Vastattu

Arris TG 2482 ei muodosta yhteyttä

  • 28 August 2023
  • 8 kommenttia
  • 222 katselukerrat

Hei

 

Arris TG2482 ei muodosta yhteyttä, löytää yhden downstream kanavan, kun sen resetoi, sen jälkeen lukittuu siihen hetkeksi, mutta sitten aloittaa taas haun. Yhteys jaetaan antenniverkon kautta. Mikä avuksi?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 28 August 2023, 14:28

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Hei

 

Arris TG2482 ei muodosta yhteyttä, löytää yhden downstream kanavan, kun sen resetoi, sen jälkeen lukittuu siihen hetkeksi, mutta sitten aloittaa taas haun. Yhteys jaetaan antenniverkon kautta. Mikä avuksi?

Oletko kokeillut ohjetta:

Resetointi tehdään painamalla modeemin takana olevaa reset-painiketta n. 10 sekuntia terävällä esineellä, kuten nuppineulalla tai suoraksi taitetulla klemmarilla.

Hei

 

Arris TG2482 ei muodosta yhteyttä, löytää yhden downstream kanavan, kun sen resetoi, sen jälkeen lukittuu siihen hetkeksi, mutta sitten aloittaa taas haun. Yhteys jaetaan antenniverkon kautta. Mikä avuksi?

Oletko kokeillut ohjetta:

Resetointi tehdään painamalla modeemin takana olevaa reset-painiketta n. 10 sekuntia terävällä esineellä, kuten nuppineulalla tai suoraksi taitetulla klemmarilla.

Olen kokeillut resetoida modeemin jo useaan kertaan, mutta sama homma toistuu joka kerralla.

Käyttäjätaso 7

Hei

 

Arris TG2482 ei muodosta yhteyttä, löytää yhden downstream kanavan, kun sen resetoi, sen jälkeen lukittuu siihen hetkeksi, mutta sitten aloittaa taas haun. Yhteys jaetaan antenniverkon kautta. Mikä avuksi?

Voihan olla laajempaakin vikaa, kuten

tuolla saman vaivan ketjussakin:

Kaapelimodeemi arris TG2482 ei yhdistä

 

Yhteydenottovaihtoehtoja tuolla:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Tee vaikka vika/häiriöilmoitus, niin

eiköhän hoidu kuntoon.

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​ Avoinna ma-pe klo 8-18.

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

OmaElisassa:

Omaelisa/Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

(Häiriöilmoituksetkin onnistuu)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

Moikka @Matiukko! Ootko saanu jo ton toimimaan? 🤔 Suosittelen että jos vielä jotain ongelmaa tuon kanssa niin soittelet meidän asiakaspalveluun niin saadaan toi katottua nopeiten kuntoon. 👍

Tervetuloo kuitenki mukaan tänne OmaYhteisön pariin! 😎

Arris tg2482 laite käytössä huhtikuun alusta, tämä vuosi.

Laite toimii silloin kuin sitä huvittaa.

Yhteys ei pätki vaan poikkaisee sen välillä kokonaan, kunnes nyt laite on kokonaan mykkä.

Valot kyllä palavat, muttei mitään verkkoja löydä enää taloyhtiöstä. 

Helppoahan se on taas elisan sanoa että omaguru auttaa, joo maksat 2,50 euroa alkava minutti.

Aika arvokasta höpöttelyä.

Kyllähän se raha kelpaa..

Pitää yrittää taistella tämän laatikon kanssa vielä.

Langallinen yhteys kyllä toimii.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Arris tg2482 laite käytössä huhtikuun alusta, tämä vuosi.

Laite toimii silloin kuin sitä huvittaa.

Yhteys ei pätki vaan poikkaisee sen välillä kokonaan, kunnes nyt laite on kokonaan mykkä.

Valot kyllä palavat, muttei mitään verkkoja löydä enää taloyhtiöstä. 

Helppoahan se on taas elisan sanoa että omaguru auttaa, joo maksat 2,50 euroa alkava minutti.

Aika arvokasta höpöttelyä.

Kyllähän se raha kelpaa..

Pitää yrittää taistella tämän laatikon kanssa vielä.

Langallinen yhteys kyllä toimii.

Eli vika on täysin wifi-puolella kertomasi mukaan. Wifi lasketaan osaksi sisäverkkoa ja sen kanssa saa apua myös täältä yhteisöläisiltä ja vaihtoehtoisesti toki myös Omagurusta. 🙂

Käyttäjätaso 7

Arris tg2482 laite käytössä huhtikuun alusta, tämä vuosi.

Laite toimii silloin kuin sitä huvittaa.

Yhteys ei pätki vaan poikkaisee sen välillä kokonaan, kunnes nyt laite on kokonaan mykkä.

Valot kyllä palavat, muttei mitään verkkoja löydä enää taloyhtiöstä. 

 

Langallinen yhteys kyllä toimii.

Olisiko mitään apua tuolta:

Langattoman verkon (WLAN/ WiFi) käyttö ja ongelmatilanteet

Esim.

Vaihda WLAN -kanavaa:

Elisan modeemeissa WLAN-kanava on oletuksena automaattisella, eli modeemi vaihtaa kanavaa koko ajan sille taajuudelle, joka on ruuhkattomin.

Kaikki langatonta verkkoa käyttävät laitteet (tietokoneet, tabletit, puhelimet) eivät välttämättä osaa käsitellä automaattista kanavaa oikein, joten ensimmäisenä toimenpiteenä kannattaa kokeilla pakottaa WLAN-kanava jollekin tietylle kanavalle, esim. kanavalle 11, joka on häiriösietoisin johtuen korkeammasta taajuudesta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Arris tg2482 laite käytössä huhtikuun alusta, tämä vuosi.

Laite toimii silloin kuin sitä huvittaa.

Yhteys ei pätki vaan poikkaisee sen välillä kokonaan, kunnes nyt laite on kokonaan mykkä.

Valot kyllä palavat, muttei mitään verkkoja löydä enää taloyhtiöstä. 

Helppoahan se on taas elisan sanoa että omaguru auttaa, joo maksat 2,50 euroa alkava minutti.

Aika arvokasta höpöttelyä.

Kyllähän se raha kelpaa..

Pitää yrittää taistella tämän laatikon kanssa vielä.

Langallinen yhteys kyllä toimii.

Eli vika on täysin wifi-puolella kertomasi mukaan. Wifi lasketaan osaksi sisäverkkoa ja sen kanssa saa apua myös täältä yhteisöläisiltä ja vaihtoehtoisesti toki myös Omagurusta. 🙂

Paitsi että mitä tämä sitten tarkoittaa:

"muttei mitään verkkoja löydä enää taloyhtiöstä."

Jotenkin menee asiat sotkuun ja tarvisi tarkennusta jos jollain kaapelilla kuitenkin toimiikin kertoman mukaan...

Jos ei modeemi löydä kanavia, niin onko siinä antennikaapelissa haaroitinta, se voi olla syyllinen?

 

 

Osallistu keskusteluun