Skip to main content

Muutamia päiviä on ollut nyt purkki verkossa ja siinä on reilut 2 vuotta vanha firmis. Miten pian laitteeseen päivittyy viimeisin?

Oliko kyseessä Elisan laite alunperin ja mikä ohjelmistoversio purkissa tällä hetkellä on? Arris TG2482 ohjeet, sekä ohjelmistoversiot löydät täältä. Jos päivitys ei tule muutamassa arkipäivässä, niin kannattaa ilmoittaa vikapalveluun tai jättää viesti OmaElisan kautta.


Oliko kyseessä Elisan laite alunperin ja mikä ohjelmistoversio purkissa tällä hetkellä on? Arris TG2482 ohjeet, sekä ohjelmistoversiot löydät täältä. Jos päivitys ei tule muutamassa arkipäivässä, niin kannattaa ilmoittaa vikapalveluun tai jättää viesti OmaElisan kautta.

On Elisalta. Vikailmoitus on tehty 4.10. yhteysongelmien vuoksi ja sama vika edelleen päällä. Siinä yhteydessä olen kysynyt päivittymisestä, mutta mitään ihan selkeetä vastausta en ole saanut ja siksi ajattelin täällä kysästä millaisia kokemuksia muilla on.

 

Firmware Name: TS0901103ESE3_051021_1692.GW
Firmware Build Time: Mon May 10 21:18:33 EDT 2021

Oliko kyseessä Elisan laite alunperin ja mikä ohjelmistoversio purkissa tällä hetkellä on? Arris TG2482 ohjeet, sekä ohjelmistoversiot löydät täältä. Jos päivitys ei tule muutamassa arkipäivässä, niin kannattaa ilmoittaa vikapalveluun tai jättää viesti OmaElisan kautta.

On Elisalta. Vikailmoitus on tehty 4.10. yhteysongelmien vuoksi ja sama vika edelleen päällä. Siinä yhteydessä olen kysynyt päivittymisestä, mutta mitään ihan selkeetä vastausta en ole saanut ja siksi ajattelin täällä kysästä millaisia kokemuksia muilla on.

 

Firmware Name: TS0901103ESE3_051021_1692.GW
Firmware Build Time: Mon May 10 21:18:33 EDT 2021


Hmm, me voitaisiin mahdollisesti vilkaista vähän tarkemmin tuon modeemin sielunmaisemaa josko siitä löytyisi mitään tietoja. Pystyisitkö @rampage lisäämään Arriksen sarjanumeron (SN) sekä CMAC:in OmaYhteisön profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Laatikossa lukee (ei julkinen) eli näkyy vain meille moderaattoreille 👍🏼


Oliko kyseessä Elisan laite alunperin ja mikä ohjelmistoversio purkissa tällä hetkellä on? Arris TG2482 ohjeet, sekä ohjelmistoversiot löydät täältä. Jos päivitys ei tule muutamassa arkipäivässä, niin kannattaa ilmoittaa vikapalveluun tai jättää viesti OmaElisan kautta.

On Elisalta. Vikailmoitus on tehty 4.10. yhteysongelmien vuoksi ja sama vika edelleen päällä. Siinä yhteydessä olen kysynyt päivittymisestä, mutta mitään ihan selkeetä vastausta en ole saanut ja siksi ajattelin täällä kysästä millaisia kokemuksia muilla on.

 

Firmware Name: TS0901103ESE3_051021_1692.GW
Firmware Build Time: Mon May 10 21:18:33 EDT 2021


Hmm, me voitaisiin mahdollisesti vilkaista vähän tarkemmin tuon modeemin sielunmaisemaa josko siitä löytyisi mitään tietoja. Pystyisitkö @rampage lisäämään Arriksen sarjanumeron (SN) sekä CMAC:in OmaYhteisön profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Laatikossa lukee (ei julkinen) eli näkyy vain meille moderaattoreille 👍🏼

Laitettu.


Oliko kyseessä Elisan laite alunperin ja mikä ohjelmistoversio purkissa tällä hetkellä on? Arris TG2482 ohjeet, sekä ohjelmistoversiot löydät täältä. Jos päivitys ei tule muutamassa arkipäivässä, niin kannattaa ilmoittaa vikapalveluun tai jättää viesti OmaElisan kautta.

On Elisalta. Vikailmoitus on tehty 4.10. yhteysongelmien vuoksi ja sama vika edelleen päällä. Siinä yhteydessä olen kysynyt päivittymisestä, mutta mitään ihan selkeetä vastausta en ole saanut ja siksi ajattelin täällä kysästä millaisia kokemuksia muilla on.

 

Firmware Name: TS0901103ESE3_051021_1692.GW
Firmware Build Time: Mon May 10 21:18:33 EDT 2021


Hmm, me voitaisiin mahdollisesti vilkaista vähän tarkemmin tuon modeemin sielunmaisemaa josko siitä löytyisi mitään tietoja. Pystyisitkö @rampage lisäämään Arriksen sarjanumeron (SN) sekä CMAC:in OmaYhteisön profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Laatikossa lukee (ei julkinen) eli näkyy vain meille moderaattoreille 👍🏼

Laitettu.

Tarkistettu ja laitettu päivityspyyntö tälle.


Oliko kyseessä Elisan laite alunperin ja mikä ohjelmistoversio purkissa tällä hetkellä on? Arris TG2482 ohjeet, sekä ohjelmistoversiot löydät täältä. Jos päivitys ei tule muutamassa arkipäivässä, niin kannattaa ilmoittaa vikapalveluun tai jättää viesti OmaElisan kautta.

On Elisalta. Vikailmoitus on tehty 4.10. yhteysongelmien vuoksi ja sama vika edelleen päällä. Siinä yhteydessä olen kysynyt päivittymisestä, mutta mitään ihan selkeetä vastausta en ole saanut ja siksi ajattelin täällä kysästä millaisia kokemuksia muilla on.

 

Firmware Name: TS0901103ESE3_051021_1692.GW
Firmware Build Time: Mon May 10 21:18:33 EDT 2021


Hmm, me voitaisiin mahdollisesti vilkaista vähän tarkemmin tuon modeemin sielunmaisemaa josko siitä löytyisi mitään tietoja. Pystyisitkö @rampage lisäämään Arriksen sarjanumeron (SN) sekä CMAC:in OmaYhteisön profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Laatikossa lukee (ei julkinen) eli näkyy vain meille moderaattoreille 👍🏼

Laitettu.

Tarkistettu ja laitettu päivityspyyntö tälle.

Kiitos


Oliko kyseessä Elisan laite alunperin ja mikä ohjelmistoversio purkissa tällä hetkellä on? Arris TG2482 ohjeet, sekä ohjelmistoversiot löydät täältä. Jos päivitys ei tule muutamassa arkipäivässä, niin kannattaa ilmoittaa vikapalveluun tai jättää viesti OmaElisan kautta.

On Elisalta. Vikailmoitus on tehty 4.10. yhteysongelmien vuoksi ja sama vika edelleen päällä. Siinä yhteydessä olen kysynyt päivittymisestä, mutta mitään ihan selkeetä vastausta en ole saanut ja siksi ajattelin täällä kysästä millaisia kokemuksia muilla on. 

 

Firmware Name: TS0901103ESE3_051021_1692.GW
Firmware Build Time: Mon May 10 21:18:33 EDT 2021


Hmm, me voitaisiin mahdollisesti vilkaista vähän tarkemmin tuon modeemin sielunmaisemaa josko siitä löytyisi mitään tietoja. Pystyisitkö @rampage lisäämään Arriksen sarjanumeron (SN) sekä CMAC:in OmaYhteisön profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Laatikossa lukee (ei julkinen) eli näkyy vain meille moderaattoreille 👍🏼

Laitettu.

Tarkistettu ja laitettu päivityspyyntö tälle.

Ei näy eikä kuulu päivitystä. Olen soitellut myös aspaan ja tekniseen tukeen asiasta jo useammin, viimeksi tänään, niin mistään ei kukaan mitään tiedä, eikä kukaan “just nyt täältä” pysty asiaa hoitamaan, mutta aina lupaa, että viedään asiaa eteenpäin.


Oliko kyseessä Elisan laite alunperin ja mikä ohjelmistoversio purkissa tällä hetkellä on? Arris TG2482 ohjeet, sekä ohjelmistoversiot löydät täältä. Jos päivitys ei tule muutamassa arkipäivässä, niin kannattaa ilmoittaa vikapalveluun tai jättää viesti OmaElisan kautta.

On Elisalta. Vikailmoitus on tehty 4.10. yhteysongelmien vuoksi ja sama vika edelleen päällä. Siinä yhteydessä olen kysynyt päivittymisestä, mutta mitään ihan selkeetä vastausta en ole saanut ja siksi ajattelin täällä kysästä millaisia kokemuksia muilla on. 

 

Firmware Name: TS0901103ESE3_051021_1692.GW
Firmware Build Time: Mon May 10 21:18:33 EDT 2021


Hmm, me voitaisiin mahdollisesti vilkaista vähän tarkemmin tuon modeemin sielunmaisemaa josko siitä löytyisi mitään tietoja. Pystyisitkö @rampage lisäämään Arriksen sarjanumeron (SN) sekä CMAC:in OmaYhteisön profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Laatikossa lukee (ei julkinen) eli näkyy vain meille moderaattoreille 👍🏼

Laitettu.

Tarkistettu ja laitettu päivityspyyntö tälle.

Ei näy eikä kuulu päivitystä. Olen soitellut myös aspaan ja tekniseen tukeen asiasta jo useammin, viimeksi tänään, niin mistään ei kukaan mitään tiedä, eikä kukaan “just nyt täältä” pysty asiaa hoitamaan, mutta aina lupaa, että viedään asiaa eteenpäin.

Näytti nyt päivittyneen, kun tarkistin. 🙂


Oliko kyseessä Elisan laite alunperin ja mikä ohjelmistoversio purkissa tällä hetkellä on? Arris TG2482 ohjeet, sekä ohjelmistoversiot löydät täältä. Jos päivitys ei tule muutamassa arkipäivässä, niin kannattaa ilmoittaa vikapalveluun tai jättää viesti OmaElisan kautta.

On Elisalta. Vikailmoitus on tehty 4.10. yhteysongelmien vuoksi ja sama vika edelleen päällä. Siinä yhteydessä olen kysynyt päivittymisestä, mutta mitään ihan selkeetä vastausta en ole saanut ja siksi ajattelin täällä kysästä millaisia kokemuksia muilla on. 

 

Firmware Name: TS0901103ESE3_051021_1692.GW
Firmware Build Time: Mon May 10 21:18:33 EDT 2021


Hmm, me voitaisiin mahdollisesti vilkaista vähän tarkemmin tuon modeemin sielunmaisemaa josko siitä löytyisi mitään tietoja. Pystyisitkö @rampage lisäämään Arriksen sarjanumeron (SN) sekä CMAC:in OmaYhteisön profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Laatikossa lukee (ei julkinen) eli näkyy vain meille moderaattoreille 👍🏼

Laitettu.

Tarkistettu ja laitettu päivityspyyntö tälle.

Ei näy eikä kuulu päivitystä. Olen soitellut myös aspaan ja tekniseen tukeen asiasta jo useammin, viimeksi tänään, niin mistään ei kukaan mitään tiedä, eikä kukaan “just nyt täältä” pysty asiaa hoitamaan, mutta aina lupaa, että viedään asiaa eteenpäin.

Näytti nyt päivittyneen, kun tarkistin. 🙂

Jep, soittelin ja pommitin aikani, niin vihdoinkin teknisen puolen aspa hoiti asian. Yhteysongelmia se ei kuitenkaan poistanut, mitä hieman toivoin. Nyt olen jutellut ongelmasta myös taloyhtiön kanssa ja toimeksianto on mennyt alihankkijalle, joka tulee varmuuden vuoksi tarkistamaan taloyhtiölle kuuluvan osuuden verkosta. 


Eihän tuota ArriSta pysty ees ostamaan Seinäjoen ideaparkista eikä varmasti päivity kun KOKO ROMUA EI SAA MISTÄÄ, EIIKÄ TÄÄLÄ OLE HENKILÖÄ JOKA VOIS JOTAIN YMMÄRTÄÄ,. VAIKKA MYYJÄ PUHUISI KUINKA PALJON!?!?!?


Marraskuussa alkanut tuoreen softan päivitykset, mutta kun kysyy keneltä tahansa Arrista käyttävältä sometutulta mistä päin Suomea tahansa, niin “no ei mulle ole ainakaan tullut”. Eli onko oikeasti alkanut ja missä päin Suomea ajo tällä hetkellä tapahtuu ja milloin tulee tänne Järvenpäähän?


Just tuli ilmoitus, että 23.1. asennetaan uusi ohjelmisto 👍🏻 Hienoinen toive on, että se poistaisi lokakuun alussa tulleen “ominaisuuden”, eli kuormituksesta johtuvan aivan liian suuren pakettiruuhkan. Ellei sitten kyseessä ole tarkoituksellinen pullonkaula, syystä tai toisesta.


Just tuli ilmoitus, että 23.1. asennetaan uusi ohjelmisto 👍🏻 Hienoinen toive on, että se poistaisi lokakuun alussa tulleen “ominaisuuden”, eli kuormituksesta johtuvan aivan liian suuren pakettiruuhkan. Ellei sitten kyseessä ole tarkoituksellinen pullonkaula, syystä tai toisesta.

Älä toivo liikoja ..


Just tuli ilmoitus, että 23.1. asennetaan uusi ohjelmisto 👍🏻 Hienoinen toive on, että se poistaisi lokakuun alussa tulleen “ominaisuuden”, eli kuormituksesta johtuvan aivan liian suuren pakettiruuhkan. Ellei sitten kyseessä ole tarkoituksellinen pullonkaula, syystä tai toisesta.

Älä toivo liikoja ..

Optimistisen pessimistinen, tai toisinpäin :)


Juuei… Pakko se on todeta, että Elisa on innovoinut verkkoon datatrafiikkia progressiivisesti rajoittavan kuristimen. Mitä enemmän verkkoa kuormittaa sitä korkeammaksi nousee viiveet ja sitä enemmän ongelmia.


Tuli muutama päivä sitten tekstari että päivitellään modeemia johonkin timmiin aikaikkunaan mutta eihän sitä tietenkään muistanut. Eikö tuota päivitystä nyt kannattaisi laittaa johonkin sivulle ladattavaksi niin voi ne sitten päivittää itse joilta jäi väliin  aspahärdellin sijaan? Muistaakseni kun modeemin asetuksissa moinen optio kuitenkin oli ladata päivitystiedosto.


Tuli muutama päivä sitten tekstari että päivitellään modeemia johonkin timmiin aikaikkunaan mutta eihän sitä tietenkään muistanut. Eikö tuota päivitystä nyt kannattaisi laittaa johonkin sivulle ladattavaksi niin voi ne sitten päivittää itse joilta jäi väliin  aspahärdellin sijaan? Muistaakseni kun modeemin asetuksissa moinen optio kuitenkin oli ladata päivitystiedosto.

Hmmmm…

Etäpäivitys asentuu laitteelle automaattisesti , kunhan siinä on virta päällä ja laite verkossa.


Tuli muutama päivä sitten tekstari että päivitellään modeemia johonkin timmiin aikaikkunaan mutta eihän sitä tietenkään muistanut. Eikö tuota päivitystä nyt kannattaisi laittaa johonkin sivulle ladattavaksi niin voi ne sitten päivittää itse joilta jäi väliin  aspahärdellin sijaan? Muistaakseni kun modeemin asetuksissa moinen optio kuitenkin oli ladata päivitystiedosto.

Hmmmm…

Etäpäivitys asentuu laitteelle automaattisesti , kunhan siinä on virta päällä ja laite verkossa.

Miksi viestissä sitten sanotaan että päivitetään klo 22-01 aikana vai miten olikaan, antaen vaikutelman että mikäli ei tuona aikana ole purkki päällä niin jää päivitys saamatta.

 

Eli minulla oli purkki kiinni tuohon aikaan mikäli en ilmaissut selkeästi asiaa ja oletan ettei päivitystä siis tullut eikä enää tule.


Tuli muutama päivä sitten tekstari että päivitellään modeemia johonkin timmiin aikaikkunaan mutta eihän sitä tietenkään muistanut. Eikö tuota päivitystä nyt kannattaisi laittaa johonkin sivulle ladattavaksi niin voi ne sitten päivittää itse joilta jäi väliin  aspahärdellin sijaan? Muistaakseni kun modeemin asetuksissa moinen optio kuitenkin oli ladata päivitystiedosto.

Hmmmm…

Etäpäivitys asentuu laitteelle automaattisesti , kunhan siinä on virta päällä ja laite verkossa.

Miksi viestissä sitten sanotaan että päivitetään klo 22-01 aikana vai miten olikaan, antaen vaikutelman että mikäli ei tuona aikana ole purkki päällä niin jää päivitys saamatta.

 

Eli minulla oli purkki kiinni tuohon aikaan mikäli en ilmaissut selkeästi asiaa ja oletan ettei päivitystä siis tullut eikä enää tule.

Jaahas.

Ei sitä laitetta voi päivittää etänä , jos se ei ole päällä. Vaikka käyttöliittymässä on se paikallisen päivityksen mahdollisuus , niin Elisa ei päivitystiedostojaan asiakkaille anna ladattavaksi.

Kun mitä ilmeisemmin sinulta jäi päivitys saamatta , niin laita laitteen sarjanumero ja CMAC-osoite aspalle ja pyydä päivittämään manuaalisesti ja pidä siinä modeemissa virrat päällä.


Tuli muutama päivä sitten tekstari että päivitellään modeemia johonkin timmiin aikaikkunaan mutta eihän sitä tietenkään muistanut. Eikö tuota päivitystä nyt kannattaisi laittaa johonkin sivulle ladattavaksi niin voi ne sitten päivittää itse joilta jäi väliin  aspahärdellin sijaan? Muistaakseni kun modeemin asetuksissa moinen optio kuitenkin oli ladata päivitystiedosto.

Hmmmm…

Etäpäivitys asentuu laitteelle automaattisesti , kunhan siinä on virta päällä ja laite verkossa.

Miksi viestissä sitten sanotaan että päivitetään klo 22-01 aikana vai miten olikaan, antaen vaikutelman että mikäli ei tuona aikana ole purkki päällä niin jää päivitys saamatta.

 

Eli minulla oli purkki kiinni tuohon aikaan mikäli en ilmaissut selkeästi asiaa ja oletan ettei päivitystä siis tullut eikä enää tule.

Jaahas.

Ei sitä laitetta voi päivittää etänä , jos se ei ole päällä. Vaikka käyttöliittymässä on se paikallisen päivityksen mahdollisuus , niin Elisa ei päivitystiedostojaan asiakkaille anna ladattavaksi.

Kun mitä ilmeisemmin sinulta jäi päivitys saamatta , niin laita laitteen sarjanumero ja CMAC-osoite aspalle ja pyydä päivittämään manuaalisesti ja pidä siinä modeemissa virrat päällä.

 

Eikö tällainen päivityspolitiikka ole aika kankeaa ja rasittaa asiakaspalveluakin täysin turhaan. Onko sille joku tekninen syy minkä vuoksi päivityksiä ei voida laittaa nettisivuille ladattavaksi?


Eikö tällainen päivityspolitiikka ole aika kankeaa ja rasittaa asiakaspalveluakin täysin turhaan. Onko sille joku tekninen syy minkä vuoksi päivityksiä ei voida laittaa nettisivuille ladattavaksi?

Se rasittaa aspaa vain , jos asiakkaat eivät pidä laitteitaan päällä. Muuten kaikki toimii ihan automaattisesti.

Ei tämä päivityspolitiikka koske vain Elisaa , vaan kaikilla operaattoreilla on sama käytäntö eli vain ns. OTA-päivitys toimii. Operaattorit teettävät laitevalmistajilla myymiinsä laitteisiin itselleen räätälöidyt firmwaret ja eivät suin surminkaan halua antaa niitä vapaasti ladattavaksi ja tekevät kilpailijoille näin vähän vaikeammaksi kopioida omia virityksiään.

Laitteethan ovat kaikilla kutakuinkin samoja , mutta softat operaattorikohtaisia. Itse en osta operaattorilaitteita ollenkaan , vaan suoraan laitevalmistajilta.


Eikö tällainen päivityspolitiikka ole aika kankeaa ja rasittaa asiakaspalveluakin täysin turhaan. Onko sille joku tekninen syy minkä vuoksi päivityksiä ei voida laittaa nettisivuille ladattavaksi?

Se rasittaa aspaa vain , jos asiakkaat eivät pidä laitteitaan päällä. Muuten kaikki toimii ihan automaattisesti.

Ei tämä päivityspolitiikka koske vain Elisaa , vaan kaikilla operaattoreilla on sama käytäntö eli vain ns. OTA-päivitys toimii. Operaattorit teettävät laitevalmistajilla myymiinsä laitteisiin itselleen räätälöidyt firmwaret ja eivät suin surminkaan halua antaa niitä vapaasti ladattavaksi ja tekevät kilpailijoille näin vähän vaikeammaksi kopioida omia virityksiään.

Laitteethan ovat kaikilla kutakuinkin samoja , mutta softat operaattorikohtaisia. Itse en osta operaattorilaitteita ollenkaan , vaan suoraan laitevalmistajilta.

 

Vai niin, no ei auta sitten kuin rasittaa aspaa jos näin halutaan homma hoitaa. Helposti voin etenkin nykyään kuvitella että halutaan sammutella modeemia sähköä säästääkseen esim. yöksi kun sekään ei enää niin halpaa ole kuin ennen ja ei netin tarvitse päällä olla kaiken maailman hakkereiden armoilla silloin kun tietää ettei pitkään aikaan nettiä tarvitse. Joten tällainen suora päivittely voi monella jäädä välistä. Joitain ei toki päivitykset kiinnosta sen taivaallista mikä ei tietysti sekään ole tietoturvan kannalta ideaalisinta.


Vai niin, no ei auta sitten kuin rasittaa aspaa jos näin halutaan homma hoitaa. Helposti voin etenkin nykyään kuvitella että halutaan sammutella modeemia sähköä säästääkseen esim. yöksi kun sekään ei enää niin halpaa ole kuin ennen ja ei netin tarvitse päällä olla kaiken maailman hakkereiden armoilla silloin kun tietää ettei pitkään aikaan nettiä tarvitse. Joten tällainen suora päivittely voi monella jäädä välistä. Joitain ei toki päivitykset kiinnosta sen taivaallista mikä ei tietysti sekään ole tietoturvan kannalta ideaalisinta.

Noinhan se on.

Onneksi operaattorit yleensä ilmoittavat etukäteen , milloin päivityksiä on jaossa. Siis ei ole pakko pitää laitetta aina päällä , kun päivitys on tehty. Elisa päivittelee laitteita keskimäärin korkeintaan kerran vuodessa.


Osallistu keskusteluun