Skip to main content
Vastaus

Viaplay TV -kanava ei löydy Kaapeli-TV:ssä

  • November 11, 2025
  • 4 kommenttia
  • 197 katselukerrat

En ole saanut vieläkään uutta Viaplay TV -kanavaa näkymään vaikka sen piti tulla jakeluun 6.11. Kanavahaku tehty useita kertoja, tv:stä virtajohto pois yön yli ja koko kanavalistan tyhjennys kokeiltu jo. Kanavahaku toimi muuten, sillä kanavat alkaen 381 saivat geneeristen nimien tilalle Jouluradion nimet.

Sivulla https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/verkkomaaritykset/ on vain kolme maksullista Viaplay-kanavaa, ne kaikki löytyvät. Uuden kanavan listalta puuttumisen takia en voi varmistaa tuleeko minulle muut samaan nippuun kuuluvat kanavat. Kanavahaku löytää 154 kanavaa, en viitsi laskea montako niitä on tuolla sivulla.

Paikkakunta Joensuu ja kaapeli-tv on Elisalta. Onko täällä jokin häiriö, tuskin Viaplayn näkyminen voi vaatia jotain säätöä taloyhtiöltä?

EDIT: 12.11.2025 // Tarkennettu otsikkoa. -eepuska

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jaakop

Usein tosiaan antennijohdosta johtuvat häiriöt vaikuttaa saman kanavanipun useaan kanavaan, mutta ei aina. Toinen antennijohto on kuitenkin hyvä testata ennen mahdollisen vikailmoituksen tekoa.

Laitoin tuosta verkkomääritysten sivusta pyyntöä eteenpäin, että Viaplay TV lisättäisiin sinne. 👍

EDIT. Viaplay TV lisätty verkkomääritysten sivuillemme.

4 kommenttia

Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 12, 2025

Tämä on kyllä erikoinen tilanne! Ihan satunnaisia vastaavia tapauksia on kuulunut omiin korviin (toki eri paikkakunnalta), joten laitoin tästä kyselyä eteenpäin, että olisiko tähän vielä jotain vinkki vitosta mitä voisi käyttäjän puolelta testata.😊

Palataan heti tähän keskusteluun kun saadaan lisätietoja!


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 18, 2025

Oletko uusinut antennikaapelin milloin viimeksi? ​@SLasiakas 🤔


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • November 18, 2025

Oletko uusinut antennikaapelin milloin viimeksi? ​@SLasiakas 🤔

Kyllä se on varmaan kymmenisen vuotta vanha.

Sen verran edistystä tapahtunut että tein kanavahaun, ​@eepuska jatkoa odotellessa, vielä kerran. Tällöin löytyi 158 kanavaa aiemman 154 sijasta ja yksi niistä oli Viaplay TV. Sen kuva ja ääni olivat yhtä hyviä kuin muilla kanavilla. Seuraavana päivänä kanava olikin värillistä mosaiikkia ja ääni vain rätisi. Uusintahaku ei enää löytänyt kanavaa.

Kuten edellä mainitsin, sivu https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/verkkomaaritykset/ ei ole ajan tasalla, ainakaan tämän kanavan osalta. Kaapeli tuntuisi helpolta syyltä, mutta tekniikasta ymmärtämättä epäilyttää miten se jättäisi valikoiden yhden kanavanipun (jos nuo neljä lisäkanavaa olivat samassa “uudessa” nipussa) pois, ellei esim. sen taajuus olisi aivan ääripäässä.

Voin toki kokeilla uudella kaapelilla, mutta jos se ei auta, niin em. kanavan tiedot saattaisi auttaa jos joutuu pyytämään isännöitsijää varmistamaan että talon tekniikka ei rajoita.


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • November 19, 2025

Usein tosiaan antennijohdosta johtuvat häiriöt vaikuttaa saman kanavanipun useaan kanavaan, mutta ei aina. Toinen antennijohto on kuitenkin hyvä testata ennen mahdollisen vikailmoituksen tekoa.

Laitoin tuosta verkkomääritysten sivusta pyyntöä eteenpäin, että Viaplay TV lisättäisiin sinne. 👍

EDIT. Viaplay TV lisätty verkkomääritysten sivuillemme.