muu toimii, mutta kanavat ei. Ohjelman voi tallentaa ja alkaa katsomaan sitä tallenteelta, mutta ei kanavapaikalta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Hei,

 

Ei toiminut tehdasasetuksille palautus. En ymmärrä miten voikin olla buginen tämä elisa viihde. Edellinen hajosi ja nyt saatu temppuilee heti kättelyssä. Kaikki muu toimii, mutta kanavat ei. Ohjelman voi tallentaa ja alkaa katsomaan sitä tallenteelta, mutta ei kanavapaikalta.

Onko antennikaapeli kiinni ? Tuleeko kuva siis antennikaapelista vai netistä ? Jos antennikaapelin signaali on huono, ei kuva näy, mutta tallenteet toimii kun nehän tulee iptv kautta.

Käyttäjätaso 1

Netistä. Lakkasi yllättäen jo jokin aika sitten lakata näyttämästä. Netti toimii hyvin, kuten myös viaplay.

Käyttäjätaso 1

Tosiaan kaikki verkkopuolen asiat toimii. Löytää 192 kanavaa, mutta jokaisen bittivirta on 0. Jokainen kanava vaatii kanavapakettia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

@OmaYhteisö-tiimi Voisi varmaan auttaa. Laita asiakasnumerosi profiiliisi sille kuuluvalle paikalle.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Mistä lähtien Elisa viihde premium on alkanut vaatia kanavapakettia Yle 2, fem, MTV3 Sub ja muille peruslanaville? Yle ykkönen näkyy satunnaisesti. Kanavahaku ei auttanut.

Ei mitään ongelmaa täällä. Kaikki kanavat näkyy ja tulee kiinteän netin kautta langattomasti….ei siis minkään mobiililaajakaistan kautta jolloin pätkii todella paljon kuva ja herjaa, että ei voi kanavaa näyttää….ainakin itselläni oli niin.

Käyttäjätaso 5

Moikka @Tähtiässä. Testaatko +500 kanavapaikkoja kuten esimerkiksi 501 joka on vakiona Yle TV1 HD tai vaikka 503 joka on MTV3 HD. Lähetys tulee netin yli. Toimiiko vai tuleeko herjaa vieläkin? Jos vieläkin herjaa niin saatko boksista virtajohdon irti sekä digiboksin virtanapin pohjaan ja jatka napin painamista kunnes olet saanut virtajohdon takaisin kiinni. Voit vapauttaa virtapainikkeen parin sekunnin kuluttua johdon asettamisen jälkeen.

Käyttäjätaso 1

Laitoin juuri kokeiluun. Tosiaan muistin alustus, eikä tehdasasetuksille palautus auttanut. Verkkoyhteydet toimii moitteettomasti. Palaan, jos tuosta ei apuja.

E: Ei auttanut. Kanavat 501 ja 503 antaa myös saman ilmoituksen: pahus ilmaiskanavaa ei voida näyttää. Viaplay ja tube toimii.

Käyttäjätaso 1

Sellainen erikoisuutena vielä, että kun katson nauhalta jotain nii e aika ajoin tulee teksti hakee kanavia, mutta mitään ei tapahdu. Haluaa edelleen kanavapaketin kaikille kanaville. Edellä mainitut toimenpiteet tehty. Muisti ja tyhjennys ja muut. Ei kai nyt uusi laite voi olla rikki?

Käyttäjätaso 6

Kiitos @Tähtiässä kun olet jaksanut kokeilla vianrajaustoimenpiteitä! Tässä ei nyt tähän hätään tule mieleen kauheasti muuta mitä pystyisit itsenäisesti vielä testaamaan kuin modeemin resetointi, minkä jälkeen uudeelleen tuo Snoupin ohjeistama virtabuutti eli tämä: 
 

Jos vieläkin herjaa niin saatko boksista virtajohdon irti sekä digiboksin virtanapin pohjaan ja jatka napin painamista kunnes olet saanut virtajohdon takaisin kiinni. Voit vapauttaa virtapainikkeen parin sekunnin kuluttua johdon asettamisen jälkeen.


Mutta hmm. Minkään elektroniikan kanssa mahdollisuus onnettomaan maanantaikappaleeseen ei tietysti ole mahdoton. 🤔 Tämän sivun vianrajausohjeet kannattaa tosiaan vielä vilkaista että onko jäänyt mitään muuta toimenpidettä välistä kuin mahdollisesti tuo modeemin resetointi eli tehdasasetuksille palautus.

Kysyn vielä varmuuden vuoksi että jos sinulla on suht uusi boksi käytössä, niin näkyikö kanavat aluksi normaalisti ja alkoiko ongelma ihan lähiaikoina, vai oliko kanavien kanssa ongelmia heti kättelystä alkaen? 

Hieman tietoja profiilistasi jo löytyikin, mutta lisäisitkö vielä varmuuden vuoksi Elisan asiakasnumerosi (voi luntata esim. OmaElisasta tai viimeisimmältä laskulta) profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Jos tuo modeemin resetointikaan ei ratkaise ongelmaa niin me napataan tästä koppia tarkempaan tutkintaan 🙂

Käyttäjätaso 1

Anteeksi viive vastauksessa. En ole ehtinyt asiaa tällä viikolla testata. Siis ongelmia ei ollut aluksi kesken kaiken vain yhtenä päivänä alkoi tuota vaatia. Modeemi on asuksen ja kaikki muut laitteet toimii moitteettomasti. Kuten myös viihde boksin muut verkko-ominaosuudet. Viaplayt yms.

Käyttäjätaso 6

Ei mitään hätiä @Tähtiässä! 🙂 Autellaan täällä arkisin suht rauhallista tahtia muutenkin, jos vikatilanne tuntuu ärsyttävän akuutilta meidän häiriöilmoituspuolen saa kuitenkin aina onneksi tavoitettua puhelimitse 24/7 vuoden jokaisena päivänä 😊 

Kiitos tiedosta että ongelmaa ei sentään ihan kättelystä asti ollut! On kyllä todella erikoista että boksi alkoi yhtäkkiä vaatimaan täysin mystistä kanavapakettia. 🤔

Jos tosiaan kerkeät kokeilemaan vielä tuon modeemin resetoinnin eli tehdasasetuksille palautuksen, ja sitten vielä sen jälkeen uudelleen tuon Snoupin ohjeistaman virtabuutin, niin katsotaan saisiko se jotain tolkkua tilanteeseen. Jos ei niin sitten vaaditaan jo kättä pidempää meidän viankorjauspuolelta 👍🏼

Käyttäjätaso 1

Virtabuutti ei auttanut. Tehnyt sen pariin otteeseen. Viihteen palauttanut tehdasasetuksille modeemilla tarkoitat minun omaa Asuksen modeemia, joka toimii netin ja kaiken kanssa tällä hetkellä normaalisti? Et siis itse viihde digiboksia?

 

Käyttäjätaso 4

Virtabuutti ei auttanut. Tehnyt sen pariin otteeseen. Viihteen palauttanut tehdasasetuksille modeemilla tarkoitat minun omaa Asuksen modeemia, joka toimii netin ja kaiken kanssa tällä hetkellä normaalisti? Et siis itse viihde digiboksia?

 

Tein vielä yhden etätoimenpiteen boksille, niin kokeiletko vielä nyt että otat hetkeksi virtajohdon irti ja sitten takaisin, ja lähteekö sen jälkeen kanavat toimimaan? :) Jos ei niin katsotaan sen jälkeen asiaa eteenpäin, tuota modeemin resetointia ei nyt vielä ainakaan tässä vaiheessa tarvitse tehdä. 

Käyttäjätaso 1

Hei,

 

Edelleen toteaa vain pahus ilmaiskanavaa ei voida näyttää. Otin siis edellä mainitusti virtajodon pois.

Käyttäjätaso 6

Kiitos @Tähtiässä kun testasit 👍🏼 konsultoin meidän viankorjausta asiassa ja todettiin ettei ole kyllä kertaakaan aiemmin tullut tasan tällaista ongelmatilannetta vastaan. 🤔 Pystyttiin vianrajaustyökaluilla myös todentamaan että jotain on jossain solmussa, koska kanavat herjailivat järjestelmässäkin epäonnistunutta yhteyttä. Itse Viihteen tunnukset ja sopimus ovat kuitenkin ehjiä, muuten esimerkiksi Viaplay ei pelittäisi ja digiboksin valikot yms. kaikki herjailisivat käytössä. 

Oliko sinulla muuten antennikaapelia ollenkaan kiinni digiboksissa, vai tuleeko kaikki kanavat netin yli? Oliko digiboksi kiinni netissä wifi-verkossa vai verkkokaapelilla? Jos wifi-verkossa niin olisi huippujuttu jos voisit kytkeä digiboksin vielä ihan verkkokaapelilla kiinni reitittimeen ja kokeilla kanavahaun vielä uudestaan niin että digiboksin nettiyhteydeksi on valittu verkkokaapeli/ethernet. 🙂 

Toinen mitä olisi nyt tärkeää kokeilla (jos ei tuolla yllämainitulla tavalla ala pelittää) olisi puhelimesta hotspotin kautta wifi-verkon jakaminen digiboksille ja kanavien testaaminen kännykän netin yli. Saataisiin näillä kahdella tavalla rajattua nyt netti ongelmien mahdollisista juurisyistä pois 🤔

Kiitos jos jaksat vielä nämä testailla! Jos sama ongelma esiintyy myös verkkokaapelin kautta ja puhelimelta jaetulla netillä niin napataan tästä takaisin koppia tuonne meidän viankorjauspuolelle päin. 🤔 Voidaan jatkaa täällä asian selvittelyä näin sinulle sopivaan tahtiin, mutta jos haluaisit nopsemmin apua kannattaa joko soitella asiakaspalveluun tai varata soittoaikaa suosiolla täältä aiheella Häiriöilmoitus (muut). 👍🏼

Käyttäjätaso 1

Verkkainen tapa riitti tässä kohden. Enemmin sarjassa pieni mutta ärsyttävä asia. Enimmäkseen kun viaplayta ja nauhoitteita tulee katsottua. Nehän toimi.

Ei lähtenyt piuhalla, mutta hotspotilla lähti auki ja sen jälkeen kun palautin takaisin modeemin kautta langattomaksi toiminta jatkuu. Eli mikä jumi ikinä olikaan aukesi käyttämällä siellä puhelimen hotspotissa. Kiitos kaikille!

Osallistu keskusteluun