Skip to main content
Vastaus

Arris TG2492 ei toimi

  • June 13, 2022
  • 10 kommenttia
  • 1722 katselukerrat

Apuja kaivataan heti ja välittömästi!

 

Muutin uuteen osoitteeseen toukokuun lopussa, eikä modeemini Arris TG2492 ole suostunut yhteistyöhön uudessa kodissa.

 

Modeemi ei yhdistä internetiin. Usd-valo vilkkuu kiivaasti, mutta online-valo ei pala.

Olen soittanut jopa kaksi kertaa Elisan asiakaspalveluun. Ekalla kerralla sanottiin yhteyden muodostamisen ongelman syyksi rakennustyöt naapuritontilla. Työt loppuivat, mutta nettiyhteyttä ei ole.

 

Toisella soittokerralla sain ohjeet resetoida/ bootata modeemi tehdasasetuksiin. Olen tehnyt näin nyt useamman kerran - TULOKSETTA!

 

Nyt, 13.6.2022: Modeemini ei edelleenkään yhdistä nettiin. Mitä olen tehnyt väärin vai onko modeemini mennyt salakavalasti rikki?

 

Auttakaa joku Elisan edustaja, please! Olen hermoraunio modeemin takia.

 

Ja tässä asiakasnumeroni, jotta voitte auttaa minua paremmin: xxx

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi AngryDude

Hei! Mulla on ihan sama ongelma. Lisäksi boksi on tulikuuma... Kyseessä on siis kaapelimodeemitalous. Saitko @AngryDude netin toimimaan?

Morjens! Sain oman nettini toimimaan, kun huoltomies kävi säätämässä kaapelijohtoa.  Sen jälkeen netti on toiminut moitteettomasti 👍🏻 

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • June 14, 2022

Moi, laita asiakasnumerosi profiilisi tietoihin sille varattuun kenttään, äläkä tänne kaikkien nähtäväksi.

Minkälaisesta talosta on kyse, rivitalo, kerrostalo ? Oletko kokeillut toista antennirasiaa ? Mitä laitteen logeissa lukee ?


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • June 14, 2022

Onhan modeemi kytketty antennirasian tv- tai data-lähtöön? Radio-liittimeen kytketty kaapelimodeemi ei toimi.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • June 14, 2022

Moi, laita asiakasnumerosi profiilisi tietoihin sille varattuun kenttään, äläkä tänne kaikkien nähtäväksi.

Minkälaisesta talosta on kyse, rivitalo, kerrostalo ? Oletko kokeillut toista antennirasiaa ? Mitä laitteen logeissa lukee ?

Sorry, my bad :D Ei olisi tosiaan pitänyt laittaa asiakasnumeroa muiden nähtäville.

Mutta asiaan, talo on kerrostalo eikä siellä ole kuin yksi ainoa antennirasia. En tiedä mitä logeissa lukee, kun en ole päässyt niitä katsomaan


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • June 14, 2022

Onhan modeemi kytketty antennirasian tv- tai data-lähtöön? Radio-liittimeen kytketty kaapelimodeemi ei toimi.

Modeemi on kytketty tv-lähtöön.


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 14, 2022

Moikka @AngryDude  ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Voit laittaa meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi ja selvitellään lisää sitä kautta. 🙂


  • Tulokas
  • August 11, 2022

Hei! Mulla on ihan sama ongelma. Lisäksi boksi on tulikuuma... Kyseessä on siis kaapelimodeemitalous. Saitko @AngryDude netin toimimaan?


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • Vastaus
  • August 11, 2022

Hei! Mulla on ihan sama ongelma. Lisäksi boksi on tulikuuma... Kyseessä on siis kaapelimodeemitalous. Saitko @AngryDude netin toimimaan?

Morjens! Sain oman nettini toimimaan, kun huoltomies kävi säätämässä kaapelijohtoa.  Sen jälkeen netti on toiminut moitteettomasti 👍🏻 


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • August 12, 2022

Huippujuttu @AngryDude että sinulla tuli kuntoon 😊 hyvä homma, että vian aiheuttaja löytyi ja saatiin myös korjattua. 

Mutta heips @roger1233! Tervetuloa OmaYhteisöön 🙂 kurja kuulla, että sinullakin on kaapelimodeemiyhteyden kanssa ongelmia. Selvitellään ihmeessä mistä kiikastaa 👍🏼 olikos sinulla tarkalleen minkä merkkinen ja mallinen modeemi käytössä? Jos ei muistu mieleen ulkoa, voit luntata sen boksin pohjasta tai takaa löytyvästä tarrasta. Olitko kerennyt resetoimaan eli palauttamaan modeemia jo tehdasasetuksille? 🤔


  • Tulokas
  • August 12, 2022

Hei!

Mulla onkin TG2482-malli, eikä siis sama kuin aloittajalla. :D Palautin sen tehdasasetuksille, ja nyt on etsinyt taajuuksia useamman tunnin (DS välkkyy). Aiemmin kuitenkin langatommien verkkojen merkkivalot paloivat, vaikkei netti muuten toiminutkaan. Kaapelissa ei ole ollut aikaisemmalla asukkaalla vikaa. Voisiko tässä olla vielä jotain tehtävissä?


Forum|alt.badge.img+21

Hei!

Mulla onkin TG2482-malli, eikä siis sama kuin aloittajalla. :D Palautin sen tehdasasetuksille, ja nyt on etsinyt taajuuksia useamman tunnin (DS välkkyy). Aiemmin kuitenkin langatommien verkkojen merkkivalot paloivat, vaikkei netti muuten toiminutkaan. Kaapelissa ei ole ollut aikaisemmalla asukkaalla vikaa. Voisiko tässä olla vielä jotain tehtävissä?

Kannattaa olla vikapuolellemme yhteydessä 🙂 Helpoiten tämä onnistuu varaamalla meille soittoajan!