Väärinkäsityksestä rahastus?

  • 1 November 2017
  • 18 kommenttia
  • 4068 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Terve.

Ostin talon jossa on elisan kuitu ja kaapeli-tv. Vanha omistaja oli ollut yhteydessä elisan asiakaspalveluun ja kysynyt kuinka liittymien kanssa toimitaan uuden ostajan kannalta. Vastaukseksi hän oli saanut että "suljetaan liittymät, ja ottakoon uusi asukas omansa".

Noh, Kaapeli-tv oli käyty kytkemässä jostakin irti ja minulle koituisi tästä uudelleen kytkemisestä 430€:n maksu, mikäli haluan saada tv:n näkymään. Talon myyjäkään ei ollut tietoinen että tästä koituu tämmöinen posketon kulu minulle.

Menikö nyt ihan nappiin Elisa? Mielestäni tässä on suurimman virheen tehnyt asiakaspalvelija, joka on harhaan johtanut asunnon myyjää, eikä ole kertonut mitä liittymän sulkeminen todellisuudessa tarkoittaa ja mitä kuluja tästä aiheutuu uudelle omistajalle, mikäli hän aikoo kaapeli-tv:n käyttöönsä ottaa.

Kilpailijat kuulemma ottavat kyseisissä tilanteissa yhteyttä uuteen omistajaan ja kysyvät, että haluaako hän jatkaa kaapeli-tv:n käyttöä, koska uudelleen kytkettynä se maksaa mansikoita.

18 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Tästä kannattaa laittaa yksityisviestiä Palstatiimille. He pystyvät katsomaan, mitä tuolle on tehtävissä. Laita yksityisviestiin mukaan tarkka käyttöpaikan osoite sekä omat yhteystietosi.

Periaatteessa vanhalle omistajalle ei kuulu tieto siitä, mitä tässä tapauksessa irtisanotun liittymän kytkeminen uudelleen maksaa uudelle asukkaalle. Mielestäni oikea tapa tässä olisi ollut tehdä sopijan muutos kaupanteon yhteydessä. Eli talon myyjä olisi siirtänyt liittymänsä (kuitu ja kaapeli-tv) sinun nimiisi, jolloin hän olisi päässyt irti sopimuksesta ja sen kustannuksista ja ne olisivat siirtyneet sinun nimiisi. Tällä menettelyllä palvelut olisivat toimineet katkeamatta ja näitä uudelleen kytkemisestä aiheutuneita kustannuksia ei olisi muodostunut lainkaan.
Käyttäjätaso 1
Totta, näinhän siinä olisi kuulunut toimia. Vaan kun ostaja (eli minä) ei mitenkään voinut tietää kuinka näiden kanssa toimitaan, koska aiempaa kokemusta ei kaapeli-tv:stä ole.

Myöskään myyjä ei tiennyt kuinka näissä tapauksissa toimitaan ja siksi oli sitä asiakaspalvelusta kysynytkin, mutta hänen saama vastauksensa on ollut luokaton, joka saakin minut miettimään, että onko tämä tarkoituksenhakuista rahastamista? Sen tiedän ainakin, että ei tarvitse miettiä maksanko tuon 430€ kaapelista, vai ostanko 50€:n harava-antennin. Toki olisin ilolla kaapeli-tv:n ottanut käyttöön ja siitä kuukausimaksuakin maksanut, mutta tuollaista summaa en todellakaan aio maksaa että joku käy 5min sähkökaapilla kääntymässä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8
Taas on unohtunut pari käsitettä palveluntuottajalta, kuten asiakaspalvelu, kilpailu ja uusasiakashankinta.

Kiinteistökaupoissa voisi ihan hyvin, ilman mainittavia kustannuksia, ylläpitää kaapelikytkentää poismuuttavan asiakkaan irtisanomisen jälkeen. Se olisi sitten helppo myydä uudelle kiinteistöön muutavalle asiakkaalle. Varmasti helpommalla ja halvemmalla, kuin aloittaa ihan nollasta kaikkine kytkentäkustannuksineen.

Mutta minkäs teet. Asiakkaan vika se näkyy aina olevan...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Tästä kannattaa laittaa yksityisviestiä Palstatiimille. He pystyvät katsomaan, mitä tuolle on tehtävissä. Laita yksityisviestiin mukaan tarkka käyttöpaikan osoite sekä omat yhteystietosi.

Moro RockinTetsi ja tervetuloa Palstalle! Ikävä kuulla tapahtuneesta 😞 Dj_God tuossa jo ohjasikin oikeaan suuntaan, eli laita meille yksäriä niin katsotaan tilannetta tarkemmin siellä puolen 🙂
Käyttäjätaso 1
Soitin aamulla asiakaspalveluun ja kerroin tilanteen. Vastaus oli että maksa 430€ niin kytketään uudelleen. Poikkeuksia ei tehdä.

Talon myyjä oli puolestaan asiakaspalveluun yhteydessä ja pitkän väännön jälkeen sai lopulta asian hoidettua siten, että liittymä siirtyy meidän nimiin ja uudelleen kytkentä on meille ilmainen.

Iltapäivällä sain vielä soiton aamuiselta asiakaspalvelun rouvalta, jonka ainoa asia oli pahoitella tapahtunutta ja pyysi minulta anteeksi.

Pääasia että homma tuli nyt kuntoon. Olkoon tämä nyt vaikka opetuksen sananen ihmisille, jotka ostavat talon jossa Elisan kaapeli-tv on. Tehkää omistajan vaihdos, älkääkä missään nimessä menkö irtisanomaan sopimuksia, mikäli uusi omistaja aikoo kaapeli-tv:tä jatkossa käyttää
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4
Elisalla tehdään välillä inhimillisiä ja hyviä päätöksiä. Hienoa että asia hoitui, kiitos Elisalaisille!
Jaa-a...tässä jännityksellä odotellaan onko täällä samanlainen tapaus. Ostin kiinteistön, myyjän kanssa sovittiin että hän selvittelee kaapeli-tv liittymän siirron askelmerkit Elisan kanssa. Palvelupisteessä olivat neuvoneet minkälainen dokkari allekirjoitellaan että saadaan siirto tehtyä... tein työtä käskettyä kunnes Elisan suunnalta ilmoittelivat että liittymää ei ole olemassa ja tiedustelivat että onko omistaja kenties sulkenut sen....

Nyt odottelen kieli pitkällä myyjän kommentteja asiaan, jotenkin ei yllättäisi kuulla että palvelupisteen teinipojat ovat sulkeneet liittymän 🙂 Muutenkin korpeaa että joudutaan olemaan vanhojen kuparien varassa ja kuidusta ei ole tietoakaan....

Jos ei muuta niin ainakin tuo avausmaksu on hyvä "leikata" muksujen joululahjoista 🙂 Saavat valita lahjat tai TV-kanavat.

Näin Järvenpäässä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jaa-a...tässä jännityksellä odotellaan onko täällä samanlainen tapaus. Ostin kiinteistön, myyjän kanssa sovittiin että hän selvittelee kaapeli-tv liittymän siirron askelmerkit Elisan kanssa. Palvelupisteessä olivat neuvoneet minkälainen dokkari allekirjoitellaan että saadaan siirto tehtyä... tein työtä käskettyä kunnes Elisan suunnalta ilmoittelivat että liittymää ei ole olemassa ja tiedustelivat että onko omistaja kenties sulkenut sen....

Nyt odottelen kieli pitkällä myyjän kommentteja asiaan, jotenkin ei yllättäisi kuulla että palvelupisteen teinipojat ovat sulkeneet liittymän 🙂 Muutenkin korpeaa että joudutaan olemaan vanhojen kuparien varassa ja kuidusta ei ole tietoakaan....

Jos ei muuta niin ainakin tuo avausmaksu on hyvä "leikata" muksujen joululahjoista 🙂 Saavat valita lahjat tai TV-kanavat.

Näin Järvenpäässä.


Nää on kyllä ikäviä juttuja jos myyjä irtisanoo sopimuksen. "Palvelupisteen teinipojat" kuten ei kukaan muukaan meistä aspalaisista voi kieltää ketään sulkemasta nimissään olevaa sopimusta.
Olen itse käynyt muutamankin asiakkaan kanssa saman keskustelun ja kertonut että uudelleen kytkentä maksaa uudelle asukkaalle uusia satasia. Vastauksia on tullut monenlaisia, jotkut eivät kuulemma sitä tarvii ja toisia ei kiinnosta.
Ei meillä kuitenkaan ole mitään oikeutta olla irtisanomatta sopimusta jos nykyinen sopija sen tulee vaatimaan. 🙂


Nää on kyllä ikäviä juttuja jos myyjä irtisanoo sopimuksen. "Palvelupisteen teinipojat" kuten ei kukaan muukaan meistä aspalaisista voi kieltää ketään sulkemasta nimissään olevaa sopimusta.
Olen itse käynyt muutamankin asiakkaan kanssa saman keskustelun ja kertonut että uudelleen kytkentä maksaa uudelle asukkaalle uusia satasia. Vastauksia on tullut monenlaisia, jotkut eivät kuulemma sitä tarvii ja toisia ei kiinnosta.
Ei meillä kuitenkaan ole mitään oikeutta olla irtisanomatta sopimusta jos nykyinen sopija sen tulee vaatimaan. :)


Jos asiakas on pyytänyt irtisanomaan sopimuksen niin eihän asiassa ole mitään epäselvyyttä. Mutta tässä tapauksessa, liittymän omistaja oli nimenomaan asioinut palvelupisteessä koska oli halunnut ohjeistusta siitä miten liittymä siirretään kiinteistön uudelle omistajalle (minulle). Jos liittymä on kuitenkin irtisanottu joko liittymän haltijan tai palvelupisteen toimesta, se varmasti selviää ja asia saadaan päiväjärjestykseen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18


Olen itse käynyt muutamankin asiakkaan kanssa saman keskustelun ja kertonut että uudelleen kytkentä maksaa uudelle asukkaalle uusia satasia. Vastauksia on tullut monenlaisia, jotkut eivät kuulemma sitä tarvii ja toisia ei kiinnosta.


Täytyy sanoa, että pikkumaisia ilkeilijöitä osa irtisanojista siis. Tarkoituksella lisäkustannuksia talonsa ostjille kun haluavat aiheutta.

Kiinteistökauppaan pitäisi ehdottomasti kirjata ylös, ettei kaapeli-tv-liittymää saa irtisanoa.
Toisaalta, jos kämppä myydään ja esitteessä on maininta kaapeli-tv -liittymästä, niin senkin pitäisi jotain kertoa, eli jos myyjä sen irtisanonut, niin myyjä tehnyt virheen ja voisi alkaa tapella hinnasta hänen kanssaan, kun kämpän varustetaso ei ole sitä, mitä esitteissä kerrottu.

Vaan hiljaista on ollut tässä tapauksessa, jossa Ellun aspa "sössinyt".
Onko selvinnyt?
Homma alkaisi olla (toivottavasti) paketissa. Kiinteistön ja KTV-liittymän omistaja oli yhteydessä Elisan suuntaan ja kyseli mistä on kyse. Hän oli asioinut Elisan palvelupisteessä jossa liittymän siirto oli hänelle ohjeistettu,
Toki on ainakin teoriassa mahdollista että hän olisi liittymän lopettanut siellä palvelupisteessä, en tosin usko että näin olisi... sen verran tuohtunut hän oli Elisan toimintaan kun asiasta muutamaan kertaan juttelimme ja tarjoutui jopa maksamaan mahdollisen uudelleenavauksen minulle (koska kiinteistökauppa sovittiin sisältäen KTV-liittymän).

Noh, vajaa vuorokausi yhteydenotosta Elisan asiakaspalveluun minulle tuli sähköpostiin KTV-liittymän tilausvahvistus, 0€ hintaan... tosin vasta tammikuun 2018 alussa. Sen kummemmin asiasta ei viestiä Elisalta tullut minulle tai toiselle osapuolelle. Tuossa noin viikko takaperin sitten Elisalta tuli meille kummallekin kuittaus asiakaspalveluun lähetetystä sähköpostista, viestissä vain kuitattiin että liittymä siirtyy minun nimiini nyt joulukuun puolen välin paikkeilla. En ole vielä päässyt muuttopuuhiltani vamistamaan liittymän toimintaa mutta viime viikkoisen tekstiviestin perusteella liittymän pitäisi olla nyt auki. Jää nähtäväksi.

Sotkun syy jäi epäselväksi niin minulle kuin edelliselle omistajallekin. Itse veikkaan että palvelupisteessä on suljettu liittymä joko vahingossa tai tietämättömyydestä johtuen. Tai sitten Elisalla ei aidosti ole ollut tietoa että kiinteistössä on aktiivinen KTV-liittymä (joka on toiminut ja laskut ovat lähteneet ajallaan 🙂 ).

Moi,

 

Sama juttu kuin avaajalla täällä käynnissä, ikävä väärinkäsitysten sarja ja kaapeliyhteys katkesi täysin yllättäen. Toivottavasti asia ratkeaisi täälläkin pikaisesti, niin ei tarvitsisi lähteä antennin ostoon.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Moi,

 

Sama juttu kuin avaajalla täällä käynnissä, ikävä väärinkäsitysten sarja ja kaapeliyhteys katkesi täysin yllättäen. Toivottavasti asia ratkeaisi täälläkin pikaisesti, niin ei tarvitsisi lähteä antennin ostoon.

Voi ei :/ Olit ilmeisesti ehtinyt jo hoitaa asiaa jonkin toisen kanavan kautta? Pidetään peukut pystyssä, että saadaan tilanteeseen onnellinen loppu :)

Moi,

 

Sama juttu kuin avaajalla täällä käynnissä, ikävä väärinkäsitysten sarja ja kaapeliyhteys katkesi täysin yllättäen. Toivottavasti asia ratkeaisi täälläkin pikaisesti, niin ei tarvitsisi lähteä antennin ostoon.

Voi ei :/ Olit ilmeisesti ehtinyt jo hoitaa asiaa jonkin toisen kanavan kautta? Pidetään peukut pystyssä, että saadaan tilanteeseen onnellinen loppu :)

Kiitokset tsempeistä, ei ollut kuitenkaan Elisalla arkijärkeä tai asiakaskokemuksella merkitystä kuten ei aiemminkaan. En todellakaan maksa jo vanhentuneen teknologian "avausmaksua" vaikka mitä selitellään. Kyrsii aika kovaa, että nettiliittymää siirtäessä vielä varmistin aspalta kaiken olevan kondiksessa, ja nyt sitten seurauksena pitäisi kuitenkin vielä maksaa. Täysi vitsi koko firma, irtisanoin sopimukseni ilolla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

@gzrgzr pahoittelut puolestani, että näin pääsi tapahtumaan. :pensive: Mieluusti vielä välittäisin tästä palautteet eteenpäin ja muutenkin, jos on mitään mitä voimme vielä asian eteen tehdä, niin laitathan meille yksityisviestillä tarkemmat tietosi!

Kuinkahan yleistä tämä vain onkaan, meille kävi juuri samalla tavalla. Onkohan tämä joku helppo tapa kääriä ~400€ tietämättömiltä kaapeli-tv-asiakkailta? Että ne, jotka eivät jaksa taistella pulittavat tuon summan kiltisti ja taas kilahtaa roposia elisan arkkuun. No ei siinä, mä voin kyllä viedä roposeni kilpailijalle, samahan se tässä tilanteessa on kenelle sen kytkentämaksun maksan 😅 Ja nettiliittymät sun muut, että jos elisa vain olisi toiminut asiallisena asiakaspalvelijana, olisi se saanut tuon summan moninkertaisena tulevien vuosien aikana. Asiakaspalveluun soittamisesta ei mitään hyötyä, pitäis varmaan saada isompi kiho kiinni että sais puhuttua asioista järkevästi.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kuinkahan yleistä tämä vain onkaan, meille kävi juuri samalla tavalla. Onkohan tämä joku helppo tapa kääriä ~400€ tietämättömiltä kaapeli-tv-asiakkailta? Että ne, jotka eivät jaksa taistella pulittavat tuon summan kiltisti ja taas kilahtaa roposia elisan arkkuun. No ei siinä, mä voin kyllä viedä roposeni kilpailijalle, samahan se tässä tilanteessa on kenelle sen kytkentämaksun maksan 😅 Ja nettiliittymät sun muut, että jos elisa vain olisi toiminut asiallisena asiakaspalvelijana, olisi se saanut tuon summan moninkertaisena tulevien vuosien aikana. Asiakaspalveluun soittamisesta ei mitään hyötyä, pitäis varmaan saada isompi kiho kiinni että sais puhuttua asioista järkevästi.

Ei muutakuin antenni katolle ja netti kuitua pitkin.

Sopijan vaihto ja vanha omistaja olisi sen avulla voinut omaElisan kautta siirtää maksutta haluamansa liittymät ja palvelut uudelle omistajalle. Jos joku talonvaihtaja sattuu lukemaan tätä.

Nykyaikana tuntuu, ettei monessakaan paikassa asiakaspalvelu tee asiakkaan parasta, ennemminkin päinvastoin ja sitä, että saa isoimmat provikat.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Kuinkahan yleistä tämä vain onkaan, meille kävi juuri samalla tavalla. Onkohan tämä joku helppo tapa kääriä ~400€ tietämättömiltä kaapeli-tv-asiakkailta? Että ne, jotka eivät jaksa taistella pulittavat tuon summan kiltisti ja taas kilahtaa roposia elisan arkkuun. No ei siinä, mä voin kyllä viedä roposeni kilpailijalle, samahan se tässä tilanteessa on kenelle sen kytkentämaksun maksan 😅 Ja nettiliittymät sun muut, että jos elisa vain olisi toiminut asiallisena asiakaspalvelijana, olisi se saanut tuon summan moninkertaisena tulevien vuosien aikana. Asiakaspalveluun soittamisesta ei mitään hyötyä, pitäis varmaan saada isompi kiho kiinni että sais puhuttua asioista järkevästi.


Pahoittelut tilanteesta! Autamme mielellämme asian hoitamisessa myös tätä kautta, laittaisitko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle asiasta?

Osallistu keskusteluun