Sainkin toissapäivänä apua täältä kaapelimodeemin piuhaongelmaan, kiitos siitä. Olen nyt saanut yhdistettyä kaapelimodeemin oikeanlaisella piuhalla TV-pistokkeeseen. Jätin modeemin eilen yön yli yhdistelemään mutta tähän aamuun mennessä online-valo ei ole vieläkään syttynyt.
Modeemin ohjeissa lukee näin: “Kun DS ja US -valot palavat yhtäjaksoisesti ja Online-valo on syttynyt, on yhteys käyttövalmis.” Tässä minun modeemissa DS vilkkuu koko ajan ja US ja Online pysyvät pimeänä. Tätä on siis jatkunut noin vuorokauden ja modeemi on saanut olla reilusti pyydetyn pari tuntia omassa rauhassa yhdistelemässä. Pystyn “yhdistämään” wifiin läppärillä ja puhelimella, mutta molemmissa tulee viesti “No internet connection”.
Olen tarkistanut piuhat kahdesti, käynnistänyt modeemin paristi ja resetoinut sen kerran ja mikään näistä toimista ei ole auttanut ongelmaan. Olen antanut modeemin myös olla päällä ja omissa oloissaan useita monen tunnin pätkiä tässä 24h aikana. Kaveri vinkkasi, että tarkista modeemin asetukset modeemin hallintoliittymästä selaimen kautta, mutta en osaa sanoa asetuksista paljoa mitään vaikka niitä yritin katsella.
Olen siis rekisteröinyt internet-yhteyden alkamaan noin viikko sitten 1.10. ja ilmoitin MAC-osoitteen Elisan asiakaspalveluun muutama päivä sitten. Modeemi on ostettu käytettynä, mutta näyttää hyväkuntoiselta ja on kuulemma vähän käytetty.
Miten edetä tästä? Onko jotain mitä voisin tehdä itse vai tulisiko olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun tai oman talonyhtiön huoltoon?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne
Katso alkuperäinen viesti