Arris TG2492 modeemin yhteys katkeilee

  • 2 May 2023
  • 1 kommentti
  • 109 katselukerrat

Olipa suuria ongelmia kun kaapelimodeemilla oleva yhteys pätki reilun kuukauden ajan. Pari vuotta toiminut moitteetta, mutta sit alkoi haasteet.

 

Kaikkea mahdollista tutkittiin, ympäri kaupunkia taidettiin vaihtaa vahvistimia. Asentajan kanssa erittääin hyvää yhteistyötä, mutta mikään ei auttanut.

Sisäverrko uusi, ja yms. Vika oli sekä WIFI että verkkopiuhalla.

 

Ongelma siis oli, että syystä tai toisesta modeemi tipahti linjalta ja käynnisteli sit itsensä uusiksi. Kymmeniä kertoja päivässä.

 

Aiheuttajaksi paljastui työkannettavani (Lenovo). Se kun oli verkossa kiinni, oli myös ongelmia. 

Vian aiheuttaja oli (ilmeisesti) kannettavan verkkokortti joka oletusarvoisesti meni lepotilaan. Tuosta herätessään se antaa jonkun signaalin Arrikselle, joka sit aiheuttaa yhteiden katkaisemisen. Omaguru tuon (onneksi veloituksetta) tiesi kertoa. Ja syyhän ei siis ole kannettava, vaan oikeammin Arriksen. Arriksen tietoturvaongelmahan tuo on. 

En lähtenyt säätämään firman konetta, sieltä olisi jostain laitehallinan kautta voinut ottaa pois käytöstä tuon lepotilaan menon.

 

Verkkokauppa.comin frizbox toiminut ongelmitta.

 

Elisa kyllä yritti kaikkensa, tuki yritti ratkaista. Onneksi tuen kautta sain omagurun soittamaan veloituksetta. Kalliiksi vaan tuli varmasti Elisalle, olisi heidän heti kannattanut ottaa konsultaatiota omagurusta.


1 kommentti

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Kiitos tapauksen avaamisesta @Poukka  ja tervetuloa OmaYhteisöön! Hyvin kuvastaa, kuinka monitahoisia vianrajaamiset voivat joissakin tapauksissa olla. Onneksi tässä ongelman juurisyy lopulta selvisi! 😊

Arriksen osalta Elisa tekee yhteistyötä laitevalmistajan kanssa selvittäessään mahdollisia tietoturvaongelmia. Tässä ketjussa vähän keskusteltu aiheeseen liittyen:

Linkki

Osallistu keskusteluun