Skip to main content
Vastattu

Arris TG2482B ei yhdisty nettiin (online-valo ei syty)

  • October 8, 2022
  • 7 kommenttia
  • 1846 katselukerrat

Sainkin toissapäivänä apua täältä kaapelimodeemin piuhaongelmaan, kiitos siitä. Olen nyt saanut yhdistettyä kaapelimodeemin oikeanlaisella piuhalla TV-pistokkeeseen. Jätin modeemin eilen yön yli yhdistelemään mutta tähän aamuun mennessä online-valo ei ole vieläkään syttynyt.

Modeemin ohjeissa lukee näin:  “Kun DS ja US -valot palavat yhtäjaksoisesti ja Online-valo on syttynyt, on yhteys käyttövalmis.” Tässä minun modeemissa DS vilkkuu koko ajan ja US ja Online pysyvät pimeänä. Tätä on siis jatkunut noin vuorokauden ja modeemi on saanut olla reilusti pyydetyn pari tuntia omassa rauhassa yhdistelemässä. Pystyn “yhdistämään” wifiin läppärillä ja puhelimella, mutta molemmissa tulee viesti “No internet connection”. 

Olen tarkistanut piuhat kahdesti, käynnistänyt modeemin paristi ja resetoinut sen kerran ja mikään näistä toimista ei ole auttanut ongelmaan. Olen antanut modeemin myös olla päällä ja omissa oloissaan useita monen tunnin pätkiä tässä 24h aikana. Kaveri vinkkasi, että tarkista modeemin asetukset modeemin hallintoliittymästä selaimen kautta, mutta en osaa sanoa asetuksista paljoa mitään vaikka niitä yritin katsella.

Olen siis rekisteröinyt internet-yhteyden alkamaan noin viikko sitten 1.10. ja ilmoitin MAC-osoitteen Elisan asiakaspalveluun muutama päivä sitten. Modeemi on ostettu käytettynä, mutta näyttää hyväkuntoiselta ja on kuulemma vähän käytetty. 

 

Miten edetä tästä? Onko jotain mitä voisin tehdä itse vai tulisiko olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun tai oman talonyhtiön huoltoon?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne

Miten edetä tästä? Onko jotain mitä voisin tehdä itse vai tulisiko olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun tai oman talonyhtiön huoltoon?

Lisää asiakasnumero käyttäjäprofiiliisi, niin pääsemme ongelmaa helpommin selvittelemään.

Olemalla yhteydessä asiakaspalveluun selviää ongelma yleensä nopeammin, kuin täältä yhteisön kautta.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

7 kommenttia

  • October 9, 2022

Tämä varmaan tuttua:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kayttoonotto/

 

Kokeile vielä vaikka tuollaista konstia:

Modeemin uudelleenkäynnistys

  1. Irrota virtajohto ja Ethernet-johto modeemista.
  2. Odota 2–3 minuuttia, jotta modeemin virta katkeaa kokonaan.
  3. Kytke virtajohto ja Ethernet-johto takaisin modeemiin.

tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • October 9, 2022

Kokeile myös toisesta televisio pistokkeesta. Meillä täällä kotona on neljä töpseliä joista kaikista näkyy televisio, mutta vain kahdesta toimii kaapelimodeemi, jostain kumman syystä.


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • October 10, 2022

Miten edetä tästä? Onko jotain mitä voisin tehdä itse vai tulisiko olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun tai oman talonyhtiön huoltoon?

Lisää asiakasnumero käyttäjäprofiiliisi, niin pääsemme ongelmaa helpommin selvittelemään.

Olemalla yhteydessä asiakaspalveluun selviää ongelma yleensä nopeammin, kuin täältä yhteisön kautta.


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 10, 2022

Kokeile myös toisesta televisio pistokkeesta. Meillä täällä kotona on neljä töpseliä joista kaikista näkyy televisio, mutta vain kahdesta toimii kaapelimodeemi, jostain kumman syystä.

Mielenkiintoista. Onko ne rasiat keskenään samanlaisia ? Kaikki rasiat eivät välttämättä päästä kaikkia taajuuksia läpi. Televisio ja KAMO käyttävät eri taajuuksia.


  • Tulokas
  • May 15, 2023

Hei!

Selvisikö tämä ja jos joo, niin miten? Mulla on tällä hetkellä sama ongelma…


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • May 16, 2023

Jos modeemille on tehnyt perinteiset vianrajaustoimet eli:

 

  1. Laitteen resetointi
  2. Johtojen irroittaminen ja uudelleen kytkentä
  3. Mahdollisessa toisessa pistorasiassa kokeiltu

Jos ongelmat tämänkin jälkeen jatkuvat, niin kannattaa olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun. Elisan yhteystiedot löytyvät täältä:

Linkki

 

Kannattaa myös tarkastella Elisan häiriötilanteita täältä:

 

Linkki

 

Ylläolevan linkin häiriötiedotteisiin pyritään nostamaan havaittuja ja isompia vikoja.

 

Tervetuloa OmaYhteisöön @miltz ! Toivottavasti saatte molemmat yhteydet pelittämään mahdollisimman pian! Nopeimmin asiat aina selviävät olemalla yhteydessä asiakaspalveluun.

 

 


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • May 17, 2023

Kokeile myös toisesta televisio pistokkeesta. Meillä täällä kotona on neljä töpseliä joista kaikista näkyy televisio, mutta vain kahdesta toimii kaapelimodeemi, jostain kumman syystä.

Mielenkiintoista. Onko ne rasiat keskenään samanlaisia ? Kaikki rasiat eivät välttämättä päästä kaikkia taajuuksia läpi. Televisio ja KAMO käyttävät eri taajuuksia.

Ulkoisesti ovat samanlaisia, muuta en osaa sanoa :) Talo on jo vanha ja täällä on siirrytty jossain vaiheessa harava-antennista kaapliin, olisko tuolla jotain tekemistä asian kanssa ? Sinänsä tuosta ei ole haittaa, modeemi on hyvässä paikassa vintillä ja kohta tulee kuitukin käyttöön.